Welke activity tracker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:41

Gaaf hoor , mooi horloge .
Hoop dat je een mooie korting krijgt .

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:03

Ik meld me,

Voor Sinterklaas de Tomtom runner 2+ music gekregen in maat S, maar die is nog te groot. Ik heb echt smalle polsjes.
Rest van het horloge vind ik wel fijn.

Nu dus op zoek naar een passende, maar zal moeilijk worden. Mijn pols is net 14,5cm. Veel gaan wel va 14cm, maar als de bovenkant zo groot/plat is, steekt hij iets uit en gat irriteren bij mn botje.

Ik wil graag minimaal spatwaterdicht. Ik zwem niet veel en douche er nooit mee, maar hij zal op en rond stal wel vaak nat worden.
Stappen teller etc Slaap meter.
En een bandje dat van goed materiaal is. Heb een tijd een oud Adidas horloge van mn zoon geleend, maar dat bandje van plastic irriteert me echt.

Een smal bandje vind ik ook wel mooi, dus ik heb niet echt eisen daarover.

De tomtom zegt va 14cm te passen, maar door de navigatie knop, is het bovenstukje toch te breed.

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:08

superpony schreef:
Ik meld me,

Voor Sinterklaas de Tomtom runner 2+ music gekregen in maat S, maar die is nog te groot. Ik heb echt smalle polsjes.
Rest van het horloge vind ik wel fijn.

Nu dus op zoek naar een passende, maar zal moeilijk worden. Mijn pols is net 14,5cm. Veel gaan wel va 14cm, maar als de bovenkant zo groot/plat is, steekt hij iets uit en gat irriteren bij mn botje.

Ik wil graag minimaal spatwaterdicht. Ik zwem niet veel en douche er nooit mee, maar hij zal op en rond stal wel vaak nat worden.
Stappen teller etc Slaap meter.
En een bandje dat van goed materiaal is. Heb een tijd een oud Adidas horloge van mn zoon geleend, maar dat bandje van plastic irriteert me echt.

Een smal bandje vind ik ook wel mooi, dus ik heb niet echt eisen daarover.

De tomtom zegt va 14cm te passen, maar door de navigatie knop, is het bovenstukje toch te breed.


Is de Polar A360 niet wat? Het bandje maat S kan heel strak.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:33

Tova, naar die zit ik nu ook te kijken. Beeldscherm lijkt wel groot, maar je ziet ze amper in winkels, dus het is echt vervelend dat je amper wat kan bekijken van dichtbij.

De Tomtom runner 2 cardio+music kan officieel klein genoeg, had ook gaatjes zat over, maar beeldscherm en navigatie knop is te groot, dus blijft van mn pols af staan en zit heel vervelend.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:06

De Polar A360 is te koop in de mediamarkt en decathlon

ik heb een maatje S qua bandje nu, mijn pols is 15 cm.
tijdens het slapen heb ik het wel op het laatste gaatje zitten zodat het iets los zit.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:07

Oke, maar die zitten hier niet en ook niet in de buurt helaas.

Nadeel is ook dat hier een sportwinkel wel iets heeft, maar dan maar 2 merken en 1 model van ieder. Heb meerdere die ik nu vergelijk met elkaar.

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:19

De Run2day heeft hem soms ook. In Deventer heb ik hem toen kunnen passen Ik weet niet waar je woont maar misschien kun je dat proberen ;)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:47


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:13

We wonen in Ermelo. Zou naar Amersfoort moeten gaan, want hier,in Putten, Harderwijk en Nijkerk verdwijnen alle winkels.

Ze zouden bij elk horloge een foto moeten doen bij iemand om de pols. Bij sommige zie je dat en is wel duidelijk.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:15

ItsMe2 schreef:
https://www.campina.nl/spaarshop/produc ... 3jlusgsx55

Ik heb deze gezien. Heeft iemamd van jullie ervaring met deze?


Ik had de tomtom runner 2cardio +music gekregen. Beetje bekeken en was een fijn ding. Maar voor mij was het te groot vanwege de navigatie knop onder het scherm. Dat is bij dit model anders, maar scheelt denk ik niet heel veel.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 22:40

Heel erg jammer,
ik kreeg net de "korting" te horen die wij via de sportschool krijgen op de polar A360.
De zogezegde "korting" is van 199,99 naar 149,99.

Het stomme hiervan is dat op tweakers.net te zien is dat de goedkoopste polar A360 verkocht wordt bij decathlon voor 145,-

Dit is dus helemaal geen korting.... erg jammer

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:43

De sportschool zal wel Polar nieuw prijzen hanteren ...
Maar dat is idd jammer .
Op Amazon .DE zie ik dit type nieuw al voor 133,00 Euro staan .

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:07

Ik lees ook goede ervaringen over de xiaomi mi band 2. Nu las ik ook op tweakers dat de handleiding in het Chinees is, maar gelukkig wel met duidelijke plaatjes. Maar nu vroeg ik mij af.. zou de bijbehorende app ook in het Chinees zijn?

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:44

Ik ben op zoek naar een nieuwe activity tracker, nadat mijn jawbone UP3 steeds kuren vertoond en ik hem daarom niet meer gebruik. Ook vind ik de sluiting van dit bandje waardeloos. Dit bandje was mijn eerste aankoop en (voor mij) een miskoop. Daarom wil ik mij dit keer goed oriƫnteren!

Mijn wensen zijn als volgt: stappenteller, hartslagmeting, slaapritme meting + wekker en het aantal kcal zou ik ook interessant vinden. Ook wil ik graag dat hij mijn sportactiviteiten bijhoudt (wielrennen). Ik ben alleen geen echte sporter, de activiteiten en slaap meting vind ik het belangrijkst. Dit motiveert mij namelijk om wel te bewegen en mn doelen van de dag te behalen.

Nu neig ik naar de fitbit charge HR 2. Zijn er mensen met ervaring met deze band, en dan voornamelijk langer dan 1-2 maanden? Mijn Jawbone bandje begon namelijk na 2 maanden zijn kuren te vertonen. Alvast bedankt!

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:05

Ik ben nog steeds fan van mijn Garmin Phenix..

Doet alles wat ik wil en ik kan routes downloaden wat ideaal is bij het fietsen :p kom je weer een keer ergens anders! Echt een aanrader... (alleen qua prijs een beetje duur :')) Zit gps en alles op. Maar wilde hem voor het fietsen hebben inclusief routes. Vond zo'n horloge makkelijker dan een computertje op mijn fiets en hij kan gewoon net wat meer. (anders was het zo'n fietscomputertje EN een activitytracker, was ik even duur uit geweest :p)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:37

Ik heb de tomtom dus terug gestuurd en gekozen voor de polar A360. Vind hem erg mooi en las er goeie dingen over. Hij zit ook erg lekker, of beter nog; je voelt hem niet zitten. Maar.......ik vind hem qua gebruik iets minder dan de tomtom.

Van alle fitbit modellen las ik veel slijtage aan vooral de bandjes, dus dacht, ik kies de polar maar. Is ook goed waterdicht.

Ik had vandaag als activiteit outdoor gekozen en die laten lopen toen ik de paddocks aan het mesten was, de stallen, het voeren, rijden, longeren etc. Ik vraag me af op welke beweging hij reageert dan, maar ik had bij elkaar al 15km gelopen.
Hoe doet een stappenteller het als je je handen stilhoudt? Stel als je bijv met de kruiwagen loopt? En hoe zou hij rijden tellen?

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 07:22

superpony schreef:
Hoe doet een stappenteller het als je je handen stilhoudt? Stel als je bijv met de kruiwagen loopt? En hoe zou hij rijden tellen?


Het lopen registreert hij op de een of andere manier ..hoe het precies werkt weet
ik ook niet .Geen idee hoe dat bij paardrijden gaat .
Weet wel dat als ik bv op het werk in een OPT zit om voorraad te checken
mijn activiteit een stuk minder is . -O-
Ik sta dan namelijk in de OPT en rijd er mee rond ...

Mooi ding die Polar A360 ... :j
Qua gebruik vind ik persoonlijk Polar fijner dan Tomtom ...
Heb hier nog een hele nieuwe Forerunner liggen die ik niet gebruik ...

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:16

Bedankt alvast voor alle eerste tips! De Polar A360 staat inmiddels ook op mijn lijstje erbij. Ik ben nu aan het uitzoeken wat de verschillen zijn met de fitbit charge HR2. Ik merk dat het design voor mij ook belangrijk is (ik wil hem onopvallend dagelijks kunnen dragen). Beide vind ik daarom goede opties nu!
Fitbit spreekt me wel de 'community' aan, dat je wedstrijdjes kunt doen tegen vrienden bijvoorbeeld, dit motiveert mij toch extra als lui persoon.

De Garmin phenix vind ik ook een heel mooi ding, helaas buiten mijn budget.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:42

Ik vind de polar echt fijn zitten. Ik heb de zwarte gekozen, want verwacht dat wit en roze vies worden. De fitbit leek me ook mooi, maar las veel over slijtage.

Volgens mij kun je bij polar ook in een community om met anderen te sporten. Ik koppel hem aan de laptop om een beetje te kijken hoe en wat en dat is best uitgebreid.

Zelf slaap ik slecht, maar hij noteert wel meer en betere slaap dan ik verwachte. Misschien dat stil liggen ook al meetelt. Als ik wakker word, blijf ik vaak ook gewoon liggen. Tijdens het slapen soms juist onrustiger, maar het is nog even uitzoeken allemaal.

Ik krijg hem niet gekoppeld met mn telefoon, maar misschien is mn telefoon te oud. Heb een s4mini.

Ik dacht dat hij oproepen liet zien, maar twijfel daar nu over. Alarm kan volgens mij niet. Denk niet dat het bij mij werkt, maar altijd een alarm bij je, is wel makkelijk.

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:47

Ja naar het schijnt heeft de polar geen alarmfunctie, wat ik juist zo prettig vond aan mijn Jawbone Up (rustig wakker worden in plaats van meteen rechtop in bed). De activity metingen (dus gedurende hele dag) wegen voor mij hoger dan de sportmetingen.
De fitbit charge HR 2 heeft ook een stopwatch meting wat voor mij weer erg handig is met de studie en ik ook een grote plus vind.
Ik wil alleen zeker weten dat het bandje niet afscheurt, aangezien het vorige model daar last van had. Al hoop ik dat dat nu verleden tijd is met het wisselen van de bandjes (misschien kun je dan een nieuw bandje aanschaffen indien de oude versleten is?)

Ik twijfel nu ook over de kleur, zwart lijkt mij het meest functioneel (en is 40 euro goedkoper) dan de roze band met roze gouden klok. Misschien wordt die lichte kleur inderdaad erg snel vies en kan ik beter beginnen met een goede basiskleur en later eventueel fancy kleurtjes kopen om te wisselen.

Het Tomtom bandje ziet er bijvoorbeeld goed uit wat betreft specificaties, maar uiterlijk is voor mij dus ook wel belangrijk. :o

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:57

Oke, dat is dan een keus inderdaad.

Ik kan gewoon zien wat ik de hele dag heb gedaan en ook mn hartslag etc. Maar gister heb ik een activiteit gekozen en gaat de tijd lopen. Heb outdoor gekozen en ben gaan uitmesten. Toen ik klaar was met alles weer zelf stop gezet. Dan meet hij wel hoelang je je gekozen activiteit hebt gedaan. Mar stappen tellen, calorieen, aantal km's etc tellen ook door.
Hij meet geen snelheid volgens mij en ik weet ook niet wat het verschil is tussen wandelen, hardlopen, fietsen, indoor, outdoor en groepsles, want imo is bewegen, bewegen.

Ik vond de witte erg mooi, maar krijg ik zeker spijt van. Bij zwart valt het klokje ook mooi weg en heb je niet een groot zwart vlak.
De bandjes vind ik zelf wel prijzig om te verzamelen. Niet duurder dan andere horloge bandjes, maar het horloge zelf is al prijzig, dus vind het wel even best zo.

Gister was wel grappig. Ik zat op 300% van het doel. Ik rij naar huis, maak eten, eet het op en ga bij de tv zitten. Trilt ie dat ik weer moet bewegen. Nou, hij kan me wat........Heb nu wel 1 inactiviteit melding :p Is niet eerlijk, hahahaha

Maar goed, ze zijn in ontwikkeling en elk merk heeft zijn ding, denk ik zo. Ik vond de tomtom qua gebruik wel prettig, maar hij zat echt heel rot bij mij met dunne armpjes. Bij mij vielen dus ook wat merken af wegens de maat.
Ik wilde waterdicht, dus dan valt er ook weer veel af. ( in de prijsklasse dat je zoekt dan )

Op het laatst ging het tussen de samsung en deze bij mij. Samsung is misschien als iets veroudert en ook ietsje duurder, dus polar gekozen. Fitbit charge hr2 stond hoog op mn lijstje, maar las teveel over kapotte bandjes, dus dat viel alleen daarom af. Daarvoor vind ik ze echt te duur. Las dat mensen om de 3 maanden nieuwe bandjes kopen.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:07

ItsMe2 schreef:
Ik lees ook goede ervaringen over de xiaomi mi band 2. Nu las ik ook op tweakers dat de handleiding in het Chinees is, maar gelukkig wel met duidelijke plaatjes. Maar nu vroeg ik mij af.. zou de bijbehorende app ook in het Chinees zijn?


De handleiding is uiteraard al lang vertaald en gewoon in het Nederlands via google te vinden. App kun je gewoon op engels zetten. Hij bevalt hier prima, voor wat hij kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:25

Nadine schreef:
Ja naar het schijnt heeft de polar geen alarmfunctie, wat ik juist zo prettig vond aan mijn Jawbone Up (rustig wakker worden in plaats van meteen rechtop in bed). De activity metingen (dus gedurende hele dag) wegen voor mij hoger dan de sportmetingen.
De fitbit charge HR 2 heeft ook een stopwatch meting wat voor mij weer erg handig is met de studie en ik ook een grote plus vind.
Ik wil alleen zeker weten dat het bandje niet afscheurt, aangezien het vorige model daar last van had. Al hoop ik dat dat nu verleden tijd is met het wisselen van de bandjes (misschien kun je dan een nieuw bandje aanschaffen indien de oude versleten is?)

Ik twijfel nu ook over de kleur, zwart lijkt mij het meest functioneel (en is 40 euro goedkoper) dan de roze band met roze gouden klok. Misschien wordt die lichte kleur inderdaad erg snel vies en kan ik beter beginnen met een goede basiskleur en later eventueel fancy kleurtjes kopen om te wisselen.

Het Tomtom bandje ziet er bijvoorbeeld goed uit wat betreft specificaties, maar uiterlijk is voor mij dus ook wel belangrijk. :o

Ik heb mijn normale charge hr al een paar maanden en merk niks van slijtage dus ik denk dat ze dat probleem er al een tijdje uit hebben :)

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:28

Bedankt voor alle tips, ik ga even alle verschillen op een rijtje zetten en dan een beslissing maken!

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:50

Kloppen de polsmaten van de Polar A360? Ik heb 16.5 omtrek van pols. Zou ik dan voor de M gaan of toch voor de S?