dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 15:20

Ik heb al enige tijd rond gezocht op internet, maar kom er gewoon niet uit en wellicht is het vrijwel niet mogelijk. Het probleem:

Mijn merrie is drachtig en ik zou haar volgend jaar graag laten bevallen bij mij op stal.
Dit betekent dat ik ook graag een camera wil ophangen, eentje waarbij je de beelden op een telefoon en/of computer kan bekijken. Dit betekent dat ik internet nodig heb.

Echter is er in de buurt van de schuur geen internet of Wifi. De staleigenaar woont ongeveer 100 meter verderop en zelfs bij zijn huis kan ik geen Wifi krijgen. Ik vermoed wel dat hij binnenshuis internet heeft.

Weet iemand een slimme oplossing waardoor ik toch internet kan krijgen? Liefst een oplossing waarbij ik geen 100 meter lange internetkabel nodig zal hebben :') .

Edit: Er is stroom in de schuur.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 21-09-17 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:25

Mijn stalgenoot en ik hadden een camera met mifi bundel. Bundels gaan wel heel snel en je hebt wel elektra nodig.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:27

Een dongel? :)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 16:00

Nog nooit gehoord van mifi, even bijgelezen en weer wat geleerd. Dat zou inderdaad nog een optie kunnen zijn.

Een dongel.. Bestaan die nog wel dan haha. Denk dat de mifi een opvolger is van de dongel? In ieder geval een stukje makkelijker dan een dongel denk?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:03

Cardy schreef:
Nog nooit gehoord van mifi, even bijgelezen en weer wat geleerd. Dat zou inderdaad nog een optie kunnen zijn.

Een dongel.. Bestaan die nog wel dan haha. Denk dat de mifi een opvolger is van de dongel? In ieder geval een stukje makkelijker dan een dongel denk?

Ja komt een beetje op het zelfde neer. :) Dongel kon toen in de laptop of in de camera (afhankelijk van het systeem) omdat het een USB ding was. Mifi kun je ook dmv een kabeltje in de USB stoppen dacht ik. :)

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:08

Als het elektriciteitsnetwerk van de schuur direct verbonden is met het woonhuis dan powerlineadapters. WiFi/ internet gaat dan over dat stukje elektriciteitskabel en in schuur heb je dan WiFi of bedraad netwerk, afhankelijk van type powerlineadapter.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 16:12

Ik ben best handig maar ik leer nu allemaal nieuwe dingen bij :') . mifi, powerlineadapters, er gaat een wereld voor mij open.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:17


Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:19

Powerline gebruik je bijvoorbeeld voor KPN tv signaal als je geen kabel wilt trekken. Of internet voor tv ontvangers, alle merken zonder kabel trekken. Of internet achter in de tuin. Er is 1 voorwaarde: die elektriciteitskabel moet bij je eigen woning en schuur liefst op dezelfde zekering zitten. Je woont niet in de buurt anders kon je voor testen effen lenen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:51

Hoeft niet op dezelfde zekering te zitten, wel achter dezelfde meter en op dezelfde fase.
Zelf gebruik ik ook een poweradapter om internet in stal te krijgen. Heb de camera rechtstreeks daar weer aan met een kabel voor een stabielere verbinding, hoewel de camera ook met wifi kan draaien.

tienus63

Berichten: 12054
Geregistreerd: 09-08-05

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 18:06

Let bij aanschaf van ip camera op of ie wel door je mobiel wordt ondersteunt.
Onze camera, in 2015 aangeschaft, werkt na laatste update iPhone niet meer op telefoon.
Bij ons is camera middels powerline adapter in de stal geïnstalleerd.

tienus63

Berichten: 12054
Geregistreerd: 09-08-05

Re: dracht merrie: Hoe camera (met internet) krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:51

Net contact gehad met elro. Ze zeggen dat ze druk bezig zijn om de app/camera weer met laatste update compatibel te maken. Kww.....