[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:09

Wij hebben woensdag de sleutel gekregen van ons ‘paarden aan huis in Brabant project’. Beetje vergelijkbaar, dus super leuk om jullie te volgen :j

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:15

Ze zijn thuis <3 <3 <3

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:49

Heerlijk he, Ik kijk 5,5 jaar na de verhuizing nog steeds regelmatig <3 naar buiten: er staan paarden in de tuin <3

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:54

Jeej ze zijn thuis *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* heel gaaf plaatje hoor <3

pien_2010

Berichten: 43729
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:45

pol013 schreef:
Heerlijk he, Ik kijk 5,5 jaar na de verhuizing nog steeds regelmatig <3 naar buiten: er staan paarden in de tuin


Hier ook en nu bij TS ook *\o/*

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 15:48

Wat een leuke reacties allemaal, maakt mijn vreugde nóg net wat groter haha :D Ik heb hopelijk vanavond tijd om weer even wat uitgebreider te reageren.. maar we zijn druk bezig met onze draai te vinden.. :+: Net een eerste verkennend rondje gereden, even lekker een half uurtje weg..

Afbeelding

En zoveel verschillende soort natuur kunnen zien :+:
De straat uit rechts, komen we gelijk op dit pad:

Afbeelding

Via wat traditionele bospaadjes komen we tot onze blijde verbazing een ruiterpad tegen!

Afbeelding

Deze kringelt wat door een prachtig landschap van struiken, bomen en weides (het slingerpaadje onderaan de plattegrond) waarna je uitkomt tussen de weilanden, met heerlijk de koetjes in de wei <3

Afbeelding

Via een paadje langs het maïs (zo heerlijk beschut :+: )..

Afbeelding

Komen we uit op een lekker breed, recht zandpad.. waar we heerlijk even het gas open hebben getrokken.. even de wind door onze haren en de drukke gedachtes achter ons latend <3 Wat is dat toch fijn.... :+:

Afbeelding

Thuis lekker even afkoelen onder een koude straal..

Afbeelding

En uiteraard gelijk in 't zand liggen :):) 8-)

Afbeelding

Wat waren ze blij dat hun leider er weer was :') Vinden ze toch nog wel een dingetje hoor.. zo 'alleen' achterblijven _O- Stelletje mutsen bij elkaar hahaha :=

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:49

Hihi die kevin op de laatste foto :+ die verzuipt bijna

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:23

Heerlijk hoor! Ik kom echt een keer met Mo op ´vakantie´!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:06

Oh heerlijk ritje!
Hier ook, we moeten alleen een kilometer over de weg (waar soms nog best hard gereden wordt) naast de deur is nog fijner!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:41

Ik zie wildert staan,dan zit je ook vlak bij de ruchpense hei als ik het goed heb.Dan zit je aan de goede kant van Zundert :) Kan je uren rijden.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:39

Een stille volger. Kan het nu niet laten om te reageren. Wat heerlijk om ze zo te zien staan en hoe getroffen heb je het met zon geweldige uitrij mogelijkheid bij huis.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:14

Hey, fijn dat ze thuis staan. En wat kan je heerlijk rijden zo!! Daar ga je echt geen spijt van krijgen qua afstand ed.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:35

Oooo wat heerlijk om ze nu allemaal bij je te hebben <3
Fijn dat je zo’n mooi uitrij gebied hebt!

xjessie74

Berichten: 513
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:27

Hey....wat leuk om je hier tegen te komen. Ik herken lieve Tamme en Kevin nog!! Dochterlief heeft jaaaaaren geleden eens op Kevin door de wei gehobbeld. (Na een fotoshoot van Tamme en een rooie auto....).
Wauw...wat hebben jullie een gaaf plekkie zeg! Super mooi. Gaaf dat je ze lekker aan huis hebt nu zeg.
Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe avontuur!
Ik duik weer onder mn steen om mee te lezen.

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:25

Dat is nog eens een leuke update :D geweldig plekje hoor zo <3

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:32

Ik blijf in herhaling vallen haha, maar te leuk om alle reacties te lezen <3


KDonna schreef:
Wij hebben woensdag de sleutel gekregen van ons ‘paarden aan huis in Brabant project’. Beetje vergelijkbaar, dus super leuk om jullie te volgen :j


Wat leuk! :D Hebben jullie er ook een topic van?

DeniseES schreef:
Ze zijn thuis <3 <3 <3


Jaaaaaa <3 <3 Zo gek...

pien_2010 schreef:
pol013 schreef:
Heerlijk he, Ik kijk 5,5 jaar na de verhuizing nog steeds regelmatig <3 naar buiten: er staan paarden in de tuin


Hier ook en nu bij TS ook *\o/*


Haha jaa, tis nog zo onwerkelijk.. dan wordt je wakker, kijk uit je raam, zie je die pony's lopen met z'n allen <3 :+:

quera schreef:
Hihi die kevin op de laatste foto :+ die verzuipt bijna


Hey! Jij ook hier :D Wat leuk! :+:
Ja lachen hè :') Kleine pony in 't lange gras haha

Robijntjah schreef:
Heerlijk hoor! Ik kom echt een keer met Mo op ´vakantie´!


Jaaa leuk! :D :):)

Jes schreef:
Oh heerlijk ritje!
Hier ook, we moeten alleen een kilometer over de weg (waar soms nog best hard gereden wordt) naast de deur is nog fijner!


Dat is wel zonde.. ik hoef echt maar een paar meter over een verharde weg, waar ook hard gereden wordt. Maar heb nog niet mogen ontdekken of ze nog steeds zo hard rijden, als je er met een paard rijdt... :P

beatje schreef:
Ik zie wildert staan,dan zit je ook vlak bij de ruchpense hei als ik het goed heb.Dan zit je aan de goede kant van Zundert :) Kan je uren rijden.


Rucphense heide is net de andere kant van Zundert helaas, maar is een kwartiertje met de trailer 8-) vind ik ook prima haha.. vanuit huis kunnen we ook uren rijden, maar dan moeten we af en toe een weiland oversteken :P

xjessie74 schreef:
Hey....wat leuk om je hier tegen te komen. Ik herken lieve Tamme en Kevin nog!! Dochterlief heeft jaaaaaren geleden eens op Kevin door de wei gehobbeld. (Na een fotoshoot van Tamme en een rooie auto....).
Wauw...wat hebben jullie een gaaf plekkie zeg! Super mooi. Gaaf dat je ze lekker aan huis hebt nu zeg.
Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe avontuur!
Ik duik weer onder mn steen om mee te lezen.


Oh echt! Wat leuk! :D Dankjewel, en gezellig dat je volgt :D

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:54

En daar is Kaatje dan! :+: Gisteravond heb ik haar opgehaald <3 Ze is zo leuk!! Nog wel heel erg schuw, maar dat komt hopelijk wel goed.. lastig zorgen voor een drachtige merrie als je haar niet kan pakken/aanraken... als je d'r eenmaal hebt kan je haar wel gewoon overal aanraken enzo (ze is ook nog naar de smid geweest vlak voordat ik haar op kwam halen), dus dat is wel fijn! Ben benieuwd of we haar uit haar schulp kunnen krijgen :+: Als jullie tips hebben, hoor ik het graag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De mannen zijn in ieder geval erg van haar gecharmeerd _O-

Afbeelding

Afbeelding

Vooral kleine Kevin vindt haar helemaal fantastisch, alsof ie door heeft dat het zijn 'soortgenootje' is :') Maar hij moet toch echt nog even wachten.. eerst mag ze rustig bijkomen van alles, en wat meer naar ons toetrekken, en d'r veulen krijgen.. en dan gaan we eens voorzichtig kijken of Kevin en Kaatje vriendjes willen worden :+:

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:05

Wat een zoete foto die snoet van Kevin richting haar.

En wat heb je een prachtige Fries! Was is haar afstamming?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:08

Wat hebben jullie een mooi plekje zeg! En nu de paarden thuis, dat gevoel is zo fijn <3
W.B.T jullie nieuwe dame, toen ik hier in januari heen verhuisde kon ik mijn schetje zo goed als nooit aanraken. Zij gingen elke nacht op stal, hij was nog geen jaar dus zag mijn merrie als zijn nieuwe moeder en volgde haar overal. Zo raakte hij mij makkelijker gewend en een week of 4 later was pakken geen probleem meer.
Geef haar wat tijd maar probeer dagelijks 1 of meerdere momenten iets te doen. Ik weet niet of jullie ze brokken voeren. Zo ja, ga er lekker eventjes bij in de buurt zitten als ze eet en kom dan elke keer wat dichterbij.
Maar gaat helemaal goed komen met jullie :D :D

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:33

Wat bij modesta goed werkte was veel korte positieve momenten pakken. En uitvoerig belonen wanneer ze zelf initiatief nam!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:34

Ahh, wat een schatje ook.

Ik zou eerlijk gezegd af en toe erbij gaan zitten en als ze komt alleen een aai en een lief woordje. Niet alleen bij haar komen om haar te pakken. Dus dat ze ook leert gezellig te komen doen.

En heel eerlijk; een beetje omkopen.

Ik ben echt totaal niet van snoep en voertjes, maar mn merrie was door stomme mensen ietsjes vertrouwen kwijt en je moet ze toch kunnen pakken in nood. Dus als ze kwam aaien en weer laten lopen, zodat het niet altijd vangen werd.
Maar als ik haar wel wilde pakken, gaf ik haar toch een snoepje op het moment dat ik haar had. Dan levert het gewoon iets op.

Maar ik maak daar niet iets standaard van, dat ze gaan zeuren etc.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:37

Het motto van mijn man is dat paarden (bijna) alles doen voor een beetje eten :D

Zo krijgen onze paarden standaard een schep biks op de trailer, zodra ik dus de trailer aankoppel staan ze voor het hek te drammen om erop te mogen.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 23:44

Kimmie schreef:
Wat een zoete foto die snoet van Kevin richting haar.

En wat heb je een prachtige Fries! Was is haar afstamming?


Dankjewel :D
Hij (hengst :P ) is van Wisse408 <3

Goeie tips allemaal, daar kan ik zeker wat mee.. vanavond ben ik inderdaad een paar keer gewoon lekker bij haar in de wei gaan zitten en heb haar 's avonds haar avondeten gegeven. Maar ze wacht mooi met eten tot ik echt uit de buurt ben :P Die rust gun ik haar dan ook.. ze ziet in ieder geval dat de emmer van mij was :') En ik zit gewoon een stukkie verder in het gras, rustig tegen d'r te praten. Inmiddels heb ik Kevin naast haar gezet, zo werden ze beide rustiger (met name Kevin :') ), en zo kan ze inderdaad zien dat Kevin gewoon naar me toe komt en dat we lekker kunnen kroelen :+: Ik ben inderdaad ook niet zo van het omkopen met voer, om te voorkomen dat ze gaan bedelen/zeuren.. maar in dit geval is het misschien in 't begin wel handig, om te laten zien dat ik nog niet zo vervelend ben als dat ik eruit zie :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:57

Dat zeuren gebeurt niet zo snel als je alles zelf doet qua verzorging.

Ik loop er altijd uren doorheen, ben bezig, doe van alles, dus ze weten helemaal niet wat ik ga doen en ik kom niet standaard met een snoepje.

Als je echt elke dag je wei, paddock of stal in loopt met een snoepje dan krijg je dat gezeur.

Het lastige is dat je misschien weinig tijd hebt omdat je haar wil checken en alles. Een schichtig paardje reageert niet zo snel op positieve dingen, dus dat linken aan iets lekkers is dan even een hulpje. Dat kan je heel snel minderen en weer weglaten ook. Maar waarschijnlijk geeft ze nu meer om een snoepje dan om een aai over dr bol.
De rest komt wel als ze weet dat je goed volk bent.

En inderdaad ze zal afkijken bij Kevin.

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:09

Dat zeuren gebeurd uberhaupt niet als je ze aanleert dat een beloning alleen naar hen komt en niet bij jou te halen is :)
Gedragstraining houdt wel wat meer in dan omkopen met voer :+

Never the less, ik had het zoals jij gedaan ts, zoals je nu begint. Goed voorbeeld doet volgen en jezelf niet opdringen, maar er rustig en ontspannen bijzitten. Ik zou dus wel voerbeloning erbij houden. Dat je het goede gedrag kan belonen. En dat kan de kleinste stap zijn (naar jou kijken, in jou richting stappen, elke keer dichter in je buurt staan). Dan wordt jij steeds leuker om bij in de buurt te zijn en wordt zij er beter van (want voer).