Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:26

Doubtless: bij de eerste twee foto's dacht ik: gaaaf. Maar toen ik ze samen in die ruimte zag begon ik toch te twijfelen. Het is totaal niet mijn stijl maar vind ze wel gaaf, als die rode in een aparte kamer had gelegen was het perfect geweest. Vind de eerste ronde die je hierboven deelt ook onwijs gaaf!

Cardy: mijn gevoel zegt ook dit moment blauw.. maar dat kan totaal anders uitpakken als je het in het echt ziet. Ik zou eerst de grote meubels neerzetten en dan pas gaan inrichten. Zo heb ik het ook gedaan :D

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:28

Ik zeg ook blauw Cardy, denk iets meer rust in de tent :)

Doubtless, denk dat zo'n ronde ook heel leuk is! Tja de kleden die ik plaatste zijn wat saai, maar je bank is qua kleur heel uitgesproken waardoor ik juist iets rustigs erbij zou leggen en dan verder in de ruimte wat andere gekke dingen zou doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:47

Ik zou sowieso voor een veel groter kleed gaan bij de bank. Dit formaat ligt er wat verloren bij.. eventueel een ronde.

Het zijn nu 2 vlakken die net niet op elkaar lijken, maar ook niet genoeg verschillen om bij elkaar te passen.

Zelf zou ik bij de schommel voor een veel kleiner formaat kiezen (evt verder gelijk aan de ander, of echt heel anders). En dan een flink grote plant om de boel op te breken tussen dat hoekje en de rest. Dan heb je denk veel meer een relax hoekje ipv een "we moesten wat" hoekje wat het nu een beetje is..

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:05

Kleed bij de bank mag sowieso blijven :D we hebben er nu zoveel zien liggen (groter, kleiner, andere kleuren, andere materialen) & bij deze denken we allebei "ja, zo hoort het".

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:39

Doubtles, die eerste ronde met dat blauw, die is leuk maar ik denk dat hij te contrasterend is met het kleed dat je nu bij je bank hebt.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:55

Ik vind die tweede ronde leuk die je net gepost hebt Doubtless!

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:48

Jennyj01 schreef:
@ doubtless Dit vind ik mooi bij je bank. Zowel form als kleur.
[img]m/WNFKor.jpg[img]

Dat vind ik nou inderdaad een perfecte zeg! Goed gevonden :)
Maar die prijs, ze durven wel tegenwoordig :wow:


vonneke schreef:
Heel erg gaaf kleed, maar idd mooi aan de prijs...

Wie weet waar ik lampen kan vinden in een beetje een mooi model maar niet te fel.
Heb er nu 3 waar ik bijna blind van wordt.

Lager aantal lumen zoeken. Wat voor lampjes zitten er in?

@Cardy: Zo van de plattegrond vind ik het 2e kleed een stuk vrolijker staan!

Doubtless schreef:
Cardy ik denk idd dat het wat meer anders moet! Wat vinden jullie van zoiets? Zelfde stijl, andere kleur & andere vorm (maar nog steeds een geel of groen);
[img]m/IWuUrA.jpg[img]
[img]m/faxzdo.jpg[mg]
[img]m/sFua3s.jpg[img]

Mooie kleuren die kamer!!!

Vonneke; ik heb ze bij sissy boy gehaald, mooi zacht en warm licht :)

Hmmm de 1e vind ik wel leuk, andere 2 niet. Maar ik denk persoonlijk niet dat dit mooi staat bij een van de andere 2 (al is dat volledig een smaak kwestie natuurlijk)

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:10

Ik ben benieuwd hoe jullie je (sterke) drank op slaan/neerzetten in huis :) Zijn er mensen met een 'drankenkabinet'? Of een andere mooie/originele manier van opslaan?

Ze zouden eventueel wel in een wijnrek kunnen, maar ergens is dat ook zonde, want meestal zijn het wel mooie flessen :P

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:01

RianneH schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie je (sterke) drank op slaan/neerzetten in huis :) Zijn er mensen met een 'drankenkabinet'? Of een andere mooie/originele manier van opslaan?

Ze zouden eventueel wel in een wijnrek kunnen, maar ergens is dat ook zonde, want meestal zijn het wel mooie flessen :P


Op het moment staat dat soort drank bij mij op n plank boven de eettafel. Gewoon omdat er in de kastjes geen plek meer is.
In t nieuwe huis weet ik eigenlijk nog niet waar. Denk gewoon in de kelderkast.
Wij drinken vaker n biertje dan sterke drank dus dan staat t op n schap maar te verstoffen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:04

Flessen met kurk leg ik in een wijnrek in de kelderkast
De rest in een kast achter een deurtje

DuploJarig

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:03


Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:23

RianneH schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie je (sterke) drank op slaan/neerzetten in huis :) Zijn er mensen met een 'drankenkabinet'? Of een andere mooie/originele manier van opslaan?

Ze zouden eventueel wel in een wijnrek kunnen, maar ergens is dat ook zonde, want meestal zijn het wel mooie flessen :P

Ik heb een industriële stellingkast die in de woonkamer stond toen ik met mijn ex samenwoonde, daar stond een deel van zijn verzameling op (anders zou de hele kast vol staan :') ).
Zag er wel mooi uit, al zeg ik het zelf haha.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:59

Hier staan flessen drank onderin onze buffetkast, uit het zicht. Vind het er altijd zo rommelig (en ordinair sorry...) uit zien in het zicht. Een mooi gevuld wijnrek kan wel sfeer toevoegen, maar vind ik ook weer zo'n stofnest.

Sodera

Berichten: 5298
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:39

Stiekeme meelezer meldt zich ook eens...
Ik woon inmiddels bijna een jaar in mijn appartement en het wordt wel een beetje tijd voor een nieuwe bank.... ik heb een geweldige bank gezien, maar die was echt veel te duur. Dat was onderstaand model. Een hoekbank, waarbij de hoek eigenlijk een hocker was..... zou zoiets mogelijk zijn met bijv een Ikea bank, waarbij je dan de hoekleuning niet erop zet ofzo???
Of hebben jullie andere ideeen om zoiets voor elkaar te krijgen?

Afbeelding

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:35

noviceh schreef:
Hier staan flessen drank onderin onze buffetkast, uit het zicht. Vind het er altijd zo rommelig (en ordinair sorry...) uit zien in het zicht. Een mooi gevuld wijnrek kan wel sfeer toevoegen, maar vind ik ook weer zo'n stofnest.


Stofnest zijn zulke dingen inderdaad snel. Ik vind het zelf wel mooi, mits het wat mooie flessen zijn. Mooie glazen erbij en het tafeltje is af. Maar nu nog een geschikte vinden.
Vitrinekasten kwam ik op Pinterest ook tegen, dat is ook een optie.


Sodera schreef:
Stiekeme meelezer meldt zich ook eens...
Ik woon inmiddels bijna een jaar in mijn appartement en het wordt wel een beetje tijd voor een nieuwe bank.... ik heb een geweldige bank gezien, maar die was echt veel te duur. Dat was onderstaand model. Een hoekbank, waarbij de hoek eigenlijk een hocker was..... zou zoiets mogelijk zijn met bijv een Ikea bank, waarbij je dan de hoekleuning niet erop zet ofzo???
Of hebben jullie andere ideeen om zoiets voor elkaar te krijgen?

[ [url=m/bpwDqc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je losse elementen hebt valt dit wel samen te stellen met banken, ik ken idd alleen de ikea die dat heeft, maar er zijn vast meer :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:10

Sodera schreef:
Stiekeme meelezer meldt zich ook eens...
Ik woon inmiddels bijna een jaar in mijn appartement en het wordt wel een beetje tijd voor een nieuwe bank.... ik heb een geweldige bank gezien, maar die was echt veel te duur. Dat was onderstaand model. Een hoekbank, waarbij de hoek eigenlijk een hocker was..... zou zoiets mogelijk zijn met bijv een Ikea bank, waarbij je dan de hoekleuning niet erop zet ofzo???
Of hebben jullie andere ideeen om zoiets voor elkaar te krijgen?

[ [url=m/bpwDqc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is te duur? De Dotshop heeft ook dit model.

https://www.houtmerk.nl/Merken-en-colle ... se-finesse

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:10

Sodera schreef:
Stiekeme meelezer meldt zich ook eens...
Ik woon inmiddels bijna een jaar in mijn appartement en het wordt wel een beetje tijd voor een nieuwe bank.... ik heb een geweldige bank gezien, maar die was echt veel te duur. Dat was onderstaand model. Een hoekbank, waarbij de hoek eigenlijk een hocker was..... zou zoiets mogelijk zijn met bijv een Ikea bank, waarbij je dan de hoekleuning niet erop zet ofzo???
Of hebben jullie andere ideeen om zoiets voor elkaar te krijgen?

[ [url=m/bpwDqc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ikea! Die heeft een bank die je zelf kan samenstellen door losse modules te verzamelen zeg maar.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:20

De vimle is dat geloof ik, zag er vd week veel reclame van voorbijkomen op mijn telefoon.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:31

Lijkt me wel onhandig, zo'n hoek zonder leuning... Althans, als je lekker met z'n tweeën een film wilt kijken kan er maar één echt hangen...

Vandaag naar de Hornbach geweest voor folie en grepen voor de keuken. Grepen hebben alleen een andere afstand dan wat er nu in zit. Het gewoon wit-lak folie geworden. Andere keuze wat wit mat, dat lijkt me niet zo mooi voor de keuken. Dinsdag avond maar even mee aan de knutsel denk ik.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:12

Zijn jullie wel eens jullie huis totaal zat geweest? De deuren die erin zaten gingen niet goed dicht.. Wat blijkt.. kozijnen staan volledig scheef of bol |o

Weet iemand waar je beetje voordelig een schuifdeur/loftreur kan laten maken

En hebben jullie leuke ideeën voor nachtkastje voor bij een steigerhout bed

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:32

Kan iemand mij die steigerhout trend uitleggen := ? Waarom goedkoop buitenhout naar binnen halen?

Gianti: is het een huur of een koophuis? Wij hadden een soortgelijk probleem, maar gelukkig een huurhuis! Dus verhuurder heeft het opgelost..

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:49

Doubtless, vind je gniffel smiley niet heel gepast. Smaken verschillen.

Ik vind het robuuste van steigerhout wel mooi, zou het liever zien in bv eiken maar snap heel goed dat mensen voor steiger gaan omdat dit gewoon een stuk lichter en een stuk goedkoper is.
Vind de trend wel mooi in sommige situaties (zoals een bed), als het maar niet overdadig is gedaan.

Gianti, mooi krukje er naast? In de kleur van je kozijnen/gordijnen/muur oid?
Ik vind de combinatie steigerhout/industrieel wel mooi als je dat doortrekt in je lampen, accessoires en nachtkastje.

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:12

Gniffel smiley? Dacht dat het nagels bijten was ;)

Oké dus dan is het een prijsbewuste keuze?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:20

uk snap de trend ook niet hoor doubtless
Vind het gruwelijk lelijk en het komt er hier dus ook niet in
Sinds steigerhout hip is is het ook al een stuk minder betaalbaar trouwens
Dus vermoed eerder een manier on hout duur te verkopen

( := = toch geen gniffelsmily? Zo heb ik hem nooit geïnterpreteerd in ieder geval )

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:36

@Gianti: Misschien kun je er een stijgerhouten nachtkastje bij (laten) maken? Hoeft niet heel moeilijk te zijn en dat past er wel perfect bij?

Ik heb een stijgerhouten bed, kwam zo uit op dat moment, maar die wordt binnenkort vervangen. Mijn lange vensterbank wordt echter ook stijgerhout, waarom? Omdat het gewoon een leuke prijs voor een hele lange lengte moet zijn, en aangezien het nog geverfd wordt wil ik er dus weinig aan uit geven. Ik ben er niet gek op, maar ken mensen die het echt super mooi vinden

:= heb ik altijd gebruikt en geïnterpreteerd als gniffel, maar volgens mij betekend hij ook nagelbijten. Al zou ik die betekenis niet snappen in de context, maar volgens mij was het niet rot bedoeld