Samsung Galaxy S7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:19

Hier ook de update gehad.

gonnyvdz
Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:44

hallo, ik heb al langere tijd samsung maar nu sinds kort de s7. nu wil ik mijn foto's overzetten van telefoon naar laptop,, ik heb de kabels verbonden en telefoon laat ook op. alleen zien mijn laptops en computer mijn telefoon niet.. ik krijg dus niet boven in mijn scherm de melding wat ik wil met de verbinding. weet iemand hoe ik die melding weer op mijn telefoon kan krijgen zodat ik foto's over kan zetten?

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:42

Ships toch nie zo onbreekbaar als ik dacht die S7, fikse barsten aan achterkant mobiel hier

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:54

Mijn s7 gebruikt opeens heel veel data, iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit stop?

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:01

je kan normaal het overzicht opvragen bij verbindingen en daarna gegevensgebruik

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:59

Staat je wifi wel aan? Klinkt als een domme vraag maar merk zelf dat ik mij nogal irriteer aan de wifi verbinding bij samsung. Als ik wifi heb en deze heeft slecht bereik, dus maar 1 streepje bijvoorbeeld, dan blijft ie gewoon op wifi zitten. iPhone kiest bijvoorbeeld voor de verbinding die sneller is of zoiets. Doordat samsung dat niet doen ben ik snel geneigd om even mijn wifi uit te zetten maar dan vergeet ik het vervolgens weer aan te zetten..

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 06:27

lovey_ou schreef:
Staat je wifi wel aan? Klinkt als een domme vraag maar merk zelf dat ik mij nogal irriteer aan de wifi verbinding bij samsung. Als ik wifi heb en deze heeft slecht bereik, dus maar 1 streepje bijvoorbeeld, dan blijft ie gewoon op wifi zitten. iPhone kiest bijvoorbeeld voor de verbinding die sneller is of zoiets. Doordat samsung dat niet doen ben ik snel geneigd om even mijn wifi uit te zetten maar dan vergeet ik het vervolgens weer aan te zetten..


Dan moet je slimme netwerkwissel aan zetten. Als Wi-Fi signaal slecht is schakelt hij automatisch over op 4G+.

Die vind je onder Wi-Fi, rechts boven puntjes, geavanceerd en bovenste optie van slimme netwerkwissel.

Hou er rekening mee dat mobiel verbruik omhoog gaat. 4G+ is namelijk zo snel dat hij soms vaker overschakelt op 4G+ dan je zou verwachten.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 06:54

The_Cat schreef:
je kan normaal het overzicht opvragen bij verbindingen en daarna gegevensgebruik


Ik heb het idd gevonden! Dankjewel!

Hij lijkt als hotspot voor mijn laptop heel veel te gebruiken. Kan ik zo'n schema op mijn laptop ook vinden? Weet iemand dat toevallig?

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:07

Dat wordt dan minder hotspotten voor je laptop? :=

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:29

branka16 schreef:
The_Cat schreef:
je kan normaal het overzicht opvragen bij verbindingen en daarna gegevensgebruik


Ik heb het idd gevonden! Dankjewel!

Hij lijkt als hotspot voor mijn laptop heel veel te gebruiken. Kan ik zo'n schema op mijn laptop ook vinden? Weet iemand dat toevallig?


Ja als je hem gebruikt als hotspot voor je laptop dat verklaard veel. Eigenlijk zou je je telefoon als hotspot toch niet te vaak mogen gebruiken. Er kunnen ontieglijk veel programma's verbinding maken en dingen beginnen downloaden. Welk besturing systeem heb je?

gonnyvdz
Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:44

gonnyvdz schreef:
hallo, ik heb al langere tijd samsung maar nu sinds kort de s7. nu wil ik mijn foto's overzetten van telefoon naar laptop,, ik heb de kabels verbonden en telefoon laat ook op. alleen zien mijn laptops en computer mijn telefoon niet.. ik krijg dus niet boven in mijn scherm de melding wat ik wil met de verbinding. weet iemand hoe ik die melding weer op mijn telefoon kan krijgen zodat ik foto's over kan zetten?


Iemand?

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:48

Bagheera_206 schreef:
lovey_ou schreef:
Staat je wifi wel aan? Klinkt als een domme vraag maar merk zelf dat ik mij nogal irriteer aan de wifi verbinding bij samsung. Als ik wifi heb en deze heeft slecht bereik, dus maar 1 streepje bijvoorbeeld, dan blijft ie gewoon op wifi zitten. iPhone kiest bijvoorbeeld voor de verbinding die sneller is of zoiets. Doordat samsung dat niet doen ben ik snel geneigd om even mijn wifi uit te zetten maar dan vergeet ik het vervolgens weer aan te zetten..


Dan moet je slimme netwerkwissel aan zetten. Als Wi-Fi signaal slecht is schakelt hij automatisch over op 4G+.

Die vind je onder Wi-Fi, rechts boven puntjes, geavanceerd en bovenste optie van slimme netwerkwissel.

Hou er rekening mee dat mobiel verbruik omhoog gaat. 4G+ is namelijk zo snel dat hij soms vaker overschakelt op 4G+ dan je zou verwachten.

Thanks _/-\o_

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:55

Je hebt verschil tussen de gewone en de snelle versie. Dat is hoe eerder hij wisselt.

De onderste optie doet het nog niet. Daarbij kun je aangeven dat hij bijvoorbeeld niet slim mag wisselen als je op netwerk thuis/kantoor zit.

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:20

Hoi allemaal, ik weet niet of het de bedoeling is om zo binnen te vallen maar ik vond het een beetje onnodig om een topic aan te maken als er al een s7 topic is.

Sinds een paar dagen gaat de batterij van mijn mobiel erg snel leeg. Benieuwd naar welke app de boosdoener was, kwam ik het volgende tegen

Afbeelding

Deze app gebruikt veel van mijn batterij, maar ik weet niet eens wat het is. Iemand die mij kan helpen? Google wordt ik niet veel wijzer van (iets met totaal niet technisch zijn.. :o )

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:59

Gebruik je Chrome als webbrowser?

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:00

Nee, Chrome heb ik nog nooit gebruikt :)

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:08

Recent nieuwe muziek gedownload of stream je afleveringen via Netflix oid? Of gebruik je Whatsapp beta? Of de stappenteller als widget op je homescreen?

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:36

Mijn batterij is ook verbazend snel leeg. Waar kan ik vinden hoeveel iets gebruikt? Bij batterij zie ik maar een paar apps met een klein percentage erbij..

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:16

Blacky94 schreef:
Recent nieuwe muziek gedownload of stream je afleveringen via Netflix oid? Of gebruik je Whatsapp beta? Of de stappenteller als widget op je homescreen?

Het enige wat ik hiervan doe is Netflix, en niet eens zo heel vaak

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:56

Esmee_98 schreef:
Blacky94 schreef:
Recent nieuwe muziek gedownload of stream je afleveringen via Netflix oid? Of gebruik je Whatsapp beta? Of de stappenteller als widget op je homescreen?

Het enige wat ik hiervan doe is Netflix, en niet eens zo heel vaak

Ik had gisteravond even zitten googlen en dat kwam ik tegen als een van de mogelijke oorzaken. Weet niet meer precies hoe t zat maar het had er geloof ik mee te maken dat omdat Netflix veel van je mediaserver vraagt, deze mogelijk van slag is geraakt en daardoor op de achtergrond door blijft werken..
Dus je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je Netflix (tijdelijk) verwijderd..

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:19

Thanks, ik ga het even proberen!

Anoniem

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:29

Oh een S7 topic..

Ik heb die van mij sinds half juli. Erg blij mee, alleen de vingerafdruksensor was al na een maand overleden. Vond het juist zo handig ... maar ook niet echt de moeite daarvoor m op te gaan sturen.

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:52

Iemand enig idee waar die 'player' app vandaan komt na die laatste update? Mijn Pools is niet zo goed en ik kan m ook niet verwijderen dus het lijkt een systeemapp te zijn.. maar een beetje vaag vind ik t wel..

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:55

Volgens mij heb ik die niet!

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Samsung Galaxy S7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:11

ook geen player app hier.. Misschien een soort virus?