NPO start niet meer beschikbaar.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:19

Ik denk dat als je ingelogd bent dat npo onthoud waar je was.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:30

TS, weet je hoe je moet streamen naar je tv? Aangezien je het over draad hebt?

Je tv is 3 jaar oud zeg je, dan zal deze waarschijnlijk met internet verbonden zijn, of kunnen worden. Dat is stap 1. Als je dan de app op je telefoon gebruikt, zie je een icoontje van een tv, dit is het koppelicoon. Als je deze aanklikt, maakt je telefoon draadloos verbinding met je tv (mits deze is aangesloten op internet). Dit heet streamen, en zo kun je programma's via je telefoon op de tv kijken.

Ik heb bijvoorbeeld boven een oudere tv, ik stream daar altijd. Beneden heb ik een slimmere, nieuwere tv, die wel over apps beschikt, maar dan stream ik nog vaak via mijn telefoon, omdat dat sneller gaat dan met mijn dikke vingers de knoppen van de afstandsbediening te gebruiken. Alhoewel ik door mijn 7 jarige dochter erachter kwam dat ik ook kon praten tegen de tv.

Het enige is dat bij bv Videoland het geluid niet 100% synchroon is, maar het zou zomaar kunnen dat dat iets met de instellingen van mijn telefoon te maken heeft.

Ik ga er trouwens wel heel makkelijk van uit dat je een smartphone hebt, sorry. Als je dat niet hebt en alleen de laptop, dat werkt hetzelfde, met hetzelfde icoontje.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 15:26

Dank voor de uitleg Utixo. Ja ik heb een smartphone en ja de tv heeft (draadloos) verbinding met internet. Anders had ik ook nooit NPO start kunnen gebruiken toch? Ik zal het vanavond eens proberen.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 19:00

Ik heb het ook gegoogled en gedaan wat er staat. Met npo start een programma op de telefoon dan op pauze zetten en dan krijg je een tv icoontje in beeld. Nou niet dus. Als ik hetzelfde met you tube doe krijg ik dat icoontje wel en zie ik de film op TV. Dus?????

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:44

Herkenbaar, ik heb een nieuwe tv aangeschaft. Expres geen hele dure want dat leek mij jammer van het geld als je over een x aantal jaar weer een nieuwe moet aanschaffen omdat apps niet meer werken. Overigens wel heel blij met de nieuwe tv, ongemerkt was de oude wel heel erg traag.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:52

Mijn schoonouders hadden dit ook. Tv was paar jaar oud.

Die hebben dus serieus een nieuwe tv gekocht om deze reden.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:32

Dus je zit wel op dezelfde wifi? Anders doet youtube het ook niet op met dat streamen.


Je moet natuurlijk nooit een nieuwe tv kopen als de apps het niet meer doen. Ja dat is wat de winkel graag heeft maar met streaming naar je tv of casten gaan zulke dingen nog jaren mee.

Ik heb voor de rest alleen ervaring met chromecast dus helaas kan ik je niet echt verder helpen Pillow.

nnicolex

Berichten: 1236
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:54

pillow schreef:
Ik heb het ook gegoogled en gedaan wat er staat. Met npo start een programma op de telefoon dan op pauze zetten en dan krijg je een tv icoontje in beeld. Nou niet dus. Als ik hetzelfde met you tube doe krijg ik dat icoontje wel en zie ik de film op TV. Dus?????


Ja ik heb hetzelfde. Denk dat je voor zulke apps als npo dan een chromekast nodig hebt om te streamen? Youtube doe ik al jaren zo streamen via mn telefoon maar met npo start/etc nooit gelukt

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:03

Ik kan op mijn iphone wel direct vanuit de npo app streamen naar de tv via airplay.
@TS; je hebt vast geen iphone maar welke smartphone dan wel, misschien dat iemand je hier dan verder kan helpen.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:07

herr_balou schreef:
Ik kan op mijn iphone wel direct vanuit de npo app streamen naar de tv via airplay.
@TS; je hebt vast geen iphone maar welke smartphone dan wel, misschien dat iemand je hier dan verder kan helpen.

Naar een Chromecast?

Ik heb Chromekast en kan alles vanaf mijn iPhone op die manier naar tv streamen. Videoland, YouTube, etc. En NPO start ook, tót deze app update. Nu lukt het mij ineens niet meer (NPO Start ziet geen Chromekast om naar te streamen). Ik heb het alleen met deze app ineens sinds de update...

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:14

leeslampje schreef:
herr_balou schreef:
Ik kan op mijn iphone wel direct vanuit de npo app streamen naar de tv via airplay.
@TS; je hebt vast geen iphone maar welke smartphone dan wel, misschien dat iemand je hier dan verder kan helpen.

Naar een Chromecast?

Ik heb Chromekast en kan alles vanaf mijn iPhone op die manier naar tv streamen. Videoland, YouTube, etc. En NPO start ook, tót deze app update. Nu lukt het mij ineens niet meer (NPO Start ziet geen Chromekast om naar te streamen). Ik heb het alleen met deze app ineens sinds de update...

Chromecast? Die komt hier niet in hoor, zeker niet na de afluisterpraktijken.
Ik stream gewoon alles direct met mijn iphone via Airplay, de minimale eis voor de nieuwe tv was ondersteuning voor Airplay. Dus ik heb op mijn iphone de nieuwste npo app (had ik eerst verwijderd want tv had werkende app) geïnstalleerd en daarmee kan ik via Airplay streamen naar de tv, geen extra kastje voor nodig.

We hebben KEF speakers die we zowel via Airplay als de app van Tidal* kunnen aansturen.
Airplay is iets anders dan Bluetooth. We hebben ook een Bluetooth-speaker (Marley) waar Airplay niet voor werkt.

*het betere alternatief voor artiest en qua kwaliteit

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:27

De app van NPO start doet inderdaad nog wel eens stom met het icoontje, soms komt hij wel bij pauze, soms niet. Dan moet je gelijk na het openen het icoontje indrukken. En ja, als je de app op je tv had, heb je uiteraard verbinding met internet. Was niet zo helder van me.

In mijn vernieuwde app staat het icoontje hier;
Afbeelding

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 15:40

herr_balou schreef:
Ik kan op mijn iphone wel direct vanuit de npo app streamen naar de tv via airplay.
@TS; je hebt vast geen iphone maar welke smartphone dan wel, misschien dat iemand je hier dan verder kan helpen.

Ik heb een Samsung A12
En Utixo bij mij staat dat icoontje ook daar niet.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 18:21

Kun je een pintscreen maken van de voorpagina van je app?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 18:56

Afbeelding

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:00

En je zit nu op dezelfde wifi als die waarmee je tv verbonden is?

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:03

herr_balou schreef:
Chromecast? Die komt hier niet in hoor, zeker niet na de afluisterpraktijken.

Sinds wanneer zit er een microfoon in de Chromecast?
Chromecast heeft niets te maken met Google Home.

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:09

Ts: kan je niet in de appstore op je tv de nieuwe app downloaden? Dat werkte bij mijn tv. Oude npo app staat wel nog bij mijn favorieten en ktijg ik niet weg dus moet altijd even met een omweg de nieuwe app openen.

Edit: heet samsung smart hub geloof ik.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:36

Eef_Bam schreef:
Ts: kan je niet in de appstore op je tv de nieuwe app downloaden? Dat werkte bij mijn tv. Oude npo app staat wel nog bij mijn favorieten en ktijg ik niet weg dus moet altijd even met een omweg de nieuwe app openen.

Edit: heet samsung smart hub geloof ik.

Bij ons was de nieuwe app al automatisch geïnstalleerd en die hield er na een aantal dagen mee op met de mededeling dat er geen ondersteuning meer was. In het overzicht van beschikbare apps staat NPO niet.

@TS; ik krijg alleen een stream-optie op het moment dat ik iets (een programma; live of terugkijken) het gekozen.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:52

friezenfan2 schreef:
En je zit nu op dezelfde wifi als die waarmee je tv verbonden is?

Ja.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:55

herr_balou schreef:
Eef_Bam schreef:
Ts: kan je niet in de appstore op je tv de nieuwe app downloaden? Dat werkte bij mijn tv. Oude npo app staat wel nog bij mijn favorieten en ktijg ik niet weg dus moet altijd even met een omweg de nieuwe app openen.

Edit: heet samsung smart hub geloof ik.

Bij ons was de nieuwe app al automatisch geïnstalleerd en die hield er na een aantal dagen mee op met de mededeling dat er geen ondersteuning meer was. In het overzicht van beschikbare apps staat NPO niet.

@TS; ik krijg alleen een stream-optie op het moment dat ik iets (een programma; live of terugkijken) het gekozen.

Paar reacties geleden heb ik uitgelegd dat ik de streamoptie niet in beeld krijg. Wel van you tu e ed maar niet van NPO start.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 19:56

Eef_Bam schreef:
Ts: kan je niet in de appstore op je tv de nieuwe app downloaden? Dat werkte bij mijn tv. Oude npo app staat wel nog bij mijn favorieten en ktijg ik niet weg dus moet altijd even met een omweg de nieuwe app openen.

Edit: heet samsung smart hub geloof ik.

Die app is in de smart hub niet te vinden.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:01

En je tv staat wel op de goede source?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 20:05

friezenfan2 schreef:
En je tv staat wel op de goede source?

Dat denk ik wel op de hdmi van de digitenne. Altijd zo gedaan en you tube pakt hij wel met streamen vanaf de telefoon.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: NPO start niet meer beschikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:15

Kun je de app op je telefoon updaten?

Mijn telefoonscherm zag er ook zo uit (zonder icoontje). Maar een paar dagen geleden kon ik de app updaten en daarna zag ik wel het icoontje wat Utixo heeft om het scherm naar je tv te streamen.