Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
ikke schreef:Huertecilla schreef:
Was toen ook nog relatief licht.
Ja, in die tijd vonden we 1900kg toch wel erg lomp-zwaar.
Cowboy55 schreef:Help me even: is de Gremlin een variant van de Pacer of een heel ander model? We hadden vroegah een expat van de Antillen in de buurt wonen met een Pacer.
Mariska_28 schreef:Ohh, ik zie dit topic nu pas!
Wij hebben ook een oldtimer in de schuur staan. En niet echt een standaard auto. Wij hebben namelijk een 1974 AMC Gremlin.
[ [url=m/fAdDf2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1ab1ps.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel grappig, ik zag vandaag een artikel dat er nog maar 5 met APK in Nederland zijn, en één daarvan is dus van ons.
https://amklassiek.nl/amc-gremlin-amc/2019/08/04/
Hopelijk kunnen we dit jaar weer wat toeren met de auto, maar eerst deze week weer de APK
Nou, ga ik nu maar eens dit topic lekker doorspitten!
Daks schreef:Hebben jullie overigens een idee voor behendigheidsproeven?
Niet echt gericht op snelheid maar meer op autokennis kwam bochten en lengte van de auto
Capriootje schreef:Hier heel gek met onze Land Rover Defender voor het werk op de hobby / paarden boerderij thuis
Van ‘86 met originele V8 met ruim 300.000 op de teller. Hij heeft al veel vormen en kleuren gehad. Met/zonder huif en van bruin naar rood en blauw. Al ruim 20 jaar bij ons maar deze blijft altijd
[ [url=m/2BOwt5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nZY5b1.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:Capriootje schreef:Hier heel gek met onze Land Rover Defender voor het werk op de hobby / paarden boerderij thuis
Van ‘86 met originele V8 met ruim 300.000 op de teller. Hij heeft al veel vormen en kleuren gehad. Met/zonder huif en van bruin naar rood en blauw. Al ruim 20 jaar bij ons maar deze blijft altijd
[ [url=m/2BOwt5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nZY5b1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ach, ben jij een van die andere enkelingen in NL met deze versie!
Is deze nieuw in NL geleverd of ook ooit geïmporteerd?
Capriootje schreef:ikke schreef:Ach, ben jij een van die andere enkelingen in NL met deze versie!
Is deze nieuw in NL geleverd of ook ooit geïmporteerd?
Ja deze uitvoering zie je niet zoveel! En geen import, is in NL geleverd ooit. M’n vader sleutelt er ook graag aan. Dankbaar voor bijv de stuur betrachting van een oude range rover. Dan is hij toch makkelijker te rijden voor een vrouw
ikke schreef:De HCPU zie je nog wel met enige regelmaat maar met de V8 erin maakt 'm een stuk zeldzamer.
De mijne heeft wel stuurbekrachtiging maar komt ook uit Zwitserland.
Dit zijn inderdaad nog de rijdende meccanodozen waar Land Rover groot mee geworden is. Simpel en robuust.
Capriootje schreef:Helemaal mee eens! Heb je een foto van de jouwe?
We hebben ook nog een 130 maar dat is de ‘nette’ auto en nu een jaar of 8 oud uit m’n hoofd dus die hoort niet in dit topic maar is ook een hele ruige Het is echt een hobby van het hele gezin en perfect passend bij de paarden hobby.
Huertecilla schreef:Had ooit een 90 V8 maar was er niet weg van. Zijdezacht soepel en perfect doseerbaar in het terrein maar de latere 90 Td5 was zoveelvéél beter. Helaas gerold en afgeschreven
Hier toen een Santana Cazorla 109 3,5 l. 6 cil. diesel gekocht.
Originele Santana aanhanger erachter en van op de strobalen in die aanhanger, vriendin rijdend/sturend, paarden mee getraind volgens Kikuli methode.
ikke schreef:Huertecilla schreef:Had ooit een 90 V8 maar was er niet weg van. Zijdezacht soepel en perfect doseerbaar in het terrein maar de latere 90 Td5 was zoveelvéél beter. Helaas gerold en afgeschreven
Hier toen een Santana Cazorla 109 3,5 l. 6 cil. diesel gekocht.
Originele Santana aanhanger erachter en van op de strobalen in die aanhanger, vriendin rijdend/sturend, paarden mee getraind volgens Kikuli methode.
Punt waarom die oude V8 interessant is, zijn de belastingregels in NL. In NL is de V8 tegen 1/3 van de kosten te rijden ten opzichte van de td5.
Iets met bijzondere old-timerregels en zo.
Huertecilla schreef:Daks schreef:Hebben jullie overigens een idee voor behendigheidsproeven?
Niet echt gericht op snelheid maar meer op autokennis kwam bochten en lengte van de auto
Parallel (achteruit) inparkeren.
Driepunts keren.
In één keer, draaicirkel, keren.
Parkeerautomaat uitgang met stoepranden simuleren
De wip.
Tafeltennis-bal platrijden met binnenste achterwiel in een lange bocht; snelste tijd wint.