Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Kozijnen vervangen?!

 
Profiel   

Hallo!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuwe woning. Nu zijn wij vandaag wezen kijken bij een woning die eigenlijk geheel gerenoveerd moet worden. Op het eerste zicht leken de kozijnen vanaf de advertentie oke, alleen blijken deze toch deels rot te zijn. Er heeft altijd een oude man gewoond die nu naar een verzorgingstehuis is vertrokken waardoor het onderhoud aan de woning onvoldoende is geweest. Vooral de kozijnen hebben hier erg te lijden gehad!

Nu is de vraag.. Wie o wie heeft er ervaring met het vervangen van kozijnen in een gehele eengezinswoning. Ik ben erg benieuwd wat voor kostenplaatje hier aanhangt, wanneer het gaat om hardhouten kozijnen. Ik lees zoveel verschillende dingen op internet, en de meeste mensen die het hebben laten doen hebben kunststofkozijnen laten plaatsen. Echter zijn deze volgens mij goedkoper dan hardhout.

Iemand die uit eigen ervaring een richtlijn wbt het kostenplaatje kan geven?


Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 12:19 



 
Profiel   

moeten alle kozijnen inderdaad vervangen? inclusief beglazing? of kan de beglazing blijven en gaat het enkel om bijvoorbeeld de liggende delen?
ook heb je nog hardhout en hardhout. kortom, heel veel vragen die je niet vanaf hier kan laten beantwoorden. dat is echt appels met peren vergelijken.
het slimste is om het huis aan een bouwtechnische keuring te laten onderwerpen, dan weet je veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 13:27 



 
Profiel   

Ik heb het eens begroot voor een woning die wij wilden opknappen. Zat geloof ik op zo'n € 10.000,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 13:47 



 
Profiel   

Wij hebben 10 jaar geleden door Topframe onze kozijnen en ramen laten vervangen.
Voor de behane grond en 1e verdieping waren we inclusief horren en kiep-kantel ramen en openslaande deuren rond de €11.000,- kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:27 



 
Profiel   

Geen idee of hardhout goedkoper is als kunststof, maar wij hebben het destijds mee gefinancieerd in de hypotheek in de vorm van een bouwdepot. Daar hebben we al het houtwerk mee laten vervangen voor kunststof, oa de houten ombouw aan de buitenkant, randen bij het dak en alle kozijnen beneden en onder, voor en achterdeur en de deur naar de schuur. Was een flink kostenplaatje maar doordat het in de vorm van een bouwdepot was (en we flink hadden onderhandeld over de prijs van het huis) een goede investering. Onderhoudsvrij en het ziet er netjes en strak uit. Ik denk dat we rond de 20.000 kwijt waren totaal, maar het was heel veel houtwerk, niet alleen kozijnen. Ik denk dat je voor alleen kozijnen rond de 10.000 een heel eind op weg bent. Mijn tip, laat het mee financieren met de hypotheek en kijk of de prijs voor de woning gezien het werk wat je er mee hebt realistisch is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:39 



 
Profiel   

Ik heb een offerte laten maken voor mijn jaren 70 eensgezins tussenwoning. En dan alleen de kozijnen boven (twee kozijnen van 2.30 x 1.50, 1 van 90 x 80cm en 1 klein doucheraampe).
Kunststof uiteraard! Kosten waren bij deze leverancier 5200 euro (inclusief montage). Ik ga nog even shoppen ;) (ik heb ook prijzen van 12000 euro gehoord voor een complete vrijstaande woning á 15 of 16 kozijnen/deuren)

Ik zou beslist voor kunststof gaan, mocht je het huis weer verkopen is het een enorme plus!
Je kan ook kijken of een bouwdepot een mogelijkheid is! (laat hiervoor gerust een aannemer komen om een prijs op de maken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:04 



 

Wij hebben ervaring. Mijn vader maakt zelf de ramen voor ons huis in Zweden wat gerenoveerd moet worden. :)


Kosten hangen echt af van wat voor glas je bestelt, valt op zich mee. Op internet staat voor 1 vierkante meter inclusief montage 130 euro voor goed dubbel glas... Wij hebben HR++ en dat kan ik wel aanraden. Daarmee bespaar je per 20 m2 raamoppervlak gemiddeld 260 euro aan stookkosten.

Mocht je het gaan doen: Een hele goede en betrouwbare zaak is de Oosterglashandel in [naam]. Bij hen zit je nooit fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:31 



 
Profiel   

Resistance schreef
Wij hebben ervaring. Mijn vader maakt zelf de ramen voor ons huis in Zweden wat gerenoveerd moet worden. :)


Kosten hangen echt af van wat voor glas je bestelt, valt op zich mee. Op internet staat voor 1 vierkante meter inclusief montage 130 euro voor goed dubbel glas... Wij hebben HR++ en dat kan ik wel aanraden. Daarmee bespaar je per 20 m2 raamoppervlak gemiddeld 260 euro aan stookkosten.

Mocht je het gaan doen: Een hele goede en betrouwbare zaak is de Oosterglashandel in Rotterdam. Bij hen zit je nooit fout.


Het glas is sowieso maar een schijntje in verhouding tot de kozijnen en montage van de kozijnen. Ik kwam op maar 500 euro voor het glas, gehele prijs was dus 5200 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:39 



 
Profiel   

Naast je kozijnen: Kunnen jullie veel zelf?
Huizen trekken enorm aan deze tijd en de bouwmensen zitten over vol en ik spreek echt uit ervaring als ik zeg dat timmermannen en andere mensen op dit moment echt slecht te krijgen zijn!

Qua kozijnen veel verschil in prijzen, ik heb vandaag 1 kozijn besteld inclusief plaatsen voor 2500 euro. Waarom deze kosten? Zit een kleine ronding in en de woning is natuurlijk oud en niet recht :P Er moest veel aan gebeuren waardoor het kozijn mega duur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:49 



 
Profiel   

Poeh toch al meer reacties dan ik had verwacht! Op dit moment zit er enkel beneden in de woonkamer dubbelglas, dus in de keuken niet en boven ook niet. Boven zijn de kozijnen ook deels van staal waardoor het niet mogelijk is om hier dubbelglas in te plaatsen. Maar als ik het hier zo lees dan kom je voor een heel huis toch snel wel uit op €10.000,-

Terugkomend op de vraag of alle kozijnen vervangen moeten worden: ik kan proberen wat fotos te plaatsen van hoe ze er nu uit zien, van wat wij zo hebben kunnen zien was enkel het kozijn boven aan de voorzijde van het huis nog in een redelijke staat, de rest was rot. Nu weet ik dat je de kozijnen ook deels kunt laten vernieuwen op de plekken waar dat nodig is, maar heb veelal gelezen dat dit vaak ook maar tijdelijk goed blijft.

Even kijken of de fotos zo werken?

[ img ]
Dit betreft het dakraam op de zolder, maar dakramen an sich zijn niet zo duur dus dat zijn de kosten niet geloof ik.

[ img ]
Een v/d kozijnen op de slaapkamer

[ img ]
Achterzijde woonkamer (op het zuiden), de deur aan deze kant is ook rot, zit onder zelfs een gat in.

[ img ]
Voorzijde woonkamer


De verf bladdert af natuurlijk, maar onder de verf zit ook geen hard kozijn meer maar hier kun je bij wijze van gewoon een vinger in steken :+



Edit: We willen ook nog wel een bouwkundige keuring laten uitvoeren mochten we hier interesse in hebben, alleen voor we daar geld in steken wil ik wel eerst weten aan wat voor kostenplaatje ik ongeveer moet denken mochten we alle kozijnen aan moeten pakken. Wil daarnaast ook weten of bijv. het dak en de vloer niet rot zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 21:25 



 

Het gaat er vooral om: zijn de ramen zelf lek? Rot kan je al snel goed vullen en stoppen met tegellijm. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 23:34 



 
Profiel   

Resistance schreef
Het gaat er vooral om: zijn de ramen zelf lek? Rot kan je al snel goed vullen en stoppen met tegellijm. :j


Wordt sterk afgeraden om dat soort dingen te stoppen. Beter kan je dan eerst alle rot er uit krabben. Maar dikke kans dat TS dan een compleet gat in het kozijn heeft en er alsnog vocht achterblijft waardoor het proces toch verder gaat. Oftewel: dweilen met de kraan open.

Zelf heb ik boven enkel glas, dus in de eerste instantie schilder gevraagd om er dubbel glas in te laten zetten. Voormalige huurwoning die de betreffende schilder ook in onderhoud heeft gehad. Een van het blok is nog huur. Kan geen prijsopgave krijgen vanwege het rot dat onder het glas zit (van buitenaf niet zichtbaar door goed schilderwerk). Advies van de schilder: bel iemand die in kunststof kozijnen doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 06:40 



 
Profiel   

Als je nog zoveel enkel glas hebt raad ik je aan om, als je toch aan de slag gaat, je hele huis te voorzien van dubbel glas. Stuk prettiger wonen en je bespaart uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 07:17 



 
Profiel   

Wat Goof zegt. Wij hadden boven ook alles enkel glas en het maakt zo'n verschil als er dubbel glas in zit :j . Bij ons was alles ook door en door rot, als je het raam op onze slaapkamer open deed viel gewoon de onderkant van het kozijn af :+ toen hebben we maar snel het raam weer dicht gedaan := het ventileerde toch genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 07:29 



 
Profiel   

Ik durf te wedden dat de ramen niet je grootste probleem/kostenpost zijn in dit huis...

Ramen eruit nieuw erin. Verschillende kozijnen ook nog materiaal verschil etc.

Hoe zit het met het dak/keuken/badkamer/electra. Vergeet niet als het laatste opnieuw moet je hele huis overhoop ligt en je een stukadoor voor het hele huis nodig hebt.

Groetjes van een zeer ervaren klusser.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 07:45 



 
Profiel   

Goof schreef
Als je nog zoveel enkel glas hebt raad ik je aan om, als je toch aan de slag gaat, je hele huis te voorzien van dubbel glas. Stuk prettiger wonen en je bespaart uiteindelijk.


Aan de foto's te zien is het niet alleen maar enkel glas? Of heb je het tegen mij, TS wil toch alles vervangen als ik haar bericht zo lees.

Ik heb alleen boven enkel glas, dat wil ik dus ook vervangen (wordt waarschijnlijk kunststof) zoals ik zei. Dus als je het tegen mij hebt: zit in het vat ;) Ik ben dubbel glas gewend van kleins af aan, vind het dan ook een regelrechte tekortkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 09:35 



 
Profiel   

Horsy83 schreef
Ik durf te wedden dat de ramen niet je grootste probleem/kostenpost zijn in dit huis...

Ramen eruit nieuw erin. Verschillende kozijnen ook nog materiaal verschil etc.

Hoe zit het met het dak/keuken/badkamer/electra. Vergeet niet als het laatste opnieuw moet je hele huis overhoop ligt en je een stukadoor voor het hele huis nodig hebt.

Groetjes van een zeer ervaren klusser.


Klopt, het betreft een huis dat volledig gerenoveerd moet worden, daar hebben wij ons ook op ingesteld. Het is op dit moment compleet leeg gestript. De elektra willen wij ook volledig vervangen, evenals de keuken en badkamer. De huidige keuken en badkamer zijn de originele vanaf de bouw (huis is uit 1968) dus deze worden vernieuwd. Het is dus echt een huis dat vanaf 0 moet worden opgeknapt. Echter hadden wij de indruk dat de kozijnen in prima staat waren, niets bleek minder waar, maar dit is dus een behoorlijke extra kostenpost welke bovenop de overige renovatiekosten komen. Vandaar ook dat ik een indicatie zoek van hoeveel dat grapje gaat kosten.

We zijn zeker van plan om, indien het met vervangen kozijnen financieel nog steeds haalbaar is zonder op droog brood te hoeven leven, een bouwkundige keuring uit te laten voeren om onder andere ook de staat van het dak en de vloer te bekijken.

@Resistance; we zien het zelf niet zo zitten om het rot te vullen en stoppen, voelt zoals Janine1990 ook zegt een beetje als dweilen met de kraan open. Als we het volledig op gaan knappen dan willen we het ook meteen goed doen, zodat het huis in de toekomst ook fatsoenlijk verkocht kan worden en niet onder het mom van "ja eigenlijk zijn alle kozijnen door en door rot maarja we hadden geen zin om dat te vernieuwen dus succes ermee" :P


Wat betreft het enkel en dubbelglas: ALLEEN de woonkamer heeft aan de voor en achterzijde dubbel glas. Dit zijn dus 2 ramen in het gehele huis. De rest is enkel glas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:43 



 
Profiel   

wij hebben t laten doen in vorige huis, voordeur, achterdeur, 2 groter ramen voor en achter beneden
Badkamer raam, 3 slaapkamers. Allemaal flinke ramen en kozijnen in elk kozijn 1 openslaand deel. en alles HR++ glas. Dat was destijds 23.000 euro incl 2x screen, 1x zonnescherm en 2x rolluik

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:52 



 
Profiel   

Sjimmy schreef
wij hebben t laten doen in vorige huis, voordeur, achterdeur, 2 groter ramen voor en achter beneden
Badkamer raam, 3 slaapkamers. Allemaal flinke ramen en kozijnen in elk kozijn 1 openslaand deel. en alles HR++ glas. Dat was destijds 23.000 euro incl 2x screen, 1x zonnescherm en 2x rolluik


:wow: Van welk materiaal waren deze kozijnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 11:22 



 
Profiel   

Gayco. Kunststof
En gekozen voor houtnerf en n kleur. Dus niet de goedkoopste.
Incl horren en sluitwerk.
En vergis je niet dat er 2 screens, 2 rolluiken en n zonnescherm 5 m breed en 3 m uitval bij zaten.
En deuren incl kozijn...

En dan te bedenken dat in t huidige huis we dit ook weer moeten doen... :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:11 



 
Profiel   

Als ik het zo lees vind ik het niet eens extreem duur bij Sjimmy... Lijkt me een hele nette prijs voor zoveel gezien de opties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:15 



 
Profiel   

hier net offerte getekend voor 2 ramen kunststof ( wel heel groot, lees bijna 4 meter breed aan 1 stuk) en achter wordt vervangen voor openslaande deuren dus ook nog sloopwerk + een kraan nodig) en dat was incl installatie en horren, buiten creme, binnen wit en met verdiept profiel en houtnerf 9350,-. Had 1 iemand gevonden die daar ruim onder zat maar die bleek kwalitatief echt veel minder.
hout is goedkoper, maar met kunststof ben je er in 1x klaar mee. dus uiteindelijk niet veel duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:32 



 
Profiel   

Svn heeft daar leningen voor. Ik heb het twee jaar geleden een keer helemaal uitgezocht. Toen kon je lenen tegen 0,5% voor duurzame investeringen. Zo goedkoop is het volgens mij niet meer. Je kreeg toen rentekorting door overheidssteun. De lening is vanwege zijn aard overigens aftrekbaar. Echt de moeite om eens naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 01:45 



 
Profiel   

Alle leningen voor verbouwingen zijn fiscaal aftrekbaar bij de belasting zolang het een aflopend krediet is en niet een krediet waar je weer opnieuw uit op kunt nemen. Banken hebben vaak ook gunstige tarieven voor leningen voor verbouwing met extra lange looptijden zodat de maandlasten laag blijven.

De duurzaamheidslening bij SVN zit op dit moment op 1,61% en 180 maand looptijd bij leningen boven 8000,-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 06:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen