Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30208
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:55

Ik heb in de hal/keuken PVC en in de woonkamer vinyl/kurk
Qua duurzaamheid vind ik het beiden niet meevallen...
Qua geluid dempt PVC veel beter dan het vinyl, en het is ook wat 'warmer' op de 1 of andere manier.

Helaas moet het PVC eruit, omdat ik de gang/keuken in dezelfde kleur als de woonkamer wil... ^) :roll: :$

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:17

Waarom valt pvc je qua duurzaamheid niet mee?

mirim

Berichten: 4427
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:20

Ik ben bang dat een vloer niet direct meerwaarde aan het huis geeft of dat je het geld terugverdient met verkoop.
Een vloer is heel erg persoonsgebonden .
Natuurlijk kun je wel afwegen of jouw woongenot ( ook al is het maar voor vier jaar) erg zou verhogen en of de kosten het jou waard zijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:22

Dustyenmax18 schreef:
Is ook wel zo maar ik heb zo geen gevoel van wat bij elkaar past. Ik weet wat ik mooi vindt maar om dat ook in ons huis voor elkaar te krijgen wordt nog een hele klus.

Wij willen geen pvc, als er een nieuwe vloer op komt komt er gewoon een tegelvloer bovenop.
Alleen nu nog beslissen of we dat doen. Het kan namelijk goed zijn dat we na 4 jaar alweer verhuizen.
Is het het geld dan wel waard..

Ik denk wel dat die investering het waard is, ik zou nl. Op funda meteen doorscrollen bij zo'n vloer. Wat betreft bij elkaar passen. Ben je lid van Pinterest? Je zou een prikbord kunnenmaken met foto's die je mooi vind en kijken of je er een lijn in kan ontdekken. Een interieur en je smaak moeten ook groeien. Volgens mij zijn twee vaak gemaakte fouten: alle meubels in een keer kopen en dan alles uit dezelfde serie (toonzaal effect) en alles kopen wat je mooi vindt, maar dat onderling niet past. Hoewel een oude kast is een strak interieur prachtig kan zijn. Als je geen goede tafel oud kan vinden, koop er dan eentje bij de kringloop en blijf om je heen kijken tot je dé tafel gevonden hebt.
Ik ben het trouwens een met Janine wat betreft een pvc vloer: erg dun, veel dunner dan een tegelvloer.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:26

Boras schreef:
Waarom valt pvc je qua duurzaamheid niet mee?


Ben ook benieuwd Cer, heb je een legvloer of een plakvloer?

Ik heb wel vaak gehoord dat die clickpvc niet goed bevalt. Mijn ouders hebben plak, duur hoor. Maar wel erg mooi. Alleen ligt het nog maar een krappe 2 jaar, dus kan nog weinig zeggen over de duurzaamheid. Het ziet er alleen nog als nieuw uit.

Jennyj01
Berichten: 5378
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:33

Voor mij is pvc echt een no go. Als ik dat in een toekomstig huis heb gaat het er gelijk uit. Maar ja ieder zijn smaak. Ik hou van dingen die echt zijn. Hout moet hout zijn en ook zo klinken en voelen. Hetzelfde met tegels. Die tegels met houtprint vind ik dan ook helemaal niks. Op het plaatje ziet het er mooi uit maar het geluid en gevoel klopt niet met het beeld en dat stoort me.

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:52

Qua smaak ben ik het helemaal met je eens Jennyj. Hoewel wij boven wel gekozen hebben voor laminaat... iets met kosten. Maar mijn voorkeur heeft het absoluut niet.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:58

Keeyzie leuk laantje, alleen lijkt me dat niet fijn als je tv aan het kijken bent.

Wij hebben pvc maar geen vloerverwarming dus kan je verder niet helpen daarbij

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:07

pffffffffffffffffffff 218 pagina's bekeken afgelopen dagen en het is aanstekelijk.
wat een inspiratie kan ik hier vinden, geweldig!
ik ben ook regelmatig bezig, thuis of voor anderen, ik vind het heerlijk om dingen te pimpen en om het huis af en toe op zijn kop te zetten.
vriendje is er gelukkig aan gewend dat wat 's morgens grijs is, 's avonds best blauw of groen kan zijn :D
vandaag de slaapkamer en woonkamer van een kleurtje voorzien, vanavond even naar ikea voor nieuwe kleden op de bank.


de slaapkamer , daar komt volgende week een nieuw bed in en daarna een nieuwe kast voor tv ed. dit spul wat er nu staat gaat er allemaal uit gelukkig
Afbeelding

en na 1 keer verven, zondag de 2e laag maar doen.
Afbeelding

en de woonkamer voor:
Afbeelding
tijdens :
Afbeelding

en in de 1e laag, ook hier zondag een 2e
Afbeelding

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:13

Gave kleur zeg! (petrol?)

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:16

vintage blauw van karwei, zou eerst die van flexa nemen maar die kleur vond ik toch te donker.
nu hopen dat de canvas die ik heb liggen er nog bijpast, die is nogal druk :+

Cer

Berichten: 30208
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:18

Janine1990 schreef:
Ben ook benieuwd Cer, heb je een legvloer of een plakvloer?
Ik heb wel vaak gehoord dat die clickpvc niet goed bevalt. Mijn ouders hebben plak, duur hoor. Maar wel erg mooi. Alleen ligt het nog maar een krappe 2 jaar, dus kan nog weinig zeggen over de duurzaamheid. Het ziet er alleen nog als nieuw uit.


Ik heb inderdaad een klikvloer.. geen idee wat het verschil zou moeten zijn met een plakvloer, maar bij mij zitten er krassen op en putten in.. voor die centen vond ik dat wel zonde -O- Het ligt nu een jaar of 5 denk ik. Ik heb geen huisdieren en sleep niet dagelijks met zware voorwerpen over de vloer, dus geen idee hoe het is gekomen...
Qua demping en geluid ben ik wel heel enthousiast trouwens :j in een flat heb je veel demping nodig

De vinyl is trouwens ook click, het ziet er heel mooi uit, maar is wat killer en gehoriger dan het PVC, maar nog niet zo erg als laminaat..
Ik had gehoopt dat het vinyl (met kurk) net zo zou dempen als het PVC, maar dat is niet waar helaas.

Ik heb voor click gekozen om delen te kunnen vervangen voor het geval er iets mis zou gaan (wat natuurlijk nooit bij iemand gebeurt, maar bij mij kan alles :') -O- )

Oh, het PVC heeft wel al een aantal gevallen waterschade doorstaan, das dan wel weer een plus :')

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:47

Marjan heb je bij jullie de PVC over de huidige vloer heen gelegd?

MarjanB

Berichten: 16607
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:51

Revanches schreef:
Marjan heb je bij jullie de PVC over de huidige vloer heen gelegd?


Dat hebben de verkopers nog gedaan (gelukkig) lag een zwart met grijze gietvloer.. die hebben ze laten vlakken en de pvc er over. Volgens hen was er geen andere mogelijkheid ivm vloerverwarming

BeFunny

Berichten: 10931
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:12

Wij moeten het nog leggen maar hebben het al wel klaar liggen, de plak pvc stroken. De vloer is wel al geegaliseerd. Bij de mensen die wij kennen die het hebben dat is een stel met klick pvc en een stel met vind achtig plak pvc ligt het beiden heel mooi.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:34

Hier is gisteren eindelijk de eettafel binnengekomen
Dan kunnen ook eindelijk de lampen ophangen daar *D
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10931
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:58

Mooie tafel en stoelen.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:26

Dank je

Bij gelijmt pvc kunnen er trouwens ook losse delen vervangen worden.
Kan je alleen niet zelf waarschijnlijk omdat het een uit gesneden moet worden

Mijn neef heeft de onze gedaan en die gaf dat aan

BeFunny

Berichten: 10931
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:38

Het voordeel aan plak dus niet lijm pvc is dat je het wel zelf kan doen. In ons geval moesten we wel de vloer laten egaliseren in de hal en de keuken. De rest heeft mijn vriend gedaan met houten platen omdat de rest wel vlak was alleen niet even hoog. En nu is de vloer helemaal egaal. De hal en keuken zijn als laatst gedaan dus dat sluit op alle andere kamers mooi aan. Ben erg benieuwd als de vloer eindelijk ligt. In de keuken en badkamer zit ook kunststof op de muur. Dat vind ik wel erg mooi.

Duplo

Berichten: 1653
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:45

Ik ken alleen lijm of click, wat voor pvc hebben jullie dan?
Kan niets vinden over een plak pvc die niet gelijmt word?

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:01

Cer schreef:
Janine1990 schreef:
Ben ook benieuwd Cer, heb je een legvloer of een plakvloer?
Ik heb wel vaak gehoord dat die clickpvc niet goed bevalt. Mijn ouders hebben plak, duur hoor. Maar wel erg mooi. Alleen ligt het nog maar een krappe 2 jaar, dus kan nog weinig zeggen over de duurzaamheid. Het ziet er alleen nog als nieuw uit.


Ik heb inderdaad een klikvloer.. geen idee wat het verschil zou moeten zijn met een plakvloer, maar bij mij zitten er krassen op en putten in.. voor die centen vond ik dat wel zonde -O- Het ligt nu een jaar of 5 denk ik. Ik heb geen huisdieren en sleep niet dagelijks met zware voorwerpen over de vloer, dus geen idee hoe het is gekomen...
Qua demping en geluid ben ik wel heel enthousiast trouwens :j in een flat heb je veel demping nodig

De vinyl is trouwens ook click, het ziet er heel mooi uit, maar is wat killer en gehoriger dan het PVC, maar nog niet zo erg als laminaat..
Ik had gehoopt dat het vinyl (met kurk) net zo zou dempen als het PVC, maar dat is niet waar helaas.

Ik heb voor click gekozen om delen te kunnen vervangen voor het geval er iets mis zou gaan (wat natuurlijk nooit bij iemand gebeurt, maar bij mij kan alles :') -O- )

Oh, het PVC heeft wel al een aantal gevallen waterschade doorstaan, das dan wel weer een plus :')


Is zo'n klik pvc plank niet hol van binnen? Dat er daardoor makkelijker beschadigingen optreden omdat het onder druk toch enigszins buigt?

Ja waterschade... :+ Hier ligt laminaat door de hele woning heen, ik vind het mooi dus laat het maar mooi liggen hoor. Alleen ligt het ook in de keuken :+ Gelukkig wil ik niet te lang met mijn huidige keuken blijven leuren. :)

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:07

Ziet er prachtig uit Duplo! <3

Ik ken ook plak als lijm pvc... Mijn ouders hebben het laten leggen. De keuken heeft in 1998 een betonvloer (op een kelder) gekregen met daarin vloerverwarming, daaroverheen is gewoon zeil gelegd (geplakt). Ondanks dat er nauwelijks lijmresten waren (en die vloer behoooooooorlijk waterpas is *understatement*) is de vloer toch geëgaliseerd. Denk dat dit ook zorgt voor een betere hechting.

BeFunny

Berichten: 10931
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:10

Het is een loose lay, pro flex vloer. Er zit een plaklaag onder een soort sticker effect zeg maar.

madeliefw

Berichten: 2669
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:41

Ik zou die tegelvloer ook zsm vervangen of zoals hier werd gezegd een pvc vloer overheen leggen. Op de vloer na een hele mooie ruimte!!

Even een vraag, we hebben wat vouwgordijnen bekeken en het prijsverschil tussen bijvoorbeeld decokay en kwantum was echt enorm. Iemand ervaring met vouwgordijnen van de kwantum? Wel op maat gemaakt.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:57

madeliefw schreef:
Ik zou die tegelvloer ook zsm vervangen of zoals hier werd gezegd een pvc vloer overheen leggen. Op de vloer na een hele mooie ruimte!!

Even een vraag, we hebben wat vouwgordijnen bekeken en het prijsverschil tussen bijvoorbeeld decokay en kwantum was echt enorm. Iemand ervaring met vouwgordijnen van de kwantum? Wel op maat gemaakt.


Geen ervaring met beide, maar ik ben zelf ook aan het kijken naar raambekleding. Kwantum vond ik nog behoorlijk aan de prijs, terwijl een website als Veneta en/of 247raamdecoratie nog goedkoper levert. Die laatste twee heb ik wel ervaring mee met lamellen en van die schuifgordijnen waar ik de naam niet van weet: Erg goede kwaliteit!