Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hoofdkussen

 
Profiel   

Bij ons vorige bed had ik een ideaal kussen, direct aangepast daar en jaren super op geslapen.

Nu was dat kussen op en had ik een tijd terug in een ''dure'' winkel nieuwe kussens gekocht. Lag niet super fijn, mee terug gegaan, maar niet zo vriendelijke vrouw, dus maar zo gelaten en oud kussen gepakt.

Vorig jaar kwam er een nieuw bed wat erg fijn slaapt verder, maar ik heb nu al tijde een stijve nek. OOk andere oorzaak, maar loop toch te kijken naar een kussen.

Kussens zijn niet heel goedkoop en om er nou 6 uit te proberen voor je er eentje vindt die je past, vind ik ook niks. Er liggen er nu al een paar ingepakt als reserve.

Ik kwam ergens een kussen tegen door een fysio ontworpen, maar lees ook veel reclame van zaden kussen?? Vooral als je op nek problemen zoekt.

Heb overigens altijd met nekrol gehad en nu dus 1x op advies een blok kussen, maar dat was niks.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:23 



 
Profiel   

Welke kussens heb je al gehad? En kan je niet een nieuwe kopen van die oude die je goed beviel?

Ik heb zelf een Silvana kussen. Heel fijn kussen en goede support bij de nek (daar zit een soort schuimbalk) en verder toch zacht.
Bij de winkel waar ik hem kocht, wel vooraf gevraagd of ik hem kon terugbrengen als het toch niks was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:31 



 
Profiel   

Is er geen winkel waar je een kussen eerst een week op proef mag? Zo heb ik er toen 3 gratis geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:40 



 
Profiel   

Dat kussen wat me goed beviel was echt oud en paste bij het matras dat we hadden. We woonden in een andere plaats en denk niet dat ze nog dezelfde kussens hebben nu tig jaar later.

Ben hier in een goede bedden winkel geweest en daar niet zo vriendelijk geholpen. Toen wel kussens gekocht, maar die beviel mij echt niet.

Ik vind het echt te duur om steeds een kussen te kopen om te proberen. Was laatst kort in andere beddenzaak, maar die vind een kussen verkopen maar bijzaak geloof ik en al helemaal niet interessant als je niet bij hun een bed hebt gekocht. Dus 0,0 service.

Snap niet dat mensen gewoon een kussen kunnen kopen en er goed op slapen.

Heb gezien dat BOT ook kussens heeft. Maar online kwam ik zaden kussens tegen voor nekklachten en een fysio kussen.

Silvana lijkt me mooi, maar moet je wel kunnen testen en zijn best duur voor als het niet bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:58 



 
Profiel   

Bij beterbed kan je, volgens mij, kussens uitproberen :)

Ik ben best een zeikerd als het om hoofdkussens gast, mede omdat ik enorm gevoelige oren heb en die ontlast moeten worden. Ik heb sinds een paar maanden een m-line kussen en ben daar erg over te spreken!
https://www.bol.com/nl/p/m-line-athleti ... yrEALw_wcB
Wat ik zelf een hele prettige bijkomstigheid vind is dat het kussen niet warm wordt. Je kan hem maar aan een zijde gebruiken, dus op een hete zomernacht niet even omdraaien, maar is dus ook niet nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:59 



 
Profiel   

Ja, daar kwam ons oude bed vandaan, maar de dichtstbijzijnde winkel hier deed niet echt moeite voor alleen een kussen.

Die M line ook gezien. Ik had altijd een vouw in mn gezicht en ook snel een slapende hand omdat ik erop ging liggen.

Ben zo gewend geraakt aan die nekrol dat ik wel iets wil voelen daar dat mn nek ondersteund.

Grappig dat er bij bol.com juist als ervaringen staat dat hij te warm wordt. Geloof dat ik daar geen last van heb. Soms zweet ik erg in bed, meestal niet. Wisselt gewoon en doe je niks tegen. Ben een dromer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:04 



 
Profiel   

Ik mocht mijn Sylvana kunnen thuis twee weken proberen. Kreeg een extra schuimrubber rand mee die wat steviger was. Kon ik eens wisselen en proberen. Heb ook een kersenpitten kussen en die ligt ook heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:18 



 
Profiel   

Ik las dat ook bij de recensies, ik ben zelf dus juist een typ die het snel warm heeft in bed, maar heb echt geen last van het kussen :)

Jammer dat je zo behandeld bent, ik heb jaren geleden eens een tempur kussen geprobeerd (was echt hel, hield het geen 5 minuten vol) maar mocht hem zonder problemen terug brengen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:24 



 
Profiel   

Maar soms is wat je lekker vindt liggen niet altijd wat het beste zou zijn. Mijn man bijv zou op een plank gaan liggen als je hem liet kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:05 



 
Profiel   

https://gyraf.nl/ hier hebben ze een 'flake' kussen waar ik ook op geslapen heb (zonder nekklachten) en ik vond dat een erg prettig kussen. Je kunt vulling er eventueel naar wens uithalen of bij doen. Je kunt het kneden zodat het op de juiste plekken steun geeft. Bovendien ontwerpen ergotherapeuten (zoals ik) ook graag kussens op maat voor klanten.

Decocare heeft ook veel hoofdkussens die juist zijn bedoeld voor mensen met klachten. Deze kussens mag ik altijd bij mijn klanten minimaal 2/3 weken uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:11 



 
Profiel   

Ik heb een vrij kapotte nek... en van al die hype kussens (pitten, boekweit, erwten, gel etc etc) kussens verander ik direct in een winkelhaak na 1 nacht :+
Ik heb een kussen gekozen met behulp van een ergotherapeut, deze ligt perfect en als die op raakt kunnen de verschillende onderdelen gewoon gevuld of vervangen worden. Het is er een van M line... maar daar heb je veel verschillende soorten en modellen van. Voor verschillende problemen en/of slaaphoudingen. Zij heeft hem ook nog wat aangepast qua vulling etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:14 



 
Profiel   

Ik zal eens kijken of ik naar een ergotherapeut zou mogen. Heb alle fysio behandelingen al op gemaakt. Eind Aug ben ik bij mn reumatoloog, dus misschien kan die ook nog iets betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:17 



 
Profiel   

Natuurlijk mag je naar een ergotherapeut. Daar heb je geen toestemming of verwijzing voor nodig. Gewoon een afspraak maken.
Ergotherapie staat los van je fysiotherapie en wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je krijgt 10 uur. Daar moet je heel veel in kunnen doen. Vaak zitten er in aanvullende verzekeringen nog wel extra uren indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:28 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd problemen met een goed kussen vinden!
Toen ik twee maanden geleden een nieuw bed ging kopen, ben ik toch ook maar op kussenjacht gegaan en ik heb nu een kussen van Karlsson. Hij ligt echt heerlijk! Je hoofd zakt er wel lekker in weg, maar toch is het kussen stevig genoeg zodat je echt voelt dat je een kussen onder je hoofd hebt. En hij is niet zo hard dat je er pijn in je oor van krijgt :D
Wel €80,-, maar dan heb je ook wat :j
https://www.beterbed.nl/producten/61571 ... ENEALw_wcB


Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 11-08-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:31 



 
Profiel   

Heel herkenbaar die zoektocht naar het juiste kussen :=

Ik heb inmiddels al 3 verschillende kussens geprobeerd en toch weer mijn oude kussen erbij gepakt omdat dat het enige kussen is waar ik geen pijn in mijn nek van krijg. Maar dit kussen moet nodig vervangen worden en ik kan maar niks vinden waar ik normaal op kan slapen zonder nekpijn te krijgen.
Gevolg van die nekpijn is dat ik de hele dag licht in mijn hoofd ben en het idee heb dat ik zo om kan vallen als ik bijvoorbeeld naar beneden kijk -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:35 



 
Profiel   

RoyceMack schreef
Natuurlijk mag je naar een ergotherapeut. Daar heb je geen toestemming of verwijzing voor nodig. Gewoon een afspraak maken.
Ergotherapie staat los van je fysiotherapie en wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je krijgt 10 uur. Daar moet je heel veel in kunnen doen. Vaak zitten er in aanvullende verzekeringen nog wel extra uren indien nodig.


Oke, bedankt. Ik ben voorzichtig geworden. Ik ga nooit naar fysio, dus heb standaard pakket. Toen werd ik aan mn knie geopereerd, maar rug en nek waren nog steeds erg slecht. Fysio zou het wel goed noteren en kon ik gewoon blijven komen. Want volgens verz had ik nog maar 1 beh tegoed.
Hij stuurde na 6 behandelingen een rekening en die werd dus niet vergoed en mochten we zelf ophoesten. Dat was toch wel een flinke tegenvaller. Ben er nog mee bezig, want ze zouden er nog naar gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:38 



 
Profiel   

ProudJustify schreef
Heel herkenbaar die zoektocht naar het juiste kussen :=

Ik heb inmiddels al 3 verschillende kussens geprobeerd en toch weer mijn oude kussen erbij gepakt omdat dat het enige kussen is waar ik geen pijn in mijn nek van krijg. Maar dit kussen moet nodig vervangen worden en ik kan maar niks vinden waar ik normaal op kan slapen zonder nekpijn te krijgen.
Gevolg van die nekpijn is dat ik de hele dag licht in mijn hoofd ben en het idee heb dat ik zo om kan vallen als ik bijvoorbeeld naar beneden kijk -O-


Heb de oude wel al weggegooid, want die was echt helemaal op. Die ze van de luxe beddenzaak had geadviseerd kan ik helemaal niks mee. Daarom op eigen houtje iets gekocht wat erg op mn oude, geliefde kussen leek. Die is echt een stuk minder in kwaliteit en heeft inmiddels ook bestemming prullenbak. Daarna een memory foam kussen gekocht, maar vond hem niet overtuigend goed. Mijn zoon wilde een nieuwe en probeerde die uit en was er wel te spreken over, dus was hem kwijt.
Nu heb ik een reserve kussen uit mn moeders huis dat iets op mn oude leek, is wel een merk ding, maar echt heel slap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:43 



 
Profiel   

superpony schreef
RoyceMack schreef
Natuurlijk mag je naar een ergotherapeut. Daar heb je geen toestemming of verwijzing voor nodig. Gewoon een afspraak maken.
Ergotherapie staat los van je fysiotherapie en wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je krijgt 10 uur. Daar moet je heel veel in kunnen doen. Vaak zitten er in aanvullende verzekeringen nog wel extra uren indien nodig.


Oke, bedankt. Ik ben voorzichtig geworden. Ik ga nooit naar fysio, dus heb standaard pakket. Toen werd ik aan mn knie geopereerd, maar rug en nek waren nog steeds erg slecht. Fysio zou het wel goed noteren en kon ik gewoon blijven komen. Want volgens verz had ik nog maar 1 beh tegoed.
Hij stuurde na 6 behandelingen een rekening en die werd dus niet vergoed en mochten we zelf ophoesten. Dat was toch wel een flinke tegenvaller. Ben er nog mee bezig, want ze zouden er nog naar gaan kijken.


Bizar en echt niet netjes van die fysiotherapeuten. Zo houd je je klanten toch niet tevreden?
iK geef altijd ruim voor de 10 uur aan hoeveel uur nog over is en daar pas ik de behandeling op aan. iK ga nooit zomaar iets in rekening brengen qua behandeluren.

Ik denk dat ze wellicht een chronische indicatie wilde regelen voor je? Dat je gewoon kon blijven komen, maar dat zijn ze zoals gewoonlijk ' vergeten' denk ik.
Niet netjes.
Ergotherapie valt onder je basisverzekering en staat helemaal los van andere disciplines zoals fysiotherapie. je krijgt gewon 10 uur ergotherapie. Er geld wel een eigen risico. ALs je dat al op hebt dan is het zeker de moeite waard om gebruik te maken van de ergotherapie. Dan wordt er dus minimaal 10 uur vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:46 



 
Profiel   

Memory foam heb ik ook geprobeerd, zowel met extra neksteun als zonder maar helaas met beide niet kunnen slapen en weer oude kussen gepakt. Nu weer druk op zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 16:51 



 
Profiel   

Roycemack, de eerste behandelingen waren manueel. Ik zei toen dat ik nog maar 1 keer mocht komen. Voor mn knie had ik protocol mee van kliniek met ook fysio behandeling verwijzing. Ik kon gewoon blijven komen en zou dan fysio krijgen. Inderdaad met als doel daarna chronische indicatie te krijgen. Zoals ik het lees bij mn verzekering, klopt het ook en zitten zij fout. Maar ze willen maar 2 fysio behandelingen na mn knieoperatie vergoeden. Daar ben ik dus nog wel mee bezig, maar inmiddels al maand geen fysio meer en erge stijve nek.
Eind deze maand ben ik bij reumatoloog, dus even zien of die wat kan betekenen evt.

Zal morgen eens kijken naar ergotherapie hier in de buurt. Eigen risico is allang op inderdaad. Maar fysio werd dit jaar niet eens meer 100% vergoed, dus de kosten zijn, ook mede door operatie en mn medicijnen al lekker opgelopen.

Memory foam heb je wel in diverse kwaliteiten volgens mij, want mn eerste was echt fijn, maar een andere was veel te slap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 22:49 



 
Profiel   

WOrden bij jou de kosten van manueel en fysio gebundeld? Wel logisch eigenlijk aangezien zo ongeveer iedere fysiotherapeut ook manueel therapeut is. hOpelijk wordt die indicatie snel geregeld dan.
volgens mij zijn fysiotherapeuten niet ontzettend blij met chronische clienten aangezien hun behandelindex dan omhoog gaat en zorgverzekeraars hen erop aanspreken en ze zelfs contracten kwijt kunnen raken. Behandelindex is een soort document waar in staat hoeveel clienten je behandeld van welke zorgverzekeraar, hoelang je daar over doet en hoe je het doet ten opzichte van de andere praktijken in nederland. ALs zij minder lang kunnen behandelen met dezelfde aandoening, heeft de zorgverzekeraar liever hen, want dat is goedkoper (of het beter is is een tweede vraag).

maar goed, ik zou zeker gebruik maken van de ergotherapeut.
DIe kijken gewoon naar je gehele dagelijks leven en welke activiteiten niet meer naar wens kunnen worden uitgevoerd enmaken dit weer mogelijk in samenwerking me tjou.

Welke regio woon je? wellicht kan ik een goede collega adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 23:00 



 
Profiel   

De manuele behandelingen waren rond de 60 euro en de fysio 40, dus apart. Maar de rekeningen komen veel later. Moet ze inscannen en kreeg toen pas te horen dat die niet vergoed werden. Moest zo een 200 euro betalen. En had al net mn eigen deel aan operatie van 300 betaald. Eigen risico was al op, dus gaat lekker dan.

Zorgverzekeraars worden steeds gekker. Heb helaas al lang medische zorg nodig en ik heb 39jr een zwaar gehandicapte broer gehad, waardoor we er toch veel te maken mee hebben. Zowel hij als ik, kregen niet alle medicijnen meer vergoed. Er zijn mensen die dan stoppen met nemen en maar niet te spreken over de problemen daardoor.

Nu is mn broer net overleden en ik was ook echt moe van elke strijd met wmo en welzorg etc. Had dus ook helemaal geen zin in weer een strijd met de Ohra, maar wil toch wel mn vergoedingen.

Ik ga morgen eens bellen met de ergo hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 23:40 



 
Profiel   

Het is handig om een praktijk te zoeken die contracten heeft met je zorgverzekeraar. Die facturen gaan direct naar de zorgverzekeraar en hoef jij dus niet zelf in te scannen. je kunt je ergotherapeut gewoon vragen het even aan te geven als de 10 uur bijna op zijn.
Als je verzekerd bent bij oHRA heb je wel een verwijzing van je huisarts nodig maar je kunt gewoon een afspraak maken met de ergo en die kan je helpen de verwijzing te regelen. Is niet direct nodig dat briefje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 17:13 



 
Profiel   

Tja, is een dorp. Ik was naar een ander die direct facturen stuurt, maar was echt niet prettig. Mijn man was een aantal keren hier geweest en erg goed geholpen.
Mijn huisarts werkt erg goed mee, maar is op vakantie, dus zal even moeten wachten. Dat vind ik ook wel vreemd aan een dorp. Kan wel naar een vreemde, maar die heeft mn moeder en die zijn zo stijf en ouderwets in de praktijk nog.

Mijn broer was zwaar gehandicapt en had altijd wel ergotherapie, dus zal even kijken. Zat te denken haar te bellen.

Dank je wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen