Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:37

Ik vind de donkere plafonds echt verschrikkelijk, ook op de plaatjes :o zou het erg zonde vinden als je dat met die mooie ruimte van je zou doen! Maar als je het perse wilt zou ik juist het andere deel van de kamer pakken, want nu doe je een deel dat al lager is (althans, zo oogt het op de foto)

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:55

Wat knabbelgirl hierboven zegt, ik zou het lage deel zeker niet donker schilderen. Eerder het hoge deel als je het zou willen doen. Maar misschien kan je nog een iets beter beeld geven van de stijl die je zou willen creëren? Dan is het denk ik beter te beoordelen.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:25

De foto vertekend enorm omdat ik hem uitvergroot heb op het plafond.
De plafonds zijn hele hoog, ook het ' lage deel'.
Er is veel natuurlijk licht . De lange kant van het huis , dit staat niet op de foto , bestaat bijna alleen uit raam.
Wij durven het wel :)
Zeker na het zien van de foto's die hier geplaatst zijn.
Of we het meteen gaan doen weet ik nog niet.
De paarden komen ook daar weer aan huis, dus hun huisvesting gaat sowieso voor. :D
Zodra zij over kunnen , kunnen wij in rust ( of een soort van/ hoeveel is rust is mogelijk tijdens een verhuizing, hahaha) besluiten hoe we ons huis gaan inrichten.

MarjanB

Berichten: 16516
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:29

Kan je niet kijken of je het kan laten intekenen door iemand? Dan heb je toch al een duidelijker beeld ervan. Mega mooie ruimte trouwens wat ik zo op de foto kan zien.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:58

Ik kan het er voor je in photoshoppen als je dat zou willen! Vind het vanaf je foto echt een droomhuis.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:27

Met de Flexa Visualizer App kun je realtime zien hoe verfkleuren lijken in je huis :D Werkt verrassend goed, vond ik :) Je kunt een foto uploaden, maar je kunt ook gewoon de camerafunctie van je telefoon gebruiken.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:51

Ik meld me ook weer eens... lees wel vaak mee, maar meestal op mijn telefoontje, dan is reageren wat lastig.

Hier nog niets gebeurt, maar daar gaat ein-de-lijk verandering in komen binnenkort. Persoon die mijn muren aan gaat pakken heeft op het moment flink de griep, dus "binnenkort" is als hij weer fit is.
Mijn nep-koloniale meubeltjes gaan vast en zeker goed staan bij lambrisering. Nu is de vraag alleen nog even: gaat het een lambrisering van latjes worden, of panelen? Die laatste zijn erg duur, maar wel heel mooi! En wat voor kleur gaan ze straks krijgen... wit of houtkleur? Moeilijk, moeilijk... ik kan me er vantevoren nooit zoveel bij voorstellen, ik moet zoiets zien... en dan is het al te laat natuurlijk :')

Zwarte kroonluchter boven de zithoek is weg, hiervoor heb ik een zilverkleurige plafondventilator gekocht. Vond ik wel "koloniaals" aandoen :D :D

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:06

En wij hebben onze stoelen gescoord *\o/*

Afbeelding
Foto is wel een beetje uit verhouding.


Ik zou geen donker plafond nemen omdat dat ontzettend verkleind.
Als je het toch graag wil zal ik altijd voor het hoogste gedeelte van je plafond gaan om die donker te maken.
Als je het lagere plafond deel neemt dan verlaag je dat plafond optisch nog meer.

Eigenlijk, snap ik niet dat de styliste daar niet aangedacht heeft/dat niet vermeld heeft :o.

Maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:08

Val weer eens binnen :))

Mijn trap ben ik de lagen verf eraf aan het halen , het witte lijkt vuren hout en is ook zacht. Maar toch heeft wel wat , nu twijfel ik weer wat lagen verf erover of toch gewoon wat blanke lak en gewoon lekker zo laten ..


Afbeelding

De rest van de trap moet nog gedaan worden


Afbeelding

Kwa kleuren ben ik nog nergens aan gebonden , vloer is vrij licht

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:12

Zou zeker aflakken. Vind alleen blanke lak prachtig, mist het echt mooi meranti of eikenhout is en dat lijkt dit niet te zijn.

Wij hebben 2 kleuren gedaan. Passend bij de vloer en de muur. Nog steeds blij mee.
Afbeelding

karijn

Berichten: 5411
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:21

mirim schreef:
[ [url=m/xixBR6.png]Afbeelding[/url] ]
Het zou gaan om dit plafond en dan het deel achter de staande balk waar nu de waaier aan hangt. Dit is een foto van de kamer zoals hij op funda staat. Het is dus niet onze inrichting .


Doen!

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:37

Hallo!

Ik kom even binnenvallen hier!
Wij hebben een huisje gekocht en dus is het tijd voor te shoppen.
We kunnen er pas begin januari in maar we kunnen wel alvast meubeuls kopen enz.

Nu zitten we alleen met een probleem, mij vriend heeft alles aan mij overgelaten maar ik heb hier geen verstand van haha. Ik weet wat ik mooi vindt alleen is dat voor nu niet mogelijk.

Wij willen graag alles in grijs,wit, zwart en eventueel bruine kleuren houden.

We wilde heel graag een matgrijze vloer erin hebben maar omdat de vloerverwarming in het zelfde cement als de tegels liggen is dit geen optie.

Nu moeten we het dus met deze vloer doen.
Alleen nu weet ik echt niet wat voor kleur meubels ik erbij moet doen.
De bank wordt donkergrijs of zwart.

De vloer :

Afbeelding


Wat onze smaak is :

Afbeelding

Afbeelding

Het modernere en knusse idee dus.
Alleen witte (lak) meubels vallen voor mij af.
Mijn vriend heeft op zijn kamer witte lak meubels en die kun je elke dag afdoen en dan zitten er nog stofjes op.

Wie van jullie heeft er ideeën? Foto's zijn ook zeer welkom!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:23

Dustyenmax18, kun je er geen vloer overheen leggen?
Vind de vloer nu niet echt in je plaatjes passen.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:25

Zag laatst een programma en daar legden ze vloer over vloerverwarming met tegels . Het kan wel :j

MarjanB

Berichten: 16516
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:26

Rebecca schreef:
Zag laatst een programma en daar legden ze vloer over vloerverwarming met tegels . Het kan wel :j


Kan ook, vaak met pvc hebben wij ook :)

Bienotje

Berichten: 10877
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:49

Laminaat kan ook gewoon over tegels met vloerverwarming. Wel ff rekening houden met type ondervloer dat er geschikt voor moet zijn dan :-)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:58

Mooie smaak Dusty! Ik zou het plafond laten stuccen en de vloer egaliseren en dan pvc er overheen leggen. En dan vanuit die basiskleuren verder kijken wat je met de rest doet.

Wit lak ervaar ik niet als stoffig trouwens, maar hangt enorm af van het vertrek.

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:05

Janine1990 schreef:
Mooie smaak Dusty! Ik zou het plafond laten stuccen en de vloer egaliseren en dan pvc er overheen leggen. En dan vanuit die basiskleuren verder kijken wat je met de rest doet.

Wit lak ervaar ik niet als stoffig trouwens, maar hangt enorm af van het vertrek.


Iedereen bedankt voor de reacties.
Plafon is geheel gedaan nog geen half jaar geleden :) mensen waren niet van plan om hun huis te verkopen maar omdat zich er iets beters voordeed voor hun hebben ze het tekoop gezet. Altijd goed onderhouden gelukkig.
De vloer is wel geen rechte tegelvloer, de vloer zitten wat hobbeltjes enzo in. Hoe zouden we dit het beste kunnen doen?

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:46

Als je een ondervloer onder bv Laminaat legt zou die de kleine oneffenheden opvullen dus dat kan gewoon.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:54

Nog even over het donkere plafond : dank jullie wel voor het meedenken !

Met vloerverwarming heb ik helemaal geen ervaring.
Ik ben verbaasd dat je rustig een extra laag over de vloer kan gaan leggen eerlijk gezegd.
In het huis wat we nu gekocht hebben ligt ook vloerverwarming . Ik ben heel benieuwd of dat gaat bevallen.
Nu nog wel een vraag :) :
Het hele huis heeft vloerverwarming maar de slaapkamers boven zijn niet verwarmd.
Er ligt nu losse tapijttegels op de bovenverdieping, maar dat vinden we niet mooi.
Ik wilde graag een houten vloer of laminaat.
Maar zal dat niet te koud zijn?
Heeft iemand ervaring met iets op de vloer in een onverwarmde slaapkamer?

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:19

Mirim, wij hebben onverwarmde slaapkamers en beneden vloerverwarming. Hebben op de slaapkamers dit wel zitten maar nooit aan! Wij hebben boven linoleum liggen maar bij een volgend huis ga ik voor PVC. Niet omdat linoleum koud is maar vind het minder mooi (na 2 jaar, nieuwbouw, zie je al putjes ed en bij pvc niet)

Voordeel is dat boven de vloer nooit erg koud is hebben wij ervaren, je verwarmd namelijk de verdieping er onder en warmte stijgt op, plafond (bij ons beton) absorbeert en zo heb je nooit koude voeten bij ons boven.

@Dustyenmax18; Vloerverwarming over tegels kan prima maar dan zou ik gaan voor de minst dikke laag die je vinden kan en dat is egaliseren en pvc. Wel goed kijken of dit met de hoogte van je deuren ed kan!

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:00

MarliesV je hebt wel een punt. De vloer is natuurlijk minder koud als een benedenvloer.

keeyzie

Berichten: 5718
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:18

Wij hebben in onze nieuwe woning gewoon laminaat gelegd over de bestaande vloer (inclusief vloerverwarming) met een speciale ondervloer gaat dat gewoon. Voetjes zijn nu heerlijk warm in de ochtend.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:03

mirim schreef:
Nog even over het donkere plafond : dank jullie wel voor het meedenken !

Met vloerverwarming heb ik helemaal geen ervaring.
Ik ben verbaasd dat je rustig een extra laag over de vloer kan gaan leggen eerlijk gezegd.
In het huis wat we nu gekocht hebben ligt ook vloerverwarming . Ik ben heel benieuwd of dat gaat bevallen.
Nu nog wel een vraag :) :
Het hele huis heeft vloerverwarming maar de slaapkamers boven zijn niet verwarmd.
Er ligt nu losse tapijttegels op de bovenverdieping, maar dat vinden we niet mooi.
Ik wilde graag een houten vloer of laminaat.
Maar zal dat niet te koud zijn?
Heeft iemand ervaring met iets op de vloer in een onverwarmde slaapkamer?

Onverwarmd als in geen kachel, of onverwarmd als in geen vloerverwarming?
Bij het laatste zeg ik, prima te doen! Het 1e zou ik ook wel gewoon durven, hier gaat nooit kachel aan in de slaapkamers en ligt ook alleen maar laminaat :) Ik woon in een begaande grond appartement, dus geen benedenverdieping die het verwarmd, maar geen last van hoor. Maar goed, ik ga er ook geen uren op blote voeten op staan hihi
Wat betreft voeren over een bestaande vloer met vloerverwarming, ouders hadden parket met vloerverwarming, hebben daar nu PVC overheen en werkt nog even goed als voorheen bij hun :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:06

mirim schreef:
Nog even over het donkere plafond : dank jullie wel voor het meedenken !

Met vloerverwarming heb ik helemaal geen ervaring.
Ik ben verbaasd dat je rustig een extra laag over de vloer kan gaan leggen eerlijk gezegd.
In het huis wat we nu gekocht hebben ligt ook vloerverwarming . Ik ben heel benieuwd of dat gaat bevallen.
Nu nog wel een vraag :) :
Het hele huis heeft vloerverwarming maar de slaapkamers boven zijn niet verwarmd.
Er ligt nu losse tapijttegels op de bovenverdieping, maar dat vinden we niet mooi.
Ik wilde graag een houten vloer of laminaat.
Maar zal dat niet te koud zijn?
Heeft iemand ervaring met iets op de vloer in een onverwarmde slaapkamer?


Wij hebben gekozen voor zeil. Niet te onderscheiden van laminaat :) Vind het warmer aanvoelen dan laminaat. En de kwaliteit van tegenwoordig is echt zoveel beter dan 'vroeger'. Wij hebben wel verwarming boven, maar deze staat nooit aan.