Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13690
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-24 11:20

In mijn zoektocht naar een telefoon met een goede camera ben ik benieuwd; hoe zijn jouw telefoonfoto's en vind je dat jouw telefoon goed kan filmen?

Ik zou het super vinden om een paar foto's te zien met het merk en type telefoon erbij. 1-3 is genoeg, om het een beetje overzichtelijk te houden :)

Ik neig nu naar Samsung, maar dat is vooral omdat ik deze al een heb. Ik wil de nieuwe telefoon niet echt als telefoon gaan gebruiken, maar alleen voor de camera. Het besturingssysteem maakt mij dus niet zoveel uit, als de foto's en filmpjes maar echt goed zijn.

MerleSimone

Berichten: 5732
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:26

Fantastisch =:) Ik heb hem daar ook voor gekocht, nu de Samsung Galaxy S23 Ultra. Het geld echt dubbel en dwars waard. Ik kwam van een S21 en het is echt een wereld van verschil. Inmiddels is de S24 Ultra ook uit maar ik heb daar niet naar gekeken omdat ik deze net heb, misschien is die nog wel beter. Ben nu hoogzwanger dus weinig buiten om fotos te maken, maar heb me echt verbaasd over onderstaande fotos!
Bokt upload doet wel flink afbreuk aan de kwaliteit hoor, dus ik weet niet in hoeverre je dat kunt gaan vergelijken hier. 1e heb ik thuis afgedrukt en is echt loeischerp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:31

Ik heb een Samsung A52. De fotokwaliteit is matig vind ik. Het is natuurlijk ook een goedkopere serie..

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:16

Ik heb een Xiaomi Redmi note 10 pro, maar die heb ik alweer een paar jaar dus je zou voor een nieuwer model kunnen kiezen. Ik kies altijd voor een goede camera.
Filmpjes en foto's hier zetten heeft niet echt veel zin omdat ze dan toch wat minder kwaliteit worden.
Filmen is ook goed, ik heb veel gefilmd met de pivo en het wordt superscherp.
Ik vind dat je er mooie plaatjes mee kan schieten, ook met minder licht enzo.
Mijn man heeft er nu ook één genomen omdat hij jaloers was op mijn foto's. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43436
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:17

Ik heb de iPhone 12, en die is fantastisch. Ik gebruik heb ook wel om video op te nemen van onze klusprojecten voor een toekomstig vlog.
Als fulltime videograaf ben ik best wel kritisch op filmkwaliteit, en deze is zelfs bij weinig licht eigenlijk top. Maar je mist met een telefoon natuurlijk altijd wat mogelijkheden.

Dé filmtelefoon is momenteel toch wel de iPhone 15, waar zelfs het hele Apple event mee is gefilmd.
De iPhone 15 kan in log filmen (vergelijkbaar met RAW bij foto’s) en je kan bv rechtstreeks naar een externe schijf opnemen.
Maar dat is vooral handig als je echt professioneel wil filmen, of vloggen bv.

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:23

Ook hier de Samsung S23. Enorm tevreden!!

dalena

Berichten: 3135
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:55

S23+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit; mijn vriend heeft de ultra en je merkt vooral verschil tijdens inzoomen. Hij kan ver inzoomen met nog scherp beeld, dat kan bij mij niet.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:35

Ik heb vorige week een IPhone 15 PRO aangekocht. Zo onwijs blij met deze telefoon en foto’s maken en filmen is echt een cadeautje! Heb dat nog niet zo vaak gedaan maar dit is een leuk voorbeeld.
Afbeelding

Jokonootje

Berichten: 4859
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:55

Ik heb de Google Pixel 7 pro.
En de foto's zijn echt goed.
Zonder al te veel moeite:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze zijn allemaal met de Iphone 12 gemaakt in de laatste 2 weken. Ik heb deze telefoon nu ruim 2 jaar maar vind de foto’s nog steeds goed. Ik heb er verder geen verstand van maar voor mij als leek is dit prima. Ik gebruik ook geen andere instellingen dan de automatische die de telefoon zelf aan geeft

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:49

Ik had eerst een Samsung S21 maar daar was ik niet tevreden over de camera. Ik kwam vanaf de Huawei en die stond echt bekend om de geweldige camera.
Nu heb ik sinds november een Samsung S23 en daar ben ik wel tevreden over. Als je echt de allerbeste camera wil hebben, moet je naar de S23 ultra of S24 ultra kijken, die komen het beste uit de testen.

melody7

Berichten: 13690
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 11:10

Bedankt voor jullie berichten en foto's! Goed om te zien dat je zo'n scherpe beelden uit een telefoon kunt krijgen :D

8nnemiek schreef:
Ik heb de iPhone 12, en die is fantastisch. Ik gebruik heb ook wel om video op te nemen van onze klusprojecten voor een toekomstig vlog.
Als fulltime videograaf ben ik best wel kritisch op filmkwaliteit, en deze is zelfs bij weinig licht eigenlijk top. Maar je mist met een telefoon natuurlijk altijd wat mogelijkheden.

Dé filmtelefoon is momenteel toch wel de iPhone 15, waar zelfs het hele Apple event mee is gefilmd.
De iPhone 15 kan in log filmen (vergelijkbaar met RAW bij foto’s) en je kan bv rechtstreeks naar een externe schijf opnemen.
Maar dat is vooral handig als je echt professioneel wil filmen, of vloggen bv.

Goed om dat te lezen van iemand die ook heel kritisch is! Ik gebruik normaal een spiegelreflex, dus ik ben niet snel tevreden. Het is heel erg, maar ik wil die telefoon eigenlijk vooral voor Instagram :+ Sinds de reels zo belangrijk zijn geworden merk ik dat mijn account erg inkakt, en dat is natuurlijk zonde.. Ik had 70.000 volgers en er zit een webshop aan verbonden, dus het lijkt mij de investering wel waard.

Hutcherson

Berichten: 7399
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:52

Ik heb de samsung flip 5, heb ook de flip 3gehad en die was janken qua fotos. Alles bewogen. Dus twijfelde enorm over de 5 maar kreeg van anderen echt te horen dat dit wel wcht goed was. En dat klopt ook. Eindelijk geen bewogen beelden meer bij die dieren van mij die geen seconde stil staan

Afbeelding

Ps ik ben echt een leek qua instellingen doen voor n foto te maken. Lees net dat jij daar wel in thuis bent. Ik doe gewoon de standaard fotootjes met mn telefoon en dat doettie keurig haha

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:57

Hier een Fairphone 4. Kan onder het juiste licht mooie foto's maken, maar kwaliteit daalt snel bij slecht licht.

Fotos als deze lukken meestal vrij goed
Afbeelding

Afbeelding


Maar als het donker is worden ze snel "meh" en waziger
Afbeelding

melody7

Berichten: 13690
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 12:17

Hutcherson schreef:
Ps ik ben echt een leek qua instellingen doen voor n foto te maken. Lees net dat jij daar wel in thuis bent. Ik doe gewoon de standaard fotootjes met mn telefoon en dat doettie keurig haha

Ik zou graag handiger zijn in de instellingen, maar helaas. Ik gebruik altijd de sportstand :+

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:20

MerleSimone schreef:
Fantastisch =:) Ik heb hem daar ook voor gekocht, nu de Samsung Galaxy S23 Ultra. Het geld echt dubbel en dwars waard. Ik kwam van een S21 en het is echt een wereld van verschil. Inmiddels is de S24 Ultra ook uit maar ik heb daar niet naar gekeken omdat ik deze net heb, misschien is die nog wel beter. Ben nu hoogzwanger dus weinig buiten om fotos te maken, maar heb me echt verbaasd over onderstaande fotos!
Bokt upload doet wel flink afbreuk aan de kwaliteit hoor, dus ik weet niet in hoeverre je dat kunt gaan vergelijken hier. 1e heb ik thuis afgedrukt en is echt loeischerp.

[ [url=m/IGaxct.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wfAP5h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0JEdc0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie foto's maak jij! Ik heb ook een S23 Ultra en ik vind de kwaliteit mooi, maar zo scherp krijg ik ze niet. Welke instellingen gebruik je? :D

grace1989
Berichten: 827
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:25

Leuk topic. Ik heb net een Samsung s23 ultra . Heel blij mee.

grace1989
Berichten: 827
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:27

Afbeelding

grace1989
Berichten: 827
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:28

Cinderella schreef:
MerleSimone schreef:
Fantastisch =:) Ik heb hem daar ook voor gekocht, nu de Samsung Galaxy S23 Ultra. Het geld echt dubbel en dwars waard. Ik kwam van een S21 en het is echt een wereld van verschil. Inmiddels is de S24 Ultra ook uit maar ik heb daar niet naar gekeken omdat ik deze net heb, misschien is die nog wel beter. Ben nu hoogzwanger dus weinig buiten om fotos te maken, maar heb me echt verbaasd over onderstaande fotos!
Bokt upload doet wel flink afbreuk aan de kwaliteit hoor, dus ik weet niet in hoeverre je dat kunt gaan vergelijken hier. 1e heb ik thuis afgedrukt en is echt loeischerp.

[ [url=m/IGaxct.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wfAP5h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0JEdc0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie foto's maak jij! Ik heb ook een S23 Ultra en ik vind de kwaliteit mooi, maar zo scherp krijg ik ze niet. Welke instellingen gebruik je? :D


Ik denk dat hij in de portretstand staat? Ik ben benieuwd. Zo heb ik het wel gedaan.

Annash
Blogger

Berichten: 26564
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:29

Pixel 7a, net binnen dus nog niet veel fotos. Ik heb net een nieuwe systeemcamera maar als ik het naast elkaar leg kan ik voor dit soort foto's de camera wel weer terugsturen :') Niet helemaal natuurlijk, maar eerste indruk is goed.

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:31

iPhone 15 pro, en goeie foto’s vind ik

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3755
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:34

Ik heb nu een S21+ en die maakt 'prima' fotootjes bij mooi helder weer, maar echt geweldig kan ik het niet noemen. Zeker als het bewolkt is of richting schemer gaat is het al snel grauw en onscherp. Zeker binnen met kunstlicht is er weinig mee te beginnen. Ik heb toevallig een S24 Ultra besteld en die komt einde deze maand binnen en ik ben razend benieuwd nu ik de positieve resultaten al hoor van de S23 hier. *\o/*

Hier wat diverse beelden van de S21+ voor het verschil met de nieuwe modellen hierboven:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MerleSimone

Berichten: 5732
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:20

Cinderella schreef:
MerleSimone schreef:
Fantastisch =:) Ik heb hem daar ook voor gekocht, nu de Samsung Galaxy S23 Ultra. Het geld echt dubbel en dwars waard. Ik kwam van een S21 en het is echt een wereld van verschil. Inmiddels is de S24 Ultra ook uit maar ik heb daar niet naar gekeken omdat ik deze net heb, misschien is die nog wel beter. Ben nu hoogzwanger dus weinig buiten om fotos te maken, maar heb me echt verbaasd over onderstaande fotos!
Bokt upload doet wel flink afbreuk aan de kwaliteit hoor, dus ik weet niet in hoeverre je dat kunt gaan vergelijken hier. 1e heb ik thuis afgedrukt en is echt loeischerp.

[ [url=m/IGaxct.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wfAP5h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0JEdc0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie foto's maak jij! Ik heb ook een S23 Ultra en ik vind de kwaliteit mooi, maar zo scherp krijg ik ze niet. Welke instellingen gebruik je? :D

Jup dit was portretstand! Zitten soms ook missers tussen hoor, maar je kan zelf bepalen hoeveel hij onscherp maakt en op welke afstand je ze maakt. Omdat ik nu zoveel binnenshuis ben heb ik nog niet echt foto's gemaakt van mijn paard/actie etc maar zeker met mooi weer maakt die echt prachtige foto's.
In de avond durf ik ook niet te zeggen, binnenshuis worden ze dan wel sneller onscherp maar ik heb ook nog niet echt geëxperimenteerd met instellingen.

Onderstaande zijn 'kiekjes' in de normale stand

Edit: maar nogmaals, ik jank weer om de uploadkwaliteit. Zijn haarscherp.. Die sneeuwfoto is hier echt geen voorbeeld eigenlijk :') en die onderste kan ik inzoomen op z'n wimpers maar dat hoef je hier ook niet te proberen haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grace1989
Berichten: 827
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Hoe is de fotokwaliteit van jouw telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:23

@MerleSimone
Wanneer gebruik je de zoomlens en wanneer de telelens?

MerleSimone

Berichten: 5732
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:31

grace1989 schreef:
@MerleSimone
Wanneer gebruik je de zoomlens en wanneer de telelens?

Euh :') Bedoel je in portretstand? Daar kies je 1x, 2x of 3x zoom maar ik gebruik meestal 1 of 2, ligt eraan hoe ver weg de persoon is. In de gewone stand schakelt die vanaf zoom 3 over naar de andere lens geloof ik, maar ik zoom weinig in eigenlijk. Ben nog niet zo bezig geweest met verschillende standen zoals je misschien leest _O- Tips?