MacBook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:30

Hallo lieve mensen,
weet een van jullie misschien waar ik nog (niet tweedehands via eBay of Marktplaats) de witte MacBook kan krijgen?
Ik hoorde van een goede vriend dat ze helaas sinds twee jaar niet meer via Apple te verkrijgen zijn, maar ik ze wel heel fijn vind werken.
Groetjes Fabian
PS. Ik heb al naar refurbished gekeken, maar ik vond ze bij de bekende toch wel duur.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:31

Ehmm, andere macbooks werken net zo hoor :o

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:33

Wat ik zo 1,2,3 zie is dat er op leapp eentje staat. Maar dat is dan ook tweedehands geloof ik..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:26

Liselot schreef:
Ehmm, andere macbooks werken net zo hoor :o


Sure, maar de laptops (zeker van Apple) moeten tegenwoordig allemaal zo dun mogelijk, en dat is nou hetgeen waar ik echt een bloedhekel aan heb.
MacBook Pro 2015 mag ook hoor, maar die zijn niet zo heel goedkoop te krijgen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:27

xAnnouk schreef:
Wat ik zo 1,2,3 zie is dat er op leapp eentje staat. Maar dat is dan ook tweedehands geloof ik..

Die vond ik nogal duur, vooral als je kijkt naar hoe lang hij nog mee gaat, en hoe oud het model al is.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:33

Liselot schreef:
Ehmm, andere macbooks werken net zo hoor :o

Tevens hebben de nieuwere MacBooks geen DVD of CD ingang meer.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:35

Leapp.nl

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:40

FabianHorse schreef:
Liselot schreef:
Ehmm, andere macbooks werken net zo hoor :o

Tevens hebben de nieuwere MacBooks geen DVD of CD ingang meer.



Ik snap je hoor, vond het alleen grappig omdat je zei "de witte" net alsof je "die rooie" auto wilt kopen :')
Mijn pro is uit mid 2012 en is ook niet zo dun. Heeft ook nog een dvd/cd speler. Misschien is dat nog wat voor je?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:47

FabianHorse schreef:
Liselot schreef:
Ehmm, andere macbooks werken net zo hoor :o

Tevens hebben de nieuwere MacBooks geen DVD of CD ingang meer.



Ik snap je hoor, vond het alleen grappig omdat je zei "de witte" net alsof je "die rooie" auto wilt kopen :')
Mijn pro is uit mid 2012 en is ook niet zo dun. Heeft ook nog een dvd/cd speler. Misschien is dat nog wat voor je?[/quote]
Misschien, waar kan je die dan goedkoop krijgen?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:49

Geen idee of die nog nieuw verkocht worden, refurbished zou je sowieso kunnen kijken.
Mijn 13" was nieuw rond de 1000 euro, niet belachelijk duur voor een nieuwe pro

Sannens
Berichten: 1406
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:49

Naar mijn idee horen de woorden 'goedkoop' en 'MacBook' niet in hetzelfde rijtje thuis. Een Macbook is, ondanks dat die ouder is, altijd een dure aankoop en niet te vergelijken met ander soort laptops. Wat is de reden dat je voor een MacBook wilt gaan?

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:54

Mediamarkt heeft ze ook nog. de 2012 macbook pro versies

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:13

Sannens schreef:
Naar mijn idee horen de woorden 'goedkoop' en 'MacBook' niet in hetzelfde rijtje thuis. Een Macbook is, ondanks dat die ouder is, altijd een dure aankoop en niet te vergelijken met ander soort laptops. Wat is de reden dat je voor een MacBook wilt gaan?

Omdat ik het OS fijn vind werken, en omdat ik ook een verplaatsbare pc wil hebben, naast mijn desktop.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:14

coldsummers schreef:
Mediamarkt heeft ze ook nog. de 2012 macbook pro versies

Vielen dank!

Sannens
Berichten: 1406
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:16

FabianHorse schreef:
Sannens schreef:
Naar mijn idee horen de woorden 'goedkoop' en 'MacBook' niet in hetzelfde rijtje thuis. Een Macbook is, ondanks dat die ouder is, altijd een dure aankoop en niet te vergelijken met ander soort laptops. Wat is de reden dat je voor een MacBook wilt gaan?

Omdat ik het OS fijn vind werken, en omdat ik ook een verplaatsbare pc wil hebben, naast mijn desktop.


Aha, en dus in combinatie met een CD/DVD speler?

Ikzelf heb een nieuwe variant MacBook en ik mis de CD/DVD speler echt totaal niet. :P

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:39

FabianHorse schreef:
Sannens schreef:
Naar mijn idee horen de woorden 'goedkoop' en 'MacBook' niet in hetzelfde rijtje thuis. Een Macbook is, ondanks dat die ouder is, altijd een dure aankoop en niet te vergelijken met ander soort laptops. Wat is de reden dat je voor een MacBook wilt gaan?

Omdat ik het OS fijn vind werken, en omdat ik ook een verplaatsbare pc wil hebben, naast mijn desktop.


Aha, en dus in combinatie met een CD/DVD speler?

Citaat:
Ikzelf heb een nieuwe variant MacBook en ik mis de CD/DVD speler echt totaal niet. :P

Ik wel, omdat ik vaak Dvd's en Cd's moet branden, maar ook omdat ik bv. onderweg weleens zin heb in een film.
Laatst bijgewerkt door Carol_Beer op 18-04-17 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:41

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het cd/dvd station van de imac kun je heel gemakkelijk delen, draadloos, zodat je toch nog programma's via cd op je macbook kan zetten.
Ze worden inderdaad steeds dunner, maar niet zo zeer omdat het 'hip' is, maar vooral ook omdat ze daardoor een stuk lichter en makkelijker mee te nemen zijn. Een paar honderd gram scheelt al behoorlijk veel als je er een dag mee moet slepen, dus dat is wel iets om over na te denken.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:44

8nnemiek schreef:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het cd/dvd station van de imac kun je heel gemakkelijk delen, draadloos, zodat je toch nog programma's via cd op je macbook kan zetten.
Ze worden inderdaad steeds dunner, maar niet zo zeer omdat het 'hip' is, maar vooral ook omdat ze daardoor een stuk lichter en makkelijker mee te nemen zijn. Een paar honderd gram scheelt al behoorlijk veel als je er een dag mee moet slepen, dus dat is wel iets om over na te denken.


Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je alles los moet kopen, het hoort gewoon bij het apparaat inbegrepen te zitten, maar waarschijnlijk is dat weer een marketingtrucje van Apple.

Sannens
Berichten: 1406
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:04

FabianHorse schreef:
8nnemiek schreef:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het cd/dvd station van de imac kun je heel gemakkelijk delen, draadloos, zodat je toch nog programma's via cd op je macbook kan zetten.
Ze worden inderdaad steeds dunner, maar niet zo zeer omdat het 'hip' is, maar vooral ook omdat ze daardoor een stuk lichter en makkelijker mee te nemen zijn. Een paar honderd gram scheelt al behoorlijk veel als je er een dag mee moet slepen, dus dat is wel iets om over na te denken.


Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je alles los moet kopen, het hoort gewoon bij het apparaat inbegrepen te zitten, maar waarschijnlijk is dat weer een marketingtrucje van Apple.


Nee, omdat het gewoon niet meer nodig is. Alles is digitaal te verkrijgen. Computerspellen doe je via Steam, series en films via bijvoorbeeld Netflix. Ik gebruikte mijn DVD speler al nooit voordat ik een MacBook had.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:07

Nee, er wordt gewoon steeds meer overbodig. Printers zijn draadloos, netwerken zijn draadloos, programma's en films gaan allemaal via apple store/itunes, muizen en toetsenborden zijn draadloos.. en zelfs camera's zijn tegenwoordig draadloos. Al die aansluitingen zijn gewoon niet meer nodig voor de meeste mensen en zorgen alleen nog voor extra gewicht.

Edit, sannens was me net voor :D

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:24

FabianHorse schreef:
8nnemiek schreef:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar het cd/dvd station van de imac kun je heel gemakkelijk delen, draadloos, zodat je toch nog programma's via cd op je macbook kan zetten.
Ze worden inderdaad steeds dunner, maar niet zo zeer omdat het 'hip' is, maar vooral ook omdat ze daardoor een stuk lichter en makkelijker mee te nemen zijn. Een paar honderd gram scheelt al behoorlijk veel als je er een dag mee moet slepen, dus dat is wel iets om over na te denken.


Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je alles los moet kopen, het hoort gewoon bij het apparaat inbegrepen te zitten, maar waarschijnlijk is dat weer een marketingtrucje van Apple.


Citaat:
Nee, omdat het gewoon niet meer nodig is. Alles is digitaal te verkrijgen. Computerspellen doe je via Steam, series en films via bijvoorbeeld Netflix. Ik gebruikte mijn DVD speler al nooit voordat ik een MacBook had.


Waarom zal ik voor al die meuk gaan betalen, terwijl ik het gewoon in mijn kast heb liggen? En als je pc gehackt is, is alles foetsie. Nee vreselijk, waarom moet alles toch draadloos en online, terwijl die dingen die ik nog heb, prima werken?
Tevens werkt mijn laptop veel sneller met internet aan een draadje dan draadloos.

Sannens
Berichten: 1406
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:28

Dan moet je misschien ook even kijken naar of de oude macbook die je wilt nog internet aansluitingen (voor kabels) heeft. De mijne heeft dat namelijk niet meer.

Ik ben het zelf niet met je eens, films en series worden veel sneller in Nederland uitgebracht als ik dat via online diensten doe. Als ik moet gaan wachten totdat de DVD officieel verkocht wordt is dat vele malen duurder en heb ik daar al veel langer op moeten wachten.

Vaak heeft een bepaalde game die je gekocht hebt op CD ook een bepaalde code waarmee je het bijvoorbeeld in steam kan laden. Hierdoor hoef ik niet overal mijn volledige CD/DVD kast mee naartoe te nemen.

Daarnaast heb ik nog nooit gehad dat mijn PC gehackt is en sla ik alles netjes op met een back-up. :) Problem solved.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:40

Mijn 'oude' Mac van mid 2012 heeft nog cd en ethernet ingangen, en dit is geloof ik de laatste versie die dit heeft. :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: MacBook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:47

Ik heb de witte gehad (beide, ook die ervoor die nog minder rond was) maar je hebt er zo weinig aan. Er kan maar 2gb werkgeheugen in, volgens mij misschien max 4gb? Zoooo traag en gelimiteerd, ook qua uitgangen. Het is een prachtige laptop maar echt, mijn 2012 pro is zo veel fijner in verhouding... Misschien toch iets om over na te denken? Ik heb de witte 2 jaar gehad. 2 jaar grafisch ontwerp school met 2gb werkgeheugen... De horror :')

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:22

Piekosjj schreef:
Mijn 'oude' Mac van mid 2012 heeft nog cd en ethernet ingangen, en dit is geloof ik de laatste versie die dit heeft. :j


Jup, mijn pro uit mid 2012 heeft ze ook nog. Bijkomend voordeel is dat je deze nog kan uitbreiden naar 16gb werkgeheugen en als je er dan ook nog een SSD in laat zetten gaat hij helemaal als een trein :D