Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21783
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:10

Mijn auto is ook aan vervanging toe vind ik heb er bijna 140.000 mee gereden waarvan ik er zelf 128000 van heb gemaakt. Het was en nissan pixo welke destijds met heel weinig km 5000 euro koste met de inruil vaag een ouwe deawoo. Nu wil ik eigenlijk iets groters, maar niet veel duurder qua verbruik en wegenbelasting. Daarnaast hou ik van bolle/jeepachtige modellen als de renault capture, nissan qashqai en citroen cactus. Weet iemand hier geen geschikte auto? Ik hoop rond de 10.000 te kunnen uitkomen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 08:19

Wat een gave auto's komen er langs :D

Anoniem

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:38

Ik moet rijbewijs ook nog :')

Maar ben helemaal weg van de citroen cactus, elke keer als ik die staan zie dan moet ik hem even stiekem aaien :')

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:50

Ik zou wel een ranger rover willen ipv mn stoffer(duster) maar Ik moest keuzes maken want ik wilde ook graag een nieuw harley :x (3 jaar geleden ging die droom in vervulling <3 )
Ergens ook wel onzin 2 sleurpende auto's willen hebben want onze tundra kan met gemak trailer/caravan rijden.

Maar hij is zo gaaf!!!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:13

Ooooh ja Rebecca de Cactus! Die vind ik ook super! :))
Ik hou wel van een beetje bizar haha, hoewel ik de grens trek bij de Nissan Juke, die vind ik iets té bizar.

Moonsparkle: volgens mij zit de Captur in de 99 euro per kwartaal-klasse en is 'ie ook best wel zuinig. Je moet hem alleen wel tweedehands te pakken zien te krijgen voor die 10.000, want nieuw kost hij wel wat meer. :P

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 11:56

KIJK DAN WAT IK ZAG BIJ DE OPEL DEALER

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

AAAAAHHHHHHH

:+

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:12

Citaat:
Zaterdag krijg ik mijn droomauto: een Fiat 500! :D Ik zag hem staan en kreeg bijna tranen in mijn ogen zo mooi vond ik hem. Ik was op slag verliefd en zag zelf de Audi TT die ernaast stond niet eens staan. Voor een Audi-fan zegt dat heel wat. :))

En ooit... ooit komt die Audi TT er toch! Dus daar gaan we maar voor sparen, maar de Fiat blijft. :)


Super grappig, mijn droomauto is ook een Fiat 500 en een Audi TT. En ik ga er toevallig morgen ook bij eentje kijken. Ik heb inmiddels voldoende gespaard, en ben echt super benieuwd hoe hij is. Ik ben zelf stiekem al verkocht door de foto's <3 Het is een parelmoer witte, en een automaat (watvoor mij wel een vereiste was :+ ). Al vanaf kind af aan vind ik de 500 geweldig, ook de oude versie. Ik hoop dus dat hij morgen echt aan mijn verwachtingen voldoet. Momenteel heb ik een Peugeot 107, waar ik ook zeker blij mee ben maar die is nu alweer 11 jaar oud, vandaar dat ik ook een wat nieuwere wil én natuurlijke ook een leuke. :)

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:13

Wat een poekie TS.
Wat moet die kosten?

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:34

Ik heb ook mijn droom auto gekocht :D In mei 2016.
Gloedje nieuw en ben er vreselijk trots op!

Opel corsa color edition met zwarte velgen, zwarte spiegels en zwart dak :D
En met een heerlijke winterpakketje :D Stoelverwarming en stuurverwarming.

Voorbeeldfoto (is hem niet):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Irisje_x op 06-01-17 12:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8079
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:37

Jester_ schreef:
Jaaa de ds3 <3
Ik heb nu een best wel nieuwe 207 nog maar deze is zoooo mooi, toen kon ik hem niet kopen maar nu wel...


[ [url=m/lr94VG.png]Afbeelding[/url] ]


Ik ga helemaal mee met deze <3 vriendlief wordt er gek van, elke DS3 moet voor gestopt worden :)) wil hem dan in het crème met zwart dak.... prachtig!!

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:48

Rebecca schreef:
Ik moet rijbewijs ook nog :')

Maar ben helemaal weg van de citroen cactus, elke keer als ik die staan zie dan moet ik hem even stiekem aaien :')


Hoe dan!! Dat is echt de lelijkste auto ooit gemaakt op de fiat multipla na :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:49

Salsa schreef:
Wat een poekie TS.
Wat moet die kosten?



Ooh maar ruim 12.000 :') Ik besprong de verkoper meteen over financiering, maar ik denk niet dat dat nu al verstandig is.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:26

phormicola schreef:
Salsa schreef:
Wat een poekie TS.
Wat moet die kosten?



Ooh maar ruim 12.000 :') Ik besprong de verkoper meteen over financiering, maar ik denk niet dat dat nu al verstandig is.


Verstandig? Ja maar... die kleur! Die bekleding! :') (En ze rijden ook heel goed hoor... proefgereden, maar toch voor de G gegaan als hoofdauto, vanwege ruimte ;) )

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:30

Ik meld me hier ook! Rij nu al bijna 10 jaar een Audi A3 uit '98. Heel fijn ding, maar begint helaas wel echt echt echt oud te worden nu. In maart weer APK...Ik hoop er maar het beste van want volgens mijn financiële planning moet ie het eigenlijk nog 1 (liefst 2) jaar volhouden.
Mijn echte droomauto's (maar onbereikbaar) zijn een Lotus Elise en een Audi R8 :+
Qua bereikbare auto's vind ik de Citroën Cactus erg leuk, maar ook een Seat Leon of evt. weer een Audi A3. En qua kleuren ben ik stiekem helemaal gek op oranje :P
Jester_ schreef:
Rebecca schreef:
Ik moet rijbewijs ook nog :')

Maar ben helemaal weg van de citroen cactus, elke keer als ik die staan zie dan moet ik hem even stiekem aaien :')


Hoe dan!! Dat is echt de lelijkste auto ooit gemaakt op de fiat multipla na :')

De Cactus is LEUK!!! Maar je mening over de Mutipla deel ik. Zelfs met geld toe zou ik nog weigeren daar in te stappen :')

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:33

Of deze <3

Afbeelding

Maargoed als ik de loterij win wordt het toch een audi r8, een tesla en een dikste pick-up die ik kan vinden. Een een ds3 dan :D
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 06-01-17 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 13:35

Dannon schreef:
Verstandig? Ja maar... die kleur! Die bekleding! :') (En ze rijden ook heel goed hoor... proefgereden, maar toch voor de G gegaan als hoofdauto, vanwege ruimte ;) )


Zo stond ik dus ook te dralen bij die auto _O- Nietkijkennietkijken *kijkt toch* Oh man wat is dat ding mooi <3 Nee kan het nog niet betalen. Maar check dat bruine leer nou <3

:')

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:36

Afbeelding

Ooit win ik de loterij of word ik rijk en beroemd en dan is die van mij mwhahhaha :7
Tot die tijd moet ik het doen met een knalrode Peugeot 206 _O-

Maar mocht ik een kleinere prijs winnen in de loterij of iets minder rijk en beroemd worden is die MiTo idd ook een zeer goede optie, ik vind ze ook ontzettend gaaf! <3

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:38

kelseyclover schreef:
Helemaal verliefd op dit ding!! Ooit zal het mijn auto worden, ben 15 dus kan nog veel sparen *D *D :')


Mijn zoon is 14 en heeft een 50% aandeel in zijn 'droom'auto. Het is zijn auto, doch ik heb de helft voorgeschoten. Hij betaalt als hij weer wat verdiend heeft steeds weer wat meer.
Droom tussen aanhalingstekens omdat de auto heel bewust met een concreet, realistisch doel gekocht is en verder niet. Ik denk dat niemand hier er in gezien zou willen worden maar mijn turf is gelukkig praktisch; het is een GEWELDIGE driftbak.
Zijn droom is een Subaru WRC CVT.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-01-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:39

Voor zij die van een wagen met veel power dromen, hebben jullie er al mee gereden? Mijn droomwagen was vroeger de ford mustang. Vorig jaar was de auto van vriendlief aan vervanging toe en is hij gevallen voor de Europese mustang versie. We hebben de auto sinds oktober 2015 (was een garage model), ben er gek op en noem hem liefkozend the beast (praat er zelfs tegen als ik in de garage kom en moet me inhouden om hem niet te aaien). Meerijden vind ik super, maar ik ben zo onder de indruk van de kracht onder de motorkap, dat ik er niet mee durf te rijden. :+

We hebben hem in deze kleur <3
Afbeelding

Er wordt trouwens niet veel mee gereden, vriendlief heeft een firma wagen. In april wordt de nieuwe geleverd, een renault captur in het grijs. Ben benieuwd hoe die gaat zijn om mee te rijden en of ik met zo'n wagen durf te rijden.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:49

Wij hebben een Alfa Romeo 147

Afbeelding
*plaatje van internet*

Mijn vriend kocht hem als eerste auto en we rijden er nog mee (bijna 10 jaar?) Heb er zelfs mijn allereerste kilometers in gereden, prima auto!
Hij word wel steeds duurder om door de APK te krijgen.. word nog lastig om afscheid van hem te nemen |( hoop ooit dat we een wat nieuwere alfa kunnen kopen :D

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:50

SVRL schreef:
Voor zij die van een wagen met veel power dromen, hebben jullie er al mee gereden? Mijn droomwagen was vroeger de ford mustang.....Meerijden vind ik super, maar ik ben zo onder de indruk van de kracht onder de motorkap, dat ik er niet mee durf te rijden. :+


Goed punt.
Moderne 'sportautos' zijn niet.
Ik bedoel, zijn helemaal niet sportief.
Sportief is kwiek. De moderne 'sport'autos zijn overgewichtige, overmaats boulevard patsers.
Wel veel vermogen maar veel te zwaar, veel te breed, te stug, te laag voor sportief rijden. Rechtuit op een brede weg of verder alleen circuit.
Neem de door mij eerder genoemde Maserati: Die is minder dan 1000 kilo en 1.60 m. breed, hoog op de bandjes. De moderne variant weegt 1800 kilo, is een 190 cm. breed road block en je kan niet haaks op een stoeprand parkeren.
Ja heeft 50% meer vermogen maar in de werkelijke wereld rijdt het oudje er kringetjs omheen.

Die Mustang? Inderaad; een standaard GT86 in wit is bijna onzichtbaar doch met slecht 200 pk. rijdt deze in de werkelijke wereld op straat kringetjes om de Mustang.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-01-17 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:52

Crap dit topic heeft wel weer wat aangewakkerd. Net ff op autoscout gekregen en zie daar even de perfecte auto voor ons staan. Helaas ff een leeg potje. Normaal altijd wel wat apart staan maar we zijn net verhuisd, verbouwing zelf gefinancierd en een derde kindje onderweg. Ons spaargeld is dus opperdepop. Aan de andere kant deze is wel met financiering en echt een (te) mooie kans. En onze skoda kan echt elk moment er mee ophouden is mijn gevoel (laatst een aanrijding mee gehad en ondanks dat hij rijveilig is verklaard hoor ik geluiden die niet mij veel vertrouwen geven)

Ik ga maar eens met manlief in gesprek.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:55

Wij (nouja mijn ex) hadden een bmw 335. Die was wel leuk om in te rijden maar niet te vergelijken met een echte sportbak naturlijk. Maar je won wel altijd bij een stoplicht en de paardentrailer kon ook mee :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30266
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:06

Die Volvo :D Zulke ballen wil ik :D

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:09

Prrrr schreef:
Die Volvo :D Zulke ballen wil ik :D



Wij hebben net een Raid van 2300 km offroad in een DAF 55 gedaan :D
Mijn zoon heeft voor dit jaar een 340 aangeschaft. Omdat we er van bocht naar bocht mee springen heeft hij deze Jolly Jumper gedoopt _O-