Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38400
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:57

Felicity2511 schreef:
Helaas trek ik mij terug uit dit topic.
Binnen een maand heb ik de huur alweer opgezegd en zit ik weer in het ouderlijk huis.
Ik zat tussen de drugsverslaafden en ik had een agressieve buurman, die zelfs door medewerkers van de woningbouwvereniging een lastig heerschap wordt genoemd (hij heeft o.a. een bbq door het raam gegooid...). Geen fijn plekje om daar als alleenstaande jonge vrouw te wonen. :n
Achteraf zeggen kennissen, die ook in die plaats wonen, dat die buurt heel slecht bekend staat. Met de sleuteloverdracht, voordat ik heb getekend, vroeg ik nog of er wel eens overlast was. Volgens de opzichter waren daar nooit problemen...
3 Maanden huur kwijt, spullen gekocht, huis opgeknapt etc. De woningbouw wil mij niet tegemoetkomen. Helaas pindakaas.

Veel succes iedereen met verhuizen!

Kun je daar via rechtsbijstand niets mee?? Indien je hebt gevraagd en het antwoord was ontkennend terwijl veel mensen blijkbaar wisten dat het een overlast buurt is dan vind ik het schandalig dat de woningbouwvereniging je zo in de kou laat staan. Misschien is er wel een no cure no pay advocaat. Alles wat je krijgt zou meegenomen zijn. Sterkte, lijkt me ontzettend vervelende start bij het op jezelf wonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110787
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:59

Mag ik mij hier ook melden? Wij hebben onlangs dit huis gekocht!
14 juli is de sleuteloverdracht, maar oa de badkamer zal nog verbouwd moeten worden. Ik denk dat we er niet voor eind september in zitten.
Ik klets dus graag mee! :) Maar eerst zal ik even netjes alle pagina's terug lezen :Y)

http://www.funda.nl/koop/haaren/huis-85 ... straat-15/

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:06

Wij gaan ook verhuizen, nu hoef ik eigenlijk niks te regelen (doen mijn ouders) behalve mijn eigen kamer. Wij moeten 1 juni het huis uit zijn en kunnen pas 11 juli het nieuwe huis uit. In die tijd moeten we in een recreatiehuisje wonen, wat betekent dat ik elke dag 11 kilometer (x2) moet fietsen naar school :\.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110787
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:23

Je wordt in die tijd niet toevallig 16? Brommerrijbewijs halen?
En anders met het openbaar vervoer?
Maar ach, 11 kilometer is te overzien, hoor! Ik fietste dagelijks 15 km x 2. Is er niemand waar je samen mee kunt fietsen? Dan gaat de tijd al een stuk sneller.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:16

Ik ben inmiddels verhuisd!
3trappen op, heb nog spierpijn maar het was het waard!

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:38

Ik ga 1 juni verhuizen van een appartement met 1 slaapkamer zonder balkon/tuin aan een doorgaande weg naar een duplex benedenwoning met 2 slaapkamers en een tuin in een iets rustigere buurt.
Vloer lag er al in, gordijnen hingen er ook al en op 2 ruimtes na is de woning verfklaar.
Moet bij de slaapkamer het behang er nog aftrekken en de boel sauzen, het toilet moet ook gesaust, de woonkamer moet geverfd en de tuin moet onkruidvrij< een paar gaten in de schutting afgedicht en een schrikdraad bovenlangs zodat mijn katten lekker naar buiten kunnen>
De binnenboel en de omheining zijn voor nu het belangrijkst, het onkruidvrij maken komt evt na de verhuizing wel.

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:14

Cayenne schreef:
Je wordt in die tijd niet toevallig 16? Brommerrijbewijs halen?
En anders met het openbaar vervoer?
Maar ach, 11 kilometer is te overzien, hoor! Ik fietste dagelijks 15 km x 2. Is er niemand waar je samen mee kunt fietsen? Dan gaat de tijd al een stuk sneller.

Ik word 10 juni 16. Brommerrijbewijs + boeken is niet goedkoop, en dan ook nog een brommer / scooter, dat wordt hem niet..
De dichtsbijzijnde bushalte is 20 min lopen, in totaal zou ik er met het OV een uur overdoen.
Op de fiets ongeveer 45 min. Opzich vind ik het fietsen niet heel erg, is gewoon gezond. Maar ik heb fibromyalgie, waardoor het automatisch een stuk zwaarder wordt..

Ik ken 1 iemand die dichtbij woont, alleen zij doet examens dus hebben we niet dezelfde tijden.

Maar he, het nieuwe huis is een stuk groter en mooier :D.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:13

Gefeliciteerd cayenne! Is de omgeving waar je woont erg duur? (Gezien de vraagprijs) wel lekker veel ruimte!

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:02

Afbeelding
Afbeelding

Wei aangelegd en druk aan het schilderen. Volgend weekend gaan we over.
Zo blij. Alles stress van de afgelopen maanden eindelijk weg.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:10

Lekker! Kunnen jullie eindelijk centerparcs verlaten!

Vandaag een week geleden dat we de sleutels kregen!

laraxXxemmaJarig

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:12

Ik denk dat ik me hier maar even kom melden..

Na de zomervakantie ga ik het hoge noorden verruilen voor de hoofdstad der europa (althans dat denk ik): Brussel!
Daar ga ik namelijk een half jaar stage lopen :D
In de zomervakantie nog terug naar thuisthuis 2 maanden, om zo geld te besparen omdat de kamer die ik daar ga huren nogal wat duurder is. Van thuisthuis naar Groningen was simpel want kan binnen anderhalf uur weer thuisthuis staan. Maar dat wordt straks toch wel even anders

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:35

Ik blaas het topic weer nieuw leven in. :)

Aangezien ik inmiddels al enige tijd niet meer in mijn eigen appartement woon, maar bij mijn vriend, wordt het toch eens tijd om mijn huisje op te zeggen. Ik heb alleen echt geen zin (en tijd) om alle spullen uit te zoeken, in te pakken, verkopen, verhuizen, schoonmaken. Wat een gedoe is dat toch altijd allemaal. Dus eigenlijk stel ik het hierom een beetje uit. :') Iemand die mij een stappenplan kan geven (en een schop) dat ik eens moet beginnen? :D Misschien nog meer mensen die gaan verhuizen zodat we elkaar samen kunnen motiveren?
En ja, ik moet echt grondig veel weggooien ivm dat het huis van mijn vriend al volledig ingericht is en niet bepaald plek voor mijn spullen..

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:18

Woon je in dezelfde stad met beide huizen? Zo ja, gewoon iedere avond na het eten even een uurtje gaan zitten. 4 dozen naast je:
1) Verhuis
2) verkopen
3) doneren
4) weggooien
Alleen de spullen van doos 2 en 3 schoonmaken, doos 1 komt wel met het uitpakken.
Ik moest van mezelf ongeveer even veel in alle dozen hebben steeds
Woon je in een andere stad, plan dan gewoon 1 dag per weekeind in. Het is even rot, maar denk maar hoeveel geld je bespaard door even door te pakken. Geen tijd is een kwestie van geen zin, tijd kun je maken. DOe het tijdens het tv kijken, nodig een vriendin uit zodat je hulp hebt en meteen bij kunt kletsen etc

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110787
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:19

Ik leef met je mee, want wij gaan binnenkort ook verhuizen en ik ben inmiddels begonnen met inpakken.
Wat een gedoe zeg! Ik bleef ook uitstellen, maar in ons huidige (huur)huis is deze week de keuken op de schop gegaan, dus die moest ik wel inpakken :') En nu ben ik maar aan mijn uitpuilende kledingkasten begonnen.

Dit vind ik een fijne checklist!
https://www.verhuizenkunjezelf.nl/checklist-verhuizing/

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:36

Nee, 60km uit elkaar. En ik ben 6 dagen van 06.00-20.00 of langer de deur uit, alleen zondags vrij. Dus om nou te zeggen dat ik heel veel tijd heb om 'even' heen en weer te gaan om spullen uit te zoeken, in te pakken, etc. := Dat maakt ook dat ik er echt tegenop zie..
Ik zat er zelf aan te denken om eens wat momenten te zoeken om de spullen die mee moeten in te pakken en mee te nemen. Tussendoor de spullen die verkocht kunnen worden op marktplaats oid zetten. En dan blijft alleen nog over wat weg kan en het schoonmaken.
Tv kijken doe ik niet, ik heb daar al zeker 2-3 jaar geen tv meer. Geen tijd voor dus was grote onzin om een abbo ervoor aan te houden. :=
Maar bedankt voor de tips en de schop, daar heb ik zeker wat aan.

Cayenne jij ook sterkte! :(:) Wanneer gaan jullie over? En ik zal eens naar de checklist kijken!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:15

Absque_dubio, zou je het niet gemeubileerd kunnen (onder)verhuren? Of vind je dat ook te veel gedoe? :D

Ik kom ook even binnenvallen in dit topic.. Wij verhuizen tussen 11 september en 11 oktober (waarschijnlijk 1 oktober) van Lanzarote naar Catalonië. We moeten dus eerst 28 uur met de boot en daarna een rit van zo'n 14 uur. We verhuizen voor het werk van mijn vriend, dus het is niet geheel vrijwillig, alhoewel ik er wel naar uit kijk!

We hebben wel een beetje een logistiek probleem. We krijgen een appartementje toegewezen via het werk van mijn vriend, maar we kunnen er niet echt heen om te bezichtigen of spullen te kopen voor we echt verhuizen. Na een rit van 14 uur komen we dus in een leeg huis. Momenteel huren we een gemeubileerd huis en we nemen in principe alleen onze kleding, fiets en huisdier mee in de auto. :=

Ik zat al te denken om wat te bestellen bij IKEA en dat dan te laten bezorgen. Als we alvast een contactpersoon hebben in datzelfde gebouw (dus een collega van mijn vriend), dan zou die het misschien aan kunnen nemen en binnen kunnen plaatsen, maar dat is nog best een gedoe. Het plan is nu om gewoon heen te rijden, de auto uit te laden en dan voor de eerste nacht een hotel te pakken.

Dit is het enige wat ik kan zien van ons nieuwe huis
Afbeelding

Het rode pijltje is het gebouw
Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:23

Ik denk dat ik gewoon echt even de tijd moet maken en het afsluiten. :)

Maar jeetje, dat is pas een grote stap! Dus je hebt eigenlijk ook geen idee hoe het er binnen uit ziet, kwa maten oid? Ik denk dat als je gewoon je spulletjes meeneemt, eerste nacht in een hotel, en de dag erna de belangrijkste spulletjes regelt, het echt wel goed komt. Hebben jullie wel de week erna vrij oid om spullen in elkaar te zetten en het huisje af te maken? Heel spannend, ik volg met je mee hoe het loopt. :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:20

Ja, als je het afsluit ben je er inderdaad wel gewoon lekker klaar mee. :j Maar kan me voorstellen dat het een hoge drempel is om eens te beginnen!

Geen idee hoe het eruit ziet inderdaad := Een vriend van mijn zwager heeft daar gewerkt en gewoond dus ik vraag al steeds of we van hem geen foto's kunnen krijgen, maar ik denk dat mijn vriend dat niet wil vragen. We moeten eerst nog een aanvraag doen en ik verwacht dat we dan wel wat meer informatie krijgen over de huizen. We weten wel al dat ze appartementen hebben van 3 of 4 slaapkamers. Beide meer dan we nodig hebben :D

Ik heb daar (nu) ook nog geen baan en mijn vriend begint op 11 oktober pas met werken, dus tijd hebben we gelukkig wel!

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:28

Ik kom ook even dit topic binnenvallen, aangezien ik denk dat jullie hier vast wel antwoord op weten :D
Ik heb sinds 2.5 jaar een huisje. Nu ben ik hard opzoek naar een nieuw huisje ivm overlast van mijn buren. Bij dit huisje betaal ik huur en gas, water en licht apart(120 euro maar ik heb het hoger ingeschat).
Sinds kort zit er bij de huurprijzen energielasten inc stookkosten bij. Even een voorbeeld:
Kale huurprijs € 392,31
Servicekosten € 27,75
Stookkosten € 74,00
Subsidiabele maandhuur € 416,91

Totale huurprijs (ex stookkosten) 420,06
Energielasten (incl stookkosten) 95
Huurtoeslag - 153
Totale maandlasten 362,
Totale huurprijs € 494,06

Nu betaal ik 436 exc dan komt de essent er nog bij.

Moet ik dan nog essent oid afsluiten? en ben ik voordeliger als ik het huisje accepteer?

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:54

absque_dubio schreef:
Nee, 60km uit elkaar. En ik ben 6 dagen van 06.00-20.00 of langer de deur uit, alleen zondags vrij. Dus om nou te zeggen dat ik heel veel tijd heb om 'even' heen en weer te gaan om spullen uit te zoeken, in te pakken, etc. := Dat maakt ook dat ik er echt tegenop zie..
Ik zat er zelf aan te denken om eens wat momenten te zoeken om de spullen die mee moeten in te pakken en mee te nemen. Tussendoor de spullen die verkocht kunnen worden op marktplaats oid zetten. En dan blijft alleen nog over wat weg kan en het schoonmaken.
Tv kijken doe ik niet, ik heb daar al zeker 2-3 jaar geen tv meer. Geen tijd voor dus was grote onzin om een abbo ervoor aan te houden. :=
Maar bedankt voor de tips en de schop, daar heb ik zeker wat aan.

Cayenne jij ook sterkte! :(:) Wanneer gaan jullie over? En ik zal eens naar de checklist kijken!

Ja voor de duidelijkheid, ik gaf alleen een schop :') Ik weet dat er mensen zijn die echt geen tijd kunnen maken hihi
En zo lezend, snap ik je ja :j

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:18

Mag ik me hier ook melden? Nog geen concrete datum, maar mijn man heeft een baan aangenomen in Brisbane dus zodra de immigratiedienst groen licht geeft, gaan wij ook verhuizen (wonen nu overigens in Sydney dus niet naar de andere kant van de aardbol, maar nog steeds een reis van ongeveer 1000 km).
Net als Nissima hebben wij nog geen idee waar we terecht gaan komen (ML weet nog niet eens in welk deel vd stad hij komt te werken) maar wij hebben het superlieve aanbod gekregen om een paar weken bij kennissen in te trekken zodat we in ieder geval wel kunnen gaan kijken bij huurhuizen ipv alleen foto's op internet.
Wat hebben we al gedaan: Nog vrij weinig eigenlijk :+ Ik heb alle meubels opgemeten zodat ik weet hoeveel kubieke meters ik ga meegeven met onze vrachtwagen (ik werk bij een transportbedrijf) en heb alle formulieren uitgeprint die we dalijk nodig zijn om in de nieuwe staat rijbewijzen en kentekenplaten etc weer aan te vragen.

@Absque: Lastig lijkt me dat zeg! Kan alleen maar zeggen: Schop onder de kont en er tegenaan.

@Nissima: Bekend probleem! Ons huidige huis was ook leeg op de wasmachine en magnetron na toen we de sleutel kregen. Alleen zaten wij toen tijdelijk in een AirBnB in de buurt. Misschien een ideetje voor jullie? Dat je een weekje in een AirBnB gaat en intussen idd de Ikea leegkoopt. Zo hebben wij dat vorig jaar gedaan.
Hoe zit dat in Spanje? Zit er wel een gasfornuis, koelkast, wasmachine etc in of moet je dat ook allemaal zelf regelen? Wij hebben nu bijv een huis waar de wasmachine, gasfornuis + oven en magnetron al in zaten, dus hoefden we alleen een koelkast te kopen. Dat moeten we dalijk ook maar weer afwachten wat we krijgen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:01

Hoi Barra :wave:

Mijn vriend heeft gisteren naar het politiebureau gebeld waar hij komt te werken en kreeg de sergeant (of generaal? Ik weet nog steeds al die rangen niet := ) te spreken. Vriend moet nog wat formulieren invullen en opsturen maar in principe hebben we al een appartement toegewezen gekregen. We krijgen een appartementje op de 3e verdieping. Er zit een keukenblok in met kookplaat en oven, en in de badkamer is een wasbak, toilet en douche aanwezig. Verder is het leeg. Op zich kunnen zouden we er dus al in kunnen als we er een bed en een koelkast in zetten :))

AirBnB zou inderdaad ook best nog wel een idee kunnen zijn ja! Het liefst trek ik wel gewoon zo snel mogelijk in ons nieuwe appartement, dan maar kamperen in eigen huis :)) maar ik weet ook niet of mijn vriend dat ziet zitten.

Lastig is dat hè, als je nog niks weet? Wel fijn dat jij zelf het transport van de spullen kan regelen :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:02

Nissima,als je nu een luchtbed koopt?Zo'n heel dik ,dan kan je er al slapen en op je gemak iets kiezen.Ik neem aan dat je wel zelf bedden goed hebt?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:09

Beddengoed hebben we ook niet :D We hebben nu een gemeubileerd huurhuisje inclusief beddengoed, pannen, glazen, bestek etc. := Dus of we dan een luchtbed kopen met beddengoed of meteen een bed maakt dan wellicht ook niet heel veel meer uit. Wellicht kunnen we van tevoren een bed uitzoeken en bestellen en het dan op komen halen op de dag dat we aankomen, of de dag erna.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:30

Ik meld me ook even. Wij waren vorige week vrijdag kijken naar een nieuwe huurwoning.
Volgende week donderdag krijgen wij de sleutels, dan hebben wij 1 week om te klussen en zaterdag 22 juli verhuizen wij. Gaat alles erg snel :P Maar kijk er wel naar uit om straks binnen 5 min. op mijn werk te zijn en 10 minutjes van mijn paard af te wonen *\o/*