[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:15

Hang en sluitwerk deuren is duur
Dat valt echt vies tegen (net binnen alles vervangen en dat is bij zelf doen + geen eens dure producten toch al snel 500 euro )

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:24

Het gaat hier om twee nieuwe deurkrukken en wat schroeven aandraaien ;) als je scharnieren etc moet vervangen en ook nog alle deurdrukken dan loopt het inderdaad snel op!

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:56

Wij willen dat binnenshuis op termijn ook gaan doen. Willen misschien ook de cilindersloten nog vervangen zodat we overal dezelfde kunnen gebruiken, nu hebben we maar 1 poortsleutel bijvoorbeeld, en die heb ik graag gelijk aan het huis :+ (hadden we hiervoor ook)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:34

CarolienR schreef:
Het gaat hier om twee nieuwe deurkrukken en wat schroeven aandraaien ;) als je scharnieren etc moet vervangen en ook nog alle deurdrukken dan loopt het inderdaad snel op!

Maar das idd setje deurkrukken en iemand inhuren die opgegeven kosten

Qua onderhandelen zijn die rapporten wel handig voor de koper
Zeker als je een hoop zelf doet

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:30

Nog meer bokkers die zaterdag meedoen aan de open huizen route? Of die naar huizen gaan kijken?

Wij hebben een eindbod gekregen waar we het niet helemaal mee eens zijn en we hebben behoorlijk veel belangstelling plus bezichtigingen dus wij wachten in overleg met de makelaar nog heel even af.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:56

Zou ik ook doen Urona! Als er zoveel belangstelling is kun je gerust wat ruimte nemen.

Wij hoeven ff niets meer. Gisteren de definitieve/bindende offerte getekend, dus nu is het echt klaar. 19 Oktober is de passeerdatum en gaan we gezellig naar de notaris. Maar nu eerst eens even een paar weken vakantie!

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:17

Ik zou inderdaad even rustig afwachten als jullie niet helemaal blij worden van het eindbod.
Als je die ruimte en tijd nog hebt zou ik er dan nog een openhuizendag aanplakken. Daarna kun je altijd nog kijken.

Fijn he als alle stress uit de lucht is!

Wij krijgen morgen onze kopers bij ons thuis om het voorlopigkoopcontract te tekenen.
We hebben elkaar nu al een paar keer ontmoet. Ik heb ook zelf de tweede rondleiding gedaan omdat de makelaar met vakantie was.. Het is zo vreemd, maar deze mensen voelen alsof we ze al jaren kennen en dat is wederzijds denk ik.
Vanmorgen via app even contact gehad met de verkopers van ons (bijna-)huis en ook dat voelde heel vertrouwd.
Deze mevrouw vroeg ook of we eens langs wilde komen om kennis te maken.
Het is natuurlijk niet echt gebruikelijk om de ' tegenpartij ' te ontmoeten en gezellig een kopje koffie mee te drinken , maar ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind !

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:16

Oh gewoon even wachten. Wij hadden dag 1 een bod van de vraagprijs, week later 6 biedingen van verschillende kopers waarvan drie dik boven de vp.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:01

Groot gelijk dat je even afwacht met zoveel belangstelling Urona!

Mirim wat fijn dat het zo goed voelt. Mijn schoonouders hadden dat ook, met het huis waar de hele familie is opgegroeid. Door de goede klik met de kopers hebben ze nu ook echt vrede met de verkoop terwijl ze er heel erg tegen op zagen.

Fijn dat alles geregeld is Hobbes!

Wij gaan op de openhuizendag helaas nergens kijken. Ik heb wedstrijd waarvan ik in de organisatie zit en daar echt niet afwezig kan zijn. Maar wij hebben wel maandag de tweede bezichtiging bij het huis waar we graag op willen bieden. We nemen een taxateur mee. Dan nog een weekje om het bod in te leveren.

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:39

Klinkt goed Mirim! En wat spannend mizzmontana! Wanneer horen jullie dan of het bod geaccepteerd is of niet?

Ik vind het wel erg spannend of er nu nog wel andere biedingen op ons huis komen. Er zat een kleine 4000 verschil tussen maar hun kwamen direct met een eindbod dus dat was wel erg jammer. De makelaar zegt dat het goed komt maar ja dat is ook geen garantie natuurlijk.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:44

Dat moeten we maandag even goed navragen Urona. Maar ik mag toch hopen dat ze daar niet te lang over gaan doen, zo'n verkoop bij inschrijving is al spannend genoeg.

Voor jullie inderdaad ook spannend hoe het nu verder loopt. Heb je het bod ook echt afgewezen of nog geen reactie gegeven tot na de kijkdag deze zaterdag?

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:11

Snap ik! Spannend zeg! Het bod is echt afgewezen met de mededeling dat wij de open huizen route willen afwachten en wij nog bezichtigingen hebben. Begreep wel van de makelaar dat we er altijd nog op terug konden komen maar t zal wel goed komen.


Heb je enige idee hoeveel mensen geïnteresseerd zijn miss montana?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:18

Er waren de eerste kijkdag aardig wat kijkers, waarvan twee stellen met aankoopmakelaar. Dus ik denk iig twee, wij, en dan van de andere kijkers wellicht nog een paar?
Het stomme (voor ons) is dat er tijdens de eerste kijkdag zoveel belangstelling was dat ze besloten hebben inschrijving pas na de open huizen route te doen om mensen een gelegenheid te geven nog een keer te kijken, maar wellicht trekt dit ook nieuwe geïnteresseerden...

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:46

Mijn hypotheek is ook rond! Nu maar wachten op de overdracht (1 december).

Taxatiewaarde was uiteindelijk gewoon de aankoopprijs (goh haha), dus allemaal prima in orde gekomen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:32

Soms wordt ik dat trage zo zat. Kreeg concept koopcontract binnen. Zaten wat foutjes in dus weer een week verder voor het veranderd is.
Ook hypotheek van de koper van mijn huis schiet niet op. Hoezo hypotheek binnen een week! Als je dan belt is het een formaliteit.
Ik kan daar niet zo goed tegen, schiet op.

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:04

Herkenbaar, wij hebben nu eindelijk de voorlopige koopovereenkomst van ons nieuwe huis getekend. Heeft ook maar 3 week geduurd ...

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:55

Gisteren middag kwam alles goed. Verkoop rond, voorlopig koopcontract rond. Dus vandaag spullen bij de boerderij opslaan!

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:10

Gefeliciteerd! En succes met verhuizen vandaag!

Swah

Berichten: 1859
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:01

Gefeliciteerd!

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:37

Gefelicteerd kohtje!

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:09

Ik kom dit topic nu pas tegen, jammer! Had er best wat steun aan kunnen hebben haha.

Ik kreeg eind juni opeens een baan en vrijwel meteen besloten we ook samen te gaan wonen (ik wilde niet op mijn kamertje van 11m2 blijven wonen). Na een week waren we eruit dat we konden en wilden kopen. Week erna 9 bezichtigingen gepland en bij de 7e ofzo liepen we lachend naar buiten. Dat was 12 juli.

13 juli eerste bod gedaan, spoed erachter gezet ivm vakantie en gewenste snelle overdracht. 18 juli werd ons eindbod geaccepteerd en 19 juli tekende mijn vader onder mijn volmacht terwijl wij in Oostenrijk zaten.

Morgen krijgen we de sleutel :D van 11 naar 134 m2, ik kan niet wachten!

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:58

Ik wil me hier ook graag melden. Morgen komt de makelaar mijn huis op de foto zetten en dan gaat het in de verkoop.
Ik wil heel graag naar de Veluwe verhuizen (woon nu in de Randstad, bij Dordrecht), dus best spannend. En zeker nu het zo concreet wordt krijg ik wel een beetje last van cold feet :=
Doe ik wel het juiste? Stel dat het mislukt? Enz, enz.
Eenmaal hier verkocht wil ik daar gaan huren voorlopig. Lijkt me wel wat veiliger. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij de woningbouw, maar moet nog even meer opties voor huurwoningen uitzoeken.

Charaz

Berichten: 24324
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:21

Dan is je huis vast zo verkocht Amanda, super leuk naar de Veluwe!

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:28

Ik hoop eigenlijk dat dat nog wel een paar maanden duurt haha. Het mooiste zou zijn als ik volgende zomer kan verhuizen. :j

MarjanB

Berichten: 16500
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:36

Super leuk Amanda! Welke regio wil je heen? Ik kom zelf uit Ermelo, dus als je vragen hebt over die regio :) (ben zelf wel verhuisd ondertussen)