Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Facebook vs instagram: wat gebruik jij?

Facebook
61 (24%)
Instagram
25 (9%)
Beiden maar vaker facebook
95 (37%)
Beiden maar vaker instagram
71 (28%)

Totaal aantal stemmen: 252


Anoniem

Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:58

Omdat ik besloten heb om morgen mijn facebook te verwijderen en instagram te installeren zat ik mij af te vragen wat bokkers vooral gebruiken en waarom.

Dus wat heeft jou voorkeur?
Gebruik je 1 van de 2 of beiden? Wat gebruik je het meest?
Wat zijn voor jou de voordelen?
En alles wat je nog erover kwijt wil.

Gewoon nieuwsgierigheid :Y)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:00

Facebook. Reden: ik heb geen smartphone.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:00

Facebook puur alleen zakelijk, instagram als portfolio voor mn fotografie.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:03

Facebook om contact te houden met alle vrienden/kennissen die ik anders zelden of niet zie (uit Amerika, Portugal, Duitsland, Frankrijk enzo enzo) :)

Instagram heb ik niet.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:03

Laten we het simpel zeggen dat Instagram vooral veel gebruikt word door de jeugd om selfies op te posten met een of andere diepzinnige of grappig bedoelde tekst eronder. Je hebt naatuurlijk leuke accounts, van fotograven, kunstenaars, ruiters etc. noem maar op. Leuk om plaatjes te kijken.

Ik bekijk er vooral de fotografie van andere fotograven op, en dat is voor mij de voornaamste reden het niet weg te doen. Al die selfies van mensen die ik toevallig ken kunnen me gestolen worden :+

Facebook vind ik fijn omdat ik dan nog een beetje op de hoogte blijf van wat er in de wereld en met mijn kennissen gebeurt.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:10

Ik vind Facebook wel handig omdat je er nog wel eens nuttige informatie vandaan kan halen, en snel reactie krijgt op vragen in groepen. Zo volg ik een moestuingroep en een zeilgroep, waar nog wel eens goede tips voorbij komen.
Instagram heb ik niet.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:12

Instagram en soms Facebook. Instagram plaats ik elke dag 1, soms 2 berichten. Facebook eens in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:12

@ prugelpiet : Oei, dat klinkt ook niet zo gezellig, haha.
Ik wil vooral leuk foto's kijken.. dan scroll ik maar wat sneller als het mij niet aanstaat :P

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:15

[***] schreef:
@ prugelpiet : Oei, dat klinkt ook niet zo gezellig, haha.
Ik wil vooral leuk foto's kijken.. dan scroll ik maar wat sneller als het mij niet aanstaat :P


dan moet je alleen leuke accounts volgen :D

Je ziet in je overzicht alleen datgene wat je volgt en wat jij dus leuk vind.
er is een "ontdekken" pagina, maar die foto's worden ook gebaseerd op wat jij kijkt en liked.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:18

Ik heb beide, maar instagram eigenljjk alleen vanwege de hype en ik vind er weinig aan :D FB vind ik wel erg leuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:22

prugelpiet schreef:
dan moet je alleen leuke accounts volgen :D

Je ziet in je overzicht alleen datgene wat je volgt en wat jij dus leuk vind.
er is een "ontdekken" pagina, maar die foto's worden ook gebaseerd op wat jij kijkt en liked.


Daar gaan we voor :D
Maar heb naturlijk ook wel wat mensen die ik ken en wil volgen, geen idee wat ze zoal plaatsen maar zie ze niet constant zichzelf posten, zijn dat type niet.. denk ik.. haha.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:23

Facebook heb ik een persoonlijk account, maar daar post ik niet superveel op. Heb ook een Facebook voor m’n illustraties maar die gebruik ik echt weinig :P

Instagram heb ik ook pagina voor m’n illustraties en die loopt best goed :j
Heb daar ook een persoonlijke page omdat ik ook wel eens een persoonlijke foto wil posten.
Vind insta leuker denk ik :’)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:24

Instagram heb ik ooit bekeken en nooit meer aangeraakt, dus voor mij alleen facebook O:)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:25

Ik heb facebook verwijderd omdat ik een vervelende stalker had, die telkens mijn foto, en naam gebruikte en mijn vrienden uitnodigde en vertelde dat ik een nieuw profiel had om vervolgens de meest vreselijke dingen te zeggen tegen familie en vrienden. Ik gebruik nu alleen instagram omdat ik er daar geen last van had en zo alsnog foto's en dingen van mn vrienden en familie kan volgen. En oh wat een rust. Facebook brengt vaak zo'n negatieve lading met zich mee met nieuwsberichten en statusopdates van mensen waarvan ik denk :?

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:29

Facebook heb geen instagram

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:29

Ik gebruik beide en eigenlijk even veel. :+
Instagram gebruik ik vooral voor foto's die net genomen zijn (reizen, eten, vrienden, ...). En als het geen foto waard is, zet ik het op mijn verhaal :+
Facebool gbruik ik meer voor de chat en dingen zoals geslaagd enz op te zetten. En als ik veel foto's heb, maak ik een album. Dat is wat moeilijk op Instagram. :P

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:30

Fb privé en zakelijk account, insta alleen zakelijk

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:31

Facebook heb ik niet, instagram wel. Maar vind het wel vaak zo'n tijdverdoener, de accounts die ik volg heb ik daardoor ook echt behoorlijk uitgedund.

Volgens mij ben ik een van de weinigen van mijn leeftijd die helemaal niet zo geïnteresseerd is in social media. :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:33

Ik heb Facebook en Instagram.

Facebook zodat ik nog eens wat kan zien van mensen die ik ken van vroeger en vooral uit het buitenland.

Instagram gebruik ik meer als inspiratie dan dat ik er zelf iets op post. Ik vind het leuk om te kijken naar interieur posts, kapsels, makeup, fotografen te volgen etc.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:35

Facebook. Die snap ik hoe het werkt en soms vraagt ie of ik wat in wil vullen, maar hoeft niet. Kan foto's delen (heel handig, mocht ooit de PC stuk gaan of iets, heb ik iig nog een hoop foto's op FB, Misschien geen top kwaliteit, maar beter dan niks), foto's en berichten van vrienden zien en voor de rest een beetje in FB-groepen rond neuzen. Zowel op PC als mobiel.


Instagram een paar seconde gehad, toen ging dat ding zeuren om een nummer. Rot op, wil mijn nummer helemaal niet geven. En kon het niet wegkruizen of iets. Dus die app ging van mijn mobiel af. :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:38

Facebook! Ik was het zat om via instagram steeds dezelfde selfies van mensen te zien. Ook gebruiken meer mensen die ik ken Facebook en vind ik het leuk om ook mensen te volgen die geen instagram gebruiken!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:47

Instagram en een klein beetje Facebook. Facebook wordt tegenwoordig overspoeld met van die 'grappige' video's, en na een tijdje werd ik daar toch echt gek van. Maar ik vind het wel heel leuk om te volgen wat bijv. oud klasgenoten doen en op de hoogte te blijven van iedereen. Maar ik post bijna nooit meer iets.

Instagram daarin tegen vindt ik heel leuk. Lekker plaatjes kijken :D Ik volg ook allerlei mensen die ik interessant vind: fotografen, reisbloggers, artiesten, bedrijven. En natuurlijk gewoon vrienden. Ik vind het ook heel leuk dat je voor jezelf een overzicht hebt met alle foto's. Daarbij heb ik ook nog een instagram voor mijn fotografie en dat is gelijk een portfolio, die kunnen andere geïnteresseerden ook weer volgen.

Anoniem

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:02

Fijn al die verschillende reacties. Zo zie je maar dat iedereen andere wensen heeft :D

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:04

Ik gebruik Instagram het meest. Heb ook 3 accounts. Het is een heel fijn medium om m'n tekeningen op te plaatsen. Facebook zit ik vaker op maar post ik minder. Vind daar de filmpjes en memes wel grappig, maar verder wordt Facebook steeds minder interessant.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:06

FB. Heb geen smartphone en wil graag in contact blijven met vrienden over de grens. Dat kon voorheen ook via E-mail, maar op een of andere manier kom je van de ene toch ook weer met de ander in contact met FB. Instagram ken ik alleen van naam.