Instagram voor dummies. Of iets anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:29

Omdat ik niet zomaar vanalles wil installeren om er dan achter te komen dat het toch niks voor mij is vraag ik hier even ervaringen. Ik zoek een manier om (vooral) foto's te delen. Ik rij graag buiten met de pony('s) en neem altijd wel wat foto's onderweg. Deze wil ik graag op een plaats delen zodat ik zelf ook nog eens fijn kan terugkijken, echter valt er nooit veel uitleg bij te geven. Het zijn gewoon foto's tijdens onze ritten.

Daarom leek instagram mij misschien wat, dat gaat toch vooral om delen, niet? Facebook plaats ik eigenlijk niks meer op omdat ik dus nooit wat erover te zeggen heb, en random foto's plaatsen lijkt me daar niet de bedoeling. Is instagram dan een fijne vervanger?

En hoe zit het met de volgers? Je kan je account privé zetten heb ik gevonden, wel zo fijn. Ook kan je dan goedkeuren wie jou al dan niet kan volgen, ook fijn (hoef niet zo nodig de halve wereld mee hebben kijken). Hoe zit het met mensen die jouw volgers volgen? Zien die ook als een volger iets liked (zoals vrienden van vrienden bij facebook)? Of is het puur alleen jouw volgers die het zien?

Nog dingen die nodig/handig zijn om te weten?

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:30

Jij bepaald wie je posts zien. Als je je profiel privé hebt staan kunnen alleen jouw volgers zien wat je plaatst!

Anoniem

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:36

Dus mijn posts komen (bij liken) niet in het profiel of dergelijke van een volger waardoor diens volgers dat ook kunnen zien?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:37

Nee, dat gebeurd niet :)

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:38

Nee! Ze zijn echt alleen voor je volgers, likes kunnen mensen helemaal niet bekijken volgens mij

Anoniem

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:43

Dat is wel fijn :)
Bij facebook heb ik toch altijd een beetje "je weet nooit wie het kan zien"-gevoel, ondanks een massa aan privacy-instellingen. Niet dat ik zo'n gekke dingen post, daar niet van, maar gewoon het idee.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:08

Je kunt op FB ook dingen plaatsen onder de noemer privé he, dus dan ziet niemand behalve jijzelf je foto's. Je kunt 'm zelfs zo instellen dat alles wat je plaatst privé staat :) Hoef je er geen aparte app voor te pakken en kan een mooi archiefje vormen. Je foto's zijn vanuit facebook ook altijd naar een ander apparaat op te slaan, op insta kan dat volgens mij niet..

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:10

onthou wel dat Facebook en Instagram dezelfde eigenaar hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:19

De eigenaar maakt me niet zo uit (sommige mensen uit het verleden wat meer, hoewel dat ook relatief is natuurlijk) maar gewoon het feit dat ik wel graag foto's post maar nooit wat erover te zeggen heb en dat lijkt me op facebook zo stom staan. Maar misschien is een privé-archief ook wel wat, al mogen anderen de foto's ook wel zien (alleen liever niet de halve wereld).

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:37

Ik zou dan inderdaad voor Instagram gaan met een privé account. Daarbij moet je iedereen die jou wil volgen toestemming geven om jou te kunnen volgen. Daarna kunnen ze pas jouw foto's zien.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:51

Ik ben nu ook veel meer actief op instagram dan op fb. Vind het zo leuk dat het ook echt alleen om je foto's etc gaat. Voor mij is het dan wel weer een platform om mijn tekeningen/foto's te promoten :j
Ik zeg doen *\o/* ook superleuk om andere accounts te volgen :)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:01

Ik zou voor Instagram gaan. Als je het als een soort archiefje wilt gebruiken is het heel fijn, omdat je je hele account in één oogopslag kunt zien

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:10

Instagram is echt een leuker platform voor dat soort dingen.
Facebook is de laatste tijd heel erg veel reclame van bedrijven en nieuwsberichten/berichten die anderen geliked of gedeeld hebben.
Helaas zie je op fb veel berichten van je vrienden niet omdat die worden onder gesneeuwd door berichten die je niet interessant vind.

Instagram heeft wel wat betaalde berichten van bedrijven, maar het grootste gedeelte is gewoon leuk foto's kijken zonder discussie, haat en nijd.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:18

Mjetterd schreef:
Instagram is echt een leuker platform voor dat soort dingen.
Facebook is de laatste tijd heel erg veel reclame van bedrijven en nieuwsberichten/berichten die anderen geliked of gedeeld hebben.
Helaas zie je op fb veel berichten van je vrienden niet omdat die worden onder gesneeuwd door berichten die je niet interessant vind.

Instagram heeft wel wat betaalde berichten van bedrijven, maar het grootste gedeelte is gewoon leuk foto's kijken zonder discussie, haat en nijd.

Dit ja :j Plus je wordt op instagram niet volgespamd met van die 'grappige' video's. Een paar is leuk, maar onderhand is op Facebook elke post bijna een video

Instagram zou ik je aanraden na het lezen van de OP. Zodra jij je profiel hebt afgeschermd kan niemand ook maar iets zien, behalve de personen die jou volgen (die de eerst zelf accepteert). Daarbij krijg je een heel leuk overzicht van al je foto's :j En je kan zelf mensen gaan volgend je leuk/interessant vind. Lekker plaatjes kijken :D Ik gebruik het zelf ook veel liever dan Facebook :)

Anoniem

Re: Instagram voor dummies. Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:59

Dank jullie, het lijkt me inderdaad wel wat, gewoon fijn door foto's scrollen van mensen die je zelf uitkiest ipv allerlei dingen waar je niet op zit te wachten. Klinkt ook fijn overzichtelijk op die manier. Toch maar eens proberen dan :)