Hoe autoradio uit auto krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:34

Ik heb de autoradio van mijn vriend gekregen en wil deze graag in mijn eigen auto hebben maar ik krijg mijn huidige radio er niet uit! Ik heb al op internet gelezen dat je soms bepaalde dunne metalen sleutels ervoor moet hebben maar dat het met een omgebogen paperclip of sateprikkers ook lukt. Ik weet niet zeker of ik dat zo moet doen met die sleutels maar ik krijg de radio er zo niet uit.
Ik heb het al geprobeerd met de sateprikkers en de achterkant van een theelepel maar er gebeurt niks. Iemand een idee hoe ik de radio eruit krijg zonder naar een garage te rijden?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:35

Heb je misschien een foto?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:40

Zal zo maken

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:43

Afbeelding

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:44

Zitten een soort weerhaken aan de radio die je naar beneden moet drukken. Boven en onder twee stuks vermoed ik. Wanneer je die dan ingedrukt hebt een beeetje trekken en dan de rest van de haakjes hetzelfde doen. Dan kun je m er zo uit schuiven

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:44

Eerst je frontje eraf halen dus.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:55

Kenyada schreef:
Eerst je frontje eraf halen dus.

Kenyada schreef:
Zitten een soort weerhaken aan de radio die je naar beneden moet drukken. Boven en onder twee stuks vermoed ik. Wanneer je die dan ingedrukt hebt een beeetje trekken en dan de rest van de haakjes hetzelfde doen. Dan kun je m er zo uit schuiven

Dit! :)

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:57

Op de foto is het frontje er al af. Ik heb de radio inmiddels ook al eruit gekregen, er zaten geen weerhaakjes aan. Helaas is daardoor de kabel van de radio antenne los gegaan en krijg ik die niet meer er terug in want mijn hand past nauwelijks ertussen. Ook zitten de stekkers zodanig strak dat ik er met mijn hand niet bij kan om ze los te maken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:01

Als het goed is moet je er dan via een ander bakje wel bij kunnen..

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 15:03

Daar ben ik nog niet achter gekomen, enig idee hoe wel? Ik kan niet via het dashboard erbij daar had ik al naar gekeken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:05

Ook niet via het dashboard kastje of daaronder? Kun je het bakje onder de radio er niet uitschroeven?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 15:20

Nee helaas. Is een auto uit 95.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe autoradio uit auto krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 17:35

Nou het is gelukt dankzij mijn behulpzame buurman! Moest via de sigarettenaansteker open worden gemaakt en nu zit de nieuwe radio erin. Alleen het geheugen wil die niet onthouden naar de USB doet het in ieder geval dus muziek heb ik!

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:36

fjordjes schreef:
Alleen het geheugen wil die niet onthouden maar de USB doet het in ieder geval dus muziek heb ik!

Er gaan waarschijnlijk 2 "plussen" naar je radio. De ene loopt via het contactslot, de andere niet. De eerste is degene waarop de radio in principe moet "spelen" (en dus ook "vanzelf" uit gaat zodra je het contact uitschakelt), de tweede uitsluitend voor het onthouden van zender- en andere instellingen (balans, bass/treble/equalizer etc.) Ff in je vriendenkring een handige harry met een multometer lummelen om uit te zoeken welke 2 draadjes dit zijn, verwisselen in het stekkerblokje waarop de radio zit aangesloten, probleem oppelost.