Welke activity tracker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:26

Silvia schreef:
Ik probeer wijs te worden uit de info die op allerlei websites staan maar krijg een beetje een bomen en bos gevoel. %)
Ik heb al wel besloten dat ik een smalle armband wil en geen type horloge dus hiermee beperk ik de keuze behoorlijk. :o
Ik heb op de Fitbit pagina de Fitbit flex 2 gezien. Alleen nog geen reviews kunnen vinden helaas. Nog even beter zoeken...

https://www.fitbit.com/nl/flex2?gclid=C ... lsrc=aw.ds
http://www.wareable.com/fitbit/fitbit-flex-2-review
https://www.cnet.com/products/fitbit-flex-2/review/
http://www.techradar.com/reviews/fitbit-flex-2-review

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:55

Dank je Emma

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:17

Ben nog een noob op dit gebied, maar zijn er trackers waarbij de hartslag via een borstband kan worden gemeten en er de mogelijkheid bestaat om via de pols te meten?
Ben benieuwd naar verschillen daartussen omdat het meten via pols vaak toch een stuk minder betrouwbaar schijnt te zijn.
Heb ook juist vaker gehoord dat het verbruik eerder overschat werd in plaats van onderschat. Dat was ergens op Reddit met een best redelijke steekproefgrootte.
Ik blijf nog steeds geïnteresseerd in zo'n tracker, als ik eens financieel de ruimte heb dan zou ik er graag één willen, maar heb nog geen idee welke. :P

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:55

Een borstband werkt nauwkeuriger dan polsmeting. Maar een borstband ga je niet de hele dag dragen, dus die is vooral geschikt om tijdens het sporten te dragen en dan nauwkeurig te meten. Het voordeel van polsmeting is dat die de hele dag data verzamelt. Maar polsmeting is onnauwkeuriger. Een constante hartslag wordt meestal wel goed gemeten, maar vooral snelle veranderingen in hartslag worden niet goed geregistreerd. Om het nog prettiger te maken verschilt de nauwkeurigheid ook nog eens per persoon. Dat heeft te maken met huidskleur, beharing e.d.

Het is dus afhankelijk van je toepassing of polsmeting geschikt voor je is.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:46

Ja, dat weet ik, daarom ben ik dus benieuwd of er een meter is die via beide manieren werkt zodat je de verschillen kunt kwantificeren. :)

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:06

Nee, want het verschil is afhankelijk van de situatie en de persoon en daar zitten zoveel variabelen in dat je dat niet kan kwantificeren.

Iriis_

Berichten: 1157
Geregistreerd: 13-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:19

Ik vind zelf de Polar A360 erg fijn! Hij meet je activiteit, heeft een hartslagmeter in de tracker zelf zitten dus hij meet ook je slaap, het is tegelijk een horloge en je kunt er verschillende sportprofielen profielen opzetten waaronder paardrijden!

MiniEqui

Berichten: 214
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:34

Ik kan de Garmin vivosmart HR ook echt aanraden. Heb hem bijna een jaar lang met plezier gedragen en veel gebruik van gemaakt, zeker tijdens scriptie schrijven ect. Het maakt je echt bewust van je beweging en voor rondje hardlopen was die ook prima, al was de hartmeting niet altijd perfect voor een algemene indruk is die super. De prijs kwaliteit vind ik wonderbaarlijk, zeker als je ziet was soms een soort gelijk horloge kost! Ook de service is erg goed, bij mij was het passantje kapot gegaan en wilde een nieuwe. Een los passantje was onmogelijk dus kreeg ik een hele nieuwe! Deze ligt nu overigens op een nieuwe eigenaar te wachten ;) (hint) Ik ben zelf namelijk over gestapt op polar M400. Deze meet niet standaard je hartslag, maar met een losse band. Dit geeft wel de optie om ook een sensor aan het paard te hangen wat ik erg interessant vind. Daarnaast vind ik de 24/7 hartslag meting inmiddels wat minder boeiend. Wel was het heel leuk om op de garmin terug te zien dat de dagen dat ik niet zo fit was of ziek, mijn gem. hartslag (ook in rust) hoger was. Daarnaast is de Garmin vivosmart wel een mooi subtiel, terwijl de polar M400 wel echt een stuk groter is en ik heb al een dunne pols xD

Kortom, bedenk goed wat je belangrijk vind wat hij meet. Als het om verbranding gaat en je algemene life style is het bij houden van je hartslag 24/7 wellicht meer gewenst dan nauwekeurig tijdens je trainingen, maar dat is dus echt een kwestie van waar leg je de nadruk op.

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:07

Mijn man heeft de brede activiteiten tracker van Tom Tom. Wel die zonder muziek mogelijkheid.
Maar dat is puur omdat hij daar niets om geeft.
Hij is over het horloge heel tevreden.
Zelf vind ik deze te breed, en ben van plan om de smallere Tom Tom touch black aan te schaffen.
Deze heeft:
Meet vet en spiermassa
Met geïntegreerde hartslagsensor
Meet je stappen

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:15

ik heb verschillende tests gelezen en heb besloten om voor een eenvoudige (goedkope) tracker te gaan. Gewoon om uit te proberen of zo'n ding om de pols überhaupt wel iets voor me is.
Ik heb gekozen voor de Sigma Activo en gisteren lag hij in de bus. Ik ben nog niet echt onder de indruk van de nauwkeurigheid. In het bos heb ik het idee dat het aantal stappen goed overeenkomt met de werkelijke stappen, maar in en om het huis heb ik volgens de tracker bijv. 300 stappen gezet terwijl ik alleen maar een beetje aan het rondkruimelen ben geweest. Het lijkt erop dat hij armbewegingen zoals iets uit de kast pakken ook als een stap ziet. Op zich best wel logisch maar niet echt gewenst.
Morgen op kantoor maar eens uitproberen hoe de tracker omgaat met bureauwerk.
Wordt vervolgd!

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:47

Koop bij Ali, dan ben je voor 15 euro met een hartslagmeter klaar.
Wij hebben van het werk eentje gekregen, zal ook wel Chinees zijn, J-style ofzo, een enorm groot ding wat alleen stappen telt. Ga je slapen, dan moet je hem op de slaapstand zetten en afdoen (ik doe zowieso niets om als ik slaap). Leuk speeltje, de eerste week zit je elkaar te pushen om die 10.000 stappen te halen. Maar daarna zwakt het al af. die 10.000 stappen haal ik eenvoudig als ik ga lunchwandelen, maar in de weekenden telt ie mijn paardrijden en duiken niet (met duiken niet om). Ook mijn zwemmen kan ie niet tellen. Dus nauwkeurig is het niet.
De mijne reageert niet op armzwaaien, heb dat al eens geprobeerd. Af en toe wel wat 'valse' stappen, ong. 20 per uur als ik achter het bureau zit, maar als ik wandel en loop te appen, dan registreert ie mijn wandelen ook niet. Synchroniseren met de app lijkt niet te gaan, nou ja, alleen als ik het elke dag doen, hij houdt niets vast. Dus dan synchroniseer ik maar niets, want ik ben niet iemand om dat dagelijks te doen.
Gewoon sporten zonder poespas werkt in mijn ogen beter. Evt. haal je een hartslagmeter van de lidl. Wil je zwemmen en hartslag bepalen, dan moet je een waterdichte zoeken en die zijn helaas duur.

Vet en spiermassa meten is in mijn ogen nog nooit nauwkeurig geweest. Het zou ook op mijn weegschaal moeten zitten. Die resultaten zijn om te lachen.

Een activitytracker werkt dus maar 1-3 weken en dan is het niewue eraf en belandt het in de kast is mijn ervaring.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:39

Germie ik heb zelf heel andere ervaring.

Ik heb de fitbit charge hr een jaar gehad en ik heb het ook een jaar gebruikt. Het leuke is dat je samen (fb fitbit nederland) kunt lopen. Daarnaast heb je bij fitbit nog andere leuke features.

Ik koop dan binnenkort ook een nieuwe fitbit charge 2 en hoop dat deze het wel langer gaat volhouden.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:26

Hoi, ik kom hier even mijn vraag stellen.
Ik kan via werk (eindejaars gadgets uitzoeken *\o/* ) verschillende activity trackers uitzoeken.

Maar ik weet niet zeker of het iets voor mij is.
Ik ben sportief en graag actief, wat dat betreft lijkt het me wel leuk om bijvoorbeeld hartslag te kunnen meten en ik ben erg benieuwd op hoeveel stappen/trappen ik op een dag kom.
Echter twijfel ik ook een beetje, want als ik dan een dergelijk horloge neem, wil ik het liefst iets met GPS. Zodat ik ook mijn hardloop-afstanden bij kan houden.

Zijn er modellen die dit ook kunnen? Dan moet ik namelijk eens in het lijstje zoeken of er wat tussen zit :D

Anders wordt het toch gewoon een tablet, die heb ik nog niet :')

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:48

NoeskaMoose, polar heeft daar alsvast een aantal van. De werken erg gemakkelijk via een app of op de pc. Weet enkel de naam nu niet uit mijn hoofd...

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:08

Afbeelding

Ik heb deze. Een jambone up move. Gekocht bij de kruidvat voor €15.

Ik gebruik hem nu 4 maanden en ben er zeer tevreden over. Hij zit bij mij wel met de clip aan mijn broeksriem, want ik ben van mening dat je om je pols nooit een zuivere meting krijgt. Elke keer als jij je arm optilt Is dan namelijk ook een stap.
Hij houdt je stappen en slaap automatisch bij en de calorieën die je daarbij verbrand. Daarnaast kan je aangeven wat je gegeten hebt en dan berekend ie ook hoeveel calorieën je nog mag eten of hoeveel je er overheen bent. Dit stukje gebruik ik niet. Dus kan ik je verder geen info over geven.
Ik heb het idee dat de stappen wel aardig kloppen met wat ik op een dag doe.
Hij registreert trouwens ook activiteiten. Dus als je een wandeling hebt gemaakt of hebt gesport kan je dat aangeven.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:52

Noeska; mijn vriend heeft de Samsung HR+. En die heeft alle functies die jij opnoemde.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:06

Misschien hebben jullie wat aan deze linkjes ?

https://www.dcrainmaker.com/product-rev ... y-monitors

Of voor diegene die sporthorloges willen vergelijken .

https://www.dcrainmaker.com/product-com ... calculator .

Zelf ben ik van Polar M400 naar Polar V800 gegaan .
Heb de M400 eerst gekocht omdat ik begonnen ben met hardlopen .
Ondertussen doe ik triathlon , en heb daarom de V800 aangeschaft ivm
HF meting /banen tellen etc met zwemmen .En uiteraard de sportprofielen Duathlon/triathlon / multisports.

Ik draag het horloge de hele dag ..dus hij fungeert meteen ook als activity tracker .
Het is een redelijk groot horloge , maar ben dan ook niet het type vrouw dat met
een sjiek/klein/fijn horloge rond loopt :=

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:41

Bedankt voor de antwoorden!
De HR+ staat er natuurlijk nét niet tussen, enkel de HR (zonder GPS...) -O-

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:24

Wat is dan de HR + ?
Volgens mij hebben alle horloges in die lijst GPS .
Je kunt wel de meeste horloges met of zonder HR kopen . Dat betekent eigenlijk dat je een horloge met of zonder de HR sensor / band koopt , de functie zit er welvoorzien . Mijn V800 heb ik ook zonder sensor gekocht want die had ik al .

Of bedoel je in de link naar de activity trackers ?
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 07-12-16 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:33

i-watch van Apple. Werkt heel goed, en redelijk accuraat qua calorieën, stappenteller en hartslagmeter.
wel hogere prijsklasse, helaas :(

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:35

tomtom horloge ( heb zelf de runner cardio 2 ) :) je kan hem combineren met band maar dit zelf nooit gedaan. Hartslag is betrouwbaar :) en werkt fijn

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:47

NoeskaMoos schreef:
Bedankt voor de antwoorden!
De HR+ staat er natuurlijk nét niet tussen, enkel de HR (zonder GPS...) -O-

En die heb ik dan weer zelf :)
Die met + was 100 Euro duurder. Er zal wel een bepaalde max aan je budget zitten ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:52

Ik heb ook na aardig wat speurwerk de Garmin vivosmart HR +.
Ben er super tevreden over :j

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:11

IK heb de chare 2 werkt prima. Heeft zelf niet gps, maar kan wel meegenomen worden als je de mobiel meeneemt.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 21:15

Onze sportschool heeft een mooie actie en zochten testers voor de Polar A360.

Ik ben als een van de gelukkige uitgekozen om deze te testen voor ruim een week.
ben heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen aangezien dit de eerste activity tracker voor mij is.

Op internet is de tracker momenteel 145 euro, neem aan dat er wel een korting aan zit als ik de tracker een week heb gedragen.