Cryptocurrency

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:22

Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.

Ik heb wel de indruk dat de Bitcoin gedoemd is te 'mislukken' juist omdat hij nu slechts gebruikt wordt voor 'aandelen handel'.

Toevallig doe ik er nu ook een beetje aan mee. Via de app van Bux, best toegankelijk omdat je met een inleg van een paar tientjes kan meedoen.

Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:24

Kelly_ann schreef:
Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...


Dat klopt niet. Als de je inzet op BTC (Bitcoin) en hij stijgt in waarde, stijgt jouw inzet dus ook.
Op het moment dat hij daalt, raak je je inzet ook langzaam kwijt.

De waarde kan niet stijgen en dat je dan verlies draait.

Edit: ik post als ik zo thuis ben een bericht om de posts hierboven wat uit te leggen :)
Laatst bijgewerkt door DrFurioux op 22-12-17 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:41

Er is tot nu toe nog geen informatie in dit topic naar voren gekomen dat mij enig vertrouwen in deze vorm van valuta geeft...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:47

Nee mij ook niet. De daling van afgelopen nacht is eerder een bevestiging dat je er uit de buurt moet blijven omdat er onverklaarbare dingen mee kunnen gebeuren. Hihi

Ik denk dan aan ene mevrouw Brink en world online, stijg stijg stijg pffrrrrrttt

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:48

Kelly_ann schreef:
Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.

Ik heb wel de indruk dat de Bitcoin gedoemd is te 'mislukken' juist omdat hij nu slechts gebruikt wordt voor 'aandelen handel'.

Toevallig doe ik er nu ook een beetje aan mee. Via de app van Bux, best toegankelijk omdat je met een inleg van een paar tientjes kan meedoen.

Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...


En voor crimineel geld niet te vergeten... daarom blijft virtuele valuta op dit moment relevent. Dit is gewoon een makkelijke manier van geld witwassen en daar gaat heel veel geld in om. Dus die bubbel zal niet zomaar instorten

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:57

DrFurioux schreef:
Dat klopt niet. Als de je inzet op BTC (Bitcoin) en hij stijgt in waarde, stijgt jouw inzet dus ook.
Op het moment dat hij daalt, raak je je inzet ook langzaam kwijt.



Ik koop ook geen aandelen, BUX is een 'gokspel' waarbij je kan inzetten op stijging of daling van een bepaalde koers :)*

Om de verwarring over de beurs compleet te maken :')

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:00

Bux is zeker geen spel, je kan op Bux gewoon hele mini-fragmentjes van aandelen kopen. Dat is vooral voor jongeren heel aantrekkelijk omdat je geen grote investeringen hoeft te doen en het vanuit huis kan doen, waardoor het leuk is om eens met wat wisselgeld te kijken of je er oog voor hebt en of je er wat aan kan verdienen. Dit zijn wel altijd hele kleine bedragen. Het 'spel' aspect is dat je met nepgeld kan oefenen, waarbij wel de echte beurskoersen aangehouden worden maar je niet daadwerkelijk iets koopt.

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:02

xSCWx schreef:
Welke app is dit? Ziet er handig uit.

CoinStats. Erg makkelijk, en je kan ook invullen hoeveel coins je hebt van welke crypto, plus voor welk bedrag je ze gekocht hebt zodat hij automatisch bijhoudt wat de winst/verlies is van je investering.

xSCWx schreef:
Ik kan nogsteeds geen munten kopen op LiteBit dus ik koop ze ergens anders.

Klopt. Litebit.eu koopt zijn eigen voorraad in. Het is GEEN exchange waar coins verhandeld en geruild worden. Litebit koopt munten in, en verkoopt die zodat jij makkelijk kan kopen (middels iDeal bijvoorbeeld). Terwijl de meeste exchanges alleen credit card en SEPA (3 dagen verwerkingstijd) ondersteunen.

Annenas schreef:
kun je hem dan zomaar weer inwisselen voor euro’s? Of moet je opzoek naar een koper?

De coins worden verhandeld op zogeheten exchanges. Je kan daar dus coins kopen en verkopen. Coins die verkocht worden, worden weer beschikbaar voor andere kopers. Dit gebeurd als het ware op een soort markt. Je hoeft dus geen koper te zoeken. En ja, je kan het zo om laten zetten in FIAT (tastbaar geld: EUR, USD, enz.) wat je dus weer op hun beurt kan laten uit betalen op je rekening.

Kelly_ann schreef:
Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.

Dit klopt. Veel mensen hebben een "alert" aangezet om zichzelf te laten weten wanneer een coin een bepaalde waarde heeft bereikt. De persoon in kwestie kan er dan voor kiezen om de coin te kopen/verkopen. Aangezien veel mensen 20.000 als de maximum waarde zien, en dus hun coin hebben verkocht is de vraag ernaar gedaald, en dus de waarde ook. Dit werkt hetzelfde als met aandelen.

Daarom is de koers dus ook zo onvoorspelbaar. Je hebt met veel individuen te maken die allemaal onvoorspelbaar zijn. Echter, als je je verdiept in de crypto wereld, kun je een deel wel zien aankomen/voorspellen.


Kuggur schreef:
Er is tot nu toe nog geen informatie in dit topic naar voren gekomen dat mij enig vertrouwen in deze vorm van valuta geeft...

Ik zou mezelf ook niet alleen op 1 plek laten informeren. Er staat genoeg op Google en Youtube die je van alles kunnen uit leggen hoe Cryptocurrency (versleuteld geld) werkt en hoe je eraan kan verdienen (en verliezen).

Lienek schreef:
En voor crimineel geld niet te vergeten... daarom blijft virtuele valuta op dit moment relevent. Dit is gewoon een makkelijke manier van geld witwassen en daar gaat heel veel geld in om.

Klopt. Maar eerlijk is eerlijk. Dat kan met FIAT ("normaal geld" zoals EUR en USD) ook.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:11

DrFurioux schreef:
Lienek schreef:
En voor crimineel geld niet te vergeten... daarom blijft virtuele valuta op dit moment relevent. Dit is gewoon een makkelijke manier van geld witwassen en daar gaat heel veel geld in om.

Klopt. Maar eerlijk is eerlijk. Dat kan met FIAT ("normaal geld" zoals EUR en USD) ook.


...in hoeverre hebben de handelaars op deze 'exchange'punten (websites etc)
dezelfde verplichtingen om transacties van 6000 euro of meer te melden?

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:17

Janneke2 schreef:
DrFurioux schreef:
Klopt. Maar eerlijk is eerlijk. Dat kan met FIAT ("normaal geld" zoals EUR en USD) ook.


...in hoeverre hebben de handelaars op deze 'exchange'punten (websites etc)
dezelfde verplichtingen om transacties van 6000 euro of meer te melden?

Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik weet in ieder geval dat als ik 10.000 euro laat overmaken (omdat dat bijvoorbeeld de winst is van een coin) ik dat aan niemand hoef te melden.
Ik hoorde wel een gerucht (maar dat heb ik nog niet gechecked) dat er in 2018 wel belasting over gevraagd kan worden (iets van 3%).

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:00

NathalietjeB schreef:
Iemand die mij in jip en janneke taal wil uitleggen hoe t werkt? :o snap dr niks van

Je koopt een crypto coin en op basis van vraag en aanbod gaat de prijs omhoog of omlaag. Als je op het goede moment inkoopt kan je snel winst hebben. Dus altijd eerst kijken wat de munt afgelopen week, dag en uir heeft gedaan. Op basis daarvan kan je wel ongeveer voorspellen of hij wel of niet gaat dalen/stijgen.

Als je je munt wil verkopen ga je naar bv litebit.eu of anycoin.eu en dan kan je je munt verkopen. Zij zijn het “wisselkantoor”

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:26

xSCWx schreef:
NathalietjeB schreef:
Iemand die mij in jip en janneke taal wil uitleggen hoe t werkt? :o snap dr niks van

Je koopt een crypto coin en op basis van vraag en aanbod gaat de prijs omhoog of omlaag. Als je op het goede moment inkoopt kan je snel winst hebben. Dus altijd eerst kijken wat de munt afgelopen week, dag en uir heeft gedaan. Op basis daarvan kan je wel ongeveer voorspellen of hij wel of niet gaat dalen/stijgen.

Als je je munt wil verkopen ga je naar bv litebit.eu of anycoin.eu en dan kan je je munt verkopen. Zij zijn het “wisselkantoor”

:j Goed uitgelegd.

Tip 1:
Voor de mensen die met bedragen rond de 100 euro willen beginnen raad ik de volgende munten aan:
- Verge (XVG)
- Electroneum (ETN)
- ReddCoin (Redd)
- Ripple
- Digibyte (DGB)
- Tron

Dit zijn munten waarbij je veel aantallen kunt kopen, omdat ze nu allemaal onder de euro inkoopwaarde zijn.

Wel moet je eerst een andere munt kopen en deze omwisselen met een van de bovenstaande munten om aan een munt te komen.

Zelf gebruik ik Cryptopia en sinds kort Polienex als exchange. Deze twee zijn een van de vele exchanges waar je kan handelen in cryptovaluta. Neem eens een kijkje op de volgende website daar staat alles goed uitgelegd over Cryptopia.

https://www.bitcoinsaltcoins.nl/cryptopia-uitleg-en-stappenplan-exchange/

Als je munten om wilt wisselen gebruik dan nooit bitcoin zelf maar andere munten waar de fee's (toeslag) niet zo hoog zijn.

De volgende munten kun je laten omwisselen bij Cryptopia voor andere munten:
- BTC (hoge fee en duurt lang)
- LTC
- USDT
- Dogecoin (Dit is mijn voorkeur)

en bij Polienex zijn dat:
- BTC (hoge fee/duurt lang)
- ETH
- XMR
- USDT

Kijk goed van te voren naar de munt die je wilt omwisselen op welke exchangewebsites ze beschikbaar zijn.
Niet alle munten zijn namelijk overal te verkrijgen!

Tip 2:
Koop een munt wat in de top 100 staat van de cryptocurrency's.
Daar staan nog genoeg goedkope munten die je kunt kopen.
Kijk wel van te voren wat het doel van het muntje is, zelf vind ik dat belangrijk.
Niet alle munten in de top 100 gaan snel en veel stijgen.
De top 100 kun je vinden in de onderstaande link.

https://coinmarketcap.com


Tip 3:
Koop je munten en bewaar ze, de koerst stijgt en daalt.
Verkoop dus nooit zomaar je munten in een daling!!!
Dit aangezien de koers vaak weer aantrekt en als jij je munten verkoopt maak je verlies.


Succes iedereen! Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.


Edit:
Tip 4:
Gebruik Blockfolio op je mobiele telefoon. zo kun je snel zien als je winst of verlies hebt! :j

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:35

@knettergard, ik heb Ripple niet eerst hoeven omruilen met andere crypto coin hoor? Heb het direct in mijn wallet laten zetten. De andere munten heb ik niet dus zou ik niet weten

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:35

Kelly_ann schreef:
Ik begrijp dat de sterke daling nu komt omdat veel mensen gingen verkopen toen de 20.000 bereikt was.

Ik heb wel de indruk dat de Bitcoin gedoemd is te 'mislukken' juist omdat hij nu slechts gebruikt wordt voor 'aandelen handel'.

Toevallig doe ik er nu ook een beetje aan mee. Via de app van Bux, best toegankelijk omdat je met een inleg van een paar tientjes kan meedoen.

Vorige week riep een vriend - de Bitcoin gaat dalen!. Ik heb daar toen op ingezet. Daarna steeg hij enorm, tot wel 70% verlies voor mij. En vanmorgen zie ik dat ik 25% in de plus ga...

Dit is echt onjuist!!! Dit is een correctie.
Als je kijkt na hoeveel de bitcoin is gestegen in 2 maanden, dan valt deze correctie nog erg mee.
Veel mensen gaan door de drop/daling weer BTC inkopen, dus dat gaat vanzelf weer aantrekken en waarschijnlijk word BTC alleen maar meer waard. Je moet het niet per dag bekijken, maar op lange termijn :j.

Bij stijgingen horen nou eenmaal dalingen :)

Edit: Ik zie in mijn blockfolio ook dat ik verlies heb, omdat er een drop is geweest :)
Maar ik weet ook weer dat er een stijging aankomt en op lange termijn kan de markt echt veeeel meer stijgen :j
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 22-12-17 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:36

xSCWx schreef:
@knettergard, ik heb Ripple niet eerst hoeven omruilen met andere crypto coin hoor? Heb het direct in mijn wallet laten zetten. De andere munten heb ik niet dus zou ik niet weten

Klopt, deze kun je inderdaad zo kopen, maar bij sommige exchange websites moet je ze eerst omruilen.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:43

karuna schreef:
Alleen een paard is tastbaar en meestal niet gemaakt door criminelen.

Want vraag wie bepaald hoeveel bitcoins er uitgegeven worden? Wie doet het daadwerkelijk? Is daar dan wel controle op of kan elke criminele organisatie erin stappen? Wat kun je er mee? Kun je naar de winkel gaan en ermee betalen? Kun je een bitcoin oid omzetten in echt geld? Of blijft het een digitale vage handel in 1 en 0?

En wie zegt dat er niet ee gemanipuleerd wordt? Is daar garantie en of controle op?


Ik ben masterstudente criminologie en ik heb hier een college over gehad. Ik kan je vertellen dat bitcoin en andere cryptocurrencies vaak gebruikt worden/werden voor criminele doeleinden omwille van hun beperkte traceerbaarheid. Toch is er de laatste jaren wat aan gedaan en is het al lang geen anoniem betaalmiddel meer.
Het is ook niet "gemaakt door criminelen" en is volkomen legaal.

Er is een beperkt aantal bitcoins (21miljoen) en er worden er geen bijgemaakt waardoor de prijs van 1 bitcoin enorm de hoogte ingaat als er veel vraag naar is.
Iedereen koopt ze nu omdat iedereen ze koopt, net als een rage. Maar je kan er eigenlijk momenteel bitterweinig mee kopen. Er zijn wel instanties die betaling met bitcoin aanvaarden (vb. Mobile Vikings van Base hier in België) maar het gebruik vergt vrij hoge administratiekosten en heel veel energie waardoor het beter is om met minder waardevolle cryptocurrency te betalen. Helaas worden die op nog minder plaatsen aanvaard. Daarom blijft gewoon geld (je geldbriefjes stellen trouwens waarde in goud voor maar goud is moeilijker om in je zak bij te houden) het meestgebruikte middel.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:51

Klopt. Volgens mij kun je er ook al bij bepaalde MacDonalds filialen mee betalen :).
Ze zijn er wel mee bezig om het steeds breder aan te pakken.

Ik zie het eigenlijk niet als een crimineels iets, Je hebt echt enorm veel verschillende currency's waar je in kunt investeren en iedere coin heeft zijn eigen doel.
Ik zie het als een nieuwe revolutie net zoals internet, want toen er internet kwam was ook iedereen heel sceptisch en ook waren mensen sceptisch over het gebruik van een mobiele telefoon.
Met blockchain heb je meer zeggenschap over je eigen geld en dat zie ik als een positief iets.

Bovendien is alles veel groter als alleen bitcoin zelf :).

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:32

Snap er denk nog steeds weinig van :o maar hoeveel winst kun je maken met t kopen van zo'n munt

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:42

NathalietjeB schreef:
Snap er denk nog steeds weinig van :o maar hoeveel winst kun je maken met t kopen van zo'n munt



Dat is afhankelijk van de waarde van inkoop en op moment van verkoop.
Je kan het op 2 manieren aanvliegen.
Daghandelen of langetermijn.

Bij dag handelen is het met lage prijs inkopen en bij een hogereprijs meteen weer verkopen.

Langetermijn is vasthouden en kijken wat de prijs over een week, maand, jaar of jaren is.
En hierbij niet meteen gespannen worden als de prijs wat inzakt.

Het is bij daghandelen opletten op het pump and dump
https://www.bitcoinsaltcoins.nl/is-pump-and-dump-pd/



Winst is dus gekoop inkopen en duurder of duur verkopen.
Bitcoin is ooit begonnen met centen.
Dus had je bijvoorbeeld voor 1 cent 1 bitcoin
Die zelfde 1 bitcoin is nu ~ 10.000 a 12.000 euro waard

Heb je in het verleden in centen tijd voor 1 euro 100 bitcoins gekocht dan kan je nu voor die zelfde 100 munten 100 x 10.000 euro doen.
Het is dus vraag en aanbod en ook een beetje wat de gek er voor geeft en hoe groet is de hype.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:17

Ik heb een cryptomunt overgemaakt naar mijn litebit.eu Wallet , de transactie is goedgekeurd. Iemand enige idee wanneer dit verschijnt in de Wallet? Staat nog op 0 (sinds zo'n 5 minuten). Ik bedacht me later pas dat je natuurlijk ook direct kan overmaken naar je rekeningnummer, doink 8)7

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:19

xSCWx schreef:
Ik heb een cryptomunt overgemaakt naar mijn litebit.eu Wallet , de transactie is goedgekeurd. Iemand enige idee wanneer dit verschijnt in de Wallet? Staat nog op 0 (sinds zo'n 5 minuten). Ik bedacht me later pas dat je natuurlijk ook direct kan overmaken naar je rekeningnummer, doink 8)7


Dat ligt aan de munt. Bitcoin kan wel een dag duren. Sommige altcoins zijn met een minuutje over.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:22

NathalietjeB schreef:
Snap er denk nog steeds weinig van :o maar hoeveel winst kun je maken met t kopen van zo'n munt

...er zijn wat administratiekosten,
verder is jouw eventuele winst precies zo groot als het verlies van een ander.
Of andersom.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:25

@Shiloh gaat om de Gulden. Er staan ook geen pending deposits. Zucht als ik nou eens eerder nadenk :')

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:27

PascalB schreef:
Het is dus vraag en aanbod en ook een beetje wat de gek er voor geeft en hoe groet is de hype.


Er zit wel meer achter. Het doel van de munt, welke mensen staan erachter, hoe goed zitten de plannen in elkaar, is het een sterk concept, potentie, etc.

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:31

Klopt
Maar was nav de vraag van NathalietjeB, om het simpel te houden.
Tuurlijk zijn er veel meer factoren.
Ga maar eens kijken per land/regio of Market dan kan de prijs ook van een zelfde munt ook weer anders zijn.