[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:25

Je hypotheek voorstel is vaak ook maar 3 maanden geldig toch? Ik vind drie maanden geen rare tijd, je merkt echt dat de huizenmarkt stijgend is en mensen willen snel van huis veranderen. Wij hebben ook gezegd of dit jaar ons huis verkopen en t nieuwe huis in of begin volgend jaar alles.

Charaz

Berichten: 24369
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:59

Ja het is de bedoeling dat je steeds meer zelf inbrengt, ook wel logisch aan de ene kant want het is toch een flinke lening die je aangaat.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:39

Ik Hoorde dat de regelingen gaan veranderen en dat het weer 103% gaat worden volgend jaar

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:52

joyce_eddy schreef:
Ik Hoorde dat de regelingen gaan veranderen en dat het weer 103% gaat worden volgend jaar


Dat zou heel fijn zijn!!! *\o/*

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:56

Dat is inderdaad de reden maar we hebben zelf nog niks anders.. wel een huis waar we op Funda helemaal weg van zijn maar dat moet nog even blijken of dat ook in het echt zo is. Mijn man zit voor zaken in het buitenland dus ik ga vrijdag vast alleen (nou ja met mijn vader) kijken naar 2 huizen en dan hipwlijl volgende week snel stappen zetten
Scheelt wel dat we het al een keer eerder bijna verkocht hadden en we nu al een hypotheek voorstel voor onszelf klaar hebben liggen dus wij kunnen daar snel in zijn

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:01

Kun je eigenlijk ook voor 31 december afronden, financieel gezien, en dan pas later in 2018 verhuizen? Of moet de sleutel overdracht gelijk met het financiële gedeelte zijn?
Heb me hier niet in verdiept omdat we nu kijken naar iets wat leeg staat.

mirim

Berichten: 4425
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:27

djuulsie schreef:
Dat laatste. En vanochtend even overal een doekje door gehaald, zodat het naar allesreiniger ruikt :')

(Je moet nu geen kasten open trekken bij ons, zeg maar _O- )

Wij hebben eens met een makelaar door een huis gelopen die zelf alle kasten, inclusief de koelkast, opentrok!
Dus check je makelaar misschien even :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:23

Dat hebben we aangegeven. T zijn ook niet de vaste kasten ;)

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:07

joyce_eddy schreef:
Ik Hoorde dat de regelingen gaan veranderen en dat het weer 103% gaat worden volgend jaar

Echt? Het zou toch 100% worden in 2018? Waar heb je dat gehoord?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:03

Madison schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik Hoorde dat de regelingen gaan veranderen en dat het weer 103% gaat worden volgend jaar

Echt? Het zou toch 100% worden in 2018? Waar heb je dat gehoord?


Heb zitten zoeken, maar overal staat dat het 100% wordt. Ben ook wel benieuwd waar je dat gehoord hebt

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:26

Ja, ik lees ook overal 100%

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:35

Een hypotheek adviseur zei ons dat,

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:18

Wij doen trouwens morgen mee met Huizenjacht :')

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:24

Jullie of je huis? :D

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:25

Wij...wordt morgen opgenomen

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:54

Haha nou mijn man zit ook in het buitenland en ik heb het huis toen we het kochten nog niet eens van de binnenkant gezien. Sterker nog mijn man is uit dit huis vertrokken en komt straks in het nieuwe huis terecht. Dus die heeft het goed voor mekaar haha.

Dus ik geef je groot gelijk om de bezichtigingen alvast te doen.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:12

Oh mijn man moet echt wel zijn goedkeuring geven want ik wil echt nooit meer verhuizen :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:42

Urona, dat is beter! Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die in mijn uppie op huizenjacht moet. Vriend werkt heel veel en is weinig flexibel. Maar de huizen die ik wat vond heeft hij wel een keer gezien. Doodeng om een beslissing voor zoveel geld alleen te nemen :=

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:33

Dat lijkt me wel lastig dames zo’n beslissing in je eentje nemen! Mijn man is veel in het buitenland, maar juist ook in het weekend weg, waardoor het doordeweeks vaak wel lukt om bezichtiging te plannen.
Wij hebben gisteren een totaal ander huis gekeken (nieuw, af, andere kant van het land) en we vinden het zo mooi <3
Nu hebben we een luxe probleem dat er twee huizen in de running zijn, waarvan voor het eerste huis volgende week de bieding binnen moet zijn. Hopelijk kunnen we het tweede huis voor die tijd nog een keer bezichtigen.
We hebben naar dit tweede huis gekeken omdat we wouden weten wat je nog meer voor dit geld kan krijgen. Nou, we zijn in elk geval weer met twee benen op de grond gezet voor het huis dat verkocht wordt bij inschrijving.
Wordt vervolgd....

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:04

Lijkt me best gek om een huis te kopen als je een partner hebt zonder dat die het heeft gezien. Ik ben single dus had niemand om mee te overleggen, maakt het wel wat makkelijker denk ik :P

Heeft 1 van jullie ervaring met het bestrijden van boktor? Ik heb net de bouwkundige keuring gehad van het huis wat ik wil kopen en op zolder was in de vloer 1 balk waar heel duidelijk onbehandelde boktor in zit. Zonder iets open te breken is helaas niet te zien of het ook nog in andere balken zit.
Ik zit nu dus met een dilemma, ik heb geen idee hoe ik dit aan moet vliegen. Ik wil het huis wel heel graag hebben, maar het risico is me te groot om het nu te kopen zonder dat ik weet of mogelijk de hele vloer op zolder eruit moet en daarbij zijn de kosten van alleen de balk die nu zichtbaar is al 500-600€ en m'n spaargeld heeft al een aardige deuk vanwege de kostenkoper.. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat is gebruikelijk? Ik ben totaal geen onderhandelaar dus vind dit soort dingen sowieso echt enorm lastig, ook omdat ik niet weet wat ik mag verwachten van de verkoper in zo'n geval.

Maartje_M

Berichten: 9415
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:16

De verkoper laten uitzoeken. Hij verkoopt een huis met een gebrek dus hij mag de informatievoorziening doen in mijn ogen

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:48

Ik snap je probleem vanilla..
Wij hebben ook een bouwkundige keuring laten uitvoeren en daar zijn we toch ook niet zo vrolijk van geworden. Er moet goed naar de zoldervloer gekeken worden en een constructeur naar de fundering. De bouwkundige drukte ons echt op het hart om niet te kopen zonder een ok op de constructie. Het is een huis met nog steeds oorlogsschade, maar de bouwkundige was bang dat het nog steeds werkt en niet oude schade is.
Ons plan is idd om te kijken of de verkopers dit kunnen uitzoeken. Maar ja.. Hoe pak je dat aan?

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:56

Bij twijfel niet doen. Het is geen pakje boter wat je koopt en er zijn nog meer huizen op de markt.
Hoe rot overigens ook.
Ik heb dat in de tijd van kopen ook moeten doen. En achteraf alleen maar blij mee. Mijn huidige huis is veel leuker :D

mirim

Berichten: 4425
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:57

Vanillia schreef:
Lijkt me best gek om een huis te kopen als je een partner hebt zonder dat die het heeft gezien. Ik ben single dus had niemand om mee te overleggen, maakt het wel wat makkelijker denk ik :P

Heeft 1 van jullie ervaring met het bestrijden van boktor? Ik heb net de bouwkundige keuring gehad van het huis wat ik wil kopen en op zolder was in de vloer 1 balk waar heel duidelijk onbehandelde boktor in zit. Zonder iets open te breken is helaas niet te zien of het ook nog in andere balken zit.
Ik zit nu dus met een dilemma, ik heb geen idee hoe ik dit aan moet vliegen. Ik wil het huis wel heel graag hebben, maar het risico is me te groot om het nu te kopen zonder dat ik weet of mogelijk de hele vloer op zolder eruit moet en daarbij zijn de kosten van alleen de balk die nu zichtbaar is al 500-600€ en m'n spaargeld heeft al een aardige deuk vanwege de kostenkoper.. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat is gebruikelijk? Ik ben totaal geen onderhandelaar dus vind dit soort dingen sowieso echt enorm lastig, ook omdat ik niet weet wat ik mag verwachten van de verkoper in zo'n geval.


Ik kan niet beoordelen hoeveel schade er is aangericht door de boktor en of delen vervangen zouden moeten worden.
Maar boktor is niet heel moeilijk te bestrijden , je kunt daar op internet iemand voor zoeken . Ongediertebestrijdingsdienst. Er komen dan mensen de balken behandelden en men bent voor een jaar of tien weer klaar.
Je schijnt de boktor trouwens op afstand te houden door muziek met een goede bas te draaien...schijnen ze een hekel aan te hebben :D

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:03

Nou, de foto's zijn binnen, conceptfolder is er (maar ik wil nog een aanpassing) en morgen wordt het bord geplaatst. Het gaat wel snel ineens :oo :=