Geur probleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:23

Janine1990 schreef:
Hmm, dat is ook zeer zeker de moeite waard om op te zoeken! Heb je een merk of iets dergelijks? Dan weet ik een beetje waar ik naar moet kijken.


Geen idee, maar zou even bij de schoonmaakmiddelen kijken. Of bij Kruidvat ofzo. Hier (Denemarken) koop ik het nl ook bij de drogist en niet in de supermarkt.

Trouwens voor de geur, gewoon wekelijks een lekkere appeltaart bakken! :9

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 21:23

Wendy schreef:
Anne_GTI schreef:
Kalkringen; schoonmaakazijn een aantal uren in de pot laten staan. Ook ideaal voor verkalkte douchekop.

Dat inderdaad.
Baking soda helpt daar niet (voldoende) voor :n


De combinatie baking soda (is niet zoals gewoon soda he?) en schoonmaakazijn wel eens gezien? :D
Is ook leuk om aan kinderen te laten zien!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 21:24

Roquen schreef:
Janine1990 schreef:
Hmm, dat is ook zeer zeker de moeite waard om op te zoeken! Heb je een merk of iets dergelijks? Dan weet ik een beetje waar ik naar moet kijken.


Geen idee, maar zou even bij de schoonmaakmiddelen kijken. Of bij Kruidvat ofzo. Hier (Denemarken) koop ik het nl ook bij de drogist en niet in de supermarkt.

Trouwens voor de geur, gewoon wekelijks een lekkere appeltaart bakken! :9


Leuk idee, maar ik ben alleen... En ik hou al veel te veel van lekker eten :') _O-

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:26

Janine1990 schreef:
Wendy schreef:
Dat inderdaad.
Baking soda helpt daar niet (voldoende) voor :n


De combinatie baking soda (is niet zoals gewoon soda he?) en schoonmaakazijn wel eens gezien? :D
Is ook leuk om aan kinderen te laten zien!

:j
Baking soda reageert mooi met de azijn :j :D

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:35


lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:59

ellepel schreef:
Verder voor de geur... Pannetje wasverzachter op je fornuis en dat even laten pruttelen en alle ruikt stukken beter.


Dit kan je beter niet doen. De stoffen die vrijkomen als je wasverzachter verwarmt zijn heel slecht voor je. ;)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:20

Je kunt inderdaad met azijn de pot ontkalken, door het azijnzuur in de azijn lost de kalk weer op. Cola werkt ook (want heel zuur) of citroen (want heel zuur). Maar schoonmaakazijn is wel het makkelijkst en lekker goedkoop. Succes! Voor de geur weet ik geen oplossingen, maar naar is het wel :(

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:08

Ik ging er eigenlijk van uit dat het een huurhuis is. Nu blijkt dat het je eigen woning is zou ik je willen adviseren al die zooi in de wc niet te doen, maar gewoon in de bouwmarkt een nieuwe pot te halen. Als je ringen hebt die er niet makkelijk van af gaan dan is meestal de glazuurlaag ook aangetast en zal het nooit helemaal goed komen. Daarbij hou je dan juist een pot over die zo'n standaard 'oud toilet' geur gaat krijgen. Nieuwe pot is dan in eerste instantie een wat grotere uitgave, de goedkoopste beginnen bij 80 euro, maar uiteindelijk wel beter voor de portemonee. En ook het milieu schaad je er minder mee.

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:53

lisem94 schreef:
ellepel schreef:
Verder voor de geur... Pannetje wasverzachter op je fornuis en dat even laten pruttelen en alle ruikt stukken beter.


Dit kan je beter niet doen. De stoffen die vrijkomen als je wasverzachter verwarmt zijn heel slecht voor je. ;)




Bron?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 09:39

Het zijn nieuwe potten :o

Althans, niet ouder dan 2 a 3 jaar.

Anoniem

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:51

Tegen de kalkringen schoonmaak-azijn laten weken, en voor het doorspoelen baking soda erbij in gooien. Gaat als een gek bruizen, en wordt echt goed schoon dan! Indien gewenst kan je daarna ook nog borstelen en herhalen, maar vaak is dat niet eens nodig! :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:10

Gebruiken er tegenwoordig zo weinig mensen antikal?

Ik heb hier een wcpot op de badkamer uit de jaren 70, Geen plekje kalk te zien.

Ik gebruik enkel bleek en ooit in de zoveel tijd komen er wat kalk strepen waar het water naar beneden komt. Ik doe dan vloeibare antikal in de wc net zoals je bleek er in spuit (dus ook onder de randen) daarna met de wc borstel erdoor en ze zijn weg. Mochten ze nou wat hardnekkiger zijn, wc papiertje erop leggen en daarover de antikal spuiten. Paar uur laten trekken en indien nodig herhalen.

Toen ik in dit huis kwam zat hij oook vol kalk, dezelfde methode gebruikt en zoals ik al eerder zei, nu een kalkloos toilet :De

Ik gebruik altijd de simpele antikalk van de Lidl.
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 22-09-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:10

Gewone soda erin doen. Nachtje trekken, borstel eroverheen en alles is weg. Werkt als een trein, is goedkoop en overal verkrijgbaar. Gebitsverzorging tabletten werkt ook, maar soda werkt beter.betsaat er geen opbouw ventilator? Dus die niet in de muur zit maar tegen het gat ?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 10:41

Wendylotte, die bestaan zeer zeker wel. Maar dan heb ik nog geen aansluiting ;)

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:17

Stroom afhalen van je licht knop, kunt ze zelfs koppelen. Dat tie aangaat als je je licht aan doet

Anoniem

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:45

Ter relativering: Op zich is het niet erg als je op het toilet zit en het ruikt daar naar appeltaart. Als het andersom was, was het veel erger geweest. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:46

Mwah, een toilet die naar ui en knoflook ruikt wordt ik anders ook niet blij van.. Zekers niet als het blijft hangen.. -O-

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 15:39

WendyLotte schreef:
Stroom afhalen van je licht knop, kunt ze zelfs koppelen. Dat tie aangaat als je je licht aan doet


Het gaat om de leiding, dat wordt kritiek. Ben niet zo van de losse draden

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:25

ellepel schreef:
Verder voor de geur... Pannetje wasverzachter op je fornuis en dat even laten pruttelen en alle ruikt stukken beter.


Is een bron echt nodig?..

Je gaat toch niet zomaar iets chemisch in de lucht verspreiden wat daar niet voor bedoeld is? Een beetje common sense, als terpentine lekker had geroken had je dat dan ook opgezet? :P

Zoek het nieuwsbericht maar op toen die Roy Donders het als tip gaf. Robijn sprong er gelijk bovenop om het af te raden omdat het slecht voor je gezondheid zou zijn. Als de fabrikant het al aangeeft. ;)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:18

Nou het probleem lijkt gevonden...
Het gaat wél om twee verschillende ventilatiekanalen. Het kanaal dat van de keuken naar boven loopt heeft voldoende trek en zelfs op de vliering (zit dus nog een complete verdieping tussen) werkt de afzuigkap (flink wat tocht als je de gaten in het kanaal open trekt). Heel erg mooi.
Ook in het toilet zit ruim voldoende natuurlijke trek (geen elektrische afzuiging), lang leve de wierrookstokjes die ik nog wist te vinden in de verhuisrotzooi.

Maar nu komt het... De vorige bewoner (die heeft het van de woningbouw gekocht) heeft waarschijnlijk iets gedaan met de afzuigkap, een nieuwe aangelegd of weet ik het wat... Waardoor er een buis scheef omhoog wijst en de lucht dus niet meteen naar boven gaat. De muur die de kanalen scheidt lijkt nogal poreus te zijn, waardoor de lucht in het andere kanaal terecht komt en dus de geur in het toilet wordt veroorzaakt.

M'n vader wil hier binnenkort nog even goed naar kijken en alles bij de afzuigkap weghalen (kappen etc.), misschien kan hij een rechte buis realiseren of iets anders. Zelf denk ik er sterk aan in de nog te bouwen bijkeuken alvast een voorbereiding te plaatsen voor afzuiging naar buiten toe, zodat ik straks in een nieuwe keuken het compleet anders kan aanpakken. Koken en water op verschillende plekken ten opzichte van nu. Komt me praktisch gezien sowieso beter uit.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:24

Janine1990 schreef:
8nnemiek schreef:
En kun je de ventilator op de wc niet vervangen door een elektrische? En meestal hebben de moderne afzuigingssystemen sowieso kleppen die maar een kant op werken zodat wc-lucht wel weg kan maar er geen ventilatie lucht naar binnen kan.


Hebben we al naar gekeken, maar dat wordt een flinke moordpartij ivm betonnen plafond.


waarom? De meeste ventilatoren kun je gewoon op de bestaande buis aansluiten.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Geur probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 10:30

Waar wilde je de elektriciteit vandaan halen dan Marie111? Moet toch bij de lamp vandaan komen :+

Een elektrische ventilator heeft natuurlijk wel stroom nodig :+

Maar goed, lees even wat de meest recente bevindingen zijn.