Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 21:06

Nadat ik vrij laat mijn rijbewijs heb gehaald (ik was 30) heb ik een aantal auto's gehad. Allemaal onder de 1000 euro en ook absoluut geen cent méér waard :') Ik gaf er niets om. Als het maar reed en ik er iets van de ikea in kon vervoeren.

Voordat ik van Limburg terug verhuisde naar de Zaanstreek heb ik mijn laatste auto (Opel Corsa) verkocht. Hier heb ik alles bij de hand en alles is op de fiets te bereiken. Voor mijn peuter heb ik een leuke fietskar erachter hangen zodat ze niet gek wordt van de kou in de winter.

Maar de laatste twee weken begon het toch weer te kriebelen om een auto voor de deur te hebben staan. Ik heb mezelf beloofd dat áls ik een auto ga kopen dat ik er ook écht volledig achter moet staan.

Goedkoop in belasting, niet ouder dan 8-10 jaar, motor niet kleiner dan 1.4, zuinig en volledig mijn smaak.

En toen brak de hemel open en waren er regenbogen overal: ik zag een auto op marktplaats en ik kan nergens anders meer aan denken <3

Meet: De Alfa Romeo MiTo
Afbeelding

Wat een auto! En hij voldoet aan al mijn eisen.

Helaas moet ik mijn huis nog gedeeltelijk inrichten, maar daarna ga ik sparen. Op marktplaats kosten ze rond de 9000 euro dus dat is nog te overzien. Of lease....?

Wie spaart er ook voor haar droomauto? *\o/*

Anoniem

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:30

Yesss ik meld me! Hard aan het sparen voor mijn eerste eigen auto. Ik ben aan het sparen voor een Mazda 2 1.3 die minder gelopen heeft dan 120.000.

2e hands beginnen ze vanaf €5.000. Voor een student veel geld. Het plan is om er voor volgende winter een te kopen. Ben helemaal verliefd op deze auto. Kan gelukkig blijven werken op mijn huidige stage plaats waarbij ik lekker veel kan werken en lekker kan bijverdienen.

Afbeelding

Anoniem

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:33

Mijn auto is nu 4 en ik ben er niet zo tevreden van, maar hij zal moeten blijven tot ie helemaal stuk is. Ik ben ondertussen wel verliefd geworden op een auto die nog niet in productie is, nl de Hyundai Santa Cruz, het gaat de eerste pick-up van dit merk worden en ik hoop dat ik er eentje 2de hands kan scoren wanneer mijn huidige auto de pijp aan maarten geeft. Ik zou er wel ene op LPG willen.

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:36

Een tijdje terug heb ik in mijn droomauto gereden, een mini seven. Echter beginnen de prijzen vanaf 26000 euro, errrrug veel geld voor een autootje (en voor mij als studentje) :+
Ik heb voor ik mijn huidige auto had een mini one gehad, heb hem alleen jammer genoeg totallloss gereden :(:). Na m'n opleiding maar heeeel hard sparen om oooit in m'n droomauto te kunnen rijden...

Meet de mini seven <3
Afbeelding

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:38

Leuk doel om voor te sparen!
Ik heb ook altijd auto's van max 2000 euro gehad, van die dingen die je altijd in de gaten moest blijven houden en vorig jaar was ik het zat en wilde ik ook wel eens een echt mooie, goede en sportievere auto.
En die heb ik toen gekocht (op afbetaling overigens/ krediet, ook nog een optie voor je, fijner dan leasen). Ik ben er nog altijd weg van en echt, ik kon wel janken toen ik een paar dagen terug in een kettingbotsing terecht kwam en men in eerste instantie dacht dat hij total loss was. Gelukkig werd ik vanmiddag gebeld dat hij toch nog te maken is, ik kan niet wachten tot hij gewoon weer voor de deur staat :D

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:39

Een alfa-meisje! 8-)

Goede smaak. Ik rij nu sinds twee maanden in een auto waar ik al jaren naar zat te staren... een Alfa Romeo Giulietta! (Mijn eerste auto ooit was ook een Alfa, geweldig gevoel weer!)

En sinds deze week ook met trekhaak. Zaterdag kijken wat mijn PRE er van denkt? :')

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:39

Jaaa de ds3 <3
Ik heb nu een best wel nieuwe 207 nog maar deze is zoooo mooi, toen kon ik hem niet kopen maar nu wel...


Afbeelding

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:42

Ik heb mijn droomauto al, wilde altijd een Volvo en het liefst een s60 en ik rij er inmiddels alweer 2 jaar mee rond. Wat een heerlijke auto! Ik geniet er nog iedere dag van.

Daarnaast heb ik mijn eerste auto ook nog steeds, die blijft leuk voor als het mooi weer is (Opel Astra cabrio).

Succes met sparen! Zo'n mito vind ik ook erg leuk om te zien en dan vooral in het blauw metallic, dat is zo'n mooie kleur blauw van Alfa Romeo

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:43

Ik wil ooit een Audi.. Welke? Als het maar niet de A2 is.. Verder zijn ze allemaal <3 alleen mijn rabobank vind het niet zo *\%/*

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:47

Ook ik spaar en niet voor 1 maar 2 auto's! Helaas beide erg onrealistisch om te kopen veelste duur.

Range rover sport wit. Vanaf 15.000
Willy jeep uit 1940-1945. Prijs vanaf 20.000 (een goeie orginele)

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:51

Ik wil een twingo :+ en dan niet de nieuwe maar de oude versie.

Nu zullen jullie denken, das niet zown dure maar we hebben al een auto en geen financiën voor twee.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:51

Zaterdag krijg ik mijn droomauto: een Fiat 500! :D Ik zag hem staan en kreeg bijna tranen in mijn ogen zo mooi vond ik hem. Ik was op slag verliefd en zag zelf de Audi TT die ernaast stond niet eens staan. Voor een Audi-fan zegt dat heel wat. :))

En ooit... ooit komt die Audi TT er toch! Dus daar gaan we maar voor sparen, maar de Fiat blijft. :)

Anoniem

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:54

Wat een gave autos komen hier voorbij!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 21:54

Dannon schreef:
Een alfa-meisje! 8-)

Goede smaak. Ik rij nu sinds twee maanden in een auto waar ik al jaren naar zat te staren... een Alfa Romeo Giulietta! (Mijn eerste auto ooit was ook een Alfa, geweldig gevoel weer!)

En sinds deze week ook met trekhaak. Zaterdag kijken wat mijn PRE er van denkt? :')


Elke keer als ik een auto zie rijden waarvan ik denk 'damn!' is het een Alfa :D Maar de MiTo is wel het toppunt!

Leuke auto's dames! Hoe ver zijn jullie met sparen? Ik sta dus nog op 0. Extra motivatie om zo goed mogelijk met mijn geld om te gaan!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:58

Mijn droomauto-spaarpot staat dus weer op 0 na de aankoop van mijn droomwagen, maar hopelijk gaan we snel weer de goede kanten op. Volgende week weer salaris... *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:02

Ik spaar op dit moment wel maar voor een vervanging van atos en transitbus. Beiden zijn flink op leeftijd en bijna aan hun einde. Zullen vervangen moeten worden door een bus die groot genog is voor scootmobiel en als kleine camper maar hanteerbaar genoeg als standauto. Mogelijk fiat scudo of peugeot expert bij voorkeur verlengd zodat ik wat meer ruimte heb. Ellende is nieuw onbetaalbaar tweedehands vaak flink afgeragd. Tussen segment zit rond de 8000 a 9000 euro helaas. Dan moet oprijplaat nog omgebouwd worden.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok, mijn toekomstoge vriendin forever en ever.... De kia Picanto, Lief! editie, limited oplage van 50 stuks.... Nu nog te duur, maar over een paar jaar kan ik ze betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:16

phormicola schreef:
Dannon schreef:
Een alfa-meisje! 8-)

Goede smaak. Ik rij nu sinds twee maanden in een auto waar ik al jaren naar zat te staren... een Alfa Romeo Giulietta! (Mijn eerste auto ooit was ook een Alfa, geweldig gevoel weer!)

En sinds deze week ook met trekhaak. Zaterdag kijken wat mijn PRE er van denkt? :')


Elke keer als ik een auto zie rijden waarvan ik denk 'damn!' is het een Alfa :D Maar de MiTo is wel het toppunt!

Leuke auto's dames! Hoe ver zijn jullie met sparen? Ik sta dus nog op 0. Extra motivatie om zo goed mogelijk met mijn geld om te gaan!
ik ben nu iets minder dan op de helft qua sparen. Hoop dat het vanaf volgende maand iets sneller gaat als ik officieel in dienst ben bij het bedrijf en gewoon betaald krijg ipv stagevergoeding.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Verklaar me voor gek maar deze wil ik graag in mijn garage hebben:


Afbeelding

Een Jensen Interceptor.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:21

Ik ben helemaal gelukkig met onze opel corsa.
Maar mijn droom auto is een dodge ram. <3
Mijn baas rijd er een, en blijf ze zo gaaf vinden.
Jammer alleen dat hij voor de afstanden die ik rij niet zo geschikt is. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:23

Ik ben nog altijd gek op mijn 15 jarige audi a4. Zo'n fijne en leuke auto! Ben gek op hem!! Hopen dat hij het nog laaaaang doet want als student is hij 1 van mijn weinige luxes :-)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:24

Ik wil graag een Fiat 500, en dat het liefst de cabrio versie <3 Met sparen ben ik nog niet zo ver helaas, aangezien ik nog niet eens mijn rijbewijs heb gaat dat voor :=

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:05

Koekeroekus schreef:
Ik wil een twingo :+ en dan niet de nieuwe maar de oude versie.

Nu zullen jullie denken, das niet zown dure maar we hebben al een auto en geen financiën voor twee.


Ik zit nu aan Twingo 3. Deze heeft stuurbekrachtiging, en is meerderjarig. Elk ritje schaterlachend de rotondes door, de kerstboom halen we met mijn auto, mijn hele bibliotheek (3x Ivar, vol) in twee keer helemaal verhuisd. De nieuwe is stom. De oude is leuk. Ik ben een kleuter :D

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:08

karijn schreef:
Verklaar me voor gek maar deze wil ik graag in mijn garage hebben:


[ [url=m/dXv1cn.png]Afbeelding[/url] ]

Een Jensen Interceptor.


... en hier hoor ik meteen de voice van Jeremy :7 Goede keus!

fientje07
Berichten: 197
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:18

Ik wou heeel graag de Fiat 500S in automaat (ik heb een automaat rijbewijs) maar krijg een auto van mijn opa. Ik had de Fiat 500S al helemaal in mijn gedachten met alles erop en eraan,open dak, navigatie noem maar op, dat vond mijn opa iets té gek worden :+ het is nu een hele nieuwe roomwitte fiat panda automaat geworden, met alles er op en er aan, en hij rijdt echt heeeeeerlijk _/-\o_ Afbeelding