Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:42

welmoed__ schreef:
Bij de app van reclamefolder kan je ook cashbacks krijgen. Meestal niet het volledige bedrag, maar dan iets van een euro of de helft. :)



Thnx voor de tip ga ik die ook installeren

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70741
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:17

Hier 15,- over van de boodschappengeld voor deze week en toch veel en lekkere dingen kunnen kopen, helemaal tevreden dus.

Zo'n app ga ik denk ik niet gebruiken, op de maandagochtend kan ik bij de jumbo redelijk vaak vlees en gebak met 50% korting kopen voor de vriezer en de rest koop ik of in de aanbieding of omdat ik het toch nodig heb.

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:36

Naja mijn jan pizza is afgekeurd want viel niet binnen de actie periode wat dus niet waar is want daar valt hij wel binnen.

Heb hem gewoon opnieuw ingestuurd

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:26

Netjes C_arola!
Wat vreemd F_inley, hopelijk wordt hij nu wel goedgekeurd.

Er zijn weer 2 Scoupy acties, Haribo en Sourcy water met een smaakje.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:27

Die sourcy is echt niet te doen. Heb eens kleine pakjes gehad, maar de kinderen hier vonden het echt niet lekker. En gelijk hadden ze.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:28

Ik vond ze ook ronduit smerig inderdaad, het grote pak mogen ze dus ook houden :=

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:48

Tien minuten later werd hij wel goed gekeurd heel apart.

Dat water is idd niet te doen blehh

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:10

Haha ik ben gek van Sourcy! Ben erg blij met de aanbieding. (De Sourcy met muntsmaak)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:12

Paulina schreef:
Haha ik ben gek van Sourcy! Ben erg blij met de aanbieding. (De Sourcy met muntsmaak)

O lees nu pas dat het gaat om komkommmer en grapefruit, die zijn inderdaad heel vies. De pakken vind ik ook niet lekker.

Goed dat ik het nog niet gekocht heb. Jumbo zit nogal ver

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:33

Paulina de Sourcy waar het hier over gaat is het water met aardbei, sinaasappel of banaan smaak ;)
Die ik overigens ook echt niet ga kopen, 50 cent is nog te duur.

De haribo misschien wel.

De Jan vanmiddag wel gehaald, en de Milka en chips van de Gratis bij Deen actie ook (deze mocht ik ook op mijn vaders naam doen dus meer Milka en chips voor ons haha).

Verder vanmorgen wc papier ingeslagen bij Plus, 6 rollen 4 laags huismerkpapier voor 1 euro. Dus 10 pakken op voorraad nu haha. En Bier bij de Deen, Warsteiner, Alfa en nog een is er, 2 kratten voor 15 euro, spotgoedkoop.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:04

ik heb de perfect fit weer gehaald, scheelt toch weer 2 euro. lang leve scoupy

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:54

Oh die sourcy is echt heel goor.. We hebben het geprobeerd maar kregen het echt niet weg.

De Jan heb ik ook gehaald, nu al heel veel zin in om te proberen. Oh dat wc papier ga ik ook opzoeken, dat kunnen we altijd wel gebruiken!

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:28

Dat wc papier is dat gewoon een actie bij de plus nu?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:33

F_inley schreef:
Dat wc papier is dat gewoon een actie bij de plus nu?


Ja klopt, die staat gewoon in de weekfolder tot en met zaterdag :)

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:35

Ah top thnx die folder heb ik dus niet goed bekeken.

Krijgt iedereen trouwens de zelfde aanbiedingen via SCOUPY?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:41

Ja en nee. Alle gewone aanbiedingen krijgt iedereen hetzelfde. Daarnaast krijg je af en toe een persoonlijke aanbieding, bijvoorbeeld omdat je in de buurt woont van een winkel waar een bepaald product verkrijgbaar is of omdat je om een andere reden in de doelgroep zit, bijvoorbeeld omdat je eerder gebruik hebt gemaakt van een andere Scoupy actie.

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:51

Ah thnx. Vind het helemaal leuk blij dat ik dit topic heb gevonden :j

MarliesV

Berichten: 15255
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:53

Leuk topic maar ik mis de echte bezuiniging op boodschappen op de Scoupy app na.

Hebben jullie geen tips en trics van vorige topics die in de OP kunnen? (5 topics terug lezen is nog al veel). Of is Scoupy op het moment de enigste tip?

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:59

- 1x per week boodschappen doen.
- Niet dure merken halen, maar gewoon huismerk of budgetmerk
- aanbiedingen, eventueel inslaan als het een goede aanbieding is.
- boodschappenlijstje maken en aan houden!!
- proberen zo min mogelijk weg te gooien,
- vers en zelf maken schijnt goedkoper te zijn.
- goeie vriezer aanschaffen en restjes en aanbiedingen invriezen.

Ik heb hier een allerhande van vorige maand, waarin ze met budget bezig waren. 1x boodschappen 4x koken.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:19

MarliesV schreef:
Leuk topic maar ik mis de echte bezuiniging op boodschappen op de Scoupy app na.

Hebben jullie geen tips en trics van vorige topics die in de OP kunnen? (5 topics terug lezen is nog al veel). Of is Scoupy op het moment de enigste tip?


dat idee had ik ook al enige tijd, maar desondanks bleef ik toch mee lezen in de hoop dat er ook algemene bezuinigingstips voorbij komen fietsen.

Inderdaad, ik doe maar 1x per week boodschappen. Gebruik bijvoorbeeld andijvie als sla op werk, maar verwerk het ook in stamppot, echt combineren dus.
Ik vind peren heel lekker en bij de Appie hier hebben ze de conference peren Buitenbeentjes. Deze koop ik dus in plaats van de losse conference peren. laatst was er ook nog een 35% kortingssticker op geplakt, helemaal top!

ik kijk heel duidelijk naar de kilo- of literprijs als er meerdere hoeveelheden te koop zijn.
ik blijf ook heel duidelijk vergelijken tussen supermarkten. sommige spullen heeft mijn appie niet meer, zijn uit het assortiment. Dan kan ik voor de duurdere variant kiezen of hiervoor naar de lidl waar het product wel tegen de goedkope prijs te koop is.

vanaf volgende week ga ik mijn persoonlijke bonus-aanbiedingen krijgen, ben ik ook heel benieuwd naar of ik daar wat aan heb!

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:25

Bij Plus hebben ze eens in de zoveel tijd waardebonnenboekjes, die kun je evt ook online gebruiken (te vinden onder het kopje 'acties') als je boodschappen besteld.
Zo heb ik laatste 5 flessen Omo voor €10,- gekocht. :D

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:30

Ik plan ook een week vooruit wat ik eet. Kijk wat ik daarvan in huis heb meestal alles wel zo niet haal ik dat bij.
Ik kan ook gerust een week geen boodschappen doen omdat ik alles wat over is in de vriezer doe en dus vaak uit de vriezer haal.
Verder groente en fruit bij een turk halen als je deze in de buurt hebt zeker als je alleen ben is dit goedkoper omdat je alles voordelig per stuk kan kopen.

Pas heb ik bij de lidl 4 salami pizza's voor 3,99 gekocht super lekker en dus maar 1,- per pizza.

Ik hou alle boekjes in de gaten en maak een lijstje per winkel als ze echt goede aanbiedingen hebben. Ik heb wel de luxe lidl, ah en plus op 300 meter afstand te hebben dus fiets alles.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:32

Ik bestel nooit boodschappen online.
Wel kijk ik elke week de aanbiedingen. De plus en AH zitten op loopafstand. De Dirk en Lidl zitten op fietsafstand maar ik ga er dan met de auto heen als er echt goede aanbiedingen zijn.
Ik koop overigens veel huis / budget merken, want als de A merken in de aanbieding zijn betekend dat niet dat de huismerken niet goedkoper zijn dus daar moet je wel op letten met boodschappen doen. Althans dat doe ik wel.

8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:33

Ik ben weer begonnen met een boodschappenbeursje deze week. 25 euro voor de hele week, voor twee personen. Gisteren heb ik 20 euro uitgegeven bij de Aldi, en met wat we nog op voorraad hebben kom ik de week prima door :)
Nog vier zakken sojabrokken meegenomen, die dingen zijn zo fijn, en het scheelt een hoop geld!

Wat ik verder nog als tips kan geven:
* Goed letten op aanbiedingen, maar ook tijdens aanbiedingen opletten of je het wel echt nodig hebt en of het huismerk niet alsnog goedkoper is.
* Een grote vriezer, zodat je kan inslaan bij goede aanbiedingen. Zo haal ik vaak een grote zak vol vleesvervangers als die voor 1 euro bij de Coop in de aanbieding zijn.
* Geen/minder vlees en dierlijke producten eten, want vlees en zuivel is gewoon heel duur, en heel veel recepten zijn net zo lekker zonder vlees, maar er zijn ook heel veel heerlijke vegetarische recepten. Scheelt echt véél geld. En is ook nog eens goed voor milieu en dierenwelzijn.
* Droge ingrediënten in grootverpakkingen kopen.. denk aan rijst natuurlijk, maar ook droge bonen (die na het weken twee keer hun volume krijgen), en ik gebruik dus ook oa sojabrokken.
* Veel seizoensproducten kopen, vooral fruit en groente zijn in het seizoen veel goedkoper.
* Veel zelf maken en bakken. Pakjes en zakjes en kant- en klaar eten en fastfood zijn niet alleen vaak ongezond maar ook gewoon heel duur. Ik bak mijn eigen brood, voor hooguit 50 cent voor een zwaar wit basisbrood met bloem, water, gist, zout en olie.. en als ik een echt mooi tarwebrood met granen en pitjes maak dan ben ik daar hooguit een euro voor kwijt.
Een zelfgemaakte pizza kost me ook niet veel meer dan 50 cent.
* Zelf wat groente kweken. Als je buiten een beetje plek hebt dan scheelt het altijd om er een eetbare plant neer te zetten. De makkelijkste planten met de meeste opbrengst zijn de vruchtgroentes als tomaten, pompoenen en courgettes. Een pakje zaadjes kost je nog geen euro bij de lidl in het voorjaar.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 03-10-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:33

Met restjes groente kun je vaak hele lekkere soepen maken. Hier is 1 pan soep voor 2x. 1x eten we direct, de ander word ingevroren voor de week erna.
Sommige groente (courgette bijv) gebruik ik per gerecht maar de helft van. Dan zorg ik dat ik met de andere helft een ander gerecht maak, om zo min mogelijk weg te hoeven gooien.
Boodschappen gaan met een boodschappenlijstje, 1x per week. Hou me ook strikt aan dit lijstje.
Zorg dat ik goed gegeten heb voor ik naar de supermarkt ga, om impuls aankopen te vermijden.
Folders bekijken en proberen menu's te maken met de groente in de aanbieding, mits dit niet te duur is.
Aan de koelkast hangt een briefje, als iets op is, schrijf ik dat gelijk op om zo niets te vergeten bij het boodschappen doen (en dus niet later terug hoeven om het te halen met het risico meer mee te nemen.
ik pin het werkbedrag en laat mijn pinpas thuis. Op is op. Zo geef ik nooit teveel uit en waar ik de boodschappen doe is met een zelf scan, dus ik hoef niet moeilijk te doen met een rekenmachine.