Cryptocurrency

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:52

xSCWx schreef:
Ik heb een cryptomunt overgemaakt naar mijn litebit.eu Wallet , de transactie is goedgekeurd. Iemand enige idee wanneer dit verschijnt in de Wallet? Staat nog op 0 (sinds zo'n 5 minuten). Ik bedacht me later pas dat je natuurlijk ook direct kan overmaken naar je rekeningnummer, doink 8)7


Kan wel een paar uur duren als je pech hebt, Hangt net af van hoe druk het netwerk en de site is en het systeem achter de munt. Nou is de Gulden een relatief snelle munt, maar litebit niet zo snel geloof ik.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:39

Is allemaal goed gegaan :D maar LiteBit is inderdaad de snelste niet pfff alle munten staan sowieso op 0 elke keer, kan niks kopen.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:40

Hebben jullie de stijging van Verge gezien? :wow:

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:45

Ik sluit me graag aan in dit topic. Ben me er een beetje over aan het inlezen.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 02:17

Zo, he-he, eindelijk weer munten beschikbaar. Ik ga de Reddcoin kopen, die is erg belovend. Even wachten want hij gaat nog dalen zo. Valt me op dat de munten ‘s nachts altijd flink zakken om dan ‘s middags te pieken

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 06:46

xSCWx schreef:
Zo, he-he, eindelijk weer munten beschikbaar. Ik ga de Reddcoin kopen, die is erg belovend. Even wachten want hij gaat nog dalen zo. Valt me op dat de munten ‘s nachts altijd flink zakken om dan ‘s middags te pieken


Dat s'nachts zakken heeft volgens mij te maken met de aziatische markt die opengaat als het bij ons 12 uur snachts is. Azië heeft een zeer groot aandeel in de bitcoin, las ergens 80%, en ook in altcoins hebben zij een groot aandeel. In Azië wordt nu de regelgeving aangescherpt, dat is mogelijk een verklaring waarom er zoveel verkocht wordt.

Voor wie overigens twijfelt: zal ik nu kopen/verkopen of een paar uur wachten tot deze munt nog meer stijgt/daalt? Persoonlijk vind ik de korte termijn voorspellingen van bitcoinforecast en altcoinforecast vaak erg correct. Helaas staan niet alle altcoins, zoals de Gulden, erop. De langetermijnvoorspellingen moet je echter wel met een korreltje zout nemen.

DrFurioux

Berichten: 54
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:35

Weet wel dat het soms vervelend is om Litebit te gebruiken. Als je bijvoorbeeld Reddcoin wilt kopen, moet je voor minimaal 250 euro kopen. Voor Verge volgens mij 100, maar dat kan ondertussen ook gestegen zijn (na die heerlijke stijging van gisteren).
Tevens moet je bij Litebit wachten tot ze voorraad hebben, en dan kun je dus niet kopen wanneer de koers het laagste is als er op dat moment geen voorraad is.
Er komt gemiddeld elk kwartier voorraad. En afhankelijk van de coin zijn sommige al binnen 1 minuut weg.

Op een Exchange (zoals Bittrex en Binance) kun je zelf bepalen hoeveel je van een coin neemt. Alleen is dan weer het nadeel dat je eerst een grote coin moet kopen (zoals Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) of Litecoin (LTC)) en dat je die dan moet omzetten naar de coin die je oorspronkelijk wilde. En dan zit je weer met transactie kosten. Die niet heel hoog zijn, maar het is er wel.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:10

Als je dogecoin omwisselt voor een andere munt op cryptopia, vallen de transactiekosten erg mee.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:14

Litebit is denk ik niet zo goed bestand tegen de drukte waar ze nu mee te maken krijgen, staat ook op de site. Reddcoin is al vanaf €100 te krijgen DrFurioux. Tenminste, vannacht wel (je kan de laatste 1000 transacties bekijken). Ik vistte net achter het net want toen ik wilde gaan kopen (koers zakte) was ineens alles op :')
Litecoin wil ik momenteel niet wisselen aangezien ik daar nu wat verlies op heb dus ik wacht tot hij aantrekt.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:25

xSCWx: Opzich maakt het niet uit als je nu wacht of nu haalt, want de koers van Reddcoin trekt ook weer aan, dus waarschijnlijk ben je in de toekomst alleen maar meer geld kwijt :) Het ligt er natuurlijk aan hoeveel LTC is gezakt :)

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:32

LTC: van de €200 die erin zat heb ik nu nog €165. Hij stijgt ook wel weer richting €185 maar hoger dan dat is ‘ie de afgelopen dagen niet gekomen.

Yavanna

Berichten: 2655
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:34

Wat een goede uitleg van een aantal!
Maar ik kom niet veel tegen over een wallet... het is verstandiger om een hardware wallet te kopen, ipv alles in een online wallet te zetten.
Heb je dan een hack op de site waar jij je coins hebt staan, ben je ze kwijt. Met een hardware wallet, dus je coin portemonnee, heb je dat niet.
Een goede is bv ledger nano s.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:45

Je moet doen wat goed voor je voelt! 100% zekerheid heb je toch niet

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:53

Ik zou in ieder geval niet te gekke doen.

Mensen die actief handelen in crypto zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. De standaard bear/bull patronen gaan, dergelijke handelaren zich op baseren, gaan alle kanten op, het zijn hele onrustige dagen. Wacht tot na de feestdagen. Er is geen enkele voorspelling te doen. Heb je de grotere coins (ethereum, bitcoin, litecoin, bitcoin cash. Houd ze vast.

Zet een ruime stop-loss voor het geval dat het compleet crasht, wat mogelijk maar niet waarschijnlijk is. De meeste verwachten dat het zich de komende dagen zal uitlevelen rond de waardes van de afgelopen 2 dagen, en dan na de feestdagen weer gaat stijgen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-12-17 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:54

Ik zit er ook een beetje aan te denken om wat cryptomunten te kopen. Kan best 100-200 euro missen en als ik daar 20 euro "winst" uit haal is het al meer dan een jaar op een spaarrekening. Na wat research spreekt de Gulden me wel aan. Voelt wat veiliger omdat het Nederlands is ofzo.

Ik volg, zodat ik me wat meer kan inlezen.

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:00

Reden dat ik lange termijn voor OmiseGo ben gegaan is dit filmpje:

https://youtu.be/iIW0biRexNo

Ik volg deze man nu een paar dagen, en die heeft er echt goed zicht op.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:17

Wij hebben er ook in belegd. Pas onze inzet verdubbeld dus hebben de inzet eruitgehaald zodat we nooit meer verlies kunnen draaien. Alles wat er nu opstaat is winst. (Heb hier een te zwak hart voor dus voor mij weer stukje gerustheid :+ )

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:02

Yavanna schreef:
Wat een goede uitleg van een aantal!
Maar ik kom niet veel tegen over een wallet... het is verstandiger om een hardware wallet te kopen, ipv alles in een online wallet te zetten.
Heb je dan een hack op de site waar jij je coins hebt staan, ben je ze kwijt. Met een hardware wallet, dus je coin portemonnee, heb je dat niet.
Een goede is bv ledger nano s.


Ga idd als het even kan voor een hardware wallet.

Er zijn helaas een aantal mensen op de vervelende manier achter gekomen dat een hardware wallet beter is.
Door hacks maar ook dat de eigenaar van de website zelf de rekeningen heeft geplunderd en daarna op vakantie is gegaan. :+

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:21

Ik wil misschien hier ook mee beginnen... Maar vanaf hoeveel geld zouden jullie voor een hardware wallet gaan? Litebit is een goede start heb ik begrepen, en vanuit daar kun je eventueel coins overboeken naar een site als cryptopia ofzo?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:23

Hier ook guldens, beetje op een verkeerd moment ingestapt, maar vooral voor de ‘leuk’. Nu meer inlezen en wellicht binnenkort weer wat aankopen. Dit jaar dan maar een keer geen staatslot :D

Yavanna

Berichten: 2655
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:44

Je kan een hardware wallet al voor kleine brdragen gebruiken... wel doen, beter safe than sorry

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:00

Welke munten hebben jullie allemaal?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:08

ik ga even meelezen

Gulden

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:21

Selina schreef:
Wij hebben er ook in belegd. Pas onze inzet verdubbeld dus hebben de inzet eruitgehaald zodat we nooit meer verlies kunnen draaien. Alles wat er nu opstaat is winst. (Heb hier een te zwak hart voor dus voor mij weer stukje gerustheid :+ )


Dat wil ik dus ook proberen, en dat je vanuit de winst weer kunt verdubbelen! Welke munten heb Jij?

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:51

Kimmie schreef:
Selina schreef:
Wij hebben er ook in belegd. Pas onze inzet verdubbeld dus hebben de inzet eruitgehaald zodat we nooit meer verlies kunnen draaien. Alles wat er nu opstaat is winst. (Heb hier een te zwak hart voor dus voor mij weer stukje gerustheid :+ )


Dat wil ik dus ook proberen, en dat je vanuit de winst weer kunt verdubbelen! Welke munten heb Jij?


Nu alleen bitcoin en litecoin. In het begin alles verspreid over zes munten.