Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:08

Heb mijn smart watch binnen. En oké, is een goedkoopding van Wish Maar ik wil eerst kijken of het mij bevalt. En nou ben ik niet technisch, maar hij vraagt om een simkaart. Is dat bij jullie ook zo dat je een aparte simkaart moet installeren. Want die zit al in mijn telefoon waarmee ik hem heb verbonden. En er is ook ruimte voor een SDkaart is dit ook nodig??

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:10

Bonnelover schreef:
Heb mijn smart watch binnen. En oké, is een goedkoopding van Wish Maar ik wil eerst kijken of het mij bevalt. En nou ben ik niet technisch, maar hij vraagt om een simkaart. Is dat bij jullie ook zo dat je een aparte simkaart moet installeren. Want die zit al in mijn telefoon waarmee ik hem heb verbonden. En er is ook ruimte voor een SDkaart is dit ook nodig??



Nee, meestal niet nodig. Vaak verbind ie gewoon via bluetooth...

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:09

Bonnelover schreef:
Heb mijn smart watch binnen. En oké, is een goedkoopding van Wish Maar ik wil eerst kijken of het mij bevalt. En nou ben ik niet technisch, maar hij vraagt om een simkaart. Is dat bij jullie ook zo dat je een aparte simkaart moet installeren. Want die zit al in mijn telefoon waarmee ik hem heb verbonden. En er is ook ruimte voor een SDkaart is dit ook nodig??


Mij Garmin Smartwatch doet idd ook communicatie via Bluetooth (behalve tracken, daar heeft ie zelf GPS voor) :)

FitBit doet ook alles via Bluetooth dus ik ben benieuwd wat je in huis gehaald hebt....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34702
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:15

Mijn fitbit 3 meet ook continue de hartslag maar dat kost niet heel veel accu hoor. Ik vind het een heel fijn apparaat. Niet zo groot, houdt alles bij wat ik wil en accuduur is prima. Laadt daarnaast snel op.

Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:22

Ik kom even het topic omhoog schoppen :)

Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met zowel de Fitbit versa 2 of de Samsung watch active (2)?
Ik neig meer naar de fitbit maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ze vergeleken hebben en waarom ze voor de 1 of de ander zijn gegaan.
Belangrijkste is hartslag, activiteit, slaap, waterdicht en muziek kunnen afspelen. Bij voorkeur via Bluetooth headset, alhoewel dat evt ook via telefoon kan zolang de muziek dan wel via het horloge te bedienen is. Ik heb nu nog Deezer maar stap wellicht over een paar maanden over op Spotify.
Ik begreep al wel dat de fitbit ook compatible zou zijn met MyFitnessPal. Endomondo gebruik ik maar incidenteel. En kan je een beetje apps beantwoorden via de Versa?

Myfairytale
Berichten: 5412
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:26

Ik heb voor Valentijnsdag de nieuwste Michael Kors Sofie gekregen.
Was €379,- geloof ik.
Had hiervoor er eentje van Samsung, werkte prima, maar wilde graag een wat stijlvollere en mijn voorkeur ging uit naar de MK Sofie (2.0).
Ben er héél erg blij mee.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:35

Ik heb net gisteren mijn Samsung Galaxy Active 2 ontvangen. Was even klooien met de apps, maar ik heb hem goed aan het draaien nu. Straks maar eens kijken hoe het gaat met een wandeling, slaap uitlezen was al heel verhelderend vanmorgen!

boemel

Berichten: 8455
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:45

Ik heb ook de Samsung Active 2. Ik heb ook een Samsung telefoon en dat werkt toch beter samen dan met de Huawei smartwatch die ik ervoor had.
Werkt prima en het is geen heel lomp ding.
Je kunt allerlei wijzerplaten kiezen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:47

Gydja schreef:
Van aliexpress zou ik nooit zo snel doen. Ik wil wel graag iets wat goed werkt. En ik neig zelf ook meer naar een rondere horloge. Ik zou eigenlijk niet zo graag echte wijzers in het horloge willen hebben. Ben bang dat het mij gaat storen.


Polar Ignite?

Hier vooral voor de app die erachter zit, veel fijner dan wat Apple heeft.

Kun je ook wijzerplaten kiezen, alleen heb ik hem standaard uit staan, tot ik mijn pols draai om te kijken hoe laat het is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:51

Bonnelover schreef:
Heb mijn smart watch binnen. En oké, is een goedkoopding van Wish Maar ik wil eerst kijken of het mij bevalt. En nou ben ik niet technisch, maar hij vraagt om een simkaart. Is dat bij jullie ook zo dat je een aparte simkaart moet installeren. Want die zit al in mijn telefoon waarmee ik hem heb verbonden. En er is ook ruimte voor een SDkaart is dit ook nodig??



In andere landen kun je er vaak een simkaart indoen en werken deze horloges dus meer zelfstandig dan bij ons. Geen idee of je zonder Sim kan hoor. Maar het is dus omdat je hem uit het buitenland gehaald hebt.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:54

Ik heb een MyKronos Zetime. Dat is een hybride smartwatch, ontworpen in Zwitserland, maar uiteraard gemaakt in China :-) . De wijzers geven gewoon de tijd aan, ook al staat het scherm niet aan. Dan maakt dit horloge zuinig, ongeveer 1x in de week opladen. Er is een kleinere damesversie. MyKronoz heeft ook allerlei andere activity trackers en smartwatches. Alles voor een redelijke prijs.
Synchonisatie met fitness apps is niet denderend. Effe MyKronos googlen of ga naar: https://www.mykronoz.com/eu/en/

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:09

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Garmin vivoactive 4s? Ik heb nu de 3 maar vind hem behoorlijk groot, dat zou voor mij vooral de reden zijn om over te stappen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:02

Ik heb de Venu, het broertje met het betere scherm. Kan wel niet vergelijken met de 3.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:09

Hier de Fitbit versa, onwijs blij met dat ding! :D Hartslag is goed te meten, slaapritme krijg je een mooi overzicht van, accu gaat zeker bijna een week mee, kan er spotify mee bedienen, en je krijgt leuke sportprogammas mee :)

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:24

poes schreef:
Ik heb de Venu, het broertje met het betere scherm. Kan wel niet vergelijken met de 3.


Zijn de afmetingen ook hetzelfde als bij de 4s? Ben ook heel benieuwd hoe dat bevalt.

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:37

Als je wil mag je mijn samsung gear fit 2 pro overnemen, zit nog garantie op, mei 2019 gekocht.
maar hij matcht niet lekker met mijn huawei.
Nieuw 156,-
Voor 100,- mag je m overnemen

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:57

Achterom schreef:
Ik heb net gisteren mijn Samsung Galaxy Active 2 ontvangen. Was even klooien met de apps, maar ik heb hem goed aan het draaien nu. Straks maar eens kijken hoe het gaat met een wandeling, slaap uitlezen was al heel verhelderend vanmorgen!

Nou, voor de rest bleek hij niet echt te bevallen... Teveel smartwatch en te weinig sport. Accu binnen anderhalve dag leeg, interval programma's niet te vinden, etc. Heb hem terug gestuurd. Ga eens kijken voor een Garmin of Polar ofzo...

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:35

Achterom schreef:
Achterom schreef:
Ik heb net gisteren mijn Samsung Galaxy Active 2 ontvangen. Was even klooien met de apps, maar ik heb hem goed aan het draaien nu. Straks maar eens kijken hoe het gaat met een wandeling, slaap uitlezen was al heel verhelderend vanmorgen!

Nou, voor de rest bleek hij niet echt te bevallen... Teveel smartwatch en te weinig sport. Accu binnen anderhalve dag leeg, interval programma's niet te vinden, etc. Heb hem terug gestuurd. Ga eens kijken voor een Garmin of Polar ofzo...


Ik heb de Garmin Forerunner 235.
Accu gaat bijna 2 weken mee (standby, geen activiteiten), veel activiteiten zijn te downloaden en de klok is ook prima aan te passen qua uiterlijk. Ik ben er blij mee!
(Alleen is de accu echt gaar na 2 jaar dagelijks gebruik (van vol naar leeg in een uur activiteit). Repareren doen ze niet aan #) )

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:44

Ik heb de Polar Ignite, rosegoud met roze. Mijn partner de zilver met zwarte.

Ben er super blij mee, de accu laad ik gemiddeld 2x per week op, opladen gaat best vlot.

Mijn schoonzusje heeft een Vantage M en mijn broertje een voorloper daarvan welke 2 weken mee gaat qua accu, maar die is mega dik en qua uiterlijk vind ik hem veel te lomp.

De Ignite heb ik geen idee van of je via je horloge ook muziek kan afspelen op oortjes. Ik heb mijn oortjes altijd met mijn telefoon verbonden en dan krijg ik wel inderdaad melding van Spotify op mijn horloge van welke nummers en spelen enz.
Google Home is mij helemaal een brug te ver haha.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:02

Kiwi_ schreef:
poes schreef:
Ik heb de Venu, het broertje met het betere scherm. Kan wel niet vergelijken met de 3.


Zijn de afmetingen ook hetzelfde als bij de 4s? Ben ook heel benieuwd hoe dat bevalt.


4s 40mm en Venu 43. Mij bevalt dit horloge erg goed!

De Samsung galant was mooier maar idd meer smartwatch en te weinig sport. De garmin is echt voor beide erg goed eigenlijk.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:15

MarliesV schreef:
Ik heb de Polar Ignite, rosegoud met roze. Mijn partner de zilver met zwarte.

Ben er super blij mee, de accu laad ik gemiddeld 2x per week op, opladen gaat best vlot.

Mijn schoonzusje heeft een Vantage M en mijn broertje een voorloper daarvan welke 2 weken mee gaat qua accu, maar die is mega dik en qua uiterlijk vind ik hem veel te lomp.

De Ignite heb ik geen idee van of je via je horloge ook muziek kan afspelen op oortjes. Ik heb mijn oortjes altijd met mijn telefoon verbonden en dan krijg ik wel inderdaad melding van Spotify op mijn horloge van welke nummers en spelen enz.
Google Home is mij helemaal een brug te ver haha.

Deze heb ik nu ook besteld, ben benieuwd!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:11

Oeehhhh ik ben in twijfel, of de VENU, of de vivoactive 4S. Maar ik lees hier ook goede verhalen dus over de Michael kors?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:30

Dat zij compleet verschillende toestellen. Kors is niet gemaakt als sporthorloge e. Ik zou het niet willen. Venu heeft echt wel veel mooier beeld. Ik vind hem erg leuk alleszins!

Afbeelding

snamsap
Berichten: 256
Geregistreerd: 15-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:24

Heeft er iemand ervaring met Garmin vivoactive 4S en de fitbit versa 2 ? Wil een van deze 2 gaan aanschaffen, maar kan niet zo goed kiezen. De Garmin vind ik mooier omdat het meer op een horloge lijkt. Echter is de fitbit weer ruim € 100
Goedkoper. Kwa opties heb ik het idee dat ze allebei even veel kunnen. Weet iemand of ze ook paardrijden kunnen tracken ?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:27

Met Garmin kan je paardrijden tracken, wel even een andere app installeren.