Printer print kleur echt verschrikkelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 20:34

Hoi (:

Ik ben vandaag voor de tweede keer een poging aan het doen om mijn ckv opdracht te printen, vanwege de beroerde kleur foto's. Op de eerste druk stonden er door vrijwel iedere afbeeldingen strepen, die niet in de afbeelding zelf zitten en deze druk is de kleur veel meer aanwezig dan op de afbeelding zelf -O- Heeft iemand tips? Kan het ook aan het bewerkingsprogramma liggen of ligt het aan de printer zelf? Oranje/rodige afbeeldingen worden enorm rood en over afbeeldingen met vrij weinig kleur komt ook een rodige gloed.

Iemand tips?

Alvast bedankt,
Kairos

Anoniem

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:36

Wellicht is de inkt op? :) Of één van de inkten en gaat ie daarom gek doen?

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 20:37

Inkt is net nieuw, dus dat is eigenlijk de reden dat ik het nogmaals heb geprobeerd. Ik dacht namelijk goh wie weet moet het even ingewerkt worden ofzo :') (persoon zonder verstand van printers hier)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:46

Heb je het uitgelijnd en gebalanceerd?

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 20:51

Hoe doe ik dat? :') De enige persoon die kan helpen thuis heeft zoiets je levert het rode spul maar in :')

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:00

Ik heb precies hetzelfde! Ik ga dan gewoon naar de kruidvat en print de foto's daar wel uit :')
Maar dat is ook zo stom.
De eerste geprinte foto is mooi, en dan de foto's daarna zijn heel lelijk, met allemaal lijnen erdoorheen, ik weet ook niet wat ik moet doen -O- :')

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 21:01

Sophie_Wind schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Ik ga dan gewoon naar de kruidvat en print de foto's daar wel uit :')
Maar dat is ook zo stom.
De eerste geprinte foto is mooi, en dan de foto's daarna zijn heel lelijk, met allemaal lijnen erdoorheen, ik weet ook niet wat ik moet doen -O- :')


Ik ga het dus ook gewoon maar even op school doen :Y) Vindt het jammer dat mijn vader het geduld mist, of mijn moeder moet morgen zin hebben de handleiding door te spitten xd

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:16

Kairos schreef:
Sophie_Wind schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Ik ga dan gewoon naar de kruidvat en print de foto's daar wel uit :')
Maar dat is ook zo stom.
De eerste geprinte foto is mooi, en dan de foto's daarna zijn heel lelijk, met allemaal lijnen erdoorheen, ik weet ook niet wat ik moet doen -O- :')


Ik ga het dus ook gewoon maar even op school doen :Y) Vindt het jammer dat mijn vader het geduld mist, of mijn moeder moet morgen zin hebben de handleiding door te spitten xd


Of je doet dat zelf :)*
Dan hoef je de volgende keer je vader niet in te schakelen...

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:20

Misschien even je printerkoppen reinigen, meestal zit er wel een functie op de printer zelf. Wat voor printer heb je? Misschien weet iemand hier het!

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:25

Even googlen naar de handleiding van je printer en dan zoeken naar uitlijnen of printerkoppen reinigen. Zo gepiept en waarschijnlijk is het dan opgelost. :)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:28

Eerst proberen te reinigen idd. Heb je er goedkope nepinkt inzitten? Dat wil ook nog wel eens narigheid geven.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:28

Ik zou ook even kijken of je kan uitlijnen end. Bij sommige printers gebeurd dat automatisch als je er nieuwe inkt in doet.
Weet niet of je originele inktcartridges gebruikt?

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:01

Ik weet ook niet of ik originele inkt heb :') Ik maak het niet erg snel op, dus mijn ouders betalen het nog wel voor me zeg maar XD Maar ik zal eens kijken of het op internet te vinden is.


Ik denk dat ik er voor nu met de handleiding uitkom!

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:57

Het is gelukt nadat ik de printkoppen gereinigd had! Bedankt!

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 11:16

Ik weet niet of ik een nieuw topic moet maken, of ik gewoon op deze kan reageren, omdat het mijn eigen topic is, maar goed :+

Dit keer weer andere problemen met de printer. Er zit net nieuwe inkt in, dus dat moet het probleem niet zijn. Bij alles wat ik probeer te printen krijg ik Fout - Afdrukken in beeld. De statusmonitor van de printer geeft aan dat de printer niet reageert. (Nee daar waren we nog niet achter.) Ik heb net de cartridges eruit gehaald en er weer ingestopt. Heeft iemand de oplossing? Hij maakt wel geluid, alsof hij gaat nadenken, maar geeft daarna toch weer de foutmelding. Papier zit er genoeg in (stuk of 10 blaadjes), maar er komt helemaal niets uit. Vrij veel al geprobeerd, van printer verwijderen bij apparaten tot gewoon alles aan en uit doen. Niks lijkt te werken. Is een Canon MG5750.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:18

Drivers updaten? Opnieuw aansluiten?

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Printer print kleur echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 11:24

Er stond wel dat er firmware klaar staat op hun server voor de printer, maar er staat daar dat er 3 dingen beschikbaar zijn. Hoe weet ik dan welke ik moet hebben? Deze melding heb ik overigens een tijd terug ook al gehad, maar toen printte hij gewoon nog. Opnieuw aansluiten ga ik straks ook nog even proberen

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 21:17

Het is gelukt! Vraag me niet hoe, maar er kwam net papier uit met tekst. Wel met strepen, maar die kwam ik in mijn zoektocht naar info in de handleiding ook al tegen :)