Fun-da deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:58

miereneter schreef:
Marjolein schreef:
En volgens mij komen er vluchtelingen in het hotel ernaast. Ben je ook niet blij mee als dat bekend wordt in dezelfde week als je huis op funda gezet wordt.


Dat zou voor mij nou echt geen reden zijn om een huis niet te kopen. Voetbalveld zou ik wel even over nadenken. Maar vluchtelingen... ik woonde in Amsterdam zowat naast een opvang, nooit een jota last van gehad. 't Zijn net mensen hé.

Tot je het zelf weer wil verkopen en je krijgt het daarom aan de straatstenen niet kwijt en in waarde daalt :o

Ibbel

Berichten: 49230
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:04

Wat is dat toch, die afkeer van vluchtelingen... Die mensen hebben hun leven op het spel gezet omdat ze om persoonlijke redenen (LHBTI+) of politieke redenen hun leven sowieso niet zeker zijn, en dan worden ze hier met de nek aangekeken?

Dat hotel zit sowieso vol met mensen, of het nou buitenlandse vakantiegasten zijn (alsof die zo leuk zijn) of buitenlandse vluchtelingen.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:44

Ibbel schreef:
Wat is dat toch, die afkeer van vluchtelingen... Die mensen hebben hun leven op het spel gezet omdat ze om persoonlijke redenen (LHBTI+) of politieke redenen hun leven sowieso niet zeker zijn, en dan worden ze hier met de nek aangekeken?

Dat hotel zit sowieso vol met mensen, of het nou buitenlandse vakantiegasten zijn (alsof die zo leuk zijn) of buitenlandse vluchtelingen.

los wat men ervan vindt, het werkt gewoon niet verkoop bevorderend.

Hetzelfde dat je huis pal naast het spoor staat of langs een stinkende kippen of varkensstal.

Ibbel

Berichten: 49230
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:13

Het werkt niet verkoopbevorderend omdát men er een afkeer van heeft.
Een bos naast je huis werkt niet verkoopbevorderend als heel Nederland bossen eng zou vinden.

En deze opvang is tijdelijk.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:15

En dus? Het is nu eenmaal zo, dat er zo tegenaan wordt gekeken. En dat heb je dus wel mee te dealen als verkoper.

Overigens lees ik dat het om een jaar gaat, dus als toekomstige kopers zich inlezen kunnen ze zich daar wel overheen zetten.

Avalanche

Berichten: 16237
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:24

Ik zou me daar idd ook geen ogenblik druk om maken. Als ik vrolijk word van een huis, is het prima. Als ik het voor een lagere prijs kan krijgen, helemaal goed :D

Tink89
Berichten: 2970
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:27

Ospel ga ik een bezichtiging aanvragen! Moet ik me even over die dieren heen zetten wel...brrt

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:58

Wij zitten nu ook al vlakbij een opvanglocatie. We hebben nergens last van maar mijn oma die net in de wijk woont die heeft wel eens mensen in de achtertuin gehad van de opvanglocatie. En het eerste jaar zaten er voornamelijk oudere vrouwen en gezinnen uit Oekraïne. Het laatste jaar is dat toch wel echt verandert in veel jonge alleenstaande mannen. Ik denk niet dat ons huis er minder waard door is geworden. Maar als ik in Hoenderloo wil wonen in het bos, dan zou een coa locatie zo dichtbij wel echt op het rijtje minpunten komen.

Nu zeggen ze een jaar. Maar er kan altijd verlenging komen.


Hier hebben we net nieuwe overburen. In de 3 dagen dat het huis leegstond hebben de buren ernaast snel een paar beukjes op de erfgrens geplaatst. Ga je dan meteen bij de buren op visite om het te bespreken of is dat de moeite niet waard. De nieuwe bewoners hebben nu echt minder ruimte om op eigen terrein te parkeren en de andere buren hebben nu alleen hun looppad iets afgeschermd. Nieuwe bewoners konden nu de bouwcontainer ook niet meer op eigen terrein zetten omdat de draai niet lukte.

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:19

Marjolein schreef:
Hier hebben we net nieuwe overburen. In de 3 dagen dat het huis leegstond hebben de buren ernaast snel een paar beukjes op de erfgrens geplaatst. Ga je dan meteen bij de buren op visite om het te bespreken of is dat de moeite niet waard. De nieuwe bewoners hebben nu echt minder ruimte om op eigen terrein te parkeren en de andere buren hebben nu alleen hun looppad iets afgeschermd. Nieuwe bewoners konden nu de bouwcontainer ook niet meer op eigen terrein zetten omdat de draai niet lukte.

Geen leuke kennismaking met de buurt, maar ik zou het gelijk aankaarten :(
https://www.arag.nl/wonen/buren-en-omge ... -erfgrens/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:55

Tink89 schreef:
Ospel ga ik een bezichtiging aanvragen! Moet ik me even over die dieren heen zetten wel...brrt


Wat leuk! Ik ben benieuwd of hier iets uit gaat komen!

Wij wonen ook in de omgeving van een opvang voor asielzoekers, maar er is hier wel geregeld hommeles helaas.
Afgelopen week ook weer twee keer een steekpartij en in het verleden zijn er veel mensen op straat lastig gevallen. Dat is nu gelukkig wel een stuk minder geworden.
Ik heb er zelf trouwens niets op tegen, zolang er geen overlast is natuurlijk.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:48

Cayenne schreef:
Deze mensen houden van dieren, maar niet op de manier zoals ik en vele anderen dat doen -O-
Van die pop in de hal zou ik spontaan nachtmerries krijgen :') https://www.funda.nl/koop/ospel/huis-43 ... ngraaf-25/


Haha grappig, dat huis ken ik wel, is hier twee straten verder. Maar nooit geweten dat het van binnen zo'n kermis was. Of safaripark kan ik beter zeggen.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:29

Tink89 schreef:
Ospel ga ik een bezichtiging aanvragen! Moet ik me even over die dieren heen zetten wel...brrt

Leuk dat je gaat kijken.
En onder al die dieren lijkt wel een heel mooi huis verstopt te zitten :j

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:32

Lijkt me ook een tof huis. Ik heb een hekel aan opgezette dieren, geweien, e.d. Maar gelukkig krijg je de inrichting er niet bij.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:02

Mooi spulletje dit alleen ff andere boxen d’r in maken. Ben d’r best vaak geweest toen ik er om de hoek woonde

https://www.funda.nl/43419120

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:04

Oh wauw! Gaaf object en flink veel grond erbij.
Inderdaad de stallen vernieuwen en dan ziet het er alweer heel anders uit.
Het huis heeft ook veel karakter.

prompter

Berichten: 11263
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:08

Oh Stoeterij Buitenzorg! De nostalgie, al die bekende dravers die daar vandaan kwamen <3

Ibbel

Berichten: 49230
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:10

Om te beginnen met Henri Buitenzorg.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:10

Cayenne schreef:
Oh wauw! Gaaf object en flink veel grond erbij.
Inderdaad de stallen vernieuwen en dan ziet het er alweer heel anders uit.
Het huis heeft ook veel karakter.


Ja paarden stonden daar ook altijd jaar rond op de wei :D genoeg grond

Was vroeger een renbaan en fokkerij van volbloeden. Nu zit er een dierenarts nog en een honden opvang

Avalanche

Berichten: 16237
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:11

Prachtig huis <3

prompter

Berichten: 11263
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:11

Neenee, geen volbloeden, harddravers :j

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:12


MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:12

prompter schreef:
Neenee, geen volbloeden, harddravers :j

Oepsie :')

Maar goed het is eigenlijk een iconisch spulletje

prompter

Berichten: 11263
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:14

Jaaa, met Henri en Jojo Buitenzorg als allerbekendste, maar jarenlang waren ze hofleveranciers van goede harddravers, en er stonden altijd de beste dekhengsten :j

prompter

Berichten: 11263
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:15


Avalanche

Berichten: 16237
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:17