Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talishe

Berichten: 1258
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:49

Op een eiland iets willen kopen lijkt mij nog een stuk moeilijker ja, wij kunnen nog concessies doen op afstand, maar jullie zijn echt beperkt tot het eiland zelf.

Spannend Horsii, hoe schat je zelf je kansen in?

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:54

Ik durf er echt geen uitspraak over te doen al heb ik wel een goed gevoel.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:56

Hoewel wij inmiddels gesetteld zijn in ons nieuwe huis, lees en klets ik wel graag nog mee. Ik hoop zo dat jullie snel jullie droomhuis mogen vinden!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:58

horsii schreef:
Ik durf er echt geen uitspraak over te doen al heb ik wel een goed gevoel.


Ik duim met je mee dat het eindelijk raak is *\o/*

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:07

Ik duim ook weer vooe je horsii

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:21

Ik duim mee! :)F

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:25

Neverland schreef:
Ik meld me ook.

Paar daagjes offline geweest omdat het chaotische dagen waren. Ons bod was uiteindelijk geaccepteerd en gisteren is het contract getekend. :)

Ik vind het enorm spannend. Is onze eerste woning die we kopen.

We weten dat we best geluk hebben gehad. We zijn pas op zoek sinds november en nu al een huisje.

Nu zal ik duimen draaien voor jullie dames! Vooral horsii gun ik een leuke woning. :*


Jeetje wat gaaf dat het jullie al gelukt is!! Ontzettend veel plezier met jullie eerste huisje! Kunnen jullie er al gauw in?

Horsii ik duim weer hard voor je mee, het is je nu toch wel een keer gegund!

En zelf lees/post ik ook weer mee. Op zoek naar ons eerste huis en het zit nog niet mee :D voor nu geen bezichtigingen op de planning en hebben ook geen uitstaande biedingen meer.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:28

horsii schreef:
Hier heeft de aankoopmakelaar aks het goed is ons bod inclusief motivatie brief gedaan.
Nu weer duimen draaien. hoop echt dat het geaccepteerd wordt dan kunnen we van de zomer al genieten van de grote tuin en de beesten.

Uiterlijk maandag horen we het, bieding sluit vrijdag 12u.


Horsii, doen jullie bewust al zo vroeg een bod?
Ik heb van verschillende makelaars gehoord dat het verstandig is om je bod pas last-minute in te dienen, zodat ze geen tijd meer hebben om met collega-makelaars te overleggen als in; "bod bedrag X is binnen, dus als jij kans wilt maken moet je bedrag Y indienen".

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:29

Wij zijn ook zoekende naar een nieuw stulpje dus ik lees en klets graag mee. We hebben ons al laten informeren over hoe en wat we kunnen lenen en samen een dikke spaarrekening opgebouwd waar we nog steeds aan bouwen. :) Wonen tevens al in een koophuis dus verwachten ook wel aardige overwaarde mee te kunnen nemen. Maar iets nieuws zoeken pffft. Al wel wat bezichtigingen gedaan maar we hadden nog niet het ‘wow dit is het’ gevoel.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:33

Volgende maand mogen we er al in. :D We hebben een symbolisch bedrag overboden (iets van 1%). We wisten dat er niet veel interesse in was. De meeste starters (in mijn omgeving) willen een woning dat af is. Wij hebben bewust gekozen voor een kluswoning in iets hogere prijsklasse aangezien we bijna alles zelf kunnen en gaan doen. Scheelt een hoop centen.

Laatst bij een keuken boer geweest en die vroeg zich 12.000 voor te plaatsen. :=

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:36

Normaal op het laatste moment maar deze mensen willen dat er een jong gezin komt wonen en verkopen het huis van overleden vader. Wonen er zelf naast.
Dus hopelijk draait het niet om het hoogste bod.

Lief van al jullie duimen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:38

Oh hopelijk hebben jullie dan de gunfactor mee!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:39

Als je veel zelf kan of een directe kring hebt van mensen die kunnen helpen tegen normaal/vriendentarief dat scheelt veel!

Ik werk bij een bouwbedrijf, dus genoeg bouwcollega's (elektriciens, timmermannen en loodgieters).
1 collega gaat met pensioen en heeft zelf al een paar huizen vanaf 0 gebouwd. Daar kan ik een beroep op doen.

Succes Horsii!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:39

horsii schreef:
Normaal op het laatste moment maar deze mensen willen dat er een jong gezin komt wonen en verkopen het huis van overleden vader. Wonen er zelf naast.
Dus hopelijk draait het niet om het hoogste bod.

Lief van al jullie duimen.


Dan is het inderdaad vooral hopen dat de gunfactor gaat meespelen. Ik duim ook mee :D

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:39

Ik hoop het ook. Hebben uiteraard ook een bod boven de vraagprijs gedaan maar geen ton

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:40

listiglistje schreef:
Als je veel zelf kan of een directe kring hebt van mensen die kunnen helpen tegen normaal/vriendentarief dat scheelt veel!

Ik werk bij een bouwbedrijf, dus genoeg bouwcollega's (elektriciens, timmermannen en loodgieters).
1 collega gaat met pensioen en heeft zelf al een paar huizen vanaf 0 gebouwd. Daar kan ik een beroep op doen.

Succes Horsii!


Dat is wel ideaal.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:45

Neverland schreef:
Volgende maand mogen we er al in. :D We hebben een symbolisch bedrag overboden (iets van 1%). We wisten dat er niet veel interesse in was. De meeste starters (in mijn omgeving) willen een woning dat af is. Wij hebben bewust gekozen voor een kluswoning in iets hogere prijsklasse aangezien we bijna alles zelf kunnen en gaan doen. Scheelt een hoop centen.

Laatst bij een keuken boer geweest en die vroeg zich 12.000 voor te plaatsen. :=


Leuk! Dan kun je wel een hoop naar eigen smaak in gaan richten natuurlijk. Handig als je daar zelf een beetje de skills voor hebt. Wij zoeken als starter idd wel naar een (bijna) startklare woning (waar wel eea aan mag gebeuren maar geen echt klushuis), daar hebben we de skills en tijd helaas niet voor. Maar is wel een stuk makkelijker tussen te komen om die manier!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:50

Ik klets ook weer mee. Ik ben opzoek naar een huis in de (grote)regio Arnhem. Helaas is er weinig aanbod voor wat ik zoek.

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 14:52

Neverland war fijn dat het gelukt is met weinig overbieden.

Xhiske
Berichten: 1080
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:38

Siersma schreef:
Xhiske schreef:
Ik kom me hier ook maar eens melden, kwam dit topic toevallig tegen bij de actieve berichten en heb dus ook niet meegelezen in het vorige topic.

Ik woon op Texel, dus dat is nogal een uitdaging 8)7 want hier staat echt bijna niks te koop en ik ben ook nog alleen. Gister wel bij een heel leuk huisje wezen kijken, alleen de badkamer was wel een dealbreaker, dus moet nog even denken of ik dat zie zitten omdat er echt 0 uitbreidingsmogelijkheid is. Verder ga ik lekker meelezen met jullie verhalen.

Stille meelezer hier.

Ik woon ook op Texel en gelukkig heb ik een koophuis sinds 2009, dus tijdens de crisis gekocht. Gelukkig, want het is hier echt drama. En niet alleen als je alleen koopt. Mijn zusje en zwager zijn ook al een tijd op zoek, kunnen ook niks vinden. Ze zijn ook bezig met nieuwbouw vanuit zijn werk, een bedrijfswoning. Maar dat schiet ook niet op, de gemeente keurt de plannen steeds af. Kom jij nog niet in aanmerking voor huur?


Ja het is echt lastig. Maar nee helaas sta ik nog te kort ingeschreven voor huurwoningen. Dat duurt ook nog wel een tijdje ben ik bang

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:44

*leest weer mee*

Inmiddels ben ik ruim twee maanden geleden verhuisd naar mijn droomhuis in het bos en geniet ik elke dag weer volop van het uitzicht op (een deel van) mijn paarden <3

Fitzroy

Berichten: 25143
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:24

Ik ga duimen, horsii. Het is je zo gegund na al die tijd!

Ik kreeg ook het advies om te gaan huren eerst om rustig om me heen te kijken 2 jaar geleden. Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb maar gelijk gekocht. Niet alleen lagen mijn woonlasten veel lager dan met huren, maar ik heb nu ook al de helft waardevermeerdering. Daar kun je niet tegen werken.

horsii

Berichten: 7638
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 20:37

Fitzroy schreef:
Ik ga duimen, horsii. Het is je zo gegund na al die tijd!

Ik kreeg ook het advies om te gaan huren eerst om rustig om me heen te kijken 2 jaar geleden. Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb maar gelijk gekocht. Niet alleen lagen mijn woonlasten veel lager dan met huren, maar ik heb nu ook al de helft waardevermeerdering. Daar kun je niet tegen werken.


Gekukkig gekocht. Anders was je nu dief van je eigen portemonnee

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:12

Ik lees ook weer mee, niet opzoek naar een woning (gelukkig).
Maar ik vind het wel leuk om de avonturen te volgen.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:48

Meld me hier ook maar. Ben ernstig aan het twijfelen of ik mijn huis ga verkopen. Wil eigenlijk kleiner gaan wonen en ben niet bang dat ik het niet verkocht krijg, maar weet wel dat terug kopen lastig gaat worden..