Wel of geen droger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tink89
Berichten: 2974
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:36

mvdende schreef:
Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=


Absoluut!

Ik heb sinds 2 jaar een energiezuinige warmtepompdroger. Verbruikt weinig stroom, maximaal 800w, en kan dus samen met de wasmachine op één groep en tegelijkertijd aan! Ik heb samsung, maar zou in het vervolg één droger kiezen van een merk wat werkt met verwijderbare of zelfstandig reinigende warmtewisselaar. De warmtewisselaar in mijn Samsung is een rampen ding!


Wat doe je dan met die wisselaar? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:37

Hier ook een hele zuinige warmtepompdroger icm zonnepanelen. Super handig en fijn! Gebruik hem meerdere keren per week.

In de zomer doe ik alleen handdoeken, ratjes hangmatten, sokken en ondergoed erin. Maar in de winter ook joggingkleding en niet dedicatie kleding.

Alleen mooie truien, spijkerbroeken etc doe ik er niet in. Zonder droger duurt het wel 5 dagen voor het droog is. Want wij stoken niet op zolder. Het raam staat dan wel open trouwens.

Celebi
Berichten: 3808
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:45

Ik heb hier geen ruimte voor twee apparaten en heb zo'n combi was droog machine van Samsung. Ben er heel tevreden over. Beddengoed, handdoeken, spijkerbroeken en sokken en ondergoed gaan erin. Ik merk nu al dat ik de truien die ik ophang niet altijd goed droog krijg en ze weer gaan stinken dus ben blij dat ik zeker die zware handdoeken gewoon lekker in de machine kan mikken. In de zomer hang ik nagenoeg alles gewoon buiten trouwens, maar zelfs deze zomer was dat met alle regen niet te doen en heb ik veel in de droger gestopt. Zou niet zonder willen eigenlijk. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:47

Ik vind een droger echt een must, ik kan gewoon in 1 dag al mijn was wegwerken en dat lukt niet als het tussendoor ook nog opgehangen moet worden. Plus dat je dan altijd overal was hebt hangen.. Nu is het een dag wassen, drogen en opgevouwen in de kast.
Mijn ex had geen droger en nu het weer kouder werd, wat een ellende met was die lang klam blijft. Heb je 2 dagen je wasrek in de kamer staan :n

BeFunny

Berichten: 10848
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:49

Ik gooi zelf alleen handdoeken in de droger omdat mijn vriend ze anders te ruw vind. Ik zou hem zelf niet missen. Beddengoed en kleding wil ik sowieso ophangen, ruikt zo lekker <3

nardxash

Berichten: 4033
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:57

Zowel opgegroeid met een droger als kind zijnde en vanaf dat ik op mij eigen woon ook gelijk een droger gekocht was voor mij een must.
In ons oude huis( 45m²) was het puzzelen maar daar paste de droger ook.

Buiten drogen gaat voor mij vriend niet gezien zijn heftige hooikoorts.
Droger staat hier 1x per week aan voor handdoeken en om de 2 weken een keer extra om het beddengoed te drogen.
Laatst bijgewerkt door nardxash op 21-11-23 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:59

Als ik er 1 kwijt zou kunnen zou ik het doen, ook al gebruik ik m dan zelden.

Ik heb amper plek voor een wasmachine (die staat nu in de keuken onder het kookstel) en ik had een droger in de kelder willen zetten, maar dat schijnt niet te mogen.. potver.. dus dan maar geen -O-

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:15

Ik heb een wasmachine en droger in een :D ideaal!

Ik gebruik mijn droger alleen in de winter, in de lente en zomer liefst luchtgedroogd buiten.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 16:16


Albert

Berichten: 5737
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:26

Al eens aan een luchtontvochtiger gedacht?
Die verkort de droogtijd echt een stuk en je hebt het vocht van de was niet in je huis.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:28

Sem_ schreef:
Ik heb nu deze gezien: https://www.coolblue.nl/product/867485/ ... 675nl.html mensen ervaring met Bosch?


Ik zou je gewoon even laten informeren in een winkel, dat vond ik heel verhelderend. Wij waren bij Expert, die waren heel eerlijk over wat wel en niet goed was voor ons en wat bij ons paste. Dat vond ik zelf wel heel fijn.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:29


lizy29

Berichten: 6249
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:31

Hier een huis met van zichzelf een hoge luchtvochtigheid en toch geen droger. Vind het persoonlijk zonde van de ruimte en de stroom. Ik was gedurende nacht (goedkoper tarief) en hang het in de ochtend op. 1 rek in de woonruimte en 1 in onze slaapkamer. Dan is het de volgende ochtend in principe allemaal wel droog.

Ik was alleen de nachten voor een schooldag zodat er in principe geen was in de woonkamer staat als de kinderen (3 stuks) thuis zijn.

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:45


Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:45

Ik vind een droger perfect. In de zomer hang ik alles lekker in de tuin, maar in de winter gaat alles in de droger. Nooit gedoe met wasrekken of uithangen, met een snel programma is alles in een uurtje droog.

vierspan

Berichten: 297
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:49

De wasdroger is met stip mijn meest favoriete witgoed apparaat. (op de ijskast na ;) )

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:53

Ik kan niet zonder droger. Hier gaat beddengoed, handdoeken en dekens voor hond erin. Als ik dat op de was rekken moet drogen ben ik dagenlang bezig en kom ik serieus ruimte te kort. Vorig jaar was mijn droger kapot en hing er de hele week was in mijn woonkamer. Kan ook niet boven een trap hangen, want heb maar 1 trap en daar kan niks hangen. Slaapkamers en badkamer zijn te klein voor een wasrek.

Zelfs mijn normale was is in de zomer binnen 1 of 2 dagen droog, maar in de winter kan het echt wel 3 of 4 dagen duren.

Plus ik haat schuurpapier handdoeken. Zonder droger krijg ik ze nooit zo zacht als met haha

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:55

Selina schreef:
Worden je handdoeken ook zachter als je ze in de droger hebt gedaan? Aan de lijn worden ze hier schuurpapier :=

Zachte handdoeken is de enige reden waarom ik een droger zou willen :o

Sansevieria
Berichten: 4226
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:57

Sem_ schreef:
Ik heb nu deze gezien: https://www.coolblue.nl/product/867485/ ... 675nl.html mensen ervaring met Bosch?

Ik zou niet snel meer een Bosch kopen, gelukkig dat ik een waterblazer voor de honden heb, die gebruik ik na elke droogbeurt om deze schoon te blazen, anders doet hij het niet.

Men had ons al geadviseerd om geen warmtepomp droger te kopen ivm hondenhaar.
Dus een condensdroger van Bosch :')

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:03

Absoluut groot fan van een droger en in ons huishouden echt een Must Have wat huishoud apparaten betreft. We hebben er een tijdje geen gehad en dat vonden we echt vreselijk. Nu hangen we wel alsnog veel kleding op het rek, maar; beddengoed, ondergoed, handdoeken, dekens voor bank, kussen hoezen, thee doeken, dekens voor de hond e.d… Het scheelt echt enorm als dat allemaal zo de droger in kan en niet uitgehangen hoeft te worden *\o/*

Ooit gekregen van m'n ouders na de geboorte van onze zoon (10jr terug) - met kinderen en zeker baby's e.d. sowieso een uitkomst - maar ik zou echt niet meer langdurig zonder willen dus toen de eerste kapot ging hebben we ook niet getwijfeld dat er een volgende moest komen.

MyWishMax, ja hier ook een schurft hekel aan schuurpapier handdoeken haha. Ik krijg dat zonder droger ook nooit zacht nee.

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:10

Mijn droger heeft laatst de geest gegeven en heb niet de financiën om direct een nieuwe te kopen dus zit voor nu even zonder.
Op zich geen probleem, maar de ruiperiode was echt hel.:+
Wanneer mijn keeshond in de rui zit gooi ik mijn beddengoed en dekbedom de dag in de was, daarna in de droger omdat je anders letterlijk aan het haarhappen bent.
Nu moest ik veel strakker plannen, met een raamwisser/trekker alles afnemen tussendoor en wanneer de luchtvochtigheid erg hoog was balen want het duurde soms 4 dagen voor mijn was droog was.
Ik heb een vrij groot droogrek met dikke stangen waardoor er meer ruimte tussen de lagen stof zit (kleding /beddengoed etc) maar geen overloop/trapgat oid waar ik groot spul aan kan hangen omdat ik gelijkvloers woon dus dekbedden gaan over de deuren heen maar das poedersuiker want de meeste deuren moeten dicht kunnen ivm wegtrekken vd warmte of wegsluiten vd honden.

Er komt iig een tweede droogrek bij
en wanneer ik het geld bij elkaar heb voor een nieuwe droger komt die er ook.

Mri

Berichten: 15313
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:38

Hier gaan alle handdoeken, keuken doeken, beddengoed, onderbroeken, sokken en zo'n 85% van de kinderkleren in de droger. Ideaal!
We hebben een ruim huis, maar weinig ruimte om kleding (binnen) te laten drogen. En om nou altijd een rek met kleding in mn keuken te hebben staan heb ik ook geen zin in :=
Nu staat er (bijna) altijd een rek met kleding te drogen in de bijkeuken.

En als deze droger kapot gaat? Dna mag Coolblue morgen een nieuwe komen brengen :')
Ik wil echt niet zonder droger hoor!

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:58

Hier geen droger, nooit gehad ook. Vroeger thuis bij mijn ouders wel voor handdoeken e.d. Maar ik mis het ook niet, wij hebben dan ook wel voldoende ruimte om de was op te hangen en hangen de plekjes vol dan is er morgen weer een dag :D

Grote dingen kunnen bij ons op zolder en kleiner spul hang ik aan de droogtoren. Ook buiten kan eventueel wat hangen in de zomer. Ik vind kleding ook vaak zo verfrommeld en gebruikt eruit zien bij mensen die een droger hebben. Ik droog dan liever wat langzamer.

Als je beperkt ruimte hebt om de was op te hangen (of absurd veel was) dan kan ik mij voorstellen dat een droger dan wel handig is. Ik zou niet een kledingrek in de woonkamer willen hebben bijvoorbeeld.

Miepmiept
Berichten: 2043
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:21

Ik heb ook niet echt veel ruimte om de was op te hangen, daarbij ben ik een zuinige stoker en zat ik toch met vocht dus ik ben erg blij met mijn droger, ook om de hondenharen uit de was te krijgen.

Dit jaar de oude afvoerdroger vervangen door een warmtepomp en erg tevreden mee. Ik heb wel bewust gezocht naar één waarbij ik wel bij de condensor kan. Ik heb dus twee filters schoon te maken, of eigenlijk drie want vanonder zit een dubbel.

Kleding hang ik wel een beetje buiten zodra het kan, maar in een paar uur is dat ook nog niet droog momenteel dus gaat het nog even in de droger en kan het dezelfde dag nog in de kast.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78587
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:23

Ik gooi alles in de droger. Ideaal om de was ook weer harenvrij te krijgen. Ik heb een Bosch warmtepompdroger, is al wel weer een jaartje of 15 oud maar doet het nog perfect.
Nog een bijkomend voordeel: ik hoef nauwelijks te strijken. Ik zorg ervoor dat de droger meteen leeggehaald wordt als hij klaar is, dan is alles nog warm/heet. Dan opvouwen maakt dat je niet hoeft te strijken.