[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:33

Gowlan hoe gaat het nu met je moeder? En met jou? Lukt het een beetje om je aandacht te verdelen tussen zorgen en klussen? Hopelijk kun je het nodige doen in grote lijnen. Snap wel dat je dat af wilt hebben voor het verhuizen, anders komt het er waarschijnlijk niet van.

Gefeliciteerd Carolien!

Urona wat vervelend dat wachten... succes alvast met de verkoop van jullie oude huis!

Bonna dat klinkt niet als een hele gezellige makelaar van die gemiste afspraak. Ik zou niet blij zijn als dat mijn verkoopmakelaar was...

Wij gaan morgen kijken bij ons droomhuis!! Jeetje wat spannend zeg. We nemen mijn schoonvader ook mee voor een nuchtere blik op het geheel zonder roze bril. Afgelopen dagen hebben we ons laten informeren over voorwaarden die we wel of niet achterwege kunnen laten. Daarnaast van allerlei mogelijke reparaties globale prijzen opgevraagd. We willen echt bieden met zo min mogelijk voorwaarden en overwegen ook zonder bouwkundige keuring. Morgen krijgen we ook te horen wanneer de inschrijving sluit, waarschijnlijk na 2 weken. Dat worden twee hele langen weken denk ik.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:02

Wat sneu voor je moeder Gowlan. Weer langer herstellen dus.
Aan een camouflage muur moet ik ook niet denken nee. Veel sterkte deze tijd!

Urona, waarom moet dat zo lang duren? Hopelijk hebben jullie m snel binnen.

carika, balen.. je zou denken dat je toch wel bereikbaar bent in zo'n periode.

Carolien, gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren getekend :D :D Vandaag naar de bank en tot nu toe lijkt alles eindelijk mee te zitten want de woning is hoger getaxeerd dan onze aankoopprijs en de waarde na verbouwing valt ook hoger uit dan wij hadden gehoopt.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:45

Dat is fijn Selka, gefeliciteerd!

Over 6 dagen bouwtechnische keuring, ik hoop dat dat allemaal in orde is! Even een vraag, wanneer hebben jullie de taxateur ingeschakeld? Op het moment dat het voorlopige contract getekend is of al eerder?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:18

Tegelijk met de bouwkundige keuring voordat het koopcontract is getekend.
Bouwkundige keuring moest voordien van verkoper en ik zie nu dat bij afwijkende panden je best lang moet wachten op een rapport. Ik hoop vandaag het rapport definitief te krijgen en dat is ruim een week geleden. Terwijl mijn 1000 in een dozijn nieuwbouwwoning binnen 2 dagen af was.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:46

Dankjewel! Heb de aanvraag verzonden, taxatie zou binnen 2 week rond moeten zijn.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:46

Wij hadden vandaag de kijkdag, wat een gaaf huis en een mooie plek!! Nu puzzelen wat we gaan bieden en onder welke voorwaarden. Binnenkort horen we wat de sluitingsdatum van de inschrijving is. Binnen nu en 2 tot 3 weken waarschijnlijk. Ik ben echt helemaal hyper :):) maar zoals altijd is er weer meer te zien in het echt dan op de foto's en moet er nog een boel opgeknapt worden... wel iets om rekening mee te houden bij het bod.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:48

De IBA tank was een volledig zelf regulerende tank met een soort rietzuivering. Schijn je geen onderhoud aan te hebben, als je niet de hele dag gemicalien door je gootsteen spoelt. Zo heb ik het begrepen iig.

Heeft er iemand ervaring met de kosten van houtworm bestrijding??

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:10

Rietzandfilter is dat als het goed is
Op zich een heel mooi systeem
en idd vrijwel het enige wat je hoeft te doen is rekening houden met wat je aan schoonmaak middelen gebruikt

Wij hebben de zolder laten spuiten tegen houtworm toen we het huis hebben gekocht
Was iets van 300 a 350 euro ex Btw
(Vloeroppervlakte van 6 bij 6 met stahoogte. vloerbalken, + vloer geheel hout en houten balken dak en beschot etc)

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:20

Wij hebben eindelijk ons voorlopig koopcontract we hebben nu alleen geen zekerheid over het perceel oppervlakte. Er staat circa 2000m2 in de advertentie maar het moet nog nagemeten worden op onze kosten.

Ik wilde 1 aanvullende voorwaarde dat het perceel minimaal 1950m2 zou zijn omdat ons bod daar ook op gebaseerd is maar hier gaat de tegenpartij niet mee akkoord omdat zij zeggen dat ze het perceel niet groter kunnen maken mocht dit nodig zijn.

Ben erg benieuwd wat mijn financieel adviseur hiervan zegt want als de woning bijvoorbeeld maar 1500m2 grond heeft vind ik dat de prijs ook omlaag moet.

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:47

Helemaal met jou eens Urona, misschien iets er in laten zetten dat voor elke 10 M2 die het kleiner is dan de gestelde 1950 er x bedrag van de koopprijs afgaat? En daarbij onderwaarde aangeven wat voor jullie echt het minimum is qua perceeloppervlakte. Zo geef je hun toch wat meer speelruimte voor hun gevoel, en heb je meteen duidelijk wat er van de prijs af gaat als het kleiner uitvalt.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 06:41

Ik zou eerder onderhandelen over de kosten voor het meten. Indien <1950m2 zij betalen en bod intrekken, >1950m2 jullie betalen bod akkoord.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:23

Ze kunnen het perceel niet groter maken,
Maar de prijs kunnen ze wel aanpassen

Of idd kosten van het inmeten op zich nemen
Of , er zijn verschillende opties
Ik zou bij een verschil groter dan X idd wel iets van compensatie/aanpassing willen zien als ik in die situatie zou zitten

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:38

Bedankt voor de tips!

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:04

Ik zou mijn poot stijf houden. Vind het sowieso raar dat jullie moeten betalen voor het meten. Lijkt mij essentieel om dat vooraf te weten voor je je huis verkoopt, ook met eventuele rechten van overpad enz.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:15

MarjanB schreef:
Ik zou mijn poot stijf houden. Vind het sowieso raar dat jullie moeten betalen voor het meten. Lijkt mij essentieel om dat vooraf te weten voor je je huis verkoopt, ook met eventuele rechten van overpad enz.

Precies. Ik zou me meteen gaan afvragen wat er dan allemaal nog meer niet klopt.
Zet die verkoopmakelaar maar aan het werk, hij zou het gewoon moeten weten op basis van de gegevens van het kadaster. Als dat niet zo is, dan heeft hij zijn werk niet gedaan.

MarjanB

Berichten: 16495
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:16

Vraag me ook af of ze wettelijk niet verplicht zijn om hun eigendom aan te tonen dmv kadasterstukken.

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:21

Daar weet ik helaas heel goed het antwoord op: ja, dat moet ook juist vermeld staan in het voorlopig koopcontract.
Alle percelen, inclusief oppervlakte.
Het wordt alleen anders als er bijvoorbeeld een scheiding van percelen oid plaatsvindt.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:49

ik zou daar ook niet mee akkoord gaan.
Jullie moeten betalen voor het meten en dan gaat er ook nog eens niks van de prijs af als het minder is?
Die oppervlakte lijkt mij een prijsbepalende factor.
Zou lekker zijn als ze adverteren met 2000m2 en bij het meten blijkt het 1700m2 te zijn en gaat er niks van de prijs af.... lijkt me niet de juiste gang van zaken!

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:56

Wendy schreef:
Daar weet ik helaas heel goed het antwoord op: ja, dat moet ook juist vermeld staan in het voorlopig koopcontract.
Alle percelen, inclusief oppervlakte.
Het wordt alleen anders als er bijvoorbeeld een scheiding van percelen oid plaatsvindt.


Waarom gaan jullie er dan van uit dat het perceel wellicht kleiner is? Twijfel over het kadaster?
En wat nou als het meer dan 2.000m is, betaal je dan ook meer ;).

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:55

Ik vind wel een raar zeggen: Ca.2000m2
Waarom is dat van te voren niet netjes al nagemeten/opgevraagd.
Dit wordt een vage situatie zo.
Vind dit ook werk van de verkopend makelaar/mensen en behoort niet tot de aankopende partij.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:55

Wat een rare situatie. De koopprijs is toch mede gebaseerd op de grootte van het perceel. Dat moet dan toch niet 'ongeveer' zijn? Ik zou daar zeker niet zomaar mee akkoord gaan.

Hier gaat het hypotheekaanvraagcircus nog steeds vrolijk door. Om gek van te worden. Over 2 weken is de afloopdatum van de ontbindende voorwaarden... en nu moeten ze opeens WEER allemaal nieuwe documenten hebben want ja, die andere zijn inmiddels oud. Ja dat snap ik als je 3 maanden doet over een aanvraag! Pfff ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee.
En de adviseur maar roepen dat het heus goed komt. Elke keer als ik bel krijg ik te horen "Nou, das ook toevallig. Ik zou je net bellen!".

Ik voel me redelijk machteloos en ben gewoon moe van alle spanning. Bah...

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:43

Urona447 schreef:
Wat vervelend Gowlan, hoe gaat het nu met haar?

Wij wachten nu al 1.5 week op de voorlopige koopovereenkomst. Morgen maar weer eens achteraan bellen.

Onze eigen huis komt zaterdag op funda en dan hoop ik dat er snel leuke mensen komen!

Het gaat nu redelijk met mams, ze is maandag geopereerd aan haar pols en ze mag vandaag naar huis!

spannend, heb je inmiddels al meer gehoord?

carika schreef:
Wachten, wachten, wachten... heel herkenbaar. Nu ook alweer een week aan het wachten op een bevestiging van de bouwkundige keuring volgende week.
De verkoopmakelaar kan de eigenaren niet bereiken.

Zo dat is behoorlijk rot zeg, sterkte met afwachten tot er verduidelijking komt.

CarolienR schreef:
Erfscheiding: ik weet de kosten niet, maar van dat gaasachtige met stenen erin? Of goed zoeken of je iets kan vinden via Marktplaats..

Na een paar weken hebben wij sinds vanmorgen een huis! 5 slaapkamers, mooie tuin op het zuiden en we zijn helemaal verliefd! Vorige week woensdag bezichtigd en toen ging het heel snel! Voorlopig koopcontract is al binnen, nu dingen regelen als bouwkundige keuring, taxateur en hypotheek. Mocht iemand daarvoor nog goede tips hebben, dan hoor ik het graag ;) we zijn ingeschreven bij vereniging eigen huis en willen alles ook via daar laten doen (taxatie en bouwkundige keuring).

Aah gefeliciteerd! Wat leuk zeg!
Wij hebben onze hypotheek via hypotheek24 geregeld. Alles ging voorspoedig en onwijs snel. Ook via hen taxatie laten uitvoeren voor €350. Ging alles erg vlot en soepel.

MizzMontana schreef:
Gowlan hoe gaat het nu met je moeder? En met jou? Lukt het een beetje om je aandacht te verdelen tussen zorgen en klussen? Hopelijk kun je het nodige doen in grote lijnen. Snap wel dat je dat af wilt hebben voor het verhuizen, anders komt het er waarschijnlijk niet van.

Wij gaan morgen kijken bij ons droomhuis!! Jeetje wat spannend zeg. We nemen mijn schoonvader ook mee voor een nuchtere blik op het geheel zonder roze bril. Afgelopen dagen hebben we ons laten informeren over voorwaarden die we wel of niet achterwege kunnen laten. Daarnaast van allerlei mogelijke reparaties globale prijzen opgevraagd. We willen echt bieden met zo min mogelijk voorwaarden en overwegen ook zonder bouwkundige keuring. Morgen krijgen we ook te horen wanneer de inschrijving sluit, waarschijnlijk na 2 weken. Dat worden twee hele langen weken denk ik.


Wat spannend zeg!!! Ik ben benieuwd of het droomhuis echt iets is en wat zal worden!

En met mams gaat het dus redelijk. :j Dankjewel!
Ik ging gemiddeld om de dag langs mams en dan de dag waarop ik niet kwam appten of belden we.
Ze begrijpt dat ik niet zo veel tijd kon besteden, ze zag ook dat ik er best wel doorheen zit en echt opgebrand ben.
We maken onwijs lange dagen en krijgen zeer weinig hulp momenteel.
Gelukkig heeft een lieve vriendin aangeboden morgen te komen helpen, net als afgelopen zaterdag. :):)
Heel blij mee dus.
Bonuspapa komt ook zo nu en dan wel eens helpen, maar loopt nog steeds een beetje als kip zonder kop rond te pendelen naar mijn moeder en dan een uurtje bij ons om te helpen.. Hij maakt zich enorm druk om mijn moeder.

Zo kwam vanmorgen ook het nieuws dat mijn mams naar huis mag, ze kan weer een beetje meer bewegen en met morfine gaat het goed ja. Ze kan zelf eten, drinken en naar het toilet, ze kan zelf zitten en liggen.
Al met al een hele vooruitgang, afgelopen weekend was het wel anders.
Normaal zou je zeggen 'wat fijn dat ze naar huis mag', in dit geval balen we er ook een beetje van.
Bonuspapa is zo'n zorgelijke man, dat hij hele dagen bij haar wil zijn - soms tot ergernis van mams die ook begrijpt dat wij zijn hulp harder nodig hebben, zij verwacht alleen dat hij het huis even bijhoudt, kookt en haar verder met rust laat. :=
Nu moet ik zeggen dat mijn mams ook echt wel een keiharde tante is hoor, ze mauwt niet zo gauw.
En zelf baalt ze wel een beetje dat ze naar huis moet, want haar bed in het ziekenhuis bleek heel lekker te liggen _O-

In ieder geval waarderen we de hulp van bonuspaps wel, maar is het ook erg balen dat we er geen duidelijke afspraken mee kunnen maken momenteel. :')

Selka schreef:
Wat sneu voor je moeder Gowlan. Weer langer herstellen dus.
Aan een camouflage muur moet ik ook niet denken nee. Veel sterkte deze tijd!

Wij hebben gisteren getekend :D :D Vandaag naar de bank en tot nu toe lijkt alles eindelijk mee te zitten want de woning is hoger getaxeerd dan onze aankoopprijs en de waarde na verbouwing valt ook hoger uit dan wij hadden gehoopt.

Dankjewel! Het zal wel even duren, maar ze kan er zelf gelukkig wel om lachen nu.
En de camouflage muur is eindelijk opgelost haha, toch maar gewoon op kleur laten mengen en toen pakte hij mooi. :):)

En wat spannend zeg, bij ons is de woning ook hoger getaxeerd dan de aankoopprijs. Scheelt een hoop stress zegmaar. Succes komende tijd!

4EverHobbes schreef:
Wat een rare situatie. De koopprijs is toch mede gebaseerd op de grootte van het perceel. Dat moet dan toch niet 'ongeveer' zijn? Ik zou daar zeker niet zomaar mee akkoord gaan.

Hier gaat het hypotheekaanvraagcircus nog steeds vrolijk door. Om gek van te worden. Over 2 weken is de afloopdatum van de ontbindende voorwaarden... en nu moeten ze opeens WEER allemaal nieuwe documenten hebben want ja, die andere zijn inmiddels oud. Ja dat snap ik als je 3 maanden doet over een aanvraag! Pfff ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee.
En de adviseur maar roepen dat het heus goed komt. Elke keer als ik bel krijg ik te horen "Nou, das ook toevallig. Ik zou je net bellen!".

Ik voel me redelijk machteloos en ben gewoon moe van alle spanning. Bah...

Bah het zit jullie echt niet mee. :(:)
Kun je geen andere adviseur eisen en een hele dikke klacht erover plaatsen? :n

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:57

Klacht gaan ze absoluut krijgen :o Andere adviseur lukt niet, ze zijn maar met z'n 2tjes en de tijd dringt echt zo enorm. Ik baal er echt van, maar het kan nu niet meer anders.

Ik hoop niet dat er een volgende keer komt voor ons, maar mocht dat wel zo zijn dan weet ik wel dat ik het allemaal heel anders ga doen. Hoewel de bank nu ook niet echt meewerkt en dat zal in de toekomst niet anders worden vrees ik :+

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:05

Ik heb met het krijgen van mijn hypotheek bij het uitblijven van antwoorden vanuit de adviseur op een gegeven moment gezegd dat als het niet voor het eind van de week geregeld was, dat ik dan bij de Rabobank naar binnen zou lopen en daar hun "Hypotheek binnen een week" traject zou gaan volgen. Toen was het ineens voor het eind van de dag rond.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:32

Helaas komen wij niet in aanmerking voor een hypotheek-binnen-een-week-traject en dat weten ze daar ook. Maar ik laat het er echt niet bij zitten...