Probleem met mobiele data

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:33

Wie is er nog wakker en kan mij wegwijs maken?

Elke twaalfde van de maand krijg ik nieuwe mb's. Een GB, en dat is inc belminuten.

Nu wilde ik zojuist een SMS naar mijn vriend sturen, maar deze kan mijn telefoon niet verzenden. Vreemd. Ik probeer hierna te bellen, werkt ook niet...
Data uit en aan zetten, werkt niet.
WiFi uit, ook niet.
Mobiel opnieuw opstarten werkt ook niet.

Als het goed is heb ik een abonnement van Hollandse Nieuwe maar dat moet ik even nakijken, dat weet ik niet zeker.
Check, Hollandsenieuwe.

Ik heb deze telefoon nu precies een maand, en heb ook gehad dat mijn data zonder gebruik plots op was.

Vervelende zaak nu, want mijn vriend heeft geen wifi en geen mb's meer.

Worden de mb's niet stipt middernacht overgeschreven? Ik word zo langzamerhand gek van deze telefoon met dit abonnement...

Edit: mijn telefoon zelf geen een waarschuwing bij, 700 mb's en de teller staat nu nog gewoon op nul...

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:37

Morgen even met Hollands Nieuwe bellen? Ik denk niet dat je hier zelf iets aan kan doen..

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:40

Frost schreef:
Morgen even met Hollands Nieuwe bellen? Ik denk niet dat je hier zelf iets aan kan doen..


Met de telefoon van mijn vader dan... :')

Wel vervelend, want morgen gaan we weer op terugweg naar huis, en het was juist zo handig dat ik precies deze dag weer data zou hebben...

Het zou heel vervelend zijn als ik 13 uur lang alleen gebeld kan worden :o

Ik ben overigens niet verslaafd, maar heb bijvoorbeeld wel het ritueel om voor het slapen met mijn vriend te appen/bellen/sms'en en dat is nu onmogelijk.
Kan ik persoonlijk niet tegen. :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:49

Ik ga mijn telefoon wegleggen, misschien dat iemand me morgenochtend wegwijs kan maken.
Dit vind ik verre van handig.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:51

Bij mij (Telfort) word het op de app ook altijd pas in de loop van de dag bijgewerkt dus niet klokslag 00.00.

Anoniem

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:53

Maar voor een gewone sms is geen data nodig, dus dan lijkt mij er wat anders aan de hand..

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:55

_Zoe schreef:
Bij mij (Telfort) word het op de app ook altijd pas in de loop van de dag bijgewerkt dus niet klokslag 00.00.


De vorige keer dat ik nieuwe data kreeg heb ik ook nog midden in de nacht geappt -O-
Daarom vind ik het zo vreemd, geen idee hoe laat dat was, ik gok een uur (had voorheen dit abonnement van Hollandsenieuwe maar dan met 375mb, kreeg ook op de twaalfde)

Dit geeft mijn telfoon aan. Niet dat hij er altijd precies gelijk in heeft, maar geeft toch aan dat hij is bijgeschreven?
Afbeelding


Ik zal morgenochtend nog eens proberen! :D

@Jans, jawel, ik heb nooit aparte belminuten gehad, alles wordt omgegooid in data. :)
Alles gaat van die 1000 af.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:56

Ja wel apart, denk toch gewoon storing misschien dan!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:57

Jans schreef:
Maar voor een gewone sms is geen data nodig, dus dan lijkt mij er wat anders aan de hand..

Maar bij Hollands nieuwe heb je volgens mij of 1GB data, of 100 belminuten of 1000sms oid. Dus als je door je data heen bent, kan je ook niet meer bellen en sms'en zonder dat je buiten je bundel gaat.
Daarom heb ik een duurder abonnement, met losse data en onbeperkt bellen/sms. Dan kan je altijd iig nog teken van leven geven.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:59

eilleen333 schreef:
Jans schreef:
Maar voor een gewone sms is geen data nodig, dus dan lijkt mij er wat anders aan de hand..

Maar bij Hollands nieuwe heb je volgens mij of 1GB data, of 100 belminuten of 1000sms oid. Dus als je door je data heen bent, kan je ook niet meer bellen en sms'en zonder dat je buiten je bundel gaat.
Daarom heb ik een duurder abonnement, met losse data en onbeperkt bellen/sms. Dan kan je altijd iig nog teken van leven geven.


Klopt inderdaad. :)

Ik wacht dan wel tot morgenochtend (straks :=) en zal het gewoon even testen door te bellen. Hopelijk schrijft hij vanzelf bij.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 06:43

eilleen333 schreef:
Jans schreef:
Maar voor een gewone sms is geen data nodig, dus dan lijkt mij er wat anders aan de hand..

Maar bij Hollands nieuwe heb je volgens mij of 1GB data, of 100 belminuten of 1000sms oid. Dus als je door je data heen bent, kan je ook niet meer bellen en sms'en zonder dat je buiten je bundel gaat.
Daarom heb ik een duurder abonnement, met losse data en onbeperkt bellen/sms. Dan kan je altijd iig nog teken van leven geven.


Maar dan is 1GB toch ook tien keer niks voor een maand?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:26

AlwaysH schreef:
_Zoe schreef:
Bij mij (Telfort) word het op de app ook altijd pas in de loop van de dag bijgewerkt dus niet klokslag 00.00.


De vorige keer dat ik nieuwe data kreeg heb ik ook nog midden in de nacht geappt -O-
Daarom vind ik het zo vreemd, geen idee hoe laat dat was, ik gok een uur (had voorheen dit abonnement van Hollandsenieuwe maar dan met 375mb, kreeg ook op de twaalfde)

Dit geeft mijn telfoon aan. Niet dat hij er altijd precies gelijk in heeft, maar geeft toch aan dat hij is bijgeschreven?
[ [url=m/FNviMz.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zal morgenochtend nog eens proberen! :D

@Jans, jawel, ik heb nooit aparte belminuten gehad, alles wordt omgegooid in data. :)
Alles gaat van die 1000 af.

Maar dit is niet van Hollandse nieuwe. Je telefoon zelf reset hem dan rond middernacht :) Hebben ze geen app die je kan installeren? Daarin zie je de meest up-to-date gegevens.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:37

Als je bundel op is kan je toch gewoon bellen/sms'en/internet gebruiken?
Komen dan wel kosten bij of je internet gaat bv langzamer, of kan dat niet bij die provider?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:47

Je hebt een sim-only abbo?
Normaal gesproken krijg je onder 3 euro 'tegoed' en kan je dan online, of via je telefoon opwaarderen, en staat dat er meteen op..
Ik heb ook hollandse nieuwe, juist erg blij met mijn sim-only abonnement

madelonvdw
Berichten: 259
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Brabant

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:45

Hollands nieuwe heeft ook een app die precies bijhoudt hoeveel je nog hebt en hoeveel dagen je nog moet.
Dit omdat je telefoon alleen de werkelijke mb's telt en niet de belminuten en smsjes. Vandaar dat je geen waarschuwing hebt gehad.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Probleem met mobiele data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 10:02

Mijn vader houdt het bij, maar de ie sliep natuurlijk al.

Data is bijgeschreven, maar dta klopt niet, want ik krijg over twee dagen een nieuw abonnement. Dus dan krijg ik duizend mb en honderd belminuten.

@KimD, duizend mb is voor mij niet weinig. Enige wat ik er mee doe is bellen en appen. Meestal red ik het op vijf dagen oid.

@Polly, nee. Je kan instellen dat je niet over je bundel heen kan gaan. Anders had ik net zo goed een duurde abonnement kunnen hebben. :P

Maar goed, ik ben blij dat mijn data het doet terwijl dat niet hoort. :')