Welke activity tracker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:17

Ik heb de xiaomi mi 2. Bevalt prima! Batterijduur is echt top (2 weken) en de belangrijkste dingen zijn af te lezen op het bandje. Ik ben er heel blij mee. Vorig jaar de jawbone up 2 (rope) gehad. Was ik ook tevreden mee alleen had die geen hartslag meter en ging hij na twee maanden helaas al stuk.. Wel netjes mijn geld terug gekregen!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:40

MDJ schreef:
Ik heb de xiaomi mi 2. Bevalt prima! Batterijduur is echt top (2 weken) en de belangrijkste dingen zijn af te lezen op het bandje. Ik ben er heel blij mee. Vorig jaar de jawbone up 2 (rope) gehad. Was ik ook tevreden mee alleen had die geen hartslag meter en ging hij na twee maanden helaas al stuk.. Wel netjes mijn geld terug gekregen!


Thanks voor je ervaring MDJ. Ik heb ook wel interesse in dat model, denk in eerste instantie dat het zoiets maar moet worden. Kan ik altijd nog weer verder kijken als het me goed bevalt. En Emmaa gaf ook aan dat de Xiaomi wel goed is.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:20

Kan iemand me vertellen hoe ik dit Fitbit verbind met endomondo?

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:39

Bij de instellingen.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:26

Bij endomondo? Daar komt m'n Fitbit niet bij te staan

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:53

Op de app van fitbit kan je volgens mij ook strava, endomondo enz instellen. Zal straks als ik iets meer tijd heb even voor je kijken.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:56

Als je bij je fitbit account en dan compatible apps aanklikt, krijg je verschillende apps te zien. En daar staat hij ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:09

Myfairytale schreef:
MDJ schreef:
Ik heb de xiaomi mi 2. Bevalt prima! Batterijduur is echt top (2 weken) en de belangrijkste dingen zijn af te lezen op het bandje. Ik ben er heel blij mee. Vorig jaar de jawbone up 2 (rope) gehad. Was ik ook tevreden mee alleen had die geen hartslag meter en ging hij na twee maanden helaas al stuk.. Wel netjes mijn geld terug gekregen!


Thanks voor je ervaring MDJ. Ik heb ook wel interesse in dat model, denk in eerste instantie dat het zoiets maar moet worden. Kan ik altijd nog weer verder kijken als het me goed bevalt. En Emmaa gaf ook aan dat de Xiaomi wel goed is.

Hij komt als een van de besten uit de test zelfs. Ik heb het horloge niet, maar wel een powerbank van Xiaomi (10.000 mah voor 18 euro lol) en die is echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:11

Even een vraagje: weet iemand of je bij de Polar a360 ook mensen kunt volgen en vrienden kunt worden?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:31

Heb ik nog niet gevonden, zal straks eens zoeken!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:16

Ik heb dus de polar a360. Als ik geen activiteit kies, maar ga paardrijden, telt hij wel door volgens mij. Gister had ik opeens 10km afgelegd op mijn dag. Dat was dan deels normaal bewegen, uitmesten etc. Maar ook een rondje bos te paard. Had al eerder het vermoeden dat hij stappen telt als ik rij :) Geen ramp, lijkt het alsof ik veel meer km's maak :)

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:08

Kun je je activiteit niet aanpassen? Bij mijn fitbit kan ik er achteraf paardrijden van maken en dan past hij het ook aan

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:20

Kim, hoe pas jij dat aan bij de fitbit? Ik nu namelijk ook gelijk aan de 10.000 stappen als ik gereden heb hahaaa

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:24

_kimm schreef:
Kun je je activiteit niet aanpassen? Bij mijn fitbit kan ik er achteraf paardrijden van maken en dan past hij het ook aan


Volgens mij niet? Doe je dat op het horloge zelf of je telefoon of computer? Ik heb hem niet gekoppeld, dat lukt me niet goed.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:25

Via de app. Als je naar je active minuten gaat krijg je een overzichtje met wat ie allemaal gedaan hebt. Als ik da aanklik was paardrijden is eat krijg ik bovenaan een schroefje en als ik dat aanklik kan ik het aanpassen


Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:41

Het slaagt mij altijd tegen hoe weinig ik eigenlij kverbruik met paardrijden :+

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:28

Thanks. Ga het even bekijken.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:43

Bij mij krijg ik er geen paardrijden op. Kan het volgens mij ook niet instellen. Ik heb de charge 2

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:50

Raar. Ik heb e e flex 2. Misschien is het toch per model verschillend

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:11

Ik kan er wel activiteiten af halen en bv spinning toevoegen maar paardrijden staat er niet bij. Zal morgen is Google. Misschien via een andere instelling.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:17

Ik moet het wel in het engels invoeren. Nederlands herkend hij niet.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:51

Ik kan kiezen uit verschillende sporten. Maar horseback riding staat er niet bij. Hier ook alles is Engels

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:57

Ik haal dit topic eens even omhoog, met een vraag.

Ik wil graag wat beter bijhouden hoeveel ik wandel met de hond, en eventueel ook hoeveel afstand ik met andere sporten (fietsen, skaten, schaatsen) afleg. Wat ik dus vooral wil meten is afstand en tijdsduur. Aantal stappen en hartslag is leuk maar niet noodzakelijk. Ik wil die informatie ook achteraf terug kunnen zien, dus dat ik een mooi overzicht heb van de afstand en tijden per dag. Liefst op de computer, maar via een overzichtelijke (Android) app is ook een optie.

Twee verdere eisen: ik wil de tijd kunnen zien, net als bij een gewoon horloge; en hij moet niet te dik zijn zodat 'ie ook goed onder een strakke jas of handschoen past.

Hoe goedkoper hoe beter :D Maar als een duurdere echt veel fijner is dan spaar ik wel wat langer door.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:56

Dani schreef:
Ik haal dit topic eens even omhoog, met een vraag.

Ik wil graag wat beter bijhouden hoeveel ik wandel met de hond, en eventueel ook hoeveel afstand ik met andere sporten (fietsen, skaten, schaatsen) afleg. Wat ik dus vooral wil meten is afstand en tijdsduur. Aantal stappen en hartslag is leuk maar niet noodzakelijk. Ik wil die informatie ook achteraf terug kunnen zien, dus dat ik een mooi overzicht heb van de afstand en tijden per dag. Liefst op de computer, maar via een overzichtelijke (Android) app is ook een optie.

Twee verdere eisen: ik wil de tijd kunnen zien, net als bij een gewoon horloge; en hij moet niet te dik zijn zodat 'ie ook goed onder een strakke jas of handschoen past.

Hoe goedkoper hoe beter :D Maar als een duurdere echt veel fijner is dan spaar ik wel wat langer door.



Als je echt afstand wilt meten dan is de GPS functie van Samsung Gear fit heel fijn heb ik me laten vertellen. :j

Ik twijfel ontzettend tussen de Gear fit en de fitbit, puur en alleen omdat de Gear Fit waterdicht is en de Fitbit niet.

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:53

Wil je hem ook echt gebruiken voor zwemmen? Mijn Fitbit is prima spatwaterdicht, ik kan er zonder problemen mee door de regen lopen en ik ben hem al net iets te vaak vergeten af te doen tijdens het douchen en daar zijn geen problemen van gekomen. Als je echt zwemt en dat wil tracken zou ik het niet doen.