Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:42

Qua sporthorloge blijf ik een groot Polar fan :j super goede slaaptracking ook.

BeFunny

Berichten: 10680
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:54

Maartje_M schreef:
Maar daar betaal je dan wel apart voor dus? Is dat een eenmalig bedrag?



Niet alles kost geld in die store

Deze is bijv gratis, ik heb deze app zelf niet dus weet niet hoe die werkt verder.


Afbeelding


Ook staan er gratis of betaalde watch fases op. Etc.

Ik denk als je echt een goed sport horloge wil en van Garmin dan kom je echt uit bij de Forerunner of de Fenix of de instinct. De andere vind ik zelf wat meer hebbedingen. maar de nieuwere modellen van de andere series kunnen steeds meer zoals de vivoactive 5 maar de nieuwere forerunners bijv die kunnen ook steeds meer dus die houden een voorsprong. Wel zijn die modellen idd vaak wat lomper.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:57

Urielle schreef:
CupCakes_ schreef:
Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb tot 3 maanden terug een Garmin Venu gehad tot dat deze sneuvelde tijdens een dog survival. :')

Maar nu? Mijn voorkeur gaat uit naar de Fenix serie, maar die vind ik eigenlijk nog te prijzig.
Ik doe veel aan crossfit, krachttraining, hardlopen/canicross en wil mijn algehele gezondheid wel eens bij gaan houden. Zijn er nog andere horloges die ik over het hoofd gezien heb misschien? Die een beetje richting dezelfde functies gaan maar toch wat leuker prijs budget is? :Y)

Heb jij inmiddels een keuze gemaakt? Ik wil een smartwatch met smartwatch functies, die tevens geschikt is voor krachttraining, cardio, wandelen (stappenteller) en het verbeteren van je lifestyle (bijvoorbeeld slaapmonitor) zonder dat ik gelijk de hoofdprijs betaal.

De telefoon wil ik binnenkort vervangen, dus ook Apple is evt een optie, maar ik was ook eerder richting de Garmins aan het kijken.


Wellicht dan eentje uit de Venu3 serie? Die zijn een heel stuk goedkoper dan de Fenix en Epix serie.

wendy1987

Berichten: 6955
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:23

Dat ligt er echt aan wat je wilt ook hoor, mijn vivoactive 4s, kan echt prima mee met wat ik doe vind ik.
Ja ooit wil ik de Fenix serie, maar die zijn nu nog wat te prijzig en mn vivo doet het nog prima!
Hij ziet er leuk uit, batterij fijn en kan ook contactloos betalen (wat best handig is )

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:39

De Vivoactive heeft ook al weer een opvolger. De Vivoactive5.

Ik ben er nog niet over uit dat betalen via horloge. := Je zit dan met je pincode en op mijn Instinct zonder touchy touchy zijn dat een hele hoop knopjes indrukken. :')

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:50

Ik ben toch voor een Apple gegaan. Kon bij Garmin niet helemaal vinden wat ik zocht, mooi vond en dan ook nog betaalbaar in vergelijking met een apple. Krijg hem vandaag binnen, ben benieuwd

wendy1987

Berichten: 6955
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:54

Bagheera_206 schreef:
De Vivoactive heeft ook al weer een opvolger. De Vivoactive5.

Ik ben er nog niet over uit dat betalen via horloge. := Je zit dan met je pincode en op mijn Instinct zonder touchy touchy zijn dat een hele hoop knopjes indrukken. :')

Haha, nee dan lijkt t me lastig ja!
Met touch screen is het wel te doen :))

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:27

Je kunt je pincode zelf kiezen, voor Garmin Pay, dus je kunt er ook iets van maken wat redelijk simpel te doen is.
Daarnaast hoeft die pincode maar 1x per dag, of nadat je horloge af is geweest.
Bij mijn Fenix zonder toucheren en zonder van te voren na te denken over hoe de pincode ingevoerd diende te worden, is het voor mij géén onoverkoombare handeling en vind ik het contactloos betalen met horloge handiger dan met m'n telefoon.

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:38

Ik maak er liever geen simpele pincode van. := Zonder touchscreen vind ik het dan onhandig werken. Dat is dan misschien 1 van de minpunten van mijn Instinct 2s. :') Het is voor mij op dit moment sneller om met telefoon/bankpas te betalen dan om de pincode in te voeren op mijn horloge. :=

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:50

Ik bedoelde met simpel meer 1 die handig is om het digitale draaiwiel met de knopjes van je telefoon te bedienen, zodat je niet steeds de halve cirkel door hoeft. Niet zomaar 4x0 ofzo :+

Met mijn pincode waarbij ik geen rekening heb gehouden met hoe ik die moest intoetsen op mijn niet touchscreen telefoon, betekent eenmalig die code moeten intoetsen per dag dat voor mij 1x wat meer knopjes intoetsen, een 'draaiwiel' bedienen met de omhoog en omlaag toets en het cijfer bevestigen met de enter toets. Maar maakt het daarna echt heel easy in gebruik.

Wanneer ik de code eenmaal hebt ingetoetst, is het een een kwestie van 2x een knopje indrukken op mijn horloge en dan kan ik betalen. Een activiteit starten vergt meer handelingen.
Daarbij heb ik het gevoel dat de NFC sensor van mijn horloge veel gevoeliger is dan die van mijn telefoon, betalen gaat bij mij met horloge stukken sneller, vanaf het moment dat ik mijn horloge in de buurt van het pin apparaat houd.

En ik heb juist heel bewust voor een horloge zonder touchscreen gekozen, met zweethanden tijdens het sporten het horloge bedienen gaat niet fijn met touchscreen, zwemmen en touchscreen lijkt me ook niet fijn.

8nnemiek

Berichten: 43436
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:51

Veel plezier met je nieuwe horloge, Maartje!

Ik vind Apple Pay op de horloge ook enorm handig. Laatst werkte hij even niet, en dan merk je pas hoe vaak je het gebruikt :=

Ik kwam er sinds kort achter dat mijn smartwatch net zo goed werkt aan de binnenkant van de pols, en nu kan ik em ‘s nachts weer om :D Als ik hem op de normale manier draag dan zit ie in de weg, ik lig vaak op mijn arm te slapen, maar aan de binnenkant totaal geen last meer van. Leuk om mijn slaap weer eens bij te kunnen houden!
Dragen jullie de horloge ook vaak ‘s nachts?

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:18

Dank je! Beetje jammer dat de DHL pas tussen 6 en 10 vanavond komt :))

Ik draag mijn horloge ook 's nachts, dus ik hoop dat mijn nieuwe ook comfortabel genoeg zit haha!

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:33

Ik draag mijn horloge ook in de nacht. Gisterenavond hebben we een bierproefavond gehad en nu denkt mijn horloge alleen dat ik niet heb geslapen. _O- OK, het was wel een korte nacht. :')

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:59

Ik slaap ook altijd heel onrustig na een avondje alcohol. Soms denkt m'n horloge dan dat ik helemaal niet geslapen heb. :))

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:34

Dat dus. Gelukkig had ik net de badge Sleep Savant gehaald. :D

Dat doet Garmin wel heel leuk met al die challenges en badges en dat je vrienden kunt toevoegen en challenges met elkaar kunt doen, etc. :j

CupCakes_

Berichten: 3353
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:41

Ik heb twee hands een Venu gekocht. Als mijn budget wat hoger is komt er een Fenix. Maar ik miste mijn sporthorloge toch teveel _O-

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:47

Hebben jullie hem vandaag ook gehaald?

Afbeelding

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:11

Hej hej!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen; maar ik die door de bomen het bos niet meer.

Ik ben opzoek naar een smartwatch die goed de stappen text (dus niet wanneer je je hand beweegt). Na wat speuren kwam ik uit op de Xiaomi Mi Band 7 if de fitbit charge 5. Heeft iemand ervaring met deze? Of weet iemand van jullie misschien een andere? Budget is ong 150 euro.

Betalen met de watch hoeft voor mij niet. Belangrijkste is de stappen.
Ik heb een Samsung telefoon!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8348
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:07

Trackt je telefoon die stappen niet als dat het enige is dat je zoekt? Bijna zonde om nou puur voor een smartwatch aan te schaffen. Volgens mij zijn er ook bandjes die puur alleen je stappen tellen.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:26

Muiz schreef:
Trackt je telefoon die stappen niet als dat het enige is dat je zoekt? Bijna zonde om nou puur voor een smartwatch aan te schaffen. Volgens mij zijn er ook bandjes die puur alleen je stappen tellen.


Ding is ik wil de telefoon thuis laten :')

Ja klopt! Maar ik ga toch liever voor een smartwatch omdat het buitenseizoen straks weer begint en ik mijn sportactiviteiten wil gaan bijhouden! Net als hartslag

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8348
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:31

Ja dan heb je met je telefoon of een pure stappen teller niet zo veel zin :')
Ik had een Polar Ignite (1?). Die voldeed volgens mij prima aan wat jij zoekt en had als bonus nog dat hij goed je slaap op neemt.

BeFunny

Berichten: 10680
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 13:30

Als het je puur om de stappen gaat dan zou je ook voor een Fitbit kunnen kiezen. Die heb je wel voor onder de 150. Zelfs van Garmin en ook met meer opties zoals idd slaap.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:24

Een Fitbit houdt ook je slaap bij!

Ben toch over gegaan naar een Garmin na een tijd Fitbit, maar dat kwam door wat dingetjes die ik ermee had . Dat is netjes opgelost hoor. Maar had toen besloten maar een Garmin te gaan.
Heb nu de Garmin venu 2 en ben daar tevreden mee

Bagheera_206

Berichten: 25907
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:00


kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 18:42

[quote="Bagheera_206"]Bestaat Fitbit dan nog steeds?

Ja die bestaat nog steeds.
Heb hem nu aan mijn moeder gegeven en sinds die weer nieuw is gaat het goed.
Had een editie die viel heel snel uit en was heel snel leeg.
Heb een nieuwe kast gekregen. Dus eigenlijk nieuw horloge.

Toen had ik al voor de Garmin gekozen omdat ik er klaar mee was