[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:18

Tof Gowlan! Op naar het nieuwe huis!

Dat klinkt goed Hobbes, fijn dat je weer kan slapen nu. Hopelijk is t snel geregeld nu.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:12

Goed gedaan Hobbes, ik duim voor je!
Bij ons had de makelaar vanmiddag trouwens gebeld, of we het erg vonden de sluitronde maandag middag te doen en direct sleuteloverdracht en dinsdag de notaris, want zij gingen die sluitronde niet eerder redden :=
Prima joh :+

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 03:21

nils schreef:
Hier ook een stille meelezer...

Eindelijk na 2 jaar ons huis in Duitsland verkocht en nu serieus aan het rondkijken op funda. Alle huizen/boerderijen die ons aanstonden zijn verkocht en voor de rest komt er vrij weinig nieuw aanbod bij.

Wat wij zoeken is een huisje/boerderijtje met een stukje grond voor de paarden in de omgeving van Almelo of Hardenberg (omgeving maakt ons eigenlijk niet veel uit als het maar geen uur van Almelo af is).

Hebben jullie nog tips m.b.t. huizen sites? Funda zijn wij mee bekend...


Ik weet niet wat je precies zoekt? Ik kom namelijk zelf uit de omgeving en weet nog wel een huis wat te koop komt, met ruimte, maar dan moet je wel een aardig budget meenemen.
En daarbij zijn Almelo, Westerhaar, Vroomshoop, Vriezenveen en omgeving een stuk betaalbaarder dan Hardenberg, Gramsbergen of Wierden. Ook handig om rekening mee te houden, als het je verder niet veel uitmaakt waar je zit. ;)
In Hardenberg en omgeving gaan huizen, met een beetje land, ruim boven de vraagprijs weg. (pas nog een leuk vrijstaand huis met beetje land voor 50.000 boven de vraagprijs, binnen een dag.) Dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Voor Ommen en Dalfsen geldt hetzelfde.
Richting Almelo zelf wordt het al een stuk rustiger en minder overspannen op de markt, maar wat ik zeg, dat ligt er aan waar je wilt wonen.
Mocht je toch in de richting van Hardenberg denken, mag je me een berichtje sturen hoor, ik weet nog wel eens wat voor het op de markt komt.

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:09

Hopelijk is het nu snel geregeld Hobbes!


Hier vanochtend het voorlopig koopcontract getekend, en de opdracht aan de hypotheekadviseur!
Nu ook maar hopen dat het snel geregeld is. :)

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:52

Swah schreef:
Hopelijk is het nu snel geregeld Hobbes!


Hier vanochtend het voorlopig koopcontract getekend, en de opdracht aan de hypotheekadviseur!
Nu ook maar hopen dat het snel geregeld is. :)

Spannend!!! *\o/*

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:48

Wij gaan volgende week het voorlopige koopcontract tekenen. Nu snel ons huis in de verkoop zetten en hopen dat die snel verkocht is!

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:34

Wat een goede berichten allemaal, Succes Urona!

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:06

Inderdaad, goede berichten hier!!

Wij hebben vandaag contact gehad met hypotheek adviseur, die gaat voor ons uitzoeken wat we nu kunnen besteden. Hebben al een keer een gesprek gehad maar in de tussentijd is er wel wat veranderd.

Huis staat nog steeds niet op funda. Ik hoop ook dat het zo kort mogelijk voor de kijkdag online komt, dan kunnen minder mensen nog vrij regelen om te komen kijken :+

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:11

@Maai_ke,

Bedankt voor je berichtje!

Gisteren hebben wij het voorlopige koopcontract getekend, wij zijn dus voorzien :-)

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:41

Leuk allemaal! Spannende tijden!

Ik heb de overdracht op 1 december, en trek er dat weekend zo in. Hoef er niks aan te doen. :D

Ik hoop dat jullie huis snel verkocht wordt Urona!

Ja goed om het weer door te laten rekenen MizzM. Fijn om precies te weten wat er kan.
Met mijn hypotheek verwacht ik geen probleem. Hoop alleen wel op een gelijke taxatiewaarde en verkoopprijs, ivm een wat lagere WOZ. Maar adviseur zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:56

Nou wij tekenen voorlopig nog niet. We kregen echt een draak van een overeenkomst. Toppunt was een bepaling die stelde dat het huis hoe dan ook door ons geaccepteerd dient te worden zelfs als het niet geschikt is voor normaal gebruik... ook proberen ze overal geld vandaan te vissen, zoals reiskosten vergoeding voor vervoer naar de notaris etc etc.

Nog nooit zoiets meegemaakt.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:05

Jeetje dat klinkt echt heel onmogelijk := wel balen voor jullie dat t zo gaat, denk je er nog uit te komen, of blijven ze heel stug doen over deze gekke voorwaarden?

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:08

Wat absurd Selka! Hopelijk komen jullie eruit

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:14

Heel bizar!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:19

Stonden nog meer rare dingen in zelfs de notarissen die ik belde voor kosten opgave riepen niet doen :=

Wij gaan dit weekend uitgebreid reageren en als ze niet willen meedenken gaat het over. Ik ga geen huis kopen waarvan bij oplevering niet eens zeker is of er nog muren staan..

Maar vervelend zo te moeten handelen. Ze waren ook heel toevallig alle dingen die wij afgesproken hebben bij het bieden vergeten te vermelden, zoals bijvoorbeeld roerende zaken.

Ook zijn ze spontaan vergeten dingen te vermelden waar een meldingsplicht voor geldt die groter is dan onze informatieplicht.. dus maar weer aanvullende vragen gesteld.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:49

reiskosten naar de notaris?!
whoehahaha

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:02

Jeetje... dat is heel diplomatiek gesteld erg apart te noemen Selka
Hoop dat jullie er uit komen , idd gewoon op je strepen staan hoor

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:11

Hahaha, Selka, het is dat ze daar hier niet slim genoeg voor waren, anders hadden de verkopers dat ook bij ons geprobeerd :')
Het geld is dus op, dat is duidelijk...

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:54

Kan iemand mij misschien advies geven?
Bij de koopovereenkomst hebben we ook getekend voor een clausule waarin de wet BIBOB wordt gemeld. Kort gezegd, de eigenaar kan de koopovereenkomst ontbinden als ze bij een controle zien dat je stoute dingen doet die van de wet niet mogen. :+
Nu is het huis naast ons ook onder die voorwaarden verkocht.
Maar nu gaan er over de nieuwe eigenaar allemaal wilde verhalen; die is gearresteerd vanwege wietkwekerij nummer zoveel.

Op zich moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet, maar het idee dat er straks een kwekerij bij de buren is met alle mogelijke gevolgen vandien (brandgevaar... het zijn oude huizen) maakt mij niet echt blij.

Moet ik dit melden aan de verkoper...? Ik wil niemand benadelen of in een zwart daglicht stellen en het zijn geruchten maar toch... Wat zouden jullie doen?

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:47

Ik zou daarvoor je makelaar raadplegen.. of je rechtsbijstand.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:57

Aankoopmakelaar hebben we niet. Wel de verkopend makelaar... Maar ik heb ook rechtstreeks contact met de eigenaar.
Wat zou mijn rechtsbijstand hiermee kunnen Marjan?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:08

De wildste verhalen moet je niet zomaar geloven
Wij zijn een aantal jaar terug verhuist
Toen we dik drie maanden in ons nieuwe huis woonden zou ik opeens in de vak zitten wegens een wietkwekerij en nog veel meer drama

De nieuwe huurder van ons oude huis had dus in ons oude huis, waar wij al een aantal maanden niet meer woonden , twee ruimtes vol met planten gezet en die was dus betrapt
Maar goed , volgens de roddelpers was ik het dus :?

Heb nog gevraagd of mijn bron niet even na wilde vragen welke gevangenis ik zat... want ik was dan vast verdwaald op weg naar de douche oid :roll:


Edit
Nu ken ik die clausule verder niet
Maar zijn het huizen van een verhuur organisatie die nog voor een x percentage eigenaar blijft oid?
Want als huizen normaal gezien verkocht zijn, heeft een oud eigenaar natuurlijk niks meer in te brengen?

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:21

Eigenaar blijft geen eigenaar :-) Huis is nu onder voorbehoud van financiering verkocht. Mocht tijdens deze periode blijken dat de nieuwe koper het huis financiert met zwart geld, of met crimineel geld, of in de handel van illegale dingen zit, dan mag de verkoper de overeenkomst per direct ontbinden. Dat kan dus niet na de overdracht.

Het zijn inderdaad geruchten, hoewel het nieuwsbericht waarbij hij dus de hoofdverdachte zou zijn, wel echt is. De goede man heeft een 'naam'.
Ik vraag me dus af of ik dit moet melden aan de huidige eigenaar of het maar gewoon zo moet laten....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:26

Ah zo
Dan lijkt me dat ze ook wel controleren tijdens die periode ?

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:32

Nou ja dat weet ik dus niet... het is een controle die volgens mij niet standaard wordt uitgevoerd. Wij zijn tenminste niet gecheckt :+

Ik twijfel of ik de eigenaar moet tippen om die controle te doen... Kijk ik heb echt geen problemen met wiet. Maar op het moment dat de kans aanwezig is dat er allerlei vage figuren rond ons huis komen, of er breekt brand uit door die kwekerij, dan word ik niet zo blij. Dat ben ik liever voor. Maar ik voel me zo'n klikspaan als ik dit uit moet leggen.