Welke activity tracker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 11:12

Wie o wie kan mij helpen met zijn of haar ervaringen.

Sinds iets meer dan een half uurtje fitniss ik 3 a 4 keer per week om af te vallen en strak te trainen.
Nu zoek ik een activity tracker die mijn stappen bijhoud, het aantal calorien en mijn slaap en graag een beetje betaalbaar, ik snap zelf wel dat die van 30 euro niets zijn maar 200/250 euro vind ik ook wel weer veel(toch student he)

Ik heb al op internet gekeken maar je ziet door de bomen het bos niet meer, zoveel activity trackers zijn er en weinig recenties over.


Wilt er iemand zijn ervaringen delen en mij hiermee helpen?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:14

Ik gebruik nu een jaar de fitbit charge hr. Doet alles wat jij noemt en ik heb 'm tweedehands maar wel nieuw op marktplaats gekocht voor 80 euro :)

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 11:18

Kloppen het aantal stappen ook ongeveer? ik las namelijk bij een activity tracker dat iemand achter de computer zat, telde als stappen dankzij het bewegen van de muis enzo...

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:19

Idd fitbit charge hr vond ik erg fijn. Helaas heb ik er twee binnen een jaar terug gestuurd. Nr2 had het bekende loslaten van de band probleem. Nu aan het wachten tot de fitbit charge 2 iets zakt in de prijs.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:28

xTweetyx schreef:
Kloppen het aantal stappen ook ongeveer? ik las namelijk bij een activity tracker dat iemand achter de computer zat, telde als stappen dankzij het bewegen van de muis enzo...


Ik heb de standaard grootte van de stappen aangepast aan mijn echte stappen en dan is dat probleem opgelost. Daarvoor zou ik 'm niet laten liggen!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:38

xTweetyx schreef:
Wie o wie kan mij helpen met zijn of haar ervaringen.

Sinds iets meer dan een half uurtje fitniss ik 3 a 4 keer per week om af te vallen en strak te trainen.
Nu zoek ik een activity tracker die mijn stappen bijhoud, het aantal calorien en mijn slaap en graag een beetje betaalbaar, ik snap zelf wel dat die van 30 euro niets zijn maar 200/250 euro vind ik ook wel weer veel(toch student he)

Ik heb al op internet gekeken maar je ziet door de bomen het bos niet meer, zoveel activity trackers zijn er en weinig recenties over.


Wilt er iemand zijn ervaringen delen en mij hiermee helpen?


Als het enkel voor dat is, Zoek op Aliexpres mi band 2. Ik heb die zelf ook, best leuk dingetje, en voor 30 euro heb je het :) Ik was niet zeker of het iets voor mij was, en dit is de ideale test daarvoor.

Gaat +- 2 weken mee qua batterij, telt je stappen, je afstand, calorieën en je slaap. Via een appje op je telefoon kan je dan de gegevens bekijken

Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:57

Ik gebruik de Polar M400, ben daar zeker tevreden over.
Je betaald er wel wat meer voor maar alles wordt super bij gehouden.

Kan als ik op de loopband start dat profiel kiezen en zo zoekt hij mijn hartslag op. Mocht ik buiten hardlopen houdt hij ook mijn tempo en route bij. Als ik over ga van de loopband naar kracht selecteer ik een ander profiel en gaat hij daar mee verder.

Door te synchroniseren met mijn app of met de pc kan ik zien wanneer ik heb gezeten en wanneer ik wat heb gedaan en hoe mijn slaap is verlopen (mits ik hem om heb gehad)

Ik ben er tevreden over maar als je het geld er niet voor uit wilt geven zal ik inderdaad gewoon met wat goedkopers beginnen.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:07

De fitbit charge hr vond ik erg fijn. Helaas heb ik hem ook teruggebracht binnen de garantie. Deze had het bekende loslaten van de band probleem. Echt heel zonde want verder was het een hele fijne tracker. Fijn vond ik ook dat hij je hartslag ook bijhoudt en je dit dus ook terug kon zien in je app.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 12:10

kregen jullie wel een nieuwe tracker of is t inleveren en geld terug?

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:20

Kijk ook even goed naar je telefoon voor je een tracker kiest :j Ik heb een oudere IPhone, en veel van de nieuwe trackers kunnen daar niet mee samenwerken (andere versie bluetooth, app niet geschikt voor besturingssysteem etc) en dan kan je er in de meeste gevallen niks mee.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:35

xTweetyx schreef:
kregen jullie wel een nieuwe tracker of is t inleveren en geld terug?


Ik kon kiezen, maar omdat het een bekend probleem is gekozen voor inleveren en geld terug.

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:38

Ik heb een Fitbit Charge HR en ik ben er heel blij mee. Het aantal stappen komt bij mij goed overeen met wat ik daadwerkelijk doe. Daarbuiten heb ik hem om mijn linkerpols en gebruik ik mijn rechterhand om te eten en computeren waardoor hij die niet registreert als stappen. Als je hem wel om rechts wil dragen kan je ook aangeven dat je hem om je dominante arm draagt, dan is hij iets minder gevoelig in het registreren.

Wel moet ik erbij zeggen dat hij dingen als hartslag niet mega nauwkeurig meet. Omdat ik hem altijd draag kan ik een goede inschatting maken van de hoogte van mijn hartslag, maar wel in een 'ballpark'. Ik kan onderscheid maken tussen hoog, normaal, laag en superhoog oid, maar als ik hem echt nauwkeurig zou willen meten omdat ik bijvoorbeeld op hartslag wil trainen in de sportschool moet ik echt een borstband dragen. Dat geldt overigens wel voor alle activity trackers.

Als je voor een nieuwe gaat zou ik kijken naar de Charge 2, daar kan je ook mee zwemmen en dat zou voor mij echt een heel groot voordeel zijn. Als ik nu wil loggen dat ik hem gezwommen moet ik dat handmatig invoeren en dat is toch een stuk minder nauwkeurig.

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:51

Ik heb een Fitbit Alta (mooi fijn smal model).

Maar ik doe er eigenlijk niets mee dus als je deze wilt mag je hem ook overkopen voor € 75,- (zo goed als nieuw en inclusief 2 bandjes: paars en groen).

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:59

Dit is met stip de beste site voor het vergelijken van apparatuur als activity trackers. Zelf heb ik de Charge HR gehad en tegenwoordig heb ik de Fitbit Surge en die bevallen mij heel goed. Maar ik lees op tweakers ook goede verhalen over de Xiaomi Mi Band 2, die is via AliExpress één van de goedkoopste mogelijkheden.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:00

Ik heb de Garmin Forerunner 235 waar ik meer dan tevreden over ben. Hij meet normaal mijn dagelijkse stappen en hartslag gedurende dag. Daarnaast kun je hem als hardloophorloge gebruiken (daar is hij ook voor gemaakt) en meet dan je hartslag zeer nauwkeurig op je pols. Hij wijkt bij mij niet af van de borstband. Daarnaast heeft hij nog een paar andere profielen: Overig (voor krachttraining etc) indoor hardlopen, indoor fietsen, en fietsen.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:32

Ik ben erg tevreden over de Polar A360. Meet nauwkeurig via je pols, je kan er ook nog een losse hartslagband bij kopen voor om je borst. Je kunt heel veel sportprofielen toevoegen en verbinden met je telefoon.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:17

Wat wil je er precies mee ?
Wil je alleen je activiteit registreren of ook de momenten dat je sport ?
Dan zou ik altijd ook voor een HF functie gaan .
Zelf heb ik al meer dan 1 jaar de Polar M400 . Je eigen sportprofielen maak je aan op de website , synchroniseren gaat via App of website . Draag je hem als een normaal horloge registreerd hij je activiteiten . Je kunt ook activiteiten doelen instellen .
Ondertussen heb ik zelf geüpgraded naar de V800 , ivm multi sports functie .

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 18:34

Ik wil graag nog wat extra afvallen en
Ik (denk) wil er mijn calorieën mee bijhoud(ook tijdens het sporten) stappenteller en mijn slaap

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:52

Dan zou ik iig voor iets met HFmeeting gaan .
Idd goed op EBay / Amazon kijken .
Over Polar ben ik zeer tevreden , maar Garmin is ook goed . Al heb ik daar zelf geen ervaring mee .
Succes met je keuze .

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:56

Mijn fitbit doet precies wat je vraagt, inclusief een uitgebreide analyse van mijn slaap elke nacht. Bijhouden van aantal kcal dat je verbrandt kan hij ook, maar het is wel belangrijk dat je dan ook nauwkeurig invoert wat je precies eet en daar ben ik te lui voor. Die van mij zegt dat ik bij 10.000 stappen ongeveer 3500 kcal verbrand per dag, en ik vraag me wel eens een beetje af of dat klopt.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:06

Emmaa_ schreef:
Die van mij zegt dat ik bij 10.000 stappen ongeveer 3500 kcal verbrand per dag, en ik vraag me wel eens een beetje af of dat klopt.


Nee dat klopt niet :+ tenzij je 10 km sprint mss maar dan nog betwijfel ik het.

Met normaal tot stevig wandelen verbrand je +/- tussen de 200 en 300 kcal per uur (gerekend op 5.5 km per uur en dat is stevig wandelen).

Als je daarvan uitgaat zou je ongeveer 2 uur doen over 10 km en kom je dus op een kcal verbruik van 400-600. Dit is allemaal afhankelijk van leeftijd, lengte, gewicht, hartslag en wat dan nog natuurlijk maar 3500 kcal ga je helaas niet halen :)

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:25

Dat is ook niet alleen van de stappen he, maar mijn dagelijkse verbruik gebaseerd op oa mijn hartslag

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:11

Ja dat kan zeker kloppen :j

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:15

Dat hangt af van je gewicht en je looptempo. Qua richtlijn heb ik 0.75kcal per kg lichaamsgewicht per km. Dus bij 80kg is dat 300kcal/uur bij een tempo van 5km/u.

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:48

Ik ben wel een stukje zwaarder dan 80 kilo haha. Ben 1.88 en op dit moment net op het randje overgewicht (vandaar ook de tracker). Maar 3500 per dag als verbruik bij flink wat stappen is dus niet zo gek?