Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 19:20

Hoi allemaal,

Op 1 augustus kregen wij de sleutels van ons eerste echte grote mensen huis (van een appartement naar een half vrijstaand huis aan het water met 5 slaapkamers). Veel te doen, veel zelf gedaan, met uitzondering van de badkamer, toilet, keuken en vloer in hal en keuken en de trappen.
We hebben een grote badkamer boven (ca 8,5 m2) en een apart toilet beneden, enigszins verouderd, dus dat was ons eerste belang.

Direct op zoek naar een vakman dus, die z.s.m. kon beginnen. Een aantal reacties via werkspot en marktplaats vakmensen en uiteindelijk met iemand in zee gegaan die niet te duur was en via marktplaats een aantal goede recensies had. Afspraken gemaakt over welke materialen door ons aangeleverd werken, welke door hem en hoe de betaaltermijnen zouden zijn. Schatting: 3,5 week, dan moest het klaar zijn.

De beste man zou starten op maandag 8 augustus tussen 08.00u en 08.30u. Op woensdag 2 augustus een appje dat hij door een acute liesbreuk 14 dagen geen werk mocht verrichten, dat er woensdag 16 augustus controle was en dat hij donderdag de 17e zou starten.

Woensdag 16 augustus in de avond een berichtje gestuurd hoe het er voor stond. Reactie: ik mag dinsdag a.s. (22 augustus) starten. Zo gezegd, zo gedaan.

Al snel was ik het gesloop e.d. helemaal zat en hebben vriendlief en ik het er over gehad om nog een paar dagen weg te gaan, de herrie ontvluchten. In overleg met hem dat gedaan, omdat het ook wel goed uit kwam met zo min mogelijk overlast rondom het niet douchen en het tegels leggen in de hal (ingang van het huis). Wij zondag van dinsdag 29 augustus tm zondag 3 september weg en als we weer terug kwamen konden we dan douchen. Maandag 28 augustus de douche er uit gesloopt.
Dinsdag 29 augustus een appje: ben er niet wegens autopech. Woensdag 30 augustus: auto is pas om 12.00u klaar dus ben er morgen weer. Wat ons betreft 2 kostbare dagen 'verpest'.
We kwamen zondagavond terug, geen douche, en een bouwput.

Maandag 4 september: begonnen met een muurtje bouwen, ben er morgen niet, heb even een andere klus tussendoor.

Woensdag 6 september, na 1,5 uur werk, komt hij zich beneden bij mij melden, ik moet nu weg, buurvrouw belde, mijn vrouw heeft een beroerte gehad. Hou je op de hoogte.
Na een radiostilte toch maar besloten een appje te sturen (na lang twijfelen of dat gepast was, of er meer bekend was wanneer hij zijn werk kon hervatten, maar uiteraard ook geïnformeerd naar de situatie etc.). Bericht dat het stabiel was maar dat hij dingen moest regelen en er maandag (11 september) weer zou zijn. Zondagavond 10 september bericht: ben net thuis het wordt dinsdag moet nog dingen regelen. Okee, kan gebeuren. Dinsdag 12 september bij thuiskomst briefje op de tafel: ik was al aan het werk maar kreeg bericht, mijn vrouw moet weer geopereerd worden door hoge bloeddruk.

Donderdag 14 september weer aan het werk en vrijdag 15 september ook. Geen idee hoe lang, ik was ook weg. Vrijdag 15 september dan eindelijk het douchehoekje af. We konden zaterdag douchen als we beide hoeken zouden dichttapen met ducttape, het muurtje met nisjes zouden dichttapen en een stang en gordijn er voor zouden hangen (deur zou later volgen). Dat was dus 20 dagen zonder douche.

Maandagochtend, 18 september, berichtje: ik ben ziek. Bericht teruggestuurd met beterschap, hopelijk ben je er snel weer. Geen bericht meer, Gisteren niet, vandaag niet, maar ook geen installateur.
Vanmiddag rond de middag een bericht gestuurd: wanneer hij denkt weer aan het werk te gaan en wanneer de klus af is (vrijdag vertelde hij eind deze week, met eventueel uitloop van 1 of 2 dagen), dit i.v.m. onze planning en voorbereidende werkzaamheden die we moeten doen voor de keuken en traprenovatie (schuren, verven - best heel veel) in een stofvrije omgeving. Vanmiddag gelezen, geen reactie.

Wat kan ik doen en wat is reëel?
Eigenlijk ben ik supergefrustreerd, snap ik uiteraard dat sommige dingen overmacht zijn, maar vind ik ook dat we niet alles hoeven te pikken. In 4 weken en 1 dag hebben we dus nu gehad: eigen blessure, familie omstandigheden, autopech, andere klus en zelf ziek. Wel hebben wij keurig steeds alles betaald, maar dat zien we dus nog niet terug. Er is geen contract opgesteld...
Aan de ene kant wil ik ook heel boos worden, maar ja, ik heb hem ook nog nodig.....

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:31

Ik zou het eens gaan hebben over een financiële compensatie vanwege geleden schade. Mondelijke overeenkomsten zijn ook overeenkomsten.

Eens kijken hoe snel hij is. ;)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:34

werkspot en marktplaats.. Helaas, ik ben bang gevalletje goedkoop is duurkoop.. daar is het percentage echte vakmensen relatief klein.. veel beunhazen of bijklussers..

Eenmaal mee in zee gegaan.. Echt, topwerk.. was mij aangeraden door de makelaar (moest een huis verkoopklaar laten maken).. Maar het moest wel in de avonduurtjes en tussendoor.. waardoor het huis verven en buitenom wat hout vervangen al met al een ruime maand heeft geduurd..

sindsdien betaal ik liever wat meer, maar ik ga alleen nog maar in zee met erkende bedrijven..
En ook die schuiven beter betaalde klussen of grotere klussen rustig tussendoor, met of zonder rotsmoes.. Maar zijn er wel eerlijker en duidelijker in..

KimD, maar er is geen schade geweest? Ze kan hooguit een termijn stellen (redelijk) waarbinnen hij de klus moet klaren met een aankondiging dat ze hem, als hij dit niet nakomt officieel in gebreken gaan stellen, waarbij ze een ander in gaan schakelen voor de resterende werkzaamheden en de offerte prijs van de resterende werkzaamheden van zijn rekening inhouden..

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:27

De echte, goede bedrijven keren zich steeds meer af van werkspot en marktplaats. Helaas kunnen fatsoenlijke bedrijven niet op tegen de fantasieprijzen die firma Beun de Haas en Co die wel daar adverteren hanteren (en die daarvoor ook flutwerk leveren en inferieure materialen gebruiken).

Gelukkig voor fatsoenlijke bedrijven gaan veel mensen toch eigenwijs eerst in zee met Beun de Haas en bellen daarna, als het misgelopen is, alsnog een erkend installateur om de problemen op te lossen. Helaas zit je als consument daardoor wel met extra kosten.

Wees gewoon verstandig, schakel meteen een erkend bedrijf in. Is uiteindelijk toch goedkoper. En een heel stuk veiliger!

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:50

echt. heel simpel. 'bedank' hem voor geleverde diensten en zoek een andere installateur... voor hem niet 10 maar 100 andere die wel hun afspraken nakomen. zo'n halve beuner die gewoon een andere klus laat voorgaan.. .pffttt. vraag in je kennissenkring eens rond voor een betrouwbare klusser. als je in regio Arnhem woont weet ik er ook nog wel een paar...

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:53

Heb je hem al betaald zonder dat hij werk geleverd heeft? Nooit doen dus!
Heb je een contract opgesteld voor de werkzaamheden? In dat geval kan je hem inderdaad in gebreke stellen. Als het zwart is of je hebt geen contract wordt het jouw woord tegen het zijne en in dat geval zou ik ook echt vanavond nog afscheid nemen en een ander zoeken.
Vervelende situaties dit.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:55

mick75 schreef:
De echte, goede bedrijven keren zich steeds meer af van werkspot en marktplaats. Helaas kunnen fatsoenlijke bedrijven niet op tegen de fantasieprijzen die firma Beun de Haas en Co die wel daar adverteren hanteren (en die daarvoor ook flutwerk leveren en inferieure materialen gebruiken).

Gelukkig voor fatsoenlijke bedrijven gaan veel mensen toch eigenwijs eerst in zee met Beun de Haas en bellen daarna, als het misgelopen is, alsnog een erkend installateur om de problemen op te lossen. Helaas zit je als consument daardoor wel met extra kosten.

Wees gewoon verstandig, schakel meteen een erkend bedrijf in. Is uiteindelijk toch goedkoper. En een heel stuk veiliger!

Het is natuurlijk ook heel simpel: het gaat weer goed met de sector, de vaklui hebben werkspot en marktplaats niet meer nodig :n
Maar ik neem zelf liever wel een kleinere zelfstandige in de arm voor mijn klussen, de enige ervaring die ik heb met een groter schilderbedrijf is dat die echt een fantasie prijs op gaf voor 2 weekjes werk. Ruim 8 keer zoveel als ik uiteindelijk betaalde aan een ZZP'er.
Het punt is alleen dat ik die ZZP'ers via ons eigen netwerk krijg, en wat als je niet zo'n netwerk hebt? Dan word je meestal aan alle kanten opgelicht, is het niet door beun de haas, dan is het wel door zo'n bedrijf die denkt zo'n particulier even fijn uit te knijpen.
De juiste mensen vinden is gewoon lastig.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:21

Dat is ook mijn ervaring hier. Erkende bouwbedrijven rekenen je makkelijk het 3 dubbele aan van wat het eigenlijk zou moeten kosten. Ik besef dat iedereen zijn brood moet verdienen maar als ik bij 1 bedrijf 7000, het ander 9500 en nog 1 13000 moet betalen voor exact hetzelfde werk ben ik aan mezelf verplicht om continu bij iedereen offertes op te vragen.

Ik snap dat je het zo hebt proberen oplossen, probeer ook eerst in mijn netwerk iemand te vinden maar belangrijke les. Nooit alles betalen voor het werk klaar is! Wat moet er nu nog gebeuren door hem?

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 10:01

Ik ben het met jullie eens dat we achteraf misschien beter een andere keuze hadden kunnen maken, maar ja, in die zin is het kwaad al geschied.

Er is inderdaad geen schade geweest, wel wordt het ongemak steeds groter. Water in de douchehoek stroomt niet goed weg, tape in de hoeken (tijdelijke oplossing voor het nog niet kunnen kitten omdat er net gevoegd was) laat los - ik vraag me af hoe groot het risico op lekkage is, en dus al een planning rondom trap en keukenrenovatie waarvoor bepaalde dingen af moeten zijn en nog moeten gebeuren, waarvan de tijd steeds krapper wordt.

Rondom de betaling: we hebben de oorspronkelijke betaaldata aangehouden, inmiddels ook spijt van, maar ook dat kan niet meer teruggedraaid worden.

We hebben niet een contract, maar wel een offerte met alle werkzaamheden en prijs die per mail door beide partijen akkoord is bevonden. Ik vrees dat in gebreke stellen niet heel veel oplevert. Er ligt hier nog wel wat van zijn spullen (geen duur gereedschap, wel verlengsnoer, materialen, etc.) en hij heeft onze sleutel. Direct afscheid nemen is dus geen optie. Ik heb ook nog wel stiekeme hoop dat het wel goed komt, maar, die hoop wordt wel steeds kleiner.

Er moet nog vrij veel gebeuren, al het voorbereidende leidingwerk etc is wel gedaan en er is deels getegeld. Hij heeft mij bericht gistermiddag gelezen, in de tussentijd een aantal keren online geweest, maar niet gereageerd.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:09

Wat kak, Lisan. Zijn jullie mooi klaar mee. -O- Mocht je op zoek gaan naar een ander, app dan even. Ik heb wel wat namen voor je.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:22

Hebben jullie geen adres van de beste man? Ik zou dan gewoon bij hem langsgaan, dan een goed gesprek voeren en sleutel gelijk terug vragen.

Is hij op geen enkele manier meer te bereiken zou ik heel rap je sloten gaan vervangen. En van de 'winst' die meneer heeft gemaakt haalt hij maar nieuw gereedschap.
Het kan flink pech zijn dat hem alles in 4 week is overkomen, maar klinkt mij een beetje te gek in de oren. Ik zou een ander zoeken om zijn werk te controleren en af te maken. Dan kost het maar wat meer.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:27

Wat een ellende joh. Ben je mooi klaar mee, zo'n beunhaas die jullie telkens laat zitten. Weet je zeker dat je de klus door hem wil laten afmaken? Je douche is best een 'kwetsbaar' onderdeel, als hij het slecht doet zit je straks met lekkage, schimmel of slechte afwatering en kost het je klauwen met geld om dat te herstellen. Ik geloof dat ik er nu liever een professional bij zou halen die in elk geval het werk controleert, zodat jullie weten of het überhaupt slim is om deze man door te laten werken (als hij dat nog komt doen).

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:32

Ik zou ook iemand anders inschakelen, want dit schiet niet op.
Hem netjes een berichtje sturen dat je er mee kapt en dat het allemaal te lang duurt.
Van de week waarschuwde ze nog bij kassa volgens mij dat je niet mensen moet zoeken op marktplaats en werkspot. Viel meestal slecht uit.

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:37

Ik zou grenzen gaan stellen en hem laten weten dat je hem morgenochtend stipt 9 uur voor de deur verwacht.
Als hij er is aangeven dat jullie huis geen vrijblijvend project is, dat je de sleutel terug wil en de samenwerking per direct beeindigd.
En ik zou vandaag nog op zoek gaan naar een ander.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 10:59

Ik ben het eigenlijk met de laatste paar reacties eens, maar vriendlief niet, die vindt dat we moeten afwachten.

Ik krijg net een appje: Hallo ben voor eerst ff bed uit ben er maandag weer 2e week oktober zal alles klaar zijn. Mvg excuus voor ongemak baal er ook van

Ik sta geloof ik op exploderen........... }:)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:02

Ooooooh wat gru-we-lijk irritant zeg dit soort dingen, het ene na het andere excuus en je kan eigenlijk weinig meer dan hopen dat het nog goed gaat komen en jezelf ervan overtuigen dat het waar kàn zijn allemaal en je niet lüllig wilt doen (en ja als je al hebt betaald komt dat er ook nog eens bij |o ) maar nu dus wéér een poos wachten.

En dan maar hopen dat er maandag inderdaad wat gaat gebeuren...en de dagen erna ook... hier word je toch gillend gek van :(:)

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:02

Appte terug:
"Hallo, ik ben net voor het eerst met een andere aannemer in zee gegaan. Morgen is alles af. Ik betaal niets meer aan jou. Excuus voor het ongemak. Ik baal hier ook ontsettend van"

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:04

Ik begrijp uit de berichten dat het grootste deel/alles al betaald is

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 11:05

rien10 schreef:
Appte terug:
"Hallo, ik ben net voor het eerst met een andere aannemer in zee gegaan. Morgen is alles af. Ik betaal niets meer aan jou. Excuus voor het ongemak. Ik baal hier ook ontsettend van"


Haha ik appte dit naar m'n vriend, zegt ie: heb je toch niet echt gedaan :+

Dit gevoel heb ik wel, maar ja, voor morgen heb ik ook niet niet een ander geregeld die direct kan beginnen binnen ons nog beschikbare budget....

Anoniem

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:08

Zou hem gewoon duidelijk laten weten dat je nu gewoon voorrang wilt en hij nog tot eind september heeft. Zou ook een deel van het geld terug vragen want hij komt de afspraak niet na.

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:29

DeMolenhoek schreef:
Zou hem gewoon duidelijk laten weten dat je nu gewoon voorrang wilt en hij nog tot eind september heeft. Zou ook een deel van het geld terug vragen want hij komt de afspraak niet na.

Dit inderdaad.

Sowieso: Nooit aan geldplanning houden als de aannemer zich ook niet aan de planning houdt!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:32

Misschien alles nu via app of mail laten gaan en een eind data opstellen en welke stappen je anders onderneemt en deel geld terug wilt. Nu ook gelijk even naar je rechtsbijstand bellen om advies ij te winnen.

Echt balen voor hem alles wat ertussen komt maar dat is zijn probleem niet jullie probleem werk en privé gescheiden houden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:40

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of wordt lid van vereniging eigen huis en vraag daar om (juridische) hulp.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:07

Ik zou me ook ernstig zorgen maken over het feit dat je water niet goed wegloopt in je douche,daar zou ik toch heel goed naar laten kijken. Straks is hij klaar en krijg je problemen met je afwatering en dan geeft hij niet thuis. Dat probleem moet opgelost zijn voordat alles getegeld en gekit is. De afwateringspijp mag zeker niet de smal zijn,daar krijg je veel sneller verstoppingen in.

Vervelend hoe het loopt en zou zeker contact opnemen met een erkend bedrijf en de situatie uitleggen hoe het er nu voor staat,zeker om problemen te voorkomen. Succes en sterkte,dat heb je wel nodig,gok ik zo.

Anoniem

Re: Installateur komt afspraken niet/ slecht na

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:14

Hij gaf ook aan dat jullie vlak na voegen alweer konden douchen? Wij kregen het afvies het echt een paar dagen te laten drogen, en eerst kitten met minimaal 24 uur droogtijd. Anders zit er alsnog vocht onder je tegels..

Wij hebben een aannemer via via (Bokt is handig!) gehad, badkamer was met drie weken douche en bad klaar. Mistten nog 1 onderdeel voor de wastafel dus dat duurde wat langer. Topkwaliteit en tot die tijd dat we niet konden douchen met de buren afspraken gemaakt en een dixie in de tuin voor toilet.