[VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:54

TS, de trap wordt mooi strak.

@Viola: gaaf geworden met dat behang. En de hele trap en omgeving ziet er ook strak en modern uit.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:36

Nou, die trappen zien er goed uit dames!! +:)+
Die met dat behang is toch stukken minder hysterisch dan de bloemige voorbeelden op Pinterest :D

Nu had ik natuurlijk weer zoveel verf over :roll: dat ik ook maar weer (4e kleurtje inmiddels :') ) het muurtje naast mijn kant vh bed heb gedaan _O- En nóg heb ik over _O-
Nou ja, de bovenste helft van het toilet kan ook nog wel :)* :+
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 27-02-17 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:40

Super gaaf die laatste trap!
Dat is ook nog wel een idee ja.
*slaat alles op en onthoud dit topic* heb besloten pas te doen met beter weer. Kan de hond en kind gewoon buiten spelen als ik met troep aan de gang moet haha

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:13

Mooie trappen komen hier langs zeg!!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:32

Afbeelding
Ik heb dit behang op mijn slaapkamer, achter het hoofdbord van het bed :')
Maar dan nog 'es wat, het woord zegt het al: "STOOTbord". Hoe gauw raakt je behang beschadigd???

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:38

Ligt eraan of je op kousenvoeten naar boven/beneden gaat of met schoenen.Verder op welke voet men leeft :+

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:39

Nou...ik kan het wel raden hier...Ik vind het leuk, maar ga het toch niet doen :n

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 19:14

Nogmaals bedank voor de leuke reacties op de trap, ik ben stiekem wel een beetje trots. :=

viola, het is echt heel tof geworden! Was het moeilijk om het behang op maat te krijgen? En ben je niet bang dat de trap erg onrustig wordt als je er nog pootjes op verft? Oude kennissen van ons hadden dat destijds per ongeluk op hun trap toen één van hun katten door de verf was gelopen.

MamaMiesje, straks kun je geen blauw meer zien. :') Maar het is dan ook wel een heel mooie kleur, dus die kun je best op verschillende plekken in huis hebben. Beter dan paasgeel. ;)

Ik houd het toch gewoon lekker bij verf, ik wil niet nog eens dingen van mijn trap moeten trekken en krabben als ik er genoeg van heb.
Morgen eindelijk aflakdag! *\o/*
Ik begin met wit en dan geef ik het een paar dagen om te drogen. Ik moet het namelijk afplakken voor de grijze treden, het zou zonde zijn als ik de witte lak er weer aftrek met de tape. De grijze lak is een stuk sneller droog dus die doe ik 's ochtends in één keer en dan kunnen we er 's avonds weer met gemak overheen lopen. Zondag de eerste laag en maandag de tweede.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:31

MamaMiesje, het behang zou je vast ook nog wel af kunnen lakken om het iets sterker te maken.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 19:33

Ik zag toevallig vandaag in de Ariadne iets staan over het aflakken van behang. Dit ging om behang in de badkamer, maar er is dus behang wat je een extra beschermlaagje kunt geven.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:37

Eigenlijk moet ik ontstippen op dit topic, want het begint echt te jeuken. Maar misschien en heel misschien heb ik voor de zomer nog een mazzeltje en komt er toch een opgeknapte trap (al moet ik ze dan gelijk beide doen)

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:34

Tja, hoelang het behang goed blijft gaan we nu zien. Wij gaan vrijwel niet met schoenen aan naar boven en hebben geen kinderen die erover rennen. We zien wel.
Het op maat maken was nog wel het meeste werk. Toen dat eenmaal goed was zat het er in een kwartiertje op. Ik had eerst wat overlengte gehouden om dat later af te snijden net als bij normaal behangen, maar dat werkte niet echt. Snijden werd niet netjes. Toen toch alles goed op maat geknipt en toen zat het er zo op.

Ik twijfel ook inderdaad nog over de pootafdrukken om het niet te druk te maken. Het behang zien je natuurlijk als je van onderaf kijkt en de pootjes zou je zien van bovenaf, maar toch weet ik het nog niet.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 08:42

chamion, waarom moeten ze allebei tegelijk?

viola, gelukkig kun je de pootjes er altijd nog op maken, als je het toch graag wilt.

Ik heb gisteren de witte lak op de trap gedaan. Het afplakken van de treden was nog het meeste werk, toen dat eenmaal klaar was ging het aflakken heel vlot.

Een frogtape trap. :D Ik heb de tape expres iets van de rand af geplakt, zo is er een overlap van 2 mm tussen het wit en grijs zodat ik zeker weet dat ik straks geen plekken heb waar geen lak op zit.
Afbeelding

Work in progress.
Afbeelding

Het eindresultaat is nu nog weinig van te zien, want tja, wit op wit zie je toch lastig en al helemaal op de foto.

ikke

Berichten: 37630
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:11

Dat groene randje is eigenlijk wel heel leuk. Kun je dat er niet gewoon met lak in maken?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:41

Tja, beide trappen zijn in bruin (tapijt) en knalgeel/babygeel. Als ik de ene heb gedaan en ik wacht een tijdje voordat ik de ander doe dan vind ik dat geen pan....
Zit gewoon tussen mijn oren :+

Hoeven niet gelijktijdig maar wel in 1 ruk door :=

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:07

Pfff wat een werk.. maar het wordt super mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:21

Maar jij doet dus de platte treden een andere kleur dan de opstaande stukken begrijp ik? Wat een werk zeg... Maar het wordt vast wel heel mooi.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:33

wow mooie creaties hoor!! hier gister project trap afgerond. 2 e laag lak zit er op

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 11:03

ikke schreef:
Dat groene randje is eigenlijk wel heel leuk. Kun je dat er niet gewoon met lak in maken?


Dat opperde mijn zus ook al. := Toch heb ik niet zoveel met kikker groen hihi. Maar het is wel een geinig patroontje zo.

Klopt Nickeltje, de stootborden en de zijkant worden Ral9010 en de treden grijs/taupe.

chamion, ook al zulke charmante kleuren. :') Ik snap wel wat je bedoelt. Het kriebelt mij nu ook wel om de zoldertrap te doen maar misschien dat ik die in de meivakantie aanpak.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:22

Jolien87 schreef:
chamion, ook al zulke charmante kleuren. :') Ik snap wel wat je bedoelt. Het kriebelt mij nu ook wel om de zoldertrap te doen maar misschien dat ik die in de meivakantie aanpak.


Ja dan blauw behang in de woonkamer en deel van de trap (links) en dan rechts blauwe muurverf en dus knal gele randen op de trap en bruine trap zelf :') Echt wie dat ooit bedacht heeft mag worden opgehangen :Y) En dat is dus trap naar de eerste verdieping. En deze lijkt inderdaad vrij donker. Boven is het blauw dus vervangen door babygeel (want dat is zo leuk kleurtje :') ) Maar deze is dan wel weer heel licht :+

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:51

De trap van TS gaat er steeds beter uit zien, hoewel ik tegen kikkergroen ben.

Een IKEA-trappenhuis, dat klinkt nou helemaal niet aantrekkelijk ...

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:05

Operatie Trap ligt even stil hier; moet als eerste nog een keer de slaapkamermuur een laagje verf geven, maar de werkweek was alweer aangebroken en de echtgenoot lag daarna overdag in bed wegens nachtdienst :+ En dit weekend heb ik vandaag een sportactiviteit en daarna verjaardag, dus dat schiet ook niet op en morgenochtend iets met paard. Dus misschiennnn...morgenmiddag de muur.
Maar de traptredes moeten nog even wachten ben ik bang :=

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 13:12

Vet balen. Ruim 2 uur bezig geweest met het afplakken van de trap, en nu blijkt dat de lak niet hecht op de grondverf. :'( Met de kwast wordt het streperig en met de roller blijven er luchtbelletjes bovenop liggen.
De grondverf en witte lak zijn op terpentinebasis en de grijsbruine lak is op waterbasis. Nooit bij stilgestaan terwijl ik het wel had moeten weten. Dus vanavond wéér naar de bouwmarkt voor nieuwe lak. Gelukkig had ik alleen nog maar het bovenste randje gedaan dus slechts dat stukje moet ik opnieuw schuren en afplakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:26

Oh dat is wel echt balen!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:10

Zuur... Zou ik trouwens ook nooit aan gedacht hebben