Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:07

Aantal jaar geleden een boskat kater gehad, ook echt een fantastisch dier.

Wat wij overigens nog aan ons nieuwe huis moeten doen is een hoop.

Dit jaar doen we eerst de badkamer en tuin en in het nieuwe jaar de aanbouw en dakkapellen

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:09

Dat is een behoorlijke uitdaging nog! Wij waren eigenlijk niet eens van plan te verhuizen, maar ons droomhuis kwam te huur, ik trok de stoute (hormonale :+ ) schoenen aan en vroeg of het te koop was en dat was het, dus we hadden puur geluk met zo'n kant-en-klare hut! Vind je het niet spannend om het klussen/verbouwen te zullen moeten combineren met de komst van jullie kindje? Ons leek dat juist zo'n hoop sores geven en ik hoorde daar in mijn omgeving ook niet heel beste verhalen over.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:15

We wilde heel graag een 'klus' woning. We hebben door de baby wel de verbouwing in twee delen gedaan zodat als de baby klaar is, ik in alle 'rust' kan bevallen. Helaas heb ik ernstige bekken instabiliteit bij 11 weken gekregen en dat betekent dat alles op mijn vriend aankomt (ook de zorg van onze 5 paarden)

:D

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:09

Gisteren leuk nieuws gekregen, 18 april worden we bij de notaris verwacht en krijgen we de sleutel van ons huisje *\o/* *\o/*

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:10

Gefeliciteerd amyke.

Wij mogen eind april naar de notaris.

We hebben de eerste maand centerparcs erop zitten. Wat een hel. Ik kan zo uitkijken naar mijn eigen plekje, eigen spulletjes en 1000 keer meer comfort. Nog maar 2 maanden te gaan.

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:33

Wij hebben geluk dat we in ons huurhuis kunnen blijven. We hebben een super huisbaas en kunnen direct vertrekken wanneer alles overgebracht is naar ons huis :-D!

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:34

Leuk Amyke! Gefeliciteerd :D Ik krijg die dag ook mijn sleutel :D

Pfoei lijkt me inderdaad niet fijn 'wonen' Belle_boef! Was het nieuwe huis later beschikbaar dan jullie oude huis zijn verkoopdatum of is het allemaal vertraagd geraakt eigenlijk?

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 02:17

Mag ik mij hier ook melden? :)

Ik ga het nest verlaten.
Afgelopen woensdag van de woningbouw te horen gekregen dat ik eerste stond. Die avond heb ik gelijk de woning bezichtigd, aangezien de bewoner er afgelopen vrijdag uit ging en de vloer het liefst wilde laten liggen.
Zaterdag de papieren ingeleverd en gisteren te horen gekregen dat het is goedgekeurd. Vandaag is de sleuteloverdracht.
Spannend allemaal! Wel leuk, meubels kopen en alles naar eigen smaak inrichten. :):)

Gefeliciteerd iedereen die de sleutel mag, of heeft mogen ontvangen! :D

Dat lijkt mij ook niet prettig om voor een lange periode op een vakantiepark te zitten belle_boef. Maar des te meer geniet je straks van en na de verhuizing!

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:05

Wat leuk Felicity2511! Gefeliciteerd :) En dat is best vlot zeg! Binnen een week al de sleutel! Lekker hoor!

Gisteren bij mijn nieuwe huis wezen kijken, ik heb nog nooit zo'n gestript huis gezien := gaan kijken of woningbouw het in ieder geval verfklaar wil maken want dit is zelfs voor hun best heftig :') Maar wel fijn om helemaal fris te beginnen en geen zorgen of je de vorige verf er doorheen ziet! Huis is erg ruim, super licht en fijn groot :) Nog wel vies maar verder in super staat met ook erg veel bergruimte waar ik helemaal blij mee ben!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:11

Hoei wat fijn Amyke!

Wij krijgen maandag de sleutel.... En dan zaterdag daarop over. Mooi weer erbij, fijne start van een nieuwe woning :D

amyke

Berichten: 688
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:39

Eindelijk zijn wij verhuisd *\o/* *\o/* ...
het was even spannend of het uiteindelijk allemaal doorging, afspraken waren niet nagekomen, huis niet leeg, hangaar was nog een stort, uiteindelijk via notaris nog schadevergoeding gekregen ...
De eerste dagen nog dozen uitnemen, maar het begint stilaan op een thuis te lijken!!

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:28

Wat fijn Amyke! Helaas wordt het voor ons ook spannend of er daadwerkelijk overgedragen gaat worden woensdag.. a.s maandag moeten wij onze woning uit dus wij hebben 5 dagen de tijd om alles verhuist te hebben. Gaat het woensdag niet door dan wordt het erg lastig allemaal..

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:35

Wij krijgen over 4 dagen de sleutel. Was echt 2 maanden overleven op zon vakantiepark. Wat een nachtmerrie. Kan zo uitkijken naar mijn eigen bed en bank.

tandlozemum

Berichten: 297
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:11

belle_boef schreef:
Wij krijgen over 4 dagen de sleutel. Was echt 2 maanden overleven op zon vakantiepark. Wat een nachtmerrie. Kan zo uitkijken naar mijn eigen bed en bank.


Ik kan met je meepraten. Vrijdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis! Ik woon nu ook 2 maanden overal en nergens.
Ik kijk er zo naar uit! Gewoon mijn eigen spulletjes weer, en weer een eigen plekje.

Moeten jullie veel doen aan de woning?

Waarom is het nog de vraag of er overgedragen kan worden bliksempie?
Ik hoop dat alles doorgaat voor jou!

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:14

We wonen nu een aantal maandjes in ons eigen huis.
Wat wonen we hier heerlijk!
En dan voornamelijk weer de privacy hebben, dat je lekker in de tuin kunt zitten zonder dat er iemand langs komt lopen.
Lekker ons eigen tuintje gemaakt, en het huis is bijna af.
Niks meer hoeven ''overleggen'' en echt investeren in je eigen huis, een ontzettend fijn gevoel.

Ik hoop dat we nooit meer hoeven te huren :o

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:19

Wij gaan beneden alles verven en een nieuwe vloer. Verder zit er buiten veel werk. Paard komt aan huis en dat moet allemaal aangelegd. In de toekomst willen we een uitbouw die boven meer ruimte geeft dus boven doen we voor eerst niks.

Echt aftellen hier

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:22

Fijn dat voor jullie de datum in zicht is/komt! Kan me voorstellen dat het 10x niks is op een park of overal rondtrekkend!

Wij hebben vorige week de sleutel gehad! Er is lekker geverfd en gesausd en ik ben nu heel zoetjes aan aan het verhuizen. Babybuik zit een beetje in de weg... Hopen er zaterdag in te zitten!

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:24

Lekker chiave. Moet je nog lang of kun je nog even tot rust komen in je nieuwe huis voor de baby komt?
Succes met verhuizen

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:07

Helaas trek ik mij terug uit dit topic.
Binnen een maand heb ik de huur alweer opgezegd en zit ik weer in het ouderlijk huis.
Ik zat tussen de drugsverslaafden en ik had een agressieve buurman, die zelfs door medewerkers van de woningbouwvereniging een lastig heerschap wordt genoemd (hij heeft o.a. een bbq door het raam gegooid...). Geen fijn plekje om daar als alleenstaande jonge vrouw te wonen. :n
Achteraf zeggen kennissen, die ook in die plaats wonen, dat die buurt heel slecht bekend staat. Met de sleuteloverdracht, voordat ik heb getekend, vroeg ik nog of er wel eens overlast was. Volgens de opzichter waren daar nooit problemen...
3 Maanden huur kwijt, spullen gekocht, huis opgeknapt etc. De woningbouw wil mij niet tegemoetkomen. Helaas pindakaas.

Veel succes iedereen met verhuizen!

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:18

Belle_boef: voor jullie schiet het ook al aardig op (eindelijk)

Chiave: gefeliciteerd met de sleutel, die babybuik is inderdaad een ding he! Hoelang moet je nog?

Felicity2511; ik begrijp heel goed dat je opgezegd heb, wat bizar zeg!

Wij hebben gister de sleutels gehad, het werd een enorme discussie want die man kwam na het tekenen nog even met een huurcontract van de ketel. Ketel kwam uit 2012 en contract liep nog minimaal (!!) 12 jaar.. Ik had ook het idee dat de notaris niet helemaal achter ons stond.. (door koopcontract stonden wij volledig in ons recht) maar de notaris begon over koopakte verscheuren en ons 10% boete geven voor niet tekenen en elke dag die hierop volgt 8)7
Maar dit mag natuurlijk niet.. ( door zwangerschap slaap ik slecht en heb ik mij heel goed ingelezen over regels en wetgeving *D )

Bij het afschouwen was het huis niet leeg (stonden nog kasten en troep) en bij de notaris begon de man dat hij nog een vergoeding wilde van zo'n +- 1000 euro..

Maar meneer had het voorlopig koopcontract getekend en blijkbaar niet goed gelezen..

Dan ben ik maar een rotmens..

Huis was in de middag leeg en zijn de schilders begonnen en maken het vandaag af.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:57

Jeetje felicity wat een ***situatie. Zeker nadat je er nadrukkelijk naar hebt gevraagd.

Blilsempie dan sta je ook even mal bij de notaris. Gelukkig was je ingelezen.

Nig 24 uur *\%/*

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:57

Jeetje felicity wat een ***situatie. Zeker nadat je er nadrukkelijk naar hebt gevraagd.

Blilsempie dan sta je ook even mal bij de notaris. Gelukkig was je ingelezen.

Nog 24 uur *\%/* *\%/*

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:31

Wat naar, Felicity! Echt balen! :(:)

Pff, dan sta je ook even met je mond vol tanden, als dat gebeurt bij de notaris. Moet er niet aan denken. Onze verkopers wonen in het buitenland en hebben de notaris gevolmachtigd. Geen "last" van ze.

Nog 12 weekjes te gaan! Als het goed is, slapen we er morgenavond. Ben heel benieuwd. We hebben ook twee poezen, benieuwd hoe zij zich houden.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:53

Wij zijn vandaag over incl 4 katten. Doen het erg goed en we zitten lekker op de bank!

Kaitlyn

Berichten: 9735
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:44

Mag ik mij hier ook melden?

Over 3 weken krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons huis en gaan dan ook meteen verhuizen. Terwijl we erin zitten wordt zo'n beetje het hele huis verbouwd.

Het is voor ons beiden de 1e keer en er zullen ongetwijfeld dingen zijn die we niet weten.

Zoals; wanneer sluit je water af? Gas en elektra hebben we al geregeld. :j