Wel of geen droger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25475
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:39

Dagmar80 schreef:
Hier geen droger, nooit gehad ook. Vroeger thuis bij mijn ouders wel voor handdoeken e.d. Maar ik mis het ook niet, wij hebben dan ook wel voldoende ruimte om de was op te hangen en hangen de plekjes vol dan is er morgen weer een dag :D

Grote dingen kunnen bij ons op zolder en kleiner spul hang ik aan de droogtoren. Ook buiten kan eventueel wat hangen in de zomer. Ik vind kleding ook vaak zo verfrommeld en gebruikt eruit zien bij mensen die een droger hebben. Ik droog dan liever wat langzamer.

Als je beperkt ruimte hebt om de was op te hangen (of absurd veel was) dan kan ik mij voorstellen dat een droger dan wel handig is. Ik zou niet een kledingrek in de woonkamer willen hebben bijvoorbeeld.


Zelfs met droger is de woonkamer de enige kamer waar mijn droogrek past :') of eigenlijk de eetkamer, maar is 1 ruimte. Woonkamer past die niet eens, tenzij ik hem op de salontafel zet.
Maar goed, de enige plek waar wasmachine en droger passen is de keuken.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:45

Dagmar80 schreef:
Ik vind kleding ook vaak zo verfrommeld en gebruikt eruit zien bij mensen die een droger hebben. Ik droog dan liever wat langzamer.

Hoe moet ik dat voor me zien? Informeer je bij mensen met gekreukte kleding of ze het in de droger hebben gedaan?

fjordjes

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:05

Hier gaat alleen de 60 graden(ondergoed, handdoeken, beddengoed) was in de droger. Voorheen deed ik ook gewone kleding erin maar dat is erg duur in stroomverbruik dus dat doe ik niet meer.
Gewone kleding gaat op het rek en duurt nu 1 a 2 dagen voordat het droog is. Scheelt wel als het raam open staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:19

Ik ben zielsgelukkig met mijn droger. In de winter droog ik de handdoeken/keukendoeken, beddengoed, ondergoed/sokken, dekentjes van de honden en de werkkleding van mijn partner.

De gewone kleding gaat er niet in, dat hang ik uit :).

Als ik moet kiezen wat ik in moet leveren, de vaatwasser of de droger, dan kies ik de vaatwasser.

DuoPenotti

Berichten: 30098
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:21

vaatwasser heb ik 15 jaar gehad en nu geen meer.... droger staat er bij wijze van moren weer.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:09

Ik heb een droger van ca. 33 jaar oud. Vreet stroom als een malle, droogt ook als een malle.

Hij wordt vrijwel alleen gebruikt om de hondenharen uit fleecedekens te blazen. Nu de luchtvochtigheid al langere tijd heel hoog is gooi ik er af en toe ook handdoeken of beddengoed in.

Maar als ik kijk hoeveel vezels er elke keer weer in het pluizenfilter zitten (bij handdoeken en beddengoed) is dat ook weer extra motivatie om de was gewoon op te hangen.

Mijn handdoeken beginnen na 15 jaar een klein beetje sleets te raken. Mijn moeder heeft dezelfde handdoeken en die zijn met dank aan de droger veel sneller dun en sleets.

Moet zeggen dat ik de droger wel wat makkelijker gebruik nu ik zonnepanelen (met overcapaciteit) heb. Gezien de leeftijd staat er een brandblusser naast en hangt er een rookmelder boven

Gnome
Berichten: 8459
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:38

Ik snap niet hoe mensen leven zonder droger :')

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:40

Ik heb wel een droger maar deze is al 10 jaar niet aangesloten…ik heb 2 kinderen van 11 en 8, ik droog alles of aan de waslijn buiten of op het droogrek binnen. Met vloerverwarming en een houtkachel gaat dat heel goed.

TamaraFloor
Berichten: 835
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:41

Ik werk in een wat luxere locale witgoed winkel.
Die van de link is een prima machine alleen met een self cleaning condensor. Dat is op zich handig maar je kan beneden dus ook niks open doen. Ik ben meer voor de normale. Bij de warmtepomp drogers hoef je beneden alleen nog een stofzuiger langs het filter te halen zo nu en dan. En het deurfilter schoonmaken.
Ze zijn veel energiezuiniger. Doen er wel wat langer over maar kost dus veel minder.
Wij verkopen vooral graag AEG!
Ik ben een combi met warmtepomp droger waar 10 kilo was in kan en 6 kilo droogt. Dus bij de meeste mensen hoef je er met zo een grote trommel niks uit te halen.
Als iemand advies nodig heeft dan hoor ik het graag!

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:46

Hier geen droger.
Was hangt te drogen op het rek op mijn slaapkamer. Nu in de winter duurt het wat langer dat het droog is maar heb overal genoeg van om het niet nodig te hebben.
Alleen mijn werk t-shirten hang ik per 2 over een kachel die aanstaat want die krijg ik anders niet op tijd droog.

Beddengoed hangt te drogen over de slaapkamerdeuren boven.

Enige keren dat ik er een mis is als ik weg ben op mijn wasdag en dan in de knoop kom met werk t-shirten maar dan breng ik die naar mijn mama die ze in haar droger stopt.

Verder zou ik er geen willen of hoeven.

lizy29

Berichten: 6249
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:55

Gnome schreef:
Ik snap niet hoe mensen leven zonder droger :')


Heel gewoon met een of meerdere droogrekken en een zak knijpers :Y)

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:06

Albert schreef:
Al eens aan een luchtontvochtiger gedacht?
Die verkort de droogtijd echt een stuk en je hebt het vocht van de was niet in je huis.



Ik heb sinds een maand een luchtontvochtiger. Ideaal ding. ipv 3 dagen duurt het nu maar 1 dag om mijn was te drogen. Ik heb ook geen plaats voor een droger maar dit werkt voor mij heel goed. Ik heb waslijnen in de bijkeuken hangen en zet daar de luchtontvochter aan. Dat ding heeft ook een ventilator erop die warme lucht blaast.
Via een ander topic op bokt besloten een luchtontvochtiger te kopen dus misschien kun je daar nog wat meer informatie vinden met ervaringen van mensen.

Benzz
Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:12

Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:23

Benzz schreef:
Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........

Ik niet. Helemaal niks aan gewone kleding.

Jildau

Berichten: 9428
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:30

Ik kan echt niet zonder droger en doe in principe alles erin. Sweaters bijvoorbeeld worden weer zo heerlijk zacht van de droger. Vaak hang ik in de winter alleen spijkerbroeken, de werkbroeken van mijn vriend en grote handdoeken op en die laatsten gooi ik dan alsnog in de droger als ze bijna droog zijn.

Onze droger staat bovenop de wasmachine dus staat niet in de weg. We hebben een warmtepomp droger die niet megaveel verbruikt. Het haalt kattenhaar en stof uit onze kleding en beddengoed en maakt alles heerlijk zacht. <3

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:31

Als ik weer een werkende droger heb gooi ik mijn kleding er weer in.
Wel op lage temperatuur programma.
Ik gooi er alles in buiten de dweilpads om, die zijn al zowat droog als ze uit de wasmachine komen.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:46

_San87_ schreef:
Benzz schreef:
Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........

Ik niet. Helemaal niks aan gewone kleding.

Hier gaat mijn beddengoed erin en dat vind ik echt fijn. Smorgens de was in en smiddags kan het weer droog op mijn bed.

Verder doe ik wel eens handdoeken, washandjes, sokken, simpele ondergoed, hemdjes.

Mijn broeken, truien enz gaan niet in de droger.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:49

Toevallig net een refurbished tweedehands miele condensdroger gekocht met 3 maanden garantie voor € 250 thuisgebracht. Ik hoop maar dat ie het iig een paar jaar doet, alleen voor de winter en vooral voor beddengoed en klein spul zoals sokken.

Ik hing gewoonlijk mijn spullen zoveel mogelijk uit, dus bijv dat het voorpand van een trui de achterkant niet raakt, broeken holle pijpen zodat de lucht erdoor kan, handdoeken aan de punten. Het scheelt veel in droogtijd, maar nu met de kou bleef het maar klam omdat ik boven niet stook.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:50

(Spijker)broeken, werkbroeken, outdoor/wandelbroeken, t-shirts, fleece-truien/vesten, de meeste sweaters gaan hier gewoon in de droger, en dat is hier verreweg de meeste was. De truien/vesten met wol worden niet vaak gewassen maar uitgehangen, en als ze gewassen worden dan worden ze ook aan de lucht gedroogd. Zo ook de broeken met wol erin. Momenteel de droger aan staan en 1 kledingstuk is er niet ingegaan.

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:01

Benzz schreef:
Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........

Nee, heel soms een lading sportkleding, ondergoed of een paar rompers van de kleine als ik door de voorraad heen ben. Kleding doe ik er verder echt nooit in, ik gebruik de droger eigenlijk alleen voor beddengoed en handdoeken.

Coco4life
Berichten: 1244
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:13

Ik heb een tip voor iedereen:
Koop nooit een wasmachine en droger in een, dat werkt niet goed. De was wordt nauwelijks gewassen

Marije_jiplover

Berichten: 25374
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:44

Mijn Siemens doet dat anders prima hoor, Coco4life.
Ik vind het ideaal, voor die enkele keer dat ik de droger echt gebruik kan een losse droger niet uit.
En mijn machine wast gewoon prima, daar wordt die in 95% van de tijd voor gebruikt.

Gnome
Berichten: 8459
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:03

Benzz schreef:
Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........


Wat heb je dan voor kleding? Hier gaat alles erin op wol na.

MyWishMax

Berichten: 25475
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:05

Hier staat ook in bijna elk kledingstuk dat het niet in de droger mag, hoor? Ook de meest simpele dingen. Vroeger deed ik sweaters er nog wel eens in, maar slechte ervaringen met elastiek dat lelijk rimpelde of het was toch iets gekrompen of vervormd.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:08

Ik draag ook veel sweaters en hoodies. Die gaan echt niet de droger in.

Mijn jeans en pantalons ook niet.