Welke activity tracker?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:32

Eigenlijk ben ik eruit, een fitbit charge hr. Een hr 2 vind ik te duur, dus die wordt het niet. Met name omdat dit mijn eerste activity tracker word, dus sowieso nog even uitvinden of het wat voor me is.
Vind de app van fitbit wel mooi in vergelijking met andere merken.

Nu nog de kleur en de maat. Ben vrij zeker dat ik een L moet, maar zit een beetje in de middenmoot. Kleur weet ik echt niet, ben geneigd naar simpel zwart maar die is natuurlijk niet in de aanbieding bij coolblue. Als er wit was geweest had ik het direct geweten :')

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:57

Hee! Ik had ook even een vraag.
ik heb hele smalle polsen met een omtrek van 14 cm en doorsnede (zeg je dat zo haha) van 4 cm, welke activity tracker zou mij überhaupt passen? En weet iemand of er ook winkels zijn waar je meerdere modellen kan passen?

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:16

Coolblue kun je passen. Charge hr heb je in 2 maten

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:17

Ik heb sinds 2 dagen de fitbit charge 2 en ben er tot nu toe tevreden mee. Is nauwkeurig en doet het gewoon prima. Mijn polsomtrek is 17/18 cm en ik heb een S genomen. Ik heb zelfs nog 5/6 gaatjes over. :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:04

Mijn pols is ook 14cm. De Tomtom was dus te groot. Niet vanwege het bandje, maar het klok gedeelte die dan uitsteekt.
Ik heb nu de polar in maat S. Sluit netjes aan, maar het klokje, zou geen mm meer moeten zijn. De sluiting zit mooi in het midden, maar M zou ik wel passen. Zit redelijk aan het einde van het bandje, maar daardoor dus mooi in het midden.

Bij Coolblue had ik hem de volgende dag al.

Volgens mij kunnen de meeste trackers de standaard dingen. Het gaat er echt om of je ook hartslag wil, waterdicht en nog extra dingen. De polar heeft bijv geen wekker functie, maar is wel waterdicht en heeft hartslagmeter.

De TomTom werkte totaal anders. De site van Polar vind ik verder prima. Je kan alles goed aflezen en dingen instellen voor jezelf en bijhouden. Ik doe dat niet zo streng, maar kijk wel wat ik heb gedaan op mn polar zelf.
Slaapritme kijk ik af en toe op de computer.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:08

Ik heb nu de charge hr 2 sinds 5 dagen, en ben er zo blij mee. Hij doet alles wat ik gehoopt had en meer. Ik loop 2/3 keer per week hard en doe 2 workouts per week. Hij houdt alles bij en vind de app echt reuze fijn werken.

Ideaal ding!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:19

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind de charge 2 er mooier uitzien dan de andere. Je kan daar ook metalen bandjes bij bestellen, dan heb je best een nette horloge om. Dus dat zal het wel gaan worden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:20

Mijne gaat trouwens ook heel lang mee, dit is nu al dag 5 en hij is nog steeds op 30% :)

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:33

Dat is erg mooi. En je hebt al 2x hardgelopen?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:44

Jaa, twee keer een half uurtje. Vind het echt super fijn dat ie je hartslag enzo bij houdt. (nou zal het wel niet 100% correct zijn maar toch) Ik moet nog even een goed hoesje voor mijn nieuwe telefoon vinden zodat ik hem mee kan nemen met hardlopen en dan dus ook de gps aan kan hebben.

Ik vind de app echt ideaal, dat je alle dagen met elkaar kan vergelijken etc. Dit is 1 van mijn betere aankopen haha. :))

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:50

Super. Dank je wel

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:58

Ik ga dit topic even uitgebreid lezen. Ik wil ook graag een activity tracker maar zie door de bomen het bos niet meer :D
Is er geen site waar je ze met elkaar kan vergelijken op specificaties? Zo zou ik het leuk vinden om er ook mee te kunnen zwemmen aangezien ik dat 2 keer per week doe.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:19

Bjarni schreef:
Ik ga dit topic even uitgebreid lezen. Ik wil ook graag een activity tracker maar zie door de bomen het bos niet meer :D
Is er geen site waar je ze met elkaar kan vergelijken op specificaties? Zo zou ik het leuk vinden om er ook mee te kunnen zwemmen aangezien ik dat 2 keer per week doe.


Voor zwemmen valt in ieder geval de fitbit charge hr 2 al af, die is enkel spatwaterproef (zweet, beetje regen etc) maar er wordt aangeraden er niet mee te zwemmen/douchen. Scheelt je weer vergelijken :)

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:05

Er zijn diverse sites waar je een goede filter kan toepassen, maar je bent afhankelijk van wat hierop aan specificaties is genoteerd (of juist niet genoteerd). Ik heb dus een paar verschillende geprobeerd en ben met de voor mij best passende resultaten alle fabrikanten sites gaan uitpluizen.

Het belangrijkste waar ik achter kwam is dat je eerst moet weten waar je het meeste waarde aan hecht. Die filter je als eerste er uit. Als er dan nog veel over blijven dan hetgeen wat daarna belangrijk is en zo ga je verder. Begin vooral een aantal keren opnieuw met andere volgorde van filteren. En lees daarna recensies van verschillende sites maar ook de FAQ's.

Ik heb de charge 2 een paar weken gebruikt en die voldeed super. Echter er waren vanaf het begin communicatieproblemen met mijn telefoon en soms ook met de laptop en dat werd steeds erger. Daarom heb ik hem toch terug gestuurd. Pas op dat moment zag ik tussen de FAQ's veel vragen die betrekking hadden op hetzelfde waar ik mee zat.

Ik ben nu aan het wachten tot de garmin vivosmart hr+ binnen komt. Als het goed is kan die dezelfde activiteiten vastleggen en zelfs nog wat meer en is waterdicht (kwam ik later pas achter dat dat voor mij ook belangrijk is) maar zonder communicatieproblemen. (overigens ook de Polar is waterdicht)

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:31

Klopt polar is waterdicht, 1 van de redenen dat ik hem heb besteld en niet de Fitbit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:07

__Sannne schreef:
Bjarni schreef:
Ik ga dit topic even uitgebreid lezen. Ik wil ook graag een activity tracker maar zie door de bomen het bos niet meer :D
Is er geen site waar je ze met elkaar kan vergelijken op specificaties? Zo zou ik het leuk vinden om er ook mee te kunnen zwemmen aangezien ik dat 2 keer per week doe.


Voor zwemmen valt in ieder geval de fitbit charge hr 2 al af, die is enkel spatwaterproef (zweet, beetje regen etc) maar er wordt aangeraden er niet mee te zwemmen/douchen. Scheelt je weer vergelijken :)

Met de hr 2 kan je als het goed is juist wel zwemmen.. dat was een van de verkooppunten. Met de gewone hr kan je niet zwemmen of douchen

Oeps. Dat is de flex 2 :))

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:00

Van fitbit is volgens mij alleen de flex compleet waterdicht, en verder niet..

Ik had nog wel een mooie vergelijkingssite waar ze fitbit even uiteen hadden gezet, maar die is iets ouder wat de charge 2 staat er nog niet bij: http://www.iculture.nl/gids/fitbit/

Op youtube opzoeken helpt ook veel

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:19

Pffff wat een ellende. De garmin vivosmart hr + gaat helaas ook terug. Hij is zo enorm dik en gemaakt voor een mannenpols dat hij aan alle kanten veel te groot is.

Van mij uit mogen ze die dingen iets breder maken zodat het kastje een stuk platter en minder lang kan worden. Nu binnenkort een keer naar de intersport en decathlon om toch maar eens real life te gaan passen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:34

Dat had ik ook hoor. Met de polar gaat het net. Hij steekt een mm uit, maar zit heel zacht en fijn, dat ik hem niet voel. De Tomtom zat echt tegen mn bot.

Maar ze zijn nog erg in ontwikkeling. Als je kijkt wat ze nu al kunnen en hoe klein het allemaal is........

Volgens mij staan op Coolblue de maten er goed bij en heb ik alles laten afvallen wat onder de 14cm zat. Daarna wilde ik per se wel waterdicht, want ik ben ook veel buiten, het kan regenen, vul waterbak buiten, spuit paarden af etc. Ben niet voorzichtig, dus moet ergens tegen kunnen.
Hou hem wel onder mn kleding tot nu toe, dus nog geen krassen.

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:40

Voor fitbit kan je een 'meetlat' uitprinten die je om je arm moet leggen zodat je kan kijken welke maat je moet hebben.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:25

Toevallig zat ik daar net naar te kijken, hier kun je die Fitbit sizing guide vinden.

Zelf ben ik er nog niet over uit. Ik heb, zeker voor een man, hele dunne polsen (15,5 cm omtrek) en veel trackers en horloges die ik mooi vind lijken gewoon erg lelijk op mijn pols.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:22

Mijn ervaring is nu dat het bandje niet alles zegt. De Tomtom kon echt wel strakker, maar het klokje zelf stak uit. Die is ook gevormd omdat de navigatieknop op de bocht zit.

Nu met de polar is het een rechthoekig klokje die net op mn pols past. Steekt net een mm uit. De fitbit heb ik niet gepast, maar lijkt me ook een mooi klein klokje te hebben. Tenzij die nog onder het bandje doorloopt.

Voor een man met een pols van 15,5 cm zou ik bij polar a360 de M nemen. Ik zag dat Domien en Frank in het glazen huis ze ook om hadden.

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:23

Ik heb ook een pols van +- die omtrek en heb ook een M besteld :) Ook hier in het topic werd me dat aangeraden

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:47

superpony schreef:
Mijn ervaring is nu dat het bandje niet alles zegt. De Tomtom kon echt wel strakker, maar het klokje zelf stak uit. Die is ook gevormd omdat de navigatieknop op de bocht zit.

En dat is nou net het probleem waar ik enorm tegenop liep met die garmin. De klok was zo lang dat daardoor het bandje niet strak om mijn pols kon. Ik heb al een tomtom hartslagmeter, maar een dergelijk ding wil ik echt niet de hele dag om mijn pols hebben, die steekt aan alle kanten uit. Tijdens het hardlopen is dat niet zo erg, maar in het dagelijks leven moet het ding goed aansluiten en niet in de weg zitten.

superpony schreef:
Nu met de polar is het een rechthoekig klokje die net op mn pols past. Steekt net een mm uit. De fitbit heb ik niet gepast, maar lijkt me ook een mooi klein klokje te hebben. Tenzij die nog onder het bandje doorloopt..
De fitbit zit geweldig om de pols, maar had te veel communicatieproblemen.
Ik heb eerder een hartslagmeter gehad van polar, maar was toen niet gecharmeerd van de manier van zichtbaar zijn van gegevens. Ik hoop dat ze dat nu in het nieuwe app tijdperk wat aangepast hebben. Morgen weten we meer, wordt vervolgd....

superpony schreef:
Voor een man met een pols van 15,5 cm zou ik bij polar a360 de M nemen. Ik zag dat Domien en Frank in het glazen huis ze ook om hadden.
Hmmm hoe moet ik dit uitleggen, ook al is de omtrek van een man hetzelfde als van een vrouw, hij zal vaak bredere plattere polsen hebben en daardoor past een langer scherm dan vaak toch beter dan bij een vrouw die dezelfde omtrek heeft. De maat die polar (en alle andere merken) hanteert heeft alleen betrekking op de lengte van het bandje. Het klokje is dus altijd dezelfde maat. Voor een polsomtrek van 15.5 cm voldoet bij de meeste merken dus gewoon een bandje met maat S.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:05

Tja het is heel persoonlijk. Ik vind de appjes van tomtom, polar en fitbit prima. Het went ook. Zelf wil ik niet wisselen en draag alleen de polar nu voor alles. Vind hem ook netjes.

Er zit geen verschil in, maar het is een man die het vraagt. Van deze polar a360 zou ik met 15,5 cm pols echt geen s nemen, daarom adviseer ik m. Ik heb 14cm pols en weinig bandje over. Maar hij kan retourneren als m niet bevalt natuurlijk.