Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Facebook vs instagram: wat gebruik jij?

Facebook
61 (24%)
Instagram
25 (9%)
Beiden maar vaker facebook
95 (37%)
Beiden maar vaker instagram
71 (28%)

Totaal aantal stemmen: 252


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:26

Ik gebruik Facebook en Instagram beiden, maar wel voor hele andere doeleinden. Instagram is echt om plaatjes te delen en te bekijken. Ik ben daar nu vooral actief op mijn paardenaccount. Facebook gebruik ik om op de hoogte te blijven van wat mijn omgeving doet, alleen staat dat ondertussen zo vol met allerlei video's en likes van mensen die me niks interesseren dat ik er maar weinig op kijk. Instagram daarentegen kan ik wel heel lang door heen scrollen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:32

Ik gebruik beide.
Op Facebook lees ik vooral mee, ik post bijna niks eigenlijk.
Vind Facebook steeds minder worden..

Instagram gebruik ik wel veel, ook om te posten en voor inspiratie. Ik post vooral veel foto’s van de dieren en mooie plekken waar ik kom.

Voor inspiratie voor websites, apps en dergelijke gebruik ik pinterest voor :).

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:39

Ik gebruik het allebei. Op Facebook kijk ik meer, op Instagram plaats ik meer.

Facebook gebruik ik vooral persoonlijk. Op beide heb ik een pagina voor cavia-foto's, maar op Instagram doe ik daar veel meer mee (elke dag een foto) :j

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:43

Ik gebruik geen van beide. Sinds enkele maanden geheel social media af en ik vind het heerlijk zo.

Anoniem

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:49

Dat is ook nog een optie natuurlijk, wie weet wel de volgende stap ;)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:16

Ik mis de optie '' ik gebruik het beide evenveel''

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:22

Ik ben toevallig gister gestopt met Facebook. Ben alleen nog via messenger te bereiken. Heb nu alleen nog instagram, de sfeer daar is zo veel positiever. Je kan lekker selectief volgen dus komt nooit dingen tegen die je niet wil zien. En ja de likes en volgers geven mij ook wel een positief gevoel.
Vind instagram gewoon leuk om mijzelf uit te drukken. Of dit nou met een selfie is of een foto van een stuk taart. Het is gewoon leuk en mijn volgers vinden het ook leuk. Via instagram heb ik ook leuk contact gekregen met verschillende fotografen en andere inspirerende mensen. Vind het echt een heerlijk platform met veel positiviteit. Maar ik post ook wel elke dag iets.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:36

Ik heb beiden maar ben actiever op facebook qua reageren en posten, instagram check ik dagelijks maar post ik veel minder en reageer eigenlijk nooit. Facebook plaats ik "grotere/belangrijkere" gebeurtenissen en instagram ook kleine leuke dingen.

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:42

Facebook is voor mij een manier om mijn bedrijf te promoten of laatste projecten te delen en te netwerken. Tevens oude contacten en kennissen. Op facebook heb ik ook bijna 1000 contacten en op Instagram beduidend minder en laat ik ook niet iedereen toe. In ieder geval een stuk formeler en op Instagram post ik meer 'behind the scenes' en persoonlijker. Ik gebruik Facebook meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:54

Beide! Hoewel Facebook voor mij meer een opslag is geworden voor al mijn foto’s en ik niet zo heel vaak meer alle statusupdates bekijk van mijn vrienden of familie. Komt vrij weinig voor. Wel superhandig voor meldingen dat het de verjaardag is van die verre verre vriend waar je eigenlijk amper mee praat en de verjaardag nooit van weet te onthouden. :') :+

Instagram zit ik vaker op en heel erg veel voor inspiratie. Ik volg voornamelijk makeup accounts die net dat beetje anders zijn en haal daar inspiratie uit om zelf mijn makeup te doen. :j Verder deel ik er mijn eigen makeup looks op maar ook foto’s van outfits of vakantie.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:21

Instagram meer, eentje privé en eentje voor de paarden. :j

Op fb heb ik bijna iedereen ontvolgt en zie ik alleen nog maar dingen die ik relevant vind.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:42


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:24

Appels met peren vergelijken.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:05

Van istagram heb ik geen kaas van gegeten, hebben ze me proberen uit te leggen.
Facebook wel, zit veel goede vrienden op, ook uit australie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:44

Nabster schreef:
Appels met peren vergelijken.


Hoezo? Instagram heb ik zelf nog niet dus ken ik alleen in theorie maar gaat het niet beiden om het delen wat je leuk vindt en/of wat je meemaakt? Wat is het grote verschil waardoor het niet vergeleken kan worden?

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:57

facebook voor dagelijks gebruik om contact met mensen te houden. instagram is voor mij een soort foto dagboekje waar ik herinneringen on op sla. en na een jaar maak ik daar dan weer een albumpje van :)

Anoniem

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:00

Hoe doe je dat laatste? Want als ik het goed begreep kan je van instagram geen foto's opslaan of in een album zetten of dergelijke?

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:24

Mijn mobiel slaat automatisch de foto's ook op die ik op insta plaats. Volgens mij is dat standaard..

Anoniem

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:02

Ah ok, dat wist ik niet, is wel fijn dan :)

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:09

Ik begon met beide, toen allebei verwijderd, eerst alleen Instagram weer aangemaakt, toen die verwijderd, en nu heb ik alleen Facebook. :Y) Uiteindelijk vind ik Facebook het leukste om te gebruiken om in contact te blijven met mensen, en vind ik Instagram meer een show-media. Ik zat vaak uren op de 'ontdek' pagina te scrollen en jaloers te zijn om vreemde mensen met hun super-gezonde-eetstijlen, platte buikjes en mooie kleding, en hoewel ik ook wel wist dat de helft momentopnamen of fake is, wordt je er toch onzeker van. Nu doe ik dat dus niet meer, en dat is heerlijk. :D

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:14

Ik gebruik ook beide, maar merk dat ik Facebook steeds minder gebruik en eigenlijk alleen nog maar snel doorheen scroll en liever op Instagram zit. Reden is dat ik Facebook veel ellende op te zien is en je Instagram meer kunt filteren op wat jij wilt zien en het een stuk positiever is over het algemeen.

Anoniem

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:25

Dat positieve trekt mij ook wel aan :j Al is het natuurlijk ook in zekere zin "fake" maar gewoon leuk foto's kijken is eigenlijk hetgeen ik wil.. over onderwerpen die je interesseren (paarden dus :+ ) en van mensen die je kent of graag dingen van ziet.

Ik merkte dat ik steeds vaker gewoon door de berichten heen scrolde op facebook, ik las eigenlijk niks meer en logde ook niet elke dag in om te kijken, zelf plaatsen al helemaal bijna niks. Dus waarom moet je het dan hebben denk ik. Denk dat instagram beter bij mij past, of misschien ook niet, maar dat ontdekken we dan vanzelf wel ;)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Facebook vs instagram: wat gebruik jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:30

Ik heb allebei. Facebook gebruik ik vooral om bijvoorbeeld familie te volgen en wat vrienden die verder weg wonen. Instagram gebruik ik vooral om daar foto's van mijn honden te plaats en als mijn make-up eens uitzonderlijk goed zit :))

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:28

[***] schreef:
Hoe doe je dat laatste? Want als ik het goed begreep kan je van instagram geen foto's opslaan of in een album zetten of dergelijke?

hij slaat kopieen op op de telefoon en hema heeft hele leuke kleine vierkante fotoboekjes :)

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:34

Facebook en instagram, facebook meer omdat er gewoon meer te zien en te lezen valt. Insta kijk ik 2 keer per dag en dan mis ik niets :P Plaats zelf bijna dagelijk iets op insta maar op facebook bijna nooit. :Y)