Kan het zwembad al op?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 08:06

Hier staat ook nog niks op de planning voorlopig.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:48

gillian schreef:
Vorig jaar mei ging hier het zwembad op. Hopelijk wordt het snel wat beter weer :')

Maar voordat het zwembad op kan, wil ik graag een alternatief voor die gruwelijk irritante puzzel matjes :') Daar ben ik inmiddels wel zo klaar mee }>
Iemand bekend met dat speciale vilt voor eronder? Is dat iets?



Wij hebben vorig jaar een nepgrasmat gekocht voor onder het zwembad. Was heerlijk zacht en een stuk minder gedoe dan die puzzelmatjes die alle kanten opwaaien terwijl jij je zwembad in elkaar aan het zetten bent. We hebben de mat na gebruik goed laten drogen en in de schuur gestald. Echt prima bevallen :)

Ik zou zo ontzettend graag het zwembad weer opzetten, maar dan moet de temperatuur wel echt omhoog gaan en dan ook zo blijven. Het is nu gewoon vaak nog te koud en ik ben niet zo van de ijsbaden :o Maar echt, ik kijk zo uit naar weekenden lekker in de tuin zitten en in het zwembad plonzen. En na mijn werk nog even een duikje nemen.

Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:54

Wij hebben in onze tuin 1 stukje nepgras en daar staat altijd ons zwembad op. Het is zacht en het gewone gras blijft mooi. Ideaal!

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:27

Dat is ook nog een idee ja, stuk kunstgras.
Die matjes zijn echt hel. Windvlaag en alles waait weg..voor de 385e keer -O-

Emori

Berichten: 13130
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:43

:)* kunstgras. Daar kan ik ook wel even naar kijken

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:13

Ik heb een belachelijk groot bouwzeil. Daar leg ik tot in de helft zwembadtegels op, en dan vouw ik de overschot van het zeil daarover. Altijd een zachte ondergrond op die manier :)

Gras gaat wel naar de haaien, maar dat strooien we na het seizoen bij, het trekt altijd wel bij op die manier :)

Normaal zet ik het zwembad ergens eind mei/begin juni op. Ik wil dat het klaar staat als het weer begint op te warmen.
Dit jaar zal het iets vroeger zijn; ik moet 22 mei onder het mes met mijn hand en zal daarna moeten revalideren. Ik kan tijdens de revalidatie mijn hand niet gebruiken, dus ik heb bedacht om het zwembad het weekend voor de operatie al op te zetten, kwestie van dat al klaar te hebben :)

Gelukkig hebben we vorig jaar al een trap gekocht haha. Ik geraak wel net over de rand, maar je zal zien dat ik uitgerekend dit jaar zou uitglijden en op mijn geopereerde hand val haha.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:06

Wij hebben het zwembad nooit afgebroken afgelopen jaar :o wel grotendeels laten leeglopen. Moet even heel goed schoonmaken. We hebben ook een waterzuiger dus even goed leegzuigen

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:56

Als het zo blijft regenen hoef je hem alleen maar neer te zetten vullen gaat dan vanzelf wel :+

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:32

Wij hebben ons ingegraven intex zwembad leeg laten lopen en weggehaald.. hij was flink aan het doorroesten.

Afbeelding

Afbeelding

En nu staat er een nog iets dieper zwembad :D Tweedehands gekocht vorig jaar omdat ik ook de sunnytent wou die er bij zat.

Afbeelding

Afbeelding

Het vullen van het zwembad duurde 1,5 dag en nu kan hij gaan opwarmen.
Hopelijk blijft de tent wel een beetje heel, hij staat namelijk wel vrij onbeschut hier.. := Nog bokkers hier die ook een sunnytent xl hebben?

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 18:27

Ziet er goed uit Mariska!

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:46

Oh nice 8-) hopelijk wordt het snel beter weer!

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:51

Yes, hier ook de sunnytent xl. Achteraf hadden we liever nog een maatje groter gekocht, zodat we om het zwembad heen konden lopen onder de sunnytent. Maar goed, dat is achteraf praten.

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 21:18

Plukje schreef:
Yes, hier ook de sunnytent xl. Achteraf hadden we liever nog een maatje groter gekocht, zodat we om het zwembad heen konden lopen onder de sunnytent. Maar goed, dat is achteraf praten.

Nog groter? Volgens mij is dit al de grootste? We hebben hem vastgezet met de grondpennen waaraan we de paarden hadden staan tijdens de huifkarvakanties. De zandgrond is zo droog en los dat de pennen die erbij zaten uit de grond getrokken werden. Door die losse grond hebben we ook niet de dwarsstokken kunnen zetten.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 23:05

Mariska_28 schreef:
Wij hebben ons ingegraven intex zwembad leeg laten lopen en weggehaald.. hij was flink aan het doorroesten.

[ [url=m/PEB3Ca.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/knVrtO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu staat er een nog iets dieper zwembad :D Tweedehands gekocht vorig jaar omdat ik ook de sunnytent wou die er bij zat.

[ [url=m/MEiPJk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ie9GYI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het vullen van het zwembad duurde 1,5 dag en nu kan hij gaan opwarmen.
Hopelijk blijft de tent wel een beetje heel, hij staat namelijk wel vrij onbeschut hier.. := Nog bokkers hier die ook een sunnytent xl hebben?

Zo dat is gaaf <3

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 06:43

Mariska_28 schreef:
Nog groter? Volgens mij is dit al de grootste? We hebben hem vastgezet met de grondpennen waaraan we de paarden hadden staan tijdens de huifkarvakanties. De zandgrond is zo droog en los dat de pennen die erbij zaten uit de grond getrokken werden. Door die losse grond hebben we ook niet de dwarsstokken kunnen zetten.

Niet van Sunny, maar dan ga je naar een ovalen van een ander merk. Ik vind de Sunny wel wat tegenvallen moet ik bekennen. Het lukt niet goed om hem in je eentje open/dicht te doen omdat hij niet stabiel genoeg is. Je vliegt er of zelf achteraan of hij valt aan één zijde uit de pinnen. Ik mis ook wel dat je hem eenvoudig half open kunt zetten. We hadden uiteindelijk een constructie met spanbanden gemaakt zodat hij deels open kon blijven staan. Dat maakte het iets makkelijker om hem in mijn eentje te gebruiken.
Het is wel heel gezellig om onder de Sint in de regen te zwemmen!