Warme kamer tips gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:38


kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:38

Tivoli schreef:
kwii schreef:
Bak met ijs voor de ventilator zetten, en er zelf voor gaan zitten. Is echt lekker fris 8-)

Dit kan je ook makkelijk bereiken door een frisdrankfles met water in te vriezen en deze voor de ventilator te zetten :)

..Dat is ook precies wat ik bedoel. Al past een frisdrankfles niet in een vriesvakje, dus daarom gebruik ik een bak :+

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:51

Ik heb ook een raam op het zuiden (heerlijk licht <3 ) maar daardoor is het soms wel wat warm. Ik verduisterende rolgordijnen. Als ik thuis ben doe ik ze half dicht en ga ik weg gaan ze helemaal dicht. Hoeft niet veel te kosten en werkt als een speer.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:51

Es_ther schreef:
Damned schreef:
Iemand ook tips voor een kamer op het noorden maar waar het toch minstens even warm is als buiten en er geen mogelijkheid is om te laten tochten dmv raam en deur? (want mijn enige deur komt direct uit op de gemeenschappelijke gang waar er nog zo'n 50 anderen zitten, dus dat voelt niet echt gezellig :+ )

Niet?
Flauw hoor :+.

Misschien een airco? Heb je geen raam wat los kan?


Haha het was dan ook een grapje (nou ja de situatie is echt :+ maar ik weet dat er niet veel aan te doen valt.) Mijn raam kan open, en staat bijna de hele tijd open, maar er komt niet veel wind doorheen, en omdat mijn kamer zo klein is, is hij direct opgewarmd en s'avonds koelt hij eigenlijk ook zo goed als niet af.
Dan maar in mijn ondergoed zitten en mijn water verkoelen :Y)

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:02

Dubbel glas is nog veel heter, zelfs in de winter is het bij mij warm. Bij ikea kun je van die rieten rolgoldijntjes halen en die moet je buiten ophangen. Goedkope variant voor screens. Zonnewering aan de buitenkant is het enig wat helpt zonder airco

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:10

Waar ik woon (Canarische Eilanden) heeft iedereen overdag alles dicht. Compleet met gordijnen/luiken/etc.

Zodra de zon enigszins onder gaat gooit iedereen alles open. Tot zonsopgang. :)
Ik leef al jaren zo, en echt, het werkt het beste. :)

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:40

De boel potdicht houden inderdaad. Echt op z'n allersaaist, gordijnen dicht, geen ramen open. Pas als de zon weg is alles wat je aan ramen en deuren tegen elkaar openzetten en wellicht een ventilator neerzetten.

Is warmtewerende folie wellicht iets voor het raam?

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:01

mysa schreef:
kaatjemuts schreef:


Die is leuk en handig. Hoe kom je aan zo'n piepschuimdoos? (Misschien wordt het gezegd, ben slechthorend)

kan evt ook met een opbergbak, die zijn vrij goedkoop bij Action te krijgen. :)

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:15

Die piepschuimboxen gebruikt mijn man ook (werkend in de horeca). Daar worden artikelen die koel moeten blijven in geleverd. Zul je dus wel ergens bij een groothandel o.i.d. kunnen halen?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:50

Wij hebben op het grote raam een stuk landbouw plastic (zwart wit) wat al heel veel scheelt qua hitte, en het is heel goedkoop. Hier verkocht de Aveve het ;)

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:03

lor1_1984 schreef:
mysa schreef:


Die is leuk en handig. Hoe kom je aan zo'n piepschuimdoos? (Misschien wordt het gezegd, ben slechthorend)

kan evt ook met een opbergbak, die zijn vrij goedkoop bij Action te krijgen. :)[/quote]

Of met een oude koelbox, die zijn voor n prikkie te koop bij de kringloopwinkel

Kirrr

Berichten: 6194
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:08

Ik heb zwarte zonwerende gordijnen hangen en zet op het glv langs de buitenkant isolatieplaten tegen het raam. En op de verdieping isolatie tussen raam en gordijn aan de binnenkant.
Helpt echt goed!

Uiteraard tegen de avond alles open, blijft ook heel de nacht open pas tegen dat het in de ochtend terug opwarmt gaat alles terug potdicht.

Ventilator met ijsflessen/bakken doet ook veel.
Bij echt 'erge' dagen zetten wij de ventilator voor het raam, zodat die koudere buitenlucht binnenblaast.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:21

Er bestaat warmte-werend plakfolie voor op de ramen (houdt ook de warmte binnen in de winter), misschien is dat iets?
En anders gewoon in je bikini gaan zitten he *\o/*

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:45

Ik verplaats je topic even naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar krijg je wellicht nog meer nuttige tips.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 12:48

Het is nu alweer 25 graden in mijn kamer terwijl het buiten 18 is, dus ik heb besloten dat ik toch een airco wil aanschaffen. Ik zie overal advertenties van mobiele airco's, heeft iemand ervaring met zulke dingen, zouden die goed genoeg werken voor mijn kamer?(opp. 15m2)

Ik zoek iets dat niet duurder is dan 70 euro

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:12

Maar heeft zo'n mobiele airco niet een luchtslang eraan zitten die de warme lucht wegblaast?
Want dan moet je doe ergens heen zien af te voeren.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:19

Ik heb de zon ook de hele middag op de ramen.
Vorig jaar heb ik reddingsfolie ( goud/ zilver folie) aan de buitenkant geplakt.
Het ziet er niet uit :x
Maar werkte wel :D
Gouden kant tegen de raamkant
En er komt goed licht doorheen

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:30

Schijnt dat het werkt om flessen bevroren water voor een ventilator te zetten werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:41

Mijn ex heeft 3 jaar in een studio gewoond, 3 ramen tegen elkaar aan aan de kant waar bijna de hele dag de zon op stond te branden, hij had lamellen er voor die de hele dag dicht. Geen raam open, pas 's avonds laat alle deuren en ramen tegen elkaar open, denk er wel om dat jij dan niet op de tocht zit want daar kan je ook aardig ziek van worden..
Hij had via marktplaats een mobiele airco gekocht, inderdaad een luchtslang moest buiten het raam, 1 stukje raam kon daar open, hier heeft hij met karton een gat in geknipt waar de luchtslang door kon en verder dat stuk karton dus voor het raam zodat er niet teveel warme lucht naar binnen zou komen.
De enige oplossing die ik dus ook heb is alles dicht, 's avonds luchten desnoods 's nachts het raam open maar ik snap het wel dat je dat liever niet hebt en een mobiele airco kopen. Verder op het warmst van de dag lekker naar het stadspark/hoornse meer/noorderplantsoen en van het weer genieten :D

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 18:02

Hmm, ik lees toch ook wel veel op Internet dat een mobiele airco in veel gevallen niet goed (genoeg) werkt terwijl je er toch al gauw bijna 100 euro voor betaalt.. en een echte airco is nog veel duurder.

Nou ja, vandaag heb ik de hele dag mijn ramen open gehad, gordijnen dicht en de ventilator aan, dat helpt redelijk goed :) ben alleen nog een beetje bang voor komend weekend, wanneer het 30 graden wordt.. dan misschien toch maar naar buiten overdag haha :D

Anoniem

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:07

Mobiele airco werkt echt wel heel goed hoor, m'n ex had 1 voor 60 euro ofzo en scheelde makkelijk 10 graden in temperatuur binnen. Zonder die airco was het niet uit te houden :x

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:09

Mogelijk is het al genoemd, maar ik vind het te lekker weer om alles te gaan lezen... :') Frisdrank flessen vullen met water, in de vriezer en als ze bevroren zijn vóór de ventilator zetten. Werkt dus echt best goed! Lekker fris windje.... :)

Ik heb ervaring.... *\o/*

Shiloh

Berichten: 19785
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:30

Ik zet snachts de ventilator vaak in het raam, met de achterkant richting de opening en de voorkant de kamer in. Zo zuigt de ventilator koelere buitenlucht aan en blaast die naar binnen.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 21:52

Shiloh schreef:
Ik zet snachts de ventilator vaak in het raam, met de achterkant richting de opening en de voorkant de kamer in. Zo zuigt de ventilator koelere buitenlucht aan en blaast die naar binnen.


Da's een goed idee zeg! Ga ik proberen.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Warme kamer tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:38

Ik deel je leed.
Ik woon in een studio waar vanaf een uur of 11 de hele dag de zon op staat. Ik kan alleen mijn balkon deur open zetten dus Savonds koelt het ook bijna niet af. Mijn voordeur zit in een binnengang dus doorluchten gaat niet.

Vorig jaar heb ik wel witte gordijnen achter mijn zwarte gordijnen gehangen en dat scheelt wel iets.

Verder nog een tip om jezelf een beetje af te koelen. Als je een rubberen kruik vult met water en dan in de vriezer legt dan heb je een koelelement wat wel een paar uur meegaat.