Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 19:52

BrankaZ schreef:
Dorine92 schreef:
Oh ik kan zelfs filmpjes maken op het strand in galop met iemand die niet kan rijden aan de longeerlijn. En dan heb ik beide paarden onder controle en een prachtig filmpje :D

Hoewel dat dus met die Samsung wel lastig gaat worden want die is echt HUGE

Aan de andere kant kijkt een groter scherm wel fijner als je b.v. iets wil streamen ;)
Je laat steeds weer doorschemeren dat de foto’s van een Samsung je het meeste aanspreken, maar je bent ook steeds argumenten aan het zoeken om geen Samsung te kopen….
Voor mij zou de keus simpel zijn, maar ik heb privé al jaren een Samsung telefoon.


Ik heb voor alledrie de telefoon wel argumenten om ze niet te kopen. Iphone zou de minste camera hebben en heeft het kortste updates, Samsung is erg groot en doet soms wat aparte dingen met de camera, en Google heeft (tot het tegendeel bewezen is) naar mijn idee wat saaiere foto’s.

Ik wil het liefst een Google als deze qua camera Samsung aankan. Dit omdat hij kleiner is en veel langer updates krijgt. Helaas ga ik dan wel inleveren op de zoom mogelijkheden. Maar met Samsung heb ik een minder handzame telefoon en korter updates.
Iphone is na vanmiddag wel een beetje afgevallen omdat ze in de winkel zeiden dat die niet meedoet als je de beste camera wil

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:23

Ik ben iPhone fan en lees al een tijdje mee in jouw keuzestress haha! Ik zou toch bij iPhone blijven als ik jou was. De camera tov de IPhone 8 is echt onwijs verbeterd. Dus je gaat er hoe dan ook op vooruit. Ik heb de 13 en ben echt wel heel tevreden met de telefoonfoto’s. De camera (Nikon d7200) schiet kwalitatief betere foto’s, maar als je er niet je kamer mee wil behangen dan zijn de foto’s van de iPhone 13 ook echt goede kwaliteit. Vergeet ook niet dat verstand van een foto nemen heel veel invloed heeft op het resultaat van de foto’s. Dat maakt vergelijken dan weer lastig natuurlijk.

Als je praktisch - los van de camera - kijkt, kom je toch elke keer qua grootte uit bij de iPhone. Ook het overzetten is echt een stuk simpeler. Én je bent iPhone nu gewend. Dat vind ik ook wel zwaar meetellen. Als je nu een ander merk had gehad, had de overstap naar iPhone misschien veel moeite gekost (en dat had een minpunt geweest), maar ik denk dat je spijt krijgt als je nu de overstap maakt naar geen iPhone (puur gebaseerd op het gebruik dus, even los van specificaties).

Ik voeg ook wat iPhone foto’s toe voor je, maar ik fotografeer vooral dieren en mijn kind :+ De foto’s zijn niet bewerkt (wel scherp gesteld tijdens het nemen van de foto’s):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is door een raam heen gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:00

Ik kan me bij dat laatste alleen maar aansluiten. Van 7 Plus naar 11 Pro Max en nu 14 Pro Max is een wereld van verschil in kwaliteit.

Ik ben vooral van vakantiefoto's en eten :-)




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:06

Focus je je niet teveel ook op hoe lang het toestel wordt ondersteund qua updates?

Als ik nu kijk naar de nieuwste iOS update 17, die ondersteunt nog de iPhone XR en die is in september 2018 uitgekomen, dus dat is ook nog 5 jaar. Geen 7 jaar nee, maar de technologie gaat zo snel, dat op een gegeven moment de nieuwste updates op een oudere telefoon niet lekker meer draaien ivm de hardware van de telefoon. Kan me niet voorstellen dat dit niet geldt voor alle merken.

En ook een batterij heeft meestal geen levensduur van 7 jaar.

En als ik kijk naar alle foto's die in dit topic zijn gedeeld, dan vind ik persoonlijk niet dat er foto's van 1 merk echt boven de rest uitspringen qua kwaliteit. En persoonlijk vind ik de Samsung foto's ook altijd een beetje "nep" overkomen qua kleuren, maar dit vind ik ook van de Samsung tv's (is misschien appels met peren vergelijken, maar geeft naar mijn idee aan wat Samsung als bedrijf naar buiten brengt).

Ik zou dus eigenlijk gewoon kiezen voor de telefoon die je het fijnst in gebruik vind en als je al iPhone gewend bent, dan zou ik toch die weer kiezen.

Maar goed, ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor de iPhone *\o/*

Edit: en de gedeelde iPhone foto's van de laatste posts spreken me ook wel het meeste aan

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 22:12

De laatste foto’s zijn inderdaad foto’s die ik zou maken, en mijn telefoon maakt ook ongeveer zulke foto’s, alleen heb ik geen portretfunctie

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:38

Het valt me gewoon op dat in andere foto's vaak de luchten zo uitgebeten en onnatuurlijk blauw zijn. Ik woon in Spanje en die lucht is hier gewoon vaak zo strakblauw, dat me dat misschien wel meer opvalt. Ik wijk sowieso niet af van mijn iPhone, heb alles van Apple en dus met elkaar gedeeld en deel zelfs mijn Apple ID met mijn man. Alles synchroniseren vinden we gewoon handig.

Maar buiten dat, ik ben zeer tevreden over de foto's en neem nog maar zelden mijn spiegelreflex mee op vakantie.

Dit is voor mij een foto zoals die hoort te zijn qua kleur en sfeer (warmte). Mijn iPhone 14 Pro Max, door de voorruit van de auto, augustus.

Afbeelding

Hier thuis, gisteren:


Afbeelding

ApplePapple

Berichten: 2743
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:20

En TS, heb je al een keuze gemaakt?

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 08:52

Heb de Iphone 14 pro max en ben er erg fan van. Ben 10 jaar geleden overgestapt van Samsung naar Iphone en in het begin vond ik het drama, maar na de eerste strubbelingen en verwensingen ben ik toch omgegaan en zijn mijn man en ik helemaal overgestapt op apple (Ipad, Imac en dus de Iphone) ik vind het fijn dat het onderling allemaal zo naadloos op elkaar aansluit en dat je niet zit met aanschaffen van antivirus scanners etc.

Ben benieuwd of je al een keuze gemaakt hebt. :)

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:58

Sinds ik 8 jaar geleden ben overgestapt van Android naar Iphone ben ik blij met mijn telefoons.
Mijn telefoon gaat na twee jaar naar mijn zoon, en twee jaar later gaat die van mijn zoon dan weer naar mijn ouders.
Ik heb een 13, mijn zoon een 11 en mijn ouders gebruiken mijn 8 en 6.

Onverwoestbaar zijn ze ( bij mij dan).

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 10:25

ApplePapple schreef:
En TS, heb je al een keuze gemaakt?

Ik was er helemaal van overtuigd dat ik de Google pixel 8 pro ging nemen en nu neig ik toch weer naar de Samsung :+
Ik ga zo nog 1 keer naar de telefoonwinkel om ze nog eens in handen te hebben en dan ga ik beslissen. Want de Samsung is zo groooooot
Die verplaatsbare cameraknop waar iemand uit het topic het over had, heb ik helaas niet kunnen vinden de vorige keer in de winkel. Dat je dat rondje naar een andere plek op je scherm zou kunnen verplaatsen zodat je makkelijker met 1 hand een foto kunt maken
Heb nog weet ik veel hoeveel vergelijkingsfilmpjes gekeken maar het is echt bizar hoe verschillend die zijn. In het ene filmpje is de ene telefoon (zichtbaar) beter en in het andere filmpje de andere. Dus feitelijk kun je gewoon van tevoren beslissen welke telefoon je er als winnaar uit wilt krijgen en dan zorg je dat je met die telefoon steeds de mooiste foto maakt
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 30-10-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:29

Uk zal het even uitschrijven!

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 10:30

MyWishMax schreef:
Uk zal het even uitschrijven!

Super! Thanks! Dan kan ik het zo gelijk proberen

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:31

Je opent de camera, dan klik je op het tandwiel voor de instellingen ergens bovenin. Bij mij links boven. Dan scroll je naar beneden naar opnamemethoden. Daar kan je zwevende opnameknop aanvinken. Als je dan terug gaat naar de camera zelf kan je de knop verslepen.

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 10:32

Volgens mij is de nieuwe iPhone 15 ook echt retegoed maar die vind ik te duur en volgens mij ook te groot, omdat de beste camera helaas op de 15 pro max zit en niet op de pro

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 10:32

MyWishMax schreef:
Je opent de camera, dan klik je op het tandwiel voor de instellingen ergens bovenin. Bij mij links boven. Dan scroll je naar beneden naar opnamemethoden. Daar kan je zwevende opnameknop aanvinken. Als je dan terug gaat naar de camera zelf kan je de knop verslepen.

Ahh super dank je! Ik ga het zo meteen uitproberen. En dan is hopelijk alle twijfel weg

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 16:29

Nou het is gelukt hoor! Ik heb de Google pixel 8 pro gekocht. 512gb
Via marktplaats 1000 euro in een nog gesealde doos. Nu alles handmatig aan het overzetten want met de kabel lukt niet en met de QR code ook niet omdat mijn iphone op een te oud besturingssysteem draait
Maargoed ik ben blij tot nu toe *\o/*

Wat me wel meteen opvalt is dat, wanneer je whatsapp probeert te downloaden, je niet eens kunt zien hoe lang hij nog bezig gaat zijn. Er staat alleen “in behandeling” maar geen idee wat ie aan het doen is. Bij iPhone kan je dan gewoon zien hoe ver hij is. Wel beetje irritant :o

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:44

Mijn vriend heeft ook een Google telefoon, en die is er echt heel blij mee. :j

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 19:33

Kaitlyn schreef:
Mijn vriend heeft ook een Google telefoon, en die is er echt heel blij mee. :j

Er lijken wel wat foutjes in te zitten. Net wilde ik inloggen bij de relive app en toen moest ik mijn inlognaam intypen, maar hij deed telkens als ik een nieuwe letter intypte, de rest er ook weer dubbel bij. Dus als je Dorine wil typen doet ie ddodordoridorindorine. Heel irritant. En een hoofdletter lukte ook niet.
En bij 1 van de andere apps kreeg ik maar geen toetsenbord als ik mijn wachtwoord wilde intypen. Ik verwacht dat dit nieuwigheid is dat dat bij de eerste update eruit gehaald is

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:51

Dorine92 schreef:
Kaitlyn schreef:
Mijn vriend heeft ook een Google telefoon, en die is er echt heel blij mee. :j

Er lijken wel wat foutjes in te zitten. Net wilde ik inloggen bij de relive app en toen moest ik mijn inlognaam intypen, maar hij deed telkens als ik een nieuwe letter intypte, de rest er ook weer dubbel bij. Dus als je Dorine wil typen doet ie ddodordoridorindorine. Heel irritant. En een hoofdletter lukte ook niet.
En bij 1 van de andere apps kreeg ik maar geen toetsenbord als ik mijn wachtwoord wilde intypen. Ik verwacht dat dit nieuwigheid is dat dat bij de eerste update eruit gehaald is


Bij zo'n dure nieuwe telefoon zou dit toch helemaal niet mogen gebeuren!?!

Weet je zeker dat je wel een originele hebt?

Als ik dit lees, dan denk ik "had maar gewoon voor een nieuwe iPhone gegaan" O:)

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:54

Dorine92 schreef:
Kaitlyn schreef:
Mijn vriend heeft ook een Google telefoon, en die is er echt heel blij mee. :j

Er lijken wel wat foutjes in te zitten. Net wilde ik inloggen bij de relive app en toen moest ik mijn inlognaam intypen, maar hij deed telkens als ik een nieuwe letter intypte, de rest er ook weer dubbel bij. Dus als je Dorine wil typen doet ie ddodordoridorindorine. Heel irritant. En een hoofdletter lukte ook niet.
En bij 1 van de andere apps kreeg ik maar geen toetsenbord als ik mijn wachtwoord wilde intypen. Ik verwacht dat dit nieuwigheid is dat dat bij de eerste update eruit gehaald is



Ik heb hier met de Google Pixel echt helemaal geen problemen mee.. ook niet gehad in het begin.

Heb je al wel alle updates uit gevoerd? Zowel systeem als in de play store?

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:00

Biebz schreef:
Ik heb hier met de Google Pixel echt helemaal geen problemen mee.. ook niet gehad in het begin.

Heb je al wel alle updates uit gevoerd? Zowel systeem als in de play store?

Geen idee hoe dat allemaal werkt... doet ie dat niet vanzelf?
Ik vind de batterij trouwens ook slecht. Vanochtend ging ik met 39 procent weg, ik hing hem in de auto aan de lader ( want ze zeggen dat je de batterij het beste tussen de 30 en 80 kan houden en dat zou hij natuurlijk niet redden de hele dag)
Dus ik in de auto navigatie aan en YouTube voor muziek.. kom ik na 50 minuten aan op het werk, is de accu 30% terwijl hij dus aan de lader hing

BeFunny

Berichten: 10784
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Nieuwe telefoon kan niet beslissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:42

De Google pixels staan bekend om de goede camera maar slechte accu's. Dat was ook al benoemd in het toppic :j

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:54

BeFunny schreef:
De Google pixels staan bekend om de goede camera maar slechte accu's. Dat was ook al benoemd in het toppic :j

Ja alleen kon me niet indenken dat ie zo slecht was voor een nieuw model telefoon
Hij wordt ook snel warm

BeFunny

Berichten: 10784
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:00

Dorine92 schreef:
BeFunny schreef:
De Google pixels staan bekend om de goede camera maar slechte accu's. Dat was ook al benoemd in het toppic :j

Ja alleen kon me niet indenken dat ie zo slecht was voor een nieuw model telefoon
Hij wordt ook snel warm


In de reviews staat dat ook zo'n beetje overal.
Jij hebt je blind gestaard op de camera en de rest daar lag je focus denk niet. Ik heb bewust zelf de Oppo geopperd omdat die ook een goede camera hebben een flink stuk goedkoper zijn en wel een goede batterij ;) En de Samsung die heeft ook een een goede batterij. Al heb ik daar zelf in het verleden pech mee gehad. Ik zou nog steeds Google pixel overwegen. Ik heb vaak een extra batterij (Powerbank) mee waarmee ik twee keer mijn telefoon volledig op kan laden :j Met normaal gebruik gaat mijn accu echter na 3 jaar echt nog wel twee dagen mee. Maar veel filmpjes maken en navigeren en connectie met smartwatch daar lukt dat gewoon niet meer mee en beter safe met een extra batterij.

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:06

Nou ik heb de google ook al een tijdje en ik gebruik mijn telefoon echt veel.
foto's filmpjes, appen alles.
Mijn batterij gaat zelfs in de kou makkelijk een dag mee en zelfs kan ik dan s nachts niet laden en s ochtends opstaan met 30% in de accu. dan red ik het nog tot halverwege de middag.
Daarnaast is hij nog niet een keer warm geworden of een hapering in ook maar iets vertoond.

dus ik vraag me wel af of je telefoon wel in orde is.
Je kan vaak de eerste dagen wel 4 of 5 updates draaien. dus kijk even goed of alle updates wel uitgevoerd zijn