Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:37

Ik heb enkele maanden geleden de samsung J5 gekocht. Was 200 kwijt bij mediamarkt, is net zo goed als een 'gewone' samsung, alleen goedkoper. Zowel mijn vriend als ik hebben er een, en zijn er erg tevreden over. Deze, en daar komt dan nog tegen de 5 euro thuiskopieheffing op (krijg je bij alle). Ik heb hem goudkleurig, mijn vriend zwart, en ze hadden hem ook nog in het wit.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:42

8nnemiek schreef:
Een iphone is wat duurder dan de goedkopere android telefoons inderdaad, maar als je je vervolgens bedenkt dat de 4s uit 2011 nog steeds volop gebruikt wordt en nog steeds voor 200 euro over de toonbank gaat, tweedehands(refurbished) zelfs.. een 6 jaar oude telefoon.. Ze zijn gewoon heel erg waardevast, en heel degelijk gebouwd.. Ik denk dat ik met mijn dure iphone uiteindelijk véél goedkoper uit ben dat mijn zusje met haar samsung die na een paar jaar de geest gaf.

Onzin.
Op mijn werk hadden we allemaal een Iphone 4, daarvan was meer dan de helft echt wel afgeschreven na 3 jaar :j
Iphones gaan dus echt niet langer mee dan een gemiddelde android telefoon.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:48

Mijn iphone 4s heb ik vijf jaar lang gehad, en vorig jaar aan mijn moeder gegeven die er nog steeds hartstikke blij mee is. Ik gebruikte dat ding echt heel veel. De originele batterij gaat nu nog steeds ruim een dag mee, en tot vorig jaar heeft hij nog gewoon op de allernieuwste ios gedraaid, dus dat ze na drie jaar zijn afgeschreven is echt onzin. Dan doe je gewoon iets fout.
Mijn tante heeft de iphone 4 nog steeds, en ook die werkt nog prima. Als je er geen zware dingen mee doet dan gaan ze écht heel lang mee. Vandaar uiteraard ook de hoge prijs voor tweedehands iphones.

Android staat juist heel slecht bekend om zijn updates:
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... idsupdates

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:55

Ik heb de Huawei P8 lite. Was iets van 170 euro. Fijn telefoontje. 16GB intern geheugen.
Mijn man heeft de Huawei Y5. Die was iets goedkoper. 99 euro en ook een hele mooie en fijne telefoon.

Huawei is betaalbaar en over het algemeen doen ze niet onder voor de duurdere telefoons. Misschien een iets minder goede camera, maar wil ik echt foto's maken, neem ik wel een aparte fotocamera mee.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:31

8nnemiek schreef:
Mijn iphone 4s heb ik vijf jaar lang gehad, en vorig jaar aan mijn moeder gegeven die er nog steeds hartstikke blij mee is. Ik gebruikte dat ding echt heel veel. De originele batterij gaat nu nog steeds ruim een dag mee, en tot vorig jaar heeft hij nog gewoon op de allernieuwste ios gedraaid, dus dat ze na drie jaar zijn afgeschreven is echt onzin. Dan doe je gewoon iets fout.
Mijn tante heeft de iphone 4 nog steeds, en ook die werkt nog prima. Als je er geen zware dingen mee doet dan gaan ze écht heel lang mee. Vandaar uiteraard ook de hoge prijs voor tweedehands iphones.

Dus omdat die 2 van jullie het nog doen, gooi je even de ervaring van zo'n 60 gebruikers naast je neer? Apple is gewoon overrated (het is vooral goede marketing van het merk), is geen betere kwaliteit dan een andere smartphone.
Alleen het vermeende gebruikersgemak van IOS en het enorm makkelijk koppelen met een Ipad is echt een voordeel voor veel mensen.
Maar goed, dit is offtopic want TS wil geen tweedehands en een nieuwe iphone is ver buiten budget.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:38

Ik heb een asus zenfone.
Die zijn nieuw 200 euro
Ik ben er heel erg tevreden mee, ook zit er een zeer sterke accu in.
Hij draait op android

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:06

Tuurlijk zijn iphones wel van hogere kwaliteit dan andere smartphones, je wil toch geen aldi telefoon vergelijken met een iphone he? :+ Of die hogere kwaliteit de hogere prijs waard is, dat is voor iedereen verschillend.
Maar zoals je al zegt, apple producten onderscheiden zich zeker niet alleen door de mooiere afwerking, maar vooral door het stabielere, veilige en gebruiksvriendelijke besturingssysteem en de interactie tussen verschillende apparaten en de goede updates en service.

Een nieuwe iphone se ligt rond de 400 euro, dus inderdaad boven het budget, maar het gebeurt mij ook zo vaak dat ik een bepaald budget heb en toch iets veel beters tegen kom waarvoor ik mijn budget toch verhoog. Het zijn maar tips die hier in het topic worden gegeven :)
En er zijn altijd andere manieren, zoals anderen al hebben aangegeven refurbished of met een abonnement bv..

Pandora2
Berichten: 19865
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:10

karuna schreef:
Hee kun je een linkdoorsturen. Heb aldi folder doorgespit maar niks gezien.


Ik heb ook enkel een folder...maar wij wonen in Belgie :D Misschien is dit artikel er nu niet bij in NL

* gaat toch even zoeken naar een link *
Edit: gevonden ! :+

http://uw-folder.be/gimg/6/0/5/8/0/60580-900-100000.jpg
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 29-08-17 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21826
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:10

Waarom zou jou Iphone van betere kwaliteit zijn dan de goede androids? Wat een onzin zeg :)

gerlindie

Berichten: 4652
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:11

Hmm, mijn huawei werd na een jaar toch echt sloom.
Daarna een Motorola E Tweede generatie gekocht voor €140,- en die doet het twee jaar later nog net zo goed als op dag één.
Mijn huawei reageerde echt steeds trager

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:12


8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:15

Yvank_ schreef:
Waarom zou jou Iphone van betere kwaliteit zijn dan de goede androids? Wat een onzin zeg :)

Beter afgewerkt dan de (meeste) plastic smartphones, absoluut hoor :j
De productiekosten van een nieuwe iphone zijn al ruim 200 euro. Die ligt bij android toestellen veel lager. Dat betekent uiteraard ook hogere kwaliteit, en daar betaal je uiteraard ook voor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:22

Nee die stond niet in de folder. Een goede vriend van me is zoekende. Zijn iphone 4 met al dubieuze batterij heeft zaterdag vliegles gehad. Ding doet het nog wel maar glas is aan onderkant van scherm kapot. Hij wil bij voorkeur 32 gb geheugen en een werkgeheugen van minstens 2 maar liever 3 gb. Moet tegen stootje kunnen iets waterbestendig zijn en robuust. Mijne een catphone gegarandeerd vak en waterproof zou geschikt zijn maar die heeft maar een gb werkgeheugen, daar kun je het minimale mee. Voor mij genoeg voor hem veel te weinig. Budget max tweehonderdvjjftig euro. Excuus voor geen cijfers meer, ipad heeft soms kuren met zijn toetsenbordje.
Ik zal hem de link eens doorsturen. Wie weet dat een belgje hem zou kunnen kopen. Medion computers van aldi doen het best.

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:33


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:45

Die zat erom foon toch stuk. Heb hem aangeraden een otterbox te kopen voor de volgende. Zit ook om mijn aaipad. Nodig ook vanwege mijn gooi en smijtwerk.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:10

Nieuwe iPhone 5s refurbushised oid hoe het ook mag eten zijn 200 als ik het goed heb

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 12:45

karuna schreef:
Hee kun je een linkdoorsturen. Heb aldi folder doorgespit maar niks gezien.

Aldi folder België. :) Ik ben belg dus misschien is het niet voor nederland.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 12:51

Ik heb bij de Krefel belgië een Lenovo gezien waar ik best interesse in heb. Iemand ervaring met Lenovo phones? Mijn vaders laptop is een Lenovo en daar zijn we tevreden over.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:13

Heb link doorgestuurd eerste indruk is klonkt interessant heb alleen dan een belgje nodig om foon hiwrnte krijgen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:35

xMereltje schreef:
Nieuwe iPhone 5s refurbushised oid hoe het ook mag eten zijn 200 als ik het goed heb

Wat is refurbished?

Refurbished smartphones of tablets zijn al eens gebruikt, maar voor de verkoop eerst zorgvuldig opgeknapt en opgepoetst. De toestellen worden gereviseerd en waar nodig voorzien van nieuwe onderdelen. Daarbij kun je denken aan een gloednieuwe accu of een nieuw scherm.

De Engelse term refurbished laat zich in het Nederlands omschrijven als ‘gerenoveerd’. Deze definitie vertelt eigenlijk al waar refurbished voor staat.


Er zijn wel heel veel opgepoetste iPhone's te koop, m.n. de 5s heb ik de indruk. Er was zelfs een tv reclame over met die Village People poppetjes. Als er zoveel refurbished exemplaren te krijgen zijn, gaan die dingen dan zo massaal stuk ??



Yvank_ schreef:
Waarom zou jou Iphone van betere kwaliteit zijn dan de goede androids? Wat een onzin zeg :)

Inderdaad, Android is 'maar' een besturingssysteem. Er zijn hele goedkope telefoons met android, er zijn hele dure en een heleboel er tussenin. Daar zullen zeker wel bagger telefoons tussen zitten, net zo goed als top-telefoons. Maar dat ligt dan vooral aan de telefoon zelf, niet zozeer aan android

Anoniem

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:13

Wat je vaak als refurbished ziet zijn ingeruilde toestellen, bijvoorbeeld bij lease constructies / zakelijke telefoons. Die worden elke 2 jaar gewisseld. En wat er dan over is wordt refurbished en verkocht met flinke korting.

Of wanneer je bij apple naar de genius bar gaat / laat repareren. Maar dat dat langer duurt en ze je een nieuwe geven. Dan wordt de oude refurbished en weer verkocht. Een refurb kan bijvoorbeeld ook al zijn dat je alleen een nieuw scherm hebt omdat er binnen een maand na aanschaf een koffer op viel. Ik kreeg toen direct een nieuwe van KPN en de oude is refurbished en verkocht.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:23

Als je de vlaggenschepen van Samsung neemt zijn de net zo gelijkwaardig als een iPhone, ook in prijs. Ik heb destijds een Galaxy S3 (toen die net uit was) gekocht en die werkt nog steeds, Ding is 5 jaar oud en mijn tante gebruikt hem nog met veel plezier. Mijn S5 is 3 jaar oud en werkt ook nog als een tierelier. Ik ben iemand die elke 2 jaar een nieuwe telefoon neemt omdat ik graag het nieuwste van het nieuwste wil :)

Voor 200 euro kan je een leuke Huawei of Samsung kopen, mijn werktelefoon is een Samsung A3 (wel net ietsje meer dan 200) maar dat is echt een heel prima toestelletje!

Edit: zie dat je zo ook voor iets onder de 200 euro hebt. Dit is een kleiner toestel trouwens.

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 15:01

Het is de Huawei Y7 geworden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welke smartphone ter vervanging van mijn oude gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:56

En bevalt hij?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:04

petraaken schreef:
Pandora2 schreef:
Bij Aldi hebben ze van de week een smartphone voor 129 euries zag ik net. Moest meteen aan dit topic denken :j
In elk geval voldoende geheugen. Voor de rest ken ik weinig tot niks van smartphones, mijn nokia gsm is ondertussen een jaartje of 11 oud :')

Ja heb het gezien. Vond hem wel interessant maar ik ben een beetje huiverig om dat soort toestellen in de aldi te kopen.

Hier heel lang een Wolfgang gehad. Echt prima toestel!
Toen batterij minder werd overgaan op een iPhone se ook wegens het formaat.