Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

autogarages, wat een gezeik

 
Profiel   

Gatverdamme, verkocht ik mijn oude bakkie omdat ik het gezeur met garages helemaal beu was, krijgen we dit weer.

4 maanden terug kocht ik een occasion bij een garage. Prima auto, stukje in gereden en dat beviel. Uiteindelijk twijfelde ik nog (had een andere auto gezien die ik mooier vond, hoewel mijn eigen garage en mijn echtgenoot beide deze auto adviseerde). De verkoper zag dat en bood me 6mnd garantieverzekering aan bij de auto voor noppes (zat geen standaard BOVAG garantie bij) en dat was voor mij voldoende om overstag te gaan. Deze verzekering is ook genoteerd op het aankoopcontract.

Auto dus gekocht, en de dag dat we hem gingen halen gevraagd naar de verzekering maar de verkoper meldde dat ze de laatste week alleen maar ge-emmer hadden gehad met die verzekering dus die had hij niet afgesloten. Daarvoor in de plaats kreeg ik gewoon 6mnd BOVAG van ze. Oke, prima. Nog even gehad over het feit dat het voordeel van de verzekering was dat ik niet naar hun terug hoefde (bedrijf staat niet om de hoek) en met BOVAG wel. Hij gaf aan dat ze daar eigenlijk nooit moeilijk over doen. Ik heb ze op hun blauwe ogen daarin geloofd, met in mijn achterhoofd dat als er echt iets is ik het ook geen ramp vind om een stukje te rijden.

Gisteren wilde ik de auto starten na een week vakantie en hoplatee, helaas pindakaas, accu leeg. Vanochtend dus gebeld en daar begon het.
"Accu is geen BOVAG garantie"
ehm, jawel, dat heb ik uiteraard al uitgezocht
Nou, toen toch even in de computer kijken
"U heeft er geen BOVAGgarantie op zitten"
Nee, ik had een garantieverzekering die jullie niet hebben afgesloten en daarom kreeg ik 6mnd BOVAG erbij. Verkoper wist van niks natuurlijk.
Prima, waar is mijn garantieverzekering die jullie zouden afsluiten dan? Want daar wil ik nu gebruik van maken, zie contract.
"Er is niet betaald voor de garantieverzekering, daarom hebben we hem niet afgesloten".

Uiteindelijk heb ik het gezeik afgebroken, zijn we overeen gekomen dat ik de accu eerst zou laten opladen (volgens hun had ik vast een lampje aan laten staan, tenslotte ben ik een vrouw en dus een domme trien rondom auto's :j ) dus mijn eigen garage is langs gekomen, heeft de boel gestart en een accucheck gedaan, die hartstikke dood was. Hij staat nu nog daar, ze laden hem volledig op en doen dan een nieuwe accucheck maar gaven al aan dat het toch echt een nieuwe accu moet worden.

Ik heb nu gevraagd mijn garage te bellen met hun, om iig de discussie over accu wel of niet vervangen niet zelf te hoeven voeren. Maar straks dus wel de discussie over de kosten van het vervangen.
Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, ik had uit moeten stappen toen hij noemde de garantieverzekering niet afgesloten te hebben en een nieuw contract op moeten laten maken maar dat heb ik dus niet gedaan. Uiteindelijk zijn zij hun contract niet nagekomen (want: geen verzekering afgesloten) dus hebben ze weinig om op te staan.

Wat ik op internet lees kan ik ze, mochten ze dwars blijven liggen, het beste een bezwaarbrief sturen en kosteloze reparatie eisen en anders naar de geschillencommissie stappen. Maar ik heb nu geen auto om mee te rijden dus heel blij word ik er niet van als ik al die tijd die accu niet kan laten vervangen tot zij hun fatsoensnormen hebben opgepoetst.

Iemand die hier nog een helder licht op kan schijnen? Kan ik mijn accu bij mijn eigen garage laten vervangen en dat geld terug vragen als ze dwars blijven liggen? Of ben ik echt afhankelijk van hun toestemming voor ik iets doe?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 11:50 



 
Profiel   

Ik woon in Belgiƫ maar weet dat de garantieregeling en consumentenbescherming is bepaald door Europa , en geldt in ieder aangesloten Europees land.
Dus je zou wettelijk recht hebben op 1 jaar garantie zonder daar extra voor moeten te betalen.
Indien je een nieuwe batterij laat plaatsen bij je eigen garage en je wil daarvoor je geld terug vragen,moet de andere garagist hiervoor wel zijn toestemming geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:14 



 
Profiel   

VickyS schreef
Ik woon in Belgiƫ maar weet dat de garantieregeling en consumentenbescherming is bepaald door Europa , en geldt in ieder aangesloten Europees land.
Dus je zou wettelijk recht hebben op 1 jaar garantie zonder daar extra voor moeten te betalen.
Indien je een nieuwe batterij laat plaatsen bij je eigen garage en je wil daarvoor je geld terug vragen,moet de andere garagist hiervoor wel zijn toestemming geven.


Het is een occasion he, geen nieuwe auto. Dus dan geldt helaas andere regelingen wat ik zo kan vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:21 



 
Profiel   

Als in Nederland ook de Europese wetgeving geldt,zou je ook op een tweedehandswagen garantie hebben wanneer hij aangekocht werd bij een handelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:29 



 
Profiel   

Pff wat een gezeur.. Heb je iets op papier staan hierover of was het allemaal mondeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:27 



 
Profiel   

Gedver wat ontzettend irritant. Nu kost een auto accu gelukkig geen honderden euro's, maar toch is het erg vervelend. Ik heb mijn accu vervangen vlak voor ik mijn auto verkocht en was 70 euro kwijt voor de accu en mijn vader heeft hem er in een kwartiertje in gezet.

Kijk even goed het contract na. Staat daar ook de totaal prijs op? Het "je hebt er niet voor betaald" is natuurlijk compleet gelul, maar dan heb je er ook bewijs voor.

Je wordt toch helemaal kriegel van dat gefraudeer en bedonder bij garages.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 15:27 



 

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dit is imo een situatie waar je juridische hulp bij moet zoeken, juist omdat er in je contract die verzekering genoemd staat. Dus of rechtsbijstand of juridisch loket inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 15:29 



 
Profiel   

Uiteindelijk heeft mijn eigen garage hem gisteren gebeld en aangegeven dat die accu gewoon waardeloos was en vervangen moest worden. Hij begon tegen mijn garage ook over garanties en dergelijke, maar gelukkig heeft die meteen aangegeven daar niks mee te maken te hebben.
Uiteindelijk vond de verkoper dat het een welles/niettes spelletje zou gaan worden en ik geen poot had om op te staan. Hij bood aan de helft van de accu te betalen.
Mijn garage bood nog aan hem er gratis in te zetten omdat hij het zo banketstaaf voor me vond, maar dat heb ik niet gedaan.

Uiteindelijk heb ik besloten het er voor nu bij te laten zitten. Ik heb niet de puf op dit moment om voor 70 euro de hele bende ondersteboven te keren. Ze kunnen nog wel een paar mooie recensies van me verwachten.

Hij meldde overigens ook nog even bij mijn garage dat als zij hem op garantie zouden vervangen ik geen nieuwe accu hoefde te verwachten, want het was ook heus geen nieuwe auto. Mede daarom toch maar besloten het te accepteren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen