Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:17

Ik heb het wc papier gehaald, maar nu wil ik het bonnetje indienen en nu is hij weg :\
Heb ik duur wc papier...

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:20

Ik meld me ook als stille meelezer! Wij hebben met zn 2en, 2 kittens en 2 cavia's 320 euro per maand voor boodschappen. Denk wel dat dat minder kan ;)

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:21

Heb hem via google nog gevonden, gelukkig!

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:22

Ik lees ook mee! Wij zijn met zijn drieën thuis en binnenkort met 4. We merken dat er steeds meer geld uit gaat aan boodschappen. Waar we eerst met zijn tweetjes nog niet zo op letten wat we uitgaven is het nu toch tijd hier eens wat beter op te letten!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:54

Wat een bedragen voor boodschappen. :wow: Ik geef weinig uit aan boodschappen.
Koop veel aanbiedingen en geen luxe producten (extra leuk als je via Scoupy dat kan halen).

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:11

Ik maak per keer 500 euro over naar de boodschappen rekening, maar daar gaan ook de luiers van af, cadeautjes, bosje bloemen, en van alles nog meer. Heel onoverzichtelijk dus wat er nou echt aan levensmiddelen wordt uitgegeven.
Herkent iemand dit? En zijn er tips om dit te veranderen?

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:14

Gewoon pinnen?

Ik moet van 40 rondkomen , heb de laatste weken enorme moeite .Heb mijzelf weer even op vingertjes getikt :P

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:18

Ik pin wel van deze rekening, maar veel te vrijblijvend wat ik er allemaal mee koop. Bijvoorbeeld geld voor de babysit haal ik hier ook vanaf. Misschien mezelf ook maar eens op de vingers tikken dan dat ik dat niet meer moet doen :D maar serieus, een kasboekje bijhouden zie ik mezelf nog niet doen. Kan het ook anders?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:22

Misschien contant pinnen en hier levensmiddelen van kopen?

Mijn menu voor deze week:
ZA: dominos pizza
Zo: mosselen bij ouders
Ma: gevulde courgette met ui, gehakt, courgette, knoflook en geitenkaas
Di: stond op de planning hetzelfde als maandag maar werd nasi bij ouders
WO: gevulde courgette (zie maandag)
Do: prei met aardappel
Vrijdag: witlof met aardappelen en Varkensfiletlapje

Boodschappen kwijt voor ma tm vrijdag: €5,59 en de pizza was €4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:23

Strikt pinnen en potjes maken


Heb door het hele huis overal geld liggen := , en elk met een eigen doel

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:29

Wij hebben n samenrekening waar we onderandere boodschappen geld naar overmaken. Het is geen strak budget gelukkig, maar we proberen er ons wel aan te houden.
Ons weekmenu deze week:

Ma- wraps
Di- Restjes
Wo- Risotto met garnalen
Do- Boboti
Vrij- pasta

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:36

Ik heb rommelige week ,donderdag begint de jaarlijkse feestdagen in dorp weer met kermis en donderdag de jaarmarkt . Dus heb al wat extra geld gevraagd voor de markt en eventueel kermis ,eet donderdag en zaterdag bij mijn ouders . Heb van de baas hamburgers gekrgen (vanochtend vers gedrukt door mijzelf :P ) . Die kunnen in stukken door rijst of pasta , maar ook wat gebakken aardappels erbij en potje doperwten erbij ofzo . Zou een goedkoop weekje moeten zijn , maar heb wel 12.50 aan kattenvoer deze week

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:40


fleurtjeuh
Berichten: 10335
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 01:32

Leuk dat ik dit topic nu tegenkom!
Toevallig vandaag met vriendlief over gehad dat we goedkoper boodschappen moeten doen.
We zijn met zn 2en en 2 katten. 1 goedkope ragdoll(gezond) en een dure mixkat(van blaasprobleem naar nierprobleem en sinds vandaag weten we dat hij sinds kort suikerziekte heeft..)
Maar boodschappen moeten dus goedkoper!
Iemand nog goede tips?
Ik zag scoupy al een paar keer langskomen, die ga ik zo eens opzoeken.
We doen veel boodschappen bij de appie maar hebben niet zo ver wel ook een aldi zitten. Daar zouden we eigenlijk vaker heen moeten gaan..

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 02:28

Ik haal bijna alle boodschappen bij de Aldi, dingen als losse stukken fruit bij de Lidl en wat ik niet bij Aldi en Lidl kan krijgen zoals bepaalde kruidenmixen haal ik bij Plus.
Ik heb €50,- per week voor mijzelf en voor de extraatjes (en evt kattenbakkorrels als ik dat klein inkoop) voor de katten.
Meeste producten zijn gewoon de goedkoopste die ik kan vinden, een enkele keer is dat goedkoopste echt niet lekker of goed en haal ik daar een duurdere (betere/lekkere) variant van.
Als ik de tussendoortjes flink schrap zou het me al een behoorlijke besparing kunnen opleveren, ook heb ik nog aardig wat in de vriezer liggen wat ik nog in gerechten kan verwerken.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:11

Wij doen ook veel boodschappen bij de appie. Haal wel veel eigen merk, dingen in de bonus en met 35% stickers er op.
Wel doen we bijna elke dag boodschappen. Ik zie dat er hier een aantal met een weekmenu werken, doe je dan ook 1 keer in de week boodschappen?
Wij hebben wel een discussie met vrienden of dat voordeliger is of niet.

Ineke2

Berichten: 33141
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:58

MizzMontana schreef:
Wij doen ook veel boodschappen bij de appie. Haal wel veel eigen merk, dingen in de bonus en met 35% stickers er op.
Wel doen we bijna elke dag boodschappen. Ik zie dat er hier een aantal met een weekmenu werken, doe je dan ook 1 keer in de week boodschappen?
Wij hebben wel een discussie met vrienden of dat voordeliger is of niet.

Het zou voordeliger moeten zijn om in 1x je boodschappen te doen voor de hele week omdat je dan minder in de verleiding komt om dingen te kopen die je niet nodig hebt.

Ik maak een lijstje en wijk daar niet vanaf.
Tevens doe ik 2x in de week boodschappen. In het weekend voor de hele week en op woensdag de verse dingen die ik vanaf die dag en voor de rest van de week nodig heb zodat er zo min mogelijk bederft ( eigenlijk niks dus)

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:25

Ik heb geen tijd om steeds boodschappen te doen.
Doe 1x per week boodschappen. Als ik verse dingen nodig heb haal ik die in m'n pauze even snel.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:50

Ik wil ook graag meelezen enz wat zijn scoupys

Ik woon met me vriend samen.

Ik koop vaak voor 2/3 dagen eten in. Dat scheelt ook geld

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:05

Ik meld me hier ook even
2 volwassen en 2 kinderen (2 jaar, 6 maand)

Vriend is nogal van de cola en energie drinken, totaal niet gezond maar kan hem er niet vanaf praten. Tevens niet goedkoop even als de luiers en flesvoeding waar we nog vollop in zitten. Verder word hier minimaal 1 brood per dag gegeten en eet vriend ook meer dan gemiddeld (porties voor 4 personen is hier vaak niet voldoende) dit alles maakt het niet goedkoper.

Ben vaak 100 euro kwijt soms meer..

Maar stukje extra bewustwording en handige tips zijn altijd welkom
Net scoopy op mijn telefoon gezet.

Probeer 1 x per week boodschappen te doen maar vaak lukt me dit niet helemaal

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:23

Ook ik lees mee, wil hierop wat bewuster worden, zeker nu ik geen zuivel en gluten (en ei) meer mag en anders moet gaan eten merk ik dat ik ook meer geld uit geef (dingen zoals Alpro zijn toch stukken prijziger). Dus wil even kijken of ik hier bewuster mee om kan gaan.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:31

Als ik 1x in de week boodschappen doe dan ben ik wel goedkoper uit :') inderdaad omdat ik dan geen of maar 1x "bijkoop" doe.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:36

Ik heb net de scoupy app gedownload. Wel leuk, zeker de dingen die je gratis kan proberen! Maar er zit veel bij wat wij nooit kopen, chips/koek/frisdrank, als je dat dan voor de helft van het geld kan kopen, is het alsnog duurder dan wanneer je het niet koopt :D ik ben benieuwd hoeveel gebruik ik er van ga maken. (De maak kans op 1 minuut gratis boodschappen doen-actie ga ik zeker invullen!)

Misschien dat ik er daarom ook nooit uitkom met een vriend van ons wat betreft de wekelijkse/dagelijkse boodschappen discussie... er komt toch geen zak chips of reep chocola extra door in huis.
Ik ben juist bang dat mijn vers producten gaan bederven als ik er teveel van op voorraad haal.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:03

Is scoupy ook goedkoper als het huismerk van een Aldi bijvoorbeeld af en toe? Ik koop meestal huismerken en geef niet heel veel om echt duurdere dingen, op uitzonderingen na.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:13

[***] schreef:
Is scoupy ook goedkoper als het huismerk van een Aldi bijvoorbeeld af en toe? Ik koop meestal huismerken en geef niet heel veel om echt duurdere dingen, op uitzonderingen na.

Dat is natuurlijk per aanbieding verschillend, soms krijg je 100% cash back en soms maar de helft of 1 of 2 euro per artikel. Je zal voor jezelf moeten bepalen of iets een goede deal is of niet.