[VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:55

Altijd of terpentine of watergedragen en niet allebei.
Advies, helemaal kaal maken en weer overnieuw beginnen en dan op terpentine, ook vanwege het laatste harde laagje |o
Heb ooit lang geleden dit met een houten vloer gehad -:(-

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:58

Dit heb ik eerder gehad, helemaal kaal maken is echt niet nodig. Andersom kan het namelijk wel dus het is een kwestie van glad schuren en opnieuw ontvetten. Gelukkig komt er op het grootste deel van de rand een plint dus het meeste zie je er niet van.

We gaan straks een lak op terpentinebasis halen en als die niet krasvast zijn dan nemen we er een blik transparante boot- of meubellak bij.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 06-03-17 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:59

:wow: ik ga thuis meteen even kijken of de lak die ik er straks op wil verven wel ook op terpentine basis is zoals mijn grondverf...

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 16:02

Dit is de rand waar het om gaat, er komt een plint op die over de rand heen gaat.
Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:48

Onder het mom 'ieder nadeel heb z'n voordeel' zijn we toch voor een andere kleur op de treden gegaan. We hebben gekozen voor wengé bruin, wel aanzienlijk donkerder dan de eerste keuze maar nu we de trap volledig wit hebben, denken we dat een donkere kleur ook prima kan en een stuk warmer is.
Links de kleur voor op de treden en rechts de Ral9010 die al op de stootborden en zijkant zit.

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:49

Jolien87 schreef:
Onder het mom 'ieder nadeel heb z'n voordeel' zijn we toch voor een andere kleur op de treden gegaan. We hebben gekozen voor wengé bruin, wel aanzienlijk donkerder dan de eerste keuze maar nu we de trap volledig wit hebben, denken we dat een donkere kleur ook prima kan en een stuk warmer is.
Links de kleur voor op de treden en rechts de Ral9010 die al op de stootborden en zijkant zit.

[ [url=m/xmcQZK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijkt me een mooie keuze :j

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:54

Nickeltje schreef:
:wow: ik ga thuis meteen even kijken of de lak die ik er straks op wil verven wel ook op terpentine basis is zoals mijn grondverf...

Heb alleen terpentine basis in huis, acryl of watergedragen komt er bij mij niet in. :+
En voor de (mogelijke) milieu fanaten. Lak zit er al 17 jaar op en wordt deze zomer vervangen door een nieuw helder kleurtje.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 21:00

Morganlefay schreef:
Nickeltje schreef:
:wow: ik ga thuis meteen even kijken of de lak die ik er straks op wil verven wel ook op terpentine basis is zoals mijn grondverf...

Heb zelf een makkie
Heb alleen terpentine basis in huis, acryl of watergedragen komt er bij mij niet in. :+


Handig. :D Kies je bewust voor terpentine? Of is dat puur om verwarring te voorkomen?

Ik krijg de smaak van het schilderen overigens helemaal te pakken, het volgende project wordt ons bad. Ik denk dat ik dat zondag ga doen:D We hebben een geweldig bad op pootjes waarvan de buitenkant een stuk geler is dan de binnenkant.

Afbeelding

De buitenkant wordt mat zwart, lekker classic. <3
Op de foto zijn de pootjes nog roestbruin maar inmiddels heeft mijn vriend die met zilvergrijze hammerite behandeld. Ik twijfel nog of ik die ook zwart maak, maar ik begin eerst met het bad zelf.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:05

I loooooove your bathroom <3

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:37

MamaMiesje schreef:
I loooooove your bathroom <3


Ah, dankjewel. :D Je wilt niet weten hoe het er eerst uit zag. Het plafond was mosterdgeel geschilderd en was inmiddels schimmelzwart toen we het kochten. :=

Dit was de foto uit de advertentie:
Afbeelding

En dit was onze eigen foto van toen we de sleutels kregen:
Afbeelding

Kortom: zoek de verschillen. :') Maargoed, nu dwaal ik af.
Het is weer tijd voor een klein feestje want de eerste laag aflak zit op de treden. *\o/* Stiekem ben ik heel blij dat de grijsbruine kleur niet goed pakte want nu ik deze kleur erop zie zitten ben ik er enorm blij. De verf dekt echt enorm goed maar ik wil er toch nog een tweede laag overheen. Mochten we over een tijdje merken dat het toch niet zo stoot- en krasvast is dan doen we er een nieuw laagje bovenop en werken we de treden af met transparante bootlak.
In het begin was ik iets te gortig met de kwast aan de onderkant van de treden waardoor de verf ging lopen. Het meeste heb ik weg kunnen werken met terpentine maar ik zal er dus nog wel even achteraan moeten met de witte lak. Vooral bovenaan in de moeilijke hoekjes zoals je kunt zien hieronder. Maar oké, dat ik een klein klusje.
En nu maar hopen dat de frogtape wederom zijn werk goed doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:43

Ik hoop dat je niks boven hebt laten liggen :P Mooie kleur zo! Ik zou dat ook wel willen, maar vind alleen hout niet dempend, hoor bijv nu de buren ook al traplopen.

Slimme badkamerfoto, het plafond hebben ze er subtiel niet bij gefotografeerd :+

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:47

Selina schreef:
Ik hoop dat je niks boven hebt laten liggen :P Mooie kleur zo! Ik zou dat ook wel willen, maar vind alleen hout niet dempend, hoor bijv nu de buren ook al traplopen.

Slimme badkamerfoto, het plafond hebben ze er subtiel niet bij gefotografeerd :+


Ik ben helemaal voorbereid op een dagje beneden zitten. :))
Wij lopen voornamelijk op sloffen in huis dus ik voorzie daar geen problemen mee.

Ja, dat heeft die fotograaf destijds heel slim gedaan. Hetzelfde trucje had diegene in de keuken gefl*kt, daar was één van de kastjes eruit gebroken maar dat leek gewoon een open kastje te zijn omdat de foto's vanuit zo'n hoek waren genomen dat je de plekken van de scharnieren niet zag. Scheelde wel enorm dat we uiteindelijk een flink stuk van de vraagprijs konden halen en een bouwdepot erbij kregen voor o.a. een nieuwe keuken, maar zo zie je maar hoe je kunt manipuleren met foto's.

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:09

Alkaloïde verf of in alkydhars opgeloste verven want daar hebben we het over, is in veel ogen milieu onvriendelijk.
Gezien de lange levensduur van dit soort lakken en het feit dat de verdeling pigmenten= kleur beter is dan watergedragen of acryl kies ik voor dit soort lakken.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 13:19

Morganlefay schreef:
Alkaloïde verf of in alkydhars opgeloste verven want daar hebben we het over, is in veel ogen milieu onvriendelijk.
Gezien de lange levensduur van dit soort lakken en het feit dat de verdeling pigmenten= kleur beter is dan watergedragen of acryl kies ik voor dit soort lakken.


Oh, meen je! Ik dacht altijd dat verf op waterbasis milieuvriendelijker was. := Zo leer ik nog eens iets.

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:23

Zo leuk om dit te volgen! Zitten echt leuke ideeën tussen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat worden Jolien87!

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:11

Fabj3 schreef:
Zo leuk om dit te volgen! Zitten echt leuke ideeën tussen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat worden Jolien87!


Leuke reactie! En je komt op het goede moment want het begint nu echt wat te worden. :D

De lak is trouwens zijdeglans dus zodra de verf droog is, glanst het een stuk minder dan op de foto's.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:38

:x Wat erg, die badkamer! :oo

Trap ziet er chique uit :j
Ik ga donderdag beginnen met Fase 1 :+ Nog één keer schuren, dan stof- en vetvrij maken, afplakken en de eerste treden om-en-om schilderen. Kinderen naar school tot 14:00-14:30 en de katten met voer en bak in de woonkamer ~~}>

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:17

Oh die badkamer, wat erg :=

De trap wordt écht heel mooi, ik ben benieuwd naar het resultaat straks!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:17

Eerste fase gelukt!
Afbeelding

Geen makkelijke verf qua kwasttechniek trouwens, een roller is makkelijker :j

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 11:28

watchthesky schreef:
Oh die badkamer, wat erg :=

De trap wordt écht heel mooi, ik ben benieuwd naar het resultaat straks!


Bedankt. :)

Dat ziet er al goed uit, MamaMiesje. Wanneer ga je de rest doen?

Ik ben een beetje geïrriteerd. Ik wilde vanmorgen de treden voorzien van de tweede laklaag maar meneer de vriend besloot net pas zijn nest uit te rollen dus daar is het nu te laat voor. Dus morgen een nieuwe poging wagen, dan zet hij zijn wekker maar.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:46

Omdat Meneer de Echtgenoot :') nachtdienst gehad had en dus nog sliep, heb ik besloten vanmorgen de andere tredes de eerste laag te geven. Dat was om 10:00 ongeveer en het is nu al droog. Gaat heel snel in de gang, op kamertemperatuur.
Denk dat ik vanmiddag misschien dan de balustrade en de tredes van fase 1 licht ga schuren, dan kan ik die morgenochtend van een 2e laag voorzien.

Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 19:01

Ooh dat ziet er echt goed uit! En de blauwe muur is heel tof geworden.

Meneer heeft het goed gemaakt door mee te gaan naar de bouwmarkt voor verf voor het bad en een vitrinekastje. :=
Uiteindelijk heb ik dus toch nog kunnen kliederen met verf. Dus bij deze geen foto's van de trap maar wil het toch eventjes showen. O:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:59

Komt dat kastje ook in de badkamer?

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 20:18

Nee, die komt beneden in de gang tegenover de trap. Ik overweeg om een topic te maken van ons huis omdat we nog wel meer te klussen en op te knappen hebben.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 11:38

Het was echt heel tof geweest als de frogtape zijn werk had gedaan. Was ik er laatst nog zo enthousiast over... Ik wordt hier wel een beetje moedeloos van.

Afbeelding